Škoda Favorit
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Renault 4CV
Roky produkce 1947 – 1961.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Juvaquatre
- Nástupce: Renault 4
- Třída: malý automobil
- Karoserie: 4 dveřový sedan
- Provedení: RR
- Motory: 747 - 760 cm3
- Převodovka: 3 rychlosti manual
- Rozvor:
- Délka: 3663
- Šířka: 1430
- Výška: 1470
- Hmotnost pohotovostní: 620
- Max.rychlost: 90
- Počet vyrobených kusů: přes 1 100 000
Renault 4CV - video
Na tuto otázku můžeme zatím odpovědět tak, že vozidla všech druhů jsou stálé vice doplňována chytrou elektronikou, která zvyšuje bezpečnost ovládání stroje a výrazně snižuje náklady na jeho bezpečný provoz i spotřebu PHM.
Dnes již vozidla stále častěji jsou osazována kamerami, které nahrazují zpětná zrcátka, čímž se snižuje odporu vzduchu a i spotřeba.
Dále jsou to kamery pro a radar pro bezpečné couvání.
Automobil dokonce sám při parkování upozorní na místo, do kterého je schopen následně sám zaparkovat.
Dalším vynikajícím pomocníkem je navigace, která do budoucna bude ještě více zobrazovat okamžitý stav, zácpy, autonehody.
Vozidla budou tak naváděna na nejprůchodnější trasu k zvolenému cíli.
Další obrovskou výhodou bude možnost vidět do zatáček a nepřehledných úseků, což výrazně sníží nehodovost při nesprávném předjíždění.
Vozidla také sama upozorní na svou závadu okolní vozidla a že musí zastavit, nebo zaparkovat na nejbližším možném místě.
Vozidla také pomocí elektroniky a radaru dokáží dodržet téměř naprosto přesně bezpečnou vzdálenost mezi vozidly.
Vidíme, že výhod automaticky řízeného vozidla je stále více, ale zatím člověk je nenahraditelný a povolání řidiče kamionu, či autobusu nabízí snad nejvíce volných pracovních míst na úřadech práce.
Nicméně vozidla řízená automaticky jistě jednou vyjedou plnit svou funkci. Bude to nejdříve asi na silnicích určených jen pro provoz těchto vozidel.
Pokud se vše osvědčí, postupně budou zapojována i do normálního provozu, ale povolání řidič asi nikdy nezanikne. Vždyