Ford Sierra

Ford Sierra
Technická data:
- Předchůdce Ford Cortina, Ford Taunus
- Nástupce Ford Mondeo
- Třída střední auto
- Karoserie 2 až 5 dveří
- Koncepce motor vpředu, pohon zadních kol nebo všech čtyř kol
- Motor 1,3 l - 5,0 L benzin, 1,8 L - 2,3 l nafty
- Převodovka 3-4-stupňová automatická, 4-5-stupňová manuální
- Násupce Ford Scorpio
Ford Sierra - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Renault 6
Roky produkce 1968 – 1978.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Dauphine
- Nástupce: Renault 5
- Třída: malý rodinný vůz
- Karoserie: 5 - dveřový hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 845 cm³ a 1 108 cm3
- Převodovka:
- Rozvor: 2 400 mm
- Délka: 3860 mm
- Šířka: 1 500 mm
- Výška: 1 480 mm
- Hmotnost pohotovostní: 700 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 6 - video
Elektrokolo - kolo, které pohání elektromotor pomocí baterie, není levná záležitost, tak několik rad, které se možná budou hodit.
- pokud nemáte řidičský průkaz dbejte na to, aby vybrané kolo mohlo být na veřejných komunikacích používáno bez příslušného řidičského oprávnění
- dbejte na homologaci, zda je elektrokolo schváleno pro používání na veřejných komunikacích
- možná lépe zakoupit v kamenném obchodě u známého prodejce, než přes internet, kvůli servisu i reklamacím kola
- vyberte si kolo, které lze snadno přestavět na klasické kolo třeba jen výměnou zadního kola a odpojení baterie (pokud byste si nemohli po létech koupit novou baterii)
- kolo by mělo jezdit každý den, aby se vrátily náklady na baterii (baterie totiž ztrácí kapacitu, i když se kolo nepoužívá)
- nevytvářejte elektrokolo přestavbou starého kola, nebudete mít homologaci pro veřejné komunikace
- pokud se jezdí každý den, 1 km přijde zhruba na 1 korunu při nájezdu 16 000 km za dobu životnosti baterie ( je tam započítána i cena nové baterie 10 000 kč + cena za el. proud), pokud byste najeli 36 000 km, pak budou náklady na 1 km 0,33 haléřů.
- počítejte s polovičním dojezdem (komfortním - jen kýváte nohama) u nové baterie, než uvádí výrobce, jako dojezd maximální
- nejvíce se elektrokolo vyplatí na jízdy v okruhu 10 km (do zaměstnání, doručovatelé pošty atd.)
- kdo má potíže s klouby a dokáže ještě jezdit na klasickém kole, bude pro něj jízda mnohem snadnější
- baterie bude lepší Li-ion (lehká 2,5 kg, 500-1500 nabíjecích cyklů), než olověná (velmi těžká 10 kg, vydrží měně - 300 cyklů nabíjecích)
- český výrobce může být lepší při reklamacích (např. Leader Fox - České Budějovice)
- všeobecně dražší kolo by mělo být kvalitnější, ale je to jen do určité hranice, nad 25 000 jsou již kola celkem kvalitní
Zapalovací svíčka nastavení mezery mezi elektrodami - doskoku.
Průměrná hodnota je 0,6 mm, jinak je nutné použít hodnotu uváděnou výrobcem.
Velká mezera mezi elektrodami zapalovací svíčky
U dvoutaktních motorů často vznikal šušeň - nečistota, karbon mezi
elektrodami a proto mnozí zkoušeli zvětšit mezeru mezi elektrodami
na větší vzdálenost.
Problém je v tom že nad 1 mm si již jiskra hledá cestu jinudy, než
mezi elektrodami a tím se zvětšuje spotřeba i možnost proražení izolátoru svíčky.
Malá mezera mezi elektrodami zapalovací svíčky
Pod vzdálenost menší než 0,5 mm může docházet k nepravidelnému zážehu
směsi.
Mezera by neměla být menší než 0,25 mm.
Průměrná hodnota je 0,6 mm, jinak je nutné použít hodnotu uváděnou výrobcem.
Velká mezera mezi elektrodami zapalovací svíčky
U dvoutaktních motorů často vznikal šušeň - nečistota, karbon mezi
elektrodami a proto mnozí zkoušeli zvětšit mezeru mezi elektrodami
na větší vzdálenost.
Problém je v tom že nad 1 mm si již jiskra hledá cestu jinudy, než
mezi elektrodami a tím se zvětšuje spotřeba i možnost proražení izolátoru svíčky.
Malá mezera mezi elektrodami zapalovací svíčky
Pod vzdálenost menší než 0,5 mm může docházet k nepravidelnému zážehu
směsi.
Mezera by neměla být menší než 0,25 mm.
Cyklista i chodec se v noci mohou chránit na komunikaci jen
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.
Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.
A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.
Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.
Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.
Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.
Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.

A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.

Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.
Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.

Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
Editace: 6.8.2011 - 13:37
Počet článků v kategorii: 351
Url:ford-sierra