Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Auto jezdící na vodu


AD MOB

Může jezdit auto na vodu?

Je to automobil, který by využíval energii k svému pohybu přímo z vody, nebo vodík a kyslík vyrobený rozkladem molekuly vody. Zatímco automobil jezdící přímo na vodu je spíše z říše snů, automobil jezdící na kyslík a vodík, či přímo na vodík je cesta reálná.

Proč nelze jezdit přímo na vodu jejím spalováním?

Voda je již produktem hoření, proto jí nelze přímo použít pro spalování do spalovacích motorů. Na její rozložení na kyslík a vodík je třeba energie a v nejlepším možném případě tuto energii bychom získali zpět, ale většinou je to jen kolem 10%, které z tohoto cyklu rozklad > sloučení získáme.

Problém - nelze získat více energie sloučením atomů, než co bylo třeba na rozklad molekul vody

Problém je, že na rozklad vody na kyslík a vodík, je třeba více energie, než se pak získá jejich spalováním, nebo na výrobu elektřiny v palivových článcích.
Voda se rozkládá na kyslík a vodík chemicky, nebo elektolýzou.
Vodík se následně spaluje v motoru klasicky, nebo v palivovém článku k výrobě elektrické energie.

Na rozklad vody chemickou cestou se používají například hliník, hořčík či tetrahydridoboritan sodný.
Vodík by bylo možno vyrábět v atomových i tepelných elektrárnách mimo odběrovou špičku, kdy je zařízení využito minimálně.

Palivový článek vodíkový

  • Palivový článek využívající atomy vodíku a kyslíku pracuje svým způsobem na opaku elektrolýzy.
  • V článku jsou elektrody, elektrolyt a mikrosíto - polopropustná membrána.
  • Do článku se přivádí k elektrodám jedním vstupem vodík (ANODA) a druhým kyslík (KATODA).
  • Atomy vodíku ztratí na anodě elektron který není schopen projít přes síto - polopropustnou membránu, oddělující ANODU a KATODU, a je nucen putovat ke katodě přes anodu a spotřebič (zde vznikne kation vodíku, který již membránou může projít).
  • Uvolněné elektrony tedy putují mezi elektrodami, pokud je obvod uzavřený (v obvodu je spotřebič např. motor atd.) a vykonávají práci.
  • Atomy kyslíku jsou přiváděny ke katodě. Přibírají volné elektrony a vznikají z nich aniony.
  • Atomy vodíku (kationy) zbavené elektronu se již protáhnou membránou a spojí se s atomy kyslíku (aniony).
  • Odpadní produktem je voda vznikající na katodě.

Schéma výroba elektřiny z atomů vodíku a kyslíku

hydrogen-fuel-cell.png

Z obrázku by mělo být patrné, že vodíkový článek pracuje podobně jako akumulátor, ve kterém také putují volné elektrony mezi elektrodami a mohou konat užitečnou práci.
Důležité je aby vodík pro palivové články byl získáván šetrně k životnímu prostředí - tedy ekologicky a ne naopak.

Některá vozidla jež využívají k svému pohonu vodík

  • Toyota Mirai
  • Honda FCX Clarity
  • Hyundai ix35 FCEV
  • BMW Hydrogen

Rizika a nevýhody využívání vodíku, jako paliva

  • vodík je velmi výbušný
  • nádrže na skladování je problém utěsnit
  • získávání vodíku nemusí být šetrné k životnímu prostředí - např. využití fosilních paliv na výrobu vodíku dosahuje účinnosti max. 40%
  • palivové články mají účinnost 40 až 60%
  • pokud při přeměně fosilního paliva -> vodík -> práce využijeme v konečné fázi jen 10% energie vložené do reakce na pohyb vozu, je to spíše ekologická katastrofa než cesta správným směrem
  • technologie jsou zatím velmi drahé

Date: 22.07.2020 - 11:46

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


108

Re: Bicykl kolo motor Honda 4-takt montáž | re-bicykl-kolo-motor-honda-4-takt-montaz-id-2328


Motorový kit na zadní kolo, přenos kroutícího momentu řetězem

Rozeta je přichycena pomocí děleného protikusu, pokud není v zadním náboji elektromotor, tak by montáž neměla být problém.



**
333

Parkování podélné obrázkový tutoriál | parkovani-podelne-tutorial-navod


Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebudete překážet a budete mít klid. Nejlépe se domluvit s nějakou autoškolou. Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa. Ideální by bylo mít kameru umístěnou na čele řidiče a výjezd z parkovacího místa si natočit a pak v klidu si prohlédnout, jak vidíte auto před sebou, co vidíte ve zpětných zrcátkách, kdy a jakým směrem otáčíte volant. Při zajetí zpět na toto místo použít obrácený postup vyjíždění z parkovacího místa.

Také můžete vyzkoušet parkovací trenažér - zmenšené velikosti, ale princip zůstává stejný, jako v reálu.

