Teplý benzínový motor špatně startuje - řešení
Zahřátý benzínový motor v létě, za teploty nad +20°C špatně startuje.
Doba do dalšího startu asi 15 minut.
Doba do dalšího startu asi 15 minut.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Renault Scenic cena ceny ceník
//www.renault.cz/ceniky/
Roky produkce 1998 –.
Technická data:
- Délka: 4 642 mm
- Šířka: 1 834 mm
- Výška: 1 627 mm
Renault Scenic - video
Renault Thalia 1,4 8V benzin natural 95 recenze r.v. 2005. přezdívka u českých řidičů - Natálka
Nejnižší dlouhodobá spotřeba: 5,5 litru/100km
Běžná dlouhodobá spotřeba: 7,5 litru/100km
Rozměry: 4150 délka x 1639 šírka x 1417 výška/ mm
Rozvor: 2472 mm
Zavazadlový prostor objem: 510 litrů
Thalia spotřeba: 6l/100km (dva lidé, 40% kopce s převýšením do 300 metrů, 50% rovina, 10% město - jízda dle předpisů spíše ekonomická s plynulou akcelerací s otáčkami motoru kolem 3000 za mintu)
Při rozsvícení kontrolky rezervy paliva zůstává v nádrži ještě asi 10 litrů.
Renault Thalia se vyrábí v tureckém automobilovém závodu Oyak-Renault ve městě Bursa (1 450 000 obyvatel).
Pro řidiče který je vysoký 180 cm je Thalia velmi pohodlná, nic netlačí, příjemné posezení, jen spojkový pedál je nutné sešlapovat více špicí chodidla, jinak se při pouštění pedálu špice boty zadrhne o spodní část palubní desky a je to zejména při rozjezdu na křižovatkách celkem nepříjemné.
Pro cestující na zadních sedadlech je místa také dost, ale je třeba, aby řidič a spolujezdec, je li to nutné, trošku posunuli dopředu.
Kufr je velmi prostorný, škoda jen, že nelze vyklápět zadní kapotu i se zadním sklem, pak by tam vešla lednička, pračka atd. jako nic.
Výměna žárovek je velmi jednoduchá a není nutno jezdit po servisech a utrácet zbytečně peníze.
Motor o výkonu 55kW jistě lepší, jak Fabia s motorem o výkonu 40kW, ale v kopcovitém terénu by se nějaký ten kilowatt navíc jistě využil.
Maximální točivý moment 114Nm (11.6mkg) při 4250 ot / min
Odhlučnění motoru je vcelku dobré.
Pozor, u moderních motorů OHC může při startování roztlačením nebo roztažením přeskočit rozvodový řemen. Důsledkem toho se může srazit píst s ventilem.
Rozvodové řemeny nechejte vyměnit dle technické dokumentace k vozidlu, tedy například po 120 000 kilometrech, nebo 5 letech.
Zasekávání plynu u vozidel vybavených lankem v bovdenu je způsobeno roztřepením lanka (prasknutím jednotlivých vláken) a zadrháváním v bovdenu. Dochází k němu někdy již po 50 000 km. Do bovdenu je dobré občas kápnout pár kapek oleje aby lanko lépe běhalo a neprodíralo se.
Design vozidla je univerzální, tedy nenadchne okamžitě, ale taky se hned neohledí.
Manuál k ovládání a údržbě vozu: Manuál Renault Thalia
Rychlost v km při 4250 otáčkách motoru na určitý rychlostní stupeň.
1. 29,8
2. 54,1
3. 83,9
4. 114,7
5. 139,4
Automatické zhasínání a rozžíhání světel
Nejnižší dlouhodobá spotřeba: 5,5 litru/100km
Běžná dlouhodobá spotřeba: 7,5 litru/100km
Rozměry: 4150 délka x 1639 šírka x 1417 výška/ mm
Rozvor: 2472 mm
Zavazadlový prostor objem: 510 litrů
Thalia spotřeba: 6l/100km (dva lidé, 40% kopce s převýšením do 300 metrů, 50% rovina, 10% město - jízda dle předpisů spíše ekonomická s plynulou akcelerací s otáčkami motoru kolem 3000 za mintu)
Při rozsvícení kontrolky rezervy paliva zůstává v nádrži ještě asi 10 litrů.
Renault Thalia se vyrábí v tureckém automobilovém závodu Oyak-Renault ve městě Bursa (1 450 000 obyvatel).
Pro řidiče který je vysoký 180 cm je Thalia velmi pohodlná, nic netlačí, příjemné posezení, jen spojkový pedál je nutné sešlapovat více špicí chodidla, jinak se při pouštění pedálu špice boty zadrhne o spodní část palubní desky a je to zejména při rozjezdu na křižovatkách celkem nepříjemné.
Pro cestující na zadních sedadlech je místa také dost, ale je třeba, aby řidič a spolujezdec, je li to nutné, trošku posunuli dopředu.
Kufr je velmi prostorný, škoda jen, že nelze vyklápět zadní kapotu i se zadním sklem, pak by tam vešla lednička, pračka atd. jako nic.
Výměna žárovek je velmi jednoduchá a není nutno jezdit po servisech a utrácet zbytečně peníze.
Motor o výkonu 55kW jistě lepší, jak Fabia s motorem o výkonu 40kW, ale v kopcovitém terénu by se nějaký ten kilowatt navíc jistě využil.
Maximální točivý moment 114Nm (11.6mkg) při 4250 ot / min
Odhlučnění motoru je vcelku dobré.
Pozor, u moderních motorů OHC může při startování roztlačením nebo roztažením přeskočit rozvodový řemen. Důsledkem toho se může srazit píst s ventilem.
Rozvodové řemeny nechejte vyměnit dle technické dokumentace k vozidlu, tedy například po 120 000 kilometrech, nebo 5 letech.
Zasekávání plynu u vozidel vybavených lankem v bovdenu je způsobeno roztřepením lanka (prasknutím jednotlivých vláken) a zadrháváním v bovdenu. Dochází k němu někdy již po 50 000 km. Do bovdenu je dobré občas kápnout pár kapek oleje aby lanko lépe běhalo a neprodíralo se.
Design vozidla je univerzální, tedy nenadchne okamžitě, ale taky se hned neohledí.
Manuál k ovládání a údržbě vozu: Manuál Renault Thalia
Rychlost v km při 4250 otáčkách motoru na určitý rychlostní stupeň.
1. 29,8
2. 54,1
3. 83,9
4. 114,7
5. 139,4
Automatické zhasínání a rozžíhání světel
Renault Thalia detail rozdělovače a hlavy motoru se vzduchovým filtrem.
Brzdové špalky, gumičky, bloky, botky na kolo - anglicky: bike brake pads
Životnost brzdových špalků závisí dle druhu a stylu jízdy.
Mohou být zničeny za jeden den, ale mohou vydržet i tisíce kilometrů (2 000, 5 000 a někdy i více jak 10 tisíc km)
Nejvíce jsou špalky opotřebovávány když jsou zaneseny blátem, pískem, prachem.
Nejméně pak jsou opotřebovávány pokud jezdíme svátečně, za hezkého počasí,
na zpevněných cestách v rovinatém terénu, tedy když brzdy téměř nepoužíváme.
Důležitá zásada je, že vozíme náhradní sadu špalků
s sebou a také nářadí pro výměnu špalků a pokud by došlo během jízdy
k takovému opotřebení špalků, že by hrozilo poškození ráfku, neprodleně
provedeme jejich výměnu.
Na kvalitních špalcích je vyznačena ryskou minimální vrstva po jejímž dosažení by se měla
provádět výměna špalků, jinak hrozí, že po opotřebení špalků se bude ráfku dotýkat nejen
při brzdění kovový držák špalku a dojde k poškození ráfku, jehož výměna pak bude mnohonásobně
dražší, než výměna špalků.
