Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.


AD MOB

Jak poznat vybitou autobaterii 12 Volt

Stav autobaterie kontrola bez měřáku pokud máte automobil osazen
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:

Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.

Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf


Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch

Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.

Stav nabití 100% 70% 50% 25%
Hustota elektrolytu 1,28 g/cm3 1,23 g/cm3 1,19 g/cm3 1,14 g/cm3
Napětí baterie 12,6V a více 12,5 - 12,4V 12,3 - 12,2V 12,2 - 11,9V


Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně

Nabití %Hustota g/cm3
1001,28
901,26
801,25
701,23
601,22
501,20
401,18
301,17
201,15
101,14
01,12



Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor

Nabití %Napětí V
10012,60
9512,56
9012,52
8512,48
8012,44
7512,40
7012,36
6512,33
6012,29
5512,25
5012,20
4512,15
4012,12
3512,07
3012,04
2512,00
2011,95
1511,90
1011,84
511,78
011,70



Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)

Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!



Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami


Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


167

Renault Vel Satis | renault-vel satis



Renault Vel Satis cena ceny ceník

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce 2001-2010.

Technická data:

  • Karoserie 5 dveřový hatchback
  • Třída vyšší střední
  • Délka 4 860 mm mm
  • Šířka 1 860 mm mm
  • Výška 1 580 mm mm
  • Hmotnost 1 735 kg

Renault Vel Satis - video

**

27

Osvětlení chodců | osvetleni-chodcu-id-419


Všichni účastníci silničního provozu musí za snížené viditelnosti
nejen dobře vidět, ale musí být dobře viděni.
Stále se však setkáváme na vozovkách zejména mezi obcemi
v nočních hodinách s chodci i cyklisty, kteří nemají reflexivní
oblečení a nejsou řádně osvětleni čímž se snadno stanou objetí
nehody většinou s těmi nejtěžšími zraněními často končící smrtí.
A přitom by stačilo mít na oblečení reflexivní pruhy a na bicyklu
mít předepsané osvětlení, či v případě chodce mít v ruce baterku.
Řidič vozidla musí ztlumit světla, aby chodci dal najevo, že
o něm ví, bere jej na vědomí a neoslňoval jej. Pokud neztlumí
světla, chodec kývne baterkou, čehož by si měl
řidič již všimnout. V každém případě by měl chodec ustoupit
více k okraji vozovky.

Viditelnost chodce v různé barvě obleční v metrech - tabulka:
Barva oblečení Viditelnost na vzdálenost (m)
Modrá a černá17 metrů
Červená 27
Bílá 55
Reflexivní pruhy, vesta 200 metrů
Baterka v ruce 1500 metrů

Graf viditelnosti chodce v závislosti na oblečení a osvětlení.

Z tabulky je zřejmé, že pokud v rychlosti 80 km zahlédneme chodce
maskovaného do černého oblečení na 15 metrů, který přechází silnici,
budeme mít velmi málo času na reakci.
Nejvíce usmrcených chodců bývá v měsíci listopadu, kdy k zhoršení
viditelnosti přispívají mlhy a kluzká vozovka.
Naopak, nejlépe budou viditelní chodci v reflexivní vestě s baterkou
v ruce.


Závěrem: I když budete řádně osvětleni ještě to neznamená, že se vám
nic, jako chodci nestane, ale snížíte tím riziko, že budete přehlédnuti a usmrceni.
Každou noční cestu po komunikaci zvažte, jestli je nezbytně nutná.
Tam kde je to možné, používejte pro chůzi chodníky a nebo cyklostezky.
Nezapomínejte, že tramvaj má na přechodu pro chodce bez semaforů přednost,
protože jí nelze zastavit na krátkou vzdálenost.
258

Ford Mondeo | ford-mondeo



Ford Mondeo cena ceny ceník

//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/Pricingandfinance

Technická data:

//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/TechnicalData

Ford Mondeo - odborná recense - video

**

38

Kupujeme ojeté auto, co by mělo umět | kupujeme-ojete-auto-co-by-melo-umet-id-521


Pár funkcí, které u vozidla časem oceníte a budete vděčni, že je máte:

  • klimatizace (v zimě rychle teplo, v létě chladí) hlavně když vozíme děti, nebo starší lidi
  • ABS antiblokovací zařízení ( při brzdění a za smyku mnohem lepší ovladatelnost vozidla)
  • posilovač řízení (ne všechny vozidla jej mají a pak jsou problémy při parkování)
  • elektrické stahování všech okýnek z místa řidiče (děti vyběhnou z auta a pak aby člověk chodil od dveří ke dveřím a ručně vše zavíral)
  • zadní rozmrazování okna (slouží i když se okno orosí, velmi důležité při couvání a pro pohled do zpětného vnitřního zrcátka co se nachází za vozidlem)
  • stěrač zadního okna s ostřikovačem ( hlavně při couvání oceníme tuto vymoženost a pak při jízdě na mokré znečištěné vozovce, kdy se černé kapičky usazují, jako neprůhledný film na zadním skle)
  • dvě zpětná světla při couvání (některá vozidla mají jen jedno a to je málo)
  • tempomat (při průjezdu obcí si nastavíte rychlost, kterou pak auto dodržuje po dobu, pokud nepřidáte prudce plyn)
  • elektrické naklápění zrcátek z místa řidiče (vynikající věc při couvání, kdy si zrcátka nakloníme tak, abychom viděli zadní kola vozidla, či místa, která potřebujeme)
  • dálkové zamykání dveří (klíčem je jistota, ale když přicházíme k vozidlu, tak dálkové je pohodlnější)
244

Volkswagen LT | volkswagen-lt



Volkswagen LT

Technická data:

  • Nástupce Volkswagen Crafter
  • Třída lehký užitkový vůz
  • Karoserie Van (nákladní/ osobní), pickup, minibus, valník

Volkswagen LT - jako obytný vůz - video

**



Editace: 1424945695
Počet článků v kategorii: 320
Url:jak-poznat-vybitou-autobaterii-12-volt-id-825

AD
Share
Share
Tweet