Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak poznat vybitou autobaterii 12 Volt


AD MOB

Stav autobaterie kontrola bez měřáku pokud máte automobil osazen
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:

Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.

Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf


Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch

Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.

Stav nabití 100% 70% 50% 25%
Hustota elektrolytu 1,28 g/cm3 1,23 g/cm3 1,19 g/cm3 1,14 g/cm3
Napětí baterie 12,6V a více 12,5 - 12,4V 12,3 - 12,2V 12,2 - 11,9V


Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně

Nabití %Hustota g/cm3
1001,28
901,26
801,25
701,23
601,22
501,20
401,18
301,17
201,15
101,14
01,12



Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor

Nabití %Napětí V
10012,60
9512,56
9012,52
8512,48
8012,44
7512,40
7012,36
6512,33
6012,29
5512,25
5012,20
4512,15
4012,12
3512,07
3012,04
2512,00
2011,95
1511,90
1011,84
511,78
011,70



Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)

Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!



Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami


Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


203

Škoda Forman | skoda-forman



Škoda Forman popis - video

SKODA FORMAN

**

285

Fiat 127 | fiat-127



Fiat 127

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Délka 3,645 mm
  • Šířka 1,527 mm
  • Výška 1,358 mm
  • Hmotnost pohotovostní 688 kg

Fiat 127 - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
1

Proč nejezdíme na vodík? | proc-nejezdime-na-vodik


Proč ještě nejezdíme na vodík?

"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.

Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".

V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.

177

Renault 12 | renault-12



Renault 12 u nás známá jako Dacia 1300 (vyráběná v Rumunsku)

Roky produkce 1969 – 1980.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce: Renault 18
  • Třída: střední
  • Karoserie: sedan a kombi
  • Provedení: FF
  • Motory: 1.3 a 1.6 L
  • Převodovka:
  • Rozvor: 2 440 mm
  • Délka: 4345 sedan, 441 kombi mm
  • Šířka: 1 616 mm
  • Výška: 1400 a 1445 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 950 až 980 kg
  • Max.rychlost: 150 km/h
  • Počet vyrobených kusů: asi 2 miliony

Renault 12 - video rekonstrukce vozu

**

99

Re: Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna | re-renault-clio-ii-vymena-zarovek-zadni-skupinova-svitilna-id-2319


4. Mírně odklopit háček a současně povytáhnout okraj panele žárovek z pod háčku.
Háček tam byl jen jeden. Panel pak šlo snadno vyklopit a vyjmout z krytu svítilny.



Editace: 1424945695
Počet článků v kategorii: 348
Url:jak-poznat-vybitou-autobaterii-12-volt-id-825

AD
11 Share
Share
Tweet