Brzdné špalky dle materiálu
Materiál: sintrovaný - vyrobené slinutím - spékáním různých práškových materiálů většinou za vysokého tlaku
a ve vakuu bod teplotou tání práškových substancí za vzniku homogenního materiálu z vlastnostmi jednotlivých vstupních
materiálů. Vytvoříme nový materiál, který nelze vyrobit roztavením, promícháním a vychladnutím.
Nízké pořizovací náklady;
Vysoká životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Odolné proti vysoký teplotám;
Střední brzdný výkon;
Materiál: organický (pryskyřice)
Vysoká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Nízká odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;
Materiál: kevlar
Nízká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Střední životnost v suchém stavu;
Střední odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;
Brzdové špalky, elementy, gumičky, bloky, botky - minimální výška hloubka zářezu - před výměnou
Na obrázku níže je zeleně označen blok nový.
Jakmile zářezy ve špalku dosahují hloubky pouze 1 až 0,5 mm tak je raději vyměňte a je jedno
který zářez tuto minimální hloubku dosáhl jako první.
Pokud si však změříte nové špalky a vedete si statistiku ujetých kilometrů, můžete sami odhadnout
kolik kilometrů je možné ještě najet na stávající špalky, ALE jakmile zmizí některý ze zářezů,
tak je víc než rozumné špalky rychle vyměnit.
Někdy bloky mají po stranách vyznačenu WEAR LINE - linii maximálního opotřebení.
Při dosažení této linie je třeba špalky vyměnit.
Linie minimální výšky brzdového špalku - gumičky - bloku brzdy kola
Na obrázku je patrné, že minimální výška špalku před jeho výměnou se shoduje
s minimální hloubkou zářezů ve špalku - bloku - gumičce.
Kovová plocha je těsně pod hranicí mezního opotřebení bloku, zhruba 1 mm. Viz obrázek, kde bylo zavrtáno do bloku a vrták hned narazil na kov.
Proto z výměnou bloku neotálím a neriskuji zničení ráfku.
Životnost brzdových špalků závisí dle druhu a stylu jízdy.
Mohou být zničeny za jeden den, ale mohou vydržet i tisíce kilometrů (2 000, 5 000 a někdy i více jak 10 tisíc km)
Nejvíce jsou špalky opotřebovávány když jsou zaneseny blátem, pískem, prachem.
Nejméně pak jsou opotřebovávány pokud jezdíme svátečně, za hezkého počasí,
na zpevněných cestách v rovinatém terénu, tedy když brzdy téměř nepoužíváme.
Důležitá zásada je, že vozíme náhradní sadu špalků
s sebou a také nářadí pro výměnu špalků a pokud by došlo během jízdy
k takovému opotřebení špalků, že by hrozilo poškození ráfku, neprodleně
provedeme jejich výměnu.
Na kvalitních špalcích je vyznačena ryskou minimální vrstva po jejímž dosažení by se měla
provádět výměna špalků, jinak hrozí, že po opotřebení špalků se bude ráfku dotýkat nejen
při brzdění kovový držák špalku a dojde k poškození ráfku, jehož výměna pak bude mnohonásobně
dražší, než výměna špalků.
Brzdné špalky dle materiálu
Materiál: sintrovaný - vyrobené slinutím - spékáním různých práškových materiálů většinou za vysokého tlaku
a ve vakuu bod teplotou tání práškových substancí za vzniku homogenního materiálu z vlastnostmi jednotlivých vstupních
materiálů. Vytvoříme nový materiál, který nelze vyrobit roztavením, promícháním a vychladnutím.
Nízké pořizovací náklady;
Vysoká životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Odolné proti vysoký teplotám;
Střední brzdný výkon;
Materiál: organický (pryskyřice)
Vysoká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Nízká odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;
Materiál: kevlar
Nízká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Střední životnost v suchém stavu;
Střední odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;
Brzdové špalky, elementy, gumičky, bloky, botky - minimální výška hloubka zářezu - před výměnou
Na obrázku níže je zeleně označen blok nový.