1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování

Jakmile řidič začne hledat místo pro parkování, musí o tom uvědomit ostatní řidiče zapnutím příslušného blinkru. Prostor pro parkování nechť je delší minimálně o 1,5 metru než délka vozu, který chce na tomto místě parkovat. Když najde řidič vhodný prostor, zastaví u vozidla stojícího ZA tímto prostorem tak, že zpětná zrcátka budou v jedné přímce a mezera mezi boky vozidel bude 60 až 90 cm.

parkovani-podelne-tutorial-1-vyber-mista-zastaveni-vedle-vozidla-zrcatka-na-zrcatka.png

2. Couvání tak aby kolo zadní nápravy bylo před koncem zadku sousedního vozidla

Řidič parkujícího vozidla začne couvat rovně zpět tak dlouho, až v zadních bočních dveřích (okénku) uvidí konec - zadní okraj - sousedního vozidla. Protože zadní kola jsou většinou hned za zadními dveřmi, někdy částečně pod nimi, měla by být v tomto okamžiku zadní náprava těsně před koncem sousedního vozidla. Například: Pokud máte zadní nápravu přesně pod opěradly zad zadních sedadel, zadní okraj sousedního vozu bude v jedné přímce s těmito opěradly. To je důležité pro následné zatáčení do parkovacího místa. Kdyby bylo zadní kolo ještě příliš daleko od hranice zadku sousedního vozidla, mohlo by dojít, při zatáčení na parkovací místo, k najetí do zadku sousedního vozidla. Čím je však mezera mezi vozidly větší, tím dříve může parkující vozidlo zabočit, chce to však tréning. Pozici zadní nápravy vůči sousednímu vozidlu je třeba správně určit a vše nacvičit na klidném místě, nejlépe na cvičišti autoškoly.

parkovani-podelne-tutorial-2-couvani-na-uroven-zadku-sousedniho-vozidla.png

3. Zastavit a plné rejdy vpravo

Jakmile parkující auto dosáhne zadní nápravou úrovně konce sousedního vozidla, zastaví a řidič natočí kola zcela vpravo, viz obrázek, a pak znovu začne couvat.

parkovani-podelne-tutorial-3-plne-natoceni-kol-vpravo.png

4. Couvat na úhel 30°, nebo na pravý roh zadního vozidla

Vozidlo, které chce zaparkovat, začne couvat. Pokud za parkovacím místem stojí další vozidlo, řidič couvá tak dlouho, až je levá strana vozidla natočena na pravý přední roh vozidla za parkovacím místem, NEBO až vozidlo svou podélnou osou (bokem) svírá s obrubníkem (okrajem parkovacího místa) úhel 30°.

parkovani-podelne-tutorial-4-couvani-na-uhel-45-na-pravy-roh-zadniho-vozidla.png

5. Plné levé rejdy a zacouvání do parkovacího místa

Řidič parkujícího vozidla může ještě couvnout s ROVNÝMI koly tak daleko, aby při pohledu nad pravým zpětným zrcátkem viděl přesně levý zadní roh vozidla před sebou. NEBO aby zadní pravé kolo(misto, kde se kolo dotýká vozovky) bylo zhruba 130-100 cm od obrubníku (okraje parkovacího místa - dle délky parkovaného vozidla). Pokud má parkující vozidlo dlouhý čumák - přední část - je lépe couvnout tak, že nad pravým zpětným zrcátkem (osa řidič, pravé zrcátko ) směřuje na levý okraj poznávací značky - SPZ vozidla před ním. Jakmile parkující vozidlo dosáhne této pozice řidič zastaví a dá plné levé rejdy - vytočí přední kola maximálně vlevo.

parkovani-podelne-tutorial-5-maximalni-leve-rejdy.png

6. Plné levé rejdy a couvání k vozidlu ZA parkovacím místem.

Řidič parkujícího vozidla couvá s plnými levým rejdy k přední části vozidla stojícího za ním. Musí velmi opatrně, jen přes spojku, bez plynu (na rovině). Pokud vozidlo nemá parkovací senzory, je třeba buď požádat spolujezdce, nebo jinak zjistit, kolik si řidič může ještě dovolit couvnout. Řidič také hlídá v pravém zpětném zrcátku obrubník parkovacího prostoru.

parkovani-podelne-tutorial-6-nacouvani-k-zadnimu-vozidlu.png

7. Vystředění vozidla na parkovacím místě

Řidič parkujícího vozidla srovná rejdy, nebo zatočí mírně vpravo a popojede vpřed na střed parkovacího místa, aby řidič za ním mohl vyjet a řidič před ním mohl couvnout před výjezdem z parkovacího místa.

8. Závěrem

Zkušení řidiči s vozidly, které již mají vyzkoušené, nacouvávají levým bokem svého vozidla pod úhlem 30° tak, že přímka protažené po levé straně vozidla míří na střed délky parkovacího místa. V určité vzdálenosti zadního pravého kola od obrubníku (60-90cm) dají plný levý rejd, nacouvají těsně k vozidlu, které stojí za nimi a dorovnají popojetím vpřed k obrubníku.


Date: 22.07.2020 - 11:46
44

Brzdná dráha motocyklu při 180 km/h 154 metrů | brzdna-draha-motocyklu-pri-180-km/h-154-metru-id-566


Nejlepší motorkář je ten, který vydrží jezdit nejdéle.
Proč nás řidiči osobních automobilů snadno přehlédnou na silnici
a nestačí dát motocyklistovi přednost - video.
Brzdná dráha na suché vozovce roste s čtvercem rychlosti.
Jestliže při 90 km rychlosti bude 40 metrů, při 180 km to bude 160 metrů
i více.

**
157

Peugeot 407 | peugeot-407



Peugeot 407 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Roky produkce 2004–2011
  • Předchůdce Peugeot 406
  • Nástupce Peugeot 508
  • Podobné Škoda Superb, Volkswagen Passat
  • Karoserie 4dveřový sedan, 5dveřové kombi, kupé
  • Třída střední

Peugeot 407 - recenze - video

**

105

Re: Jak zaparkovat na malém prostoru mezi dvěma auty | re-jak-zaparkovat-na-malem-prostoru-mezi-dvema-auty-id-2325


Další video podélné parkování na těsném místu

**


Editace: 22.7.2020 - 15:27
Počet článků v kategorii: 337
Url:auto-na-vodu

AD
11 Share
Share
Tweet