Jakmile zářezy ve špalku dosahují hloubky pouze 1 až 0,5 mm tak je raději vyměňte a je jedno
který zářez tuto minimální hloubku dosáhl jako první.
Pokud si však změříte nové špalky a vedete si statistiku ujetých kilometrů, můžete sami odhadnout
kolik kilometrů je možné ještě najet na stávající špalky, ALE jakmile zmizí některý ze zářezů,
tak je víc než rozumné špalky rychle vyměnit.
Někdy bloky mají po stranách vyznačenu WEAR LINE - linii maximálního opotřebení.
Při dosažení této linie je třeba špalky vyměnit.
Linie minimální výšky brzdového špalku - gumičky - bloku brzdy kola
Na obrázku je patrné, že minimální výška špalku před jeho výměnou se shoduje
s minimální hloubkou zářezů ve špalku - bloku - gumičce.
Kovová plocha je těsně pod hranicí mezního opotřebení bloku, zhruba 1 mm. Viz obrázek, kde bylo zavrtáno do bloku a vrták hned narazil na kov.
Proto z výměnou bloku neotálím a neriskuji zničení ráfku.
Street View je služba na mapách od Google, která umožňuje projíždět si jednotlivé komunikace z pohledu, jak tato místa vidí řidič vozidla.
Služba je vynikající, ale z důvodu rozmazávání některých osobních údajů, jako jsou značky SPZ automobilů dochází někdy i k rozmazání údajů na orientačních cedulích což je škoda.
Nicméně tato služba do budoucna nabízí mnoho dalších možností uplatnění.
Jednou z možností je hra "simulátor" jízdy automobilem po cestách naší vlasti.
Hra by jistě našla spoustu nadšených uživatelů a také by zlepšila orientaci řidičů při skutečném provozu, což by mohlo i snížit počet dopravních nehod na silnicích. Prostě byste si projeli trasu na počítači pomocí simulátoru a pak při skutečné jízdě byste již netápali a tím se nestali viníkem dopravní nehody.
Také virtuální projížďka míst kde jste strávili dovolenou doma v teple a pohodě má svoje kouzlo a člověk neriskuje zranění, ani neznečišťuje životní prostředí.
Pro prohlídku míst stačí stáhnout panáčka na mapu do míst, která se zvýrazní modrou barvou. Pak kliknout do někam na vozovku a již můžete cestovat po komunikaci pomocí klávesových šipek.
//maps.google.com/intl/en/help/maps/streetview/
Služba je vynikající, ale z důvodu rozmazávání některých osobních údajů, jako jsou značky SPZ automobilů dochází někdy i k rozmazání údajů na orientačních cedulích což je škoda.
Nicméně tato služba do budoucna nabízí mnoho dalších možností uplatnění.
Jednou z možností je hra "simulátor" jízdy automobilem po cestách naší vlasti.
Hra by jistě našla spoustu nadšených uživatelů a také by zlepšila orientaci řidičů při skutečném provozu, což by mohlo i snížit počet dopravních nehod na silnicích. Prostě byste si projeli trasu na počítači pomocí simulátoru a pak při skutečné jízdě byste již netápali a tím se nestali viníkem dopravní nehody.
Také virtuální projížďka míst kde jste strávili dovolenou doma v teple a pohodě má svoje kouzlo a člověk neriskuje zranění, ani neznečišťuje životní prostředí.
Pro prohlídku míst stačí stáhnout panáčka na mapu do míst, která se zvýrazní modrou barvou. Pak kliknout do někam na vozovku a již můžete cestovat po komunikaci pomocí klávesových šipek.
//maps.google.com/intl/en/help/maps/streetview/
Ověření se provádí na níže uvedeném odkaze a to zadáním VIN kódu, který můžete nalézt na karoserii, nebo v technickém průkazu a skládá se ze 17 znaků (číslic, písmen).
Ověření naftového motoru zda používá vadný software
Ověření naftového motoru zda používá vadný software
Editace: 1561019069
Počet článků v kategorii: 351
Url:teply-benzinovy-motor-spatne-startuje-reseni-id-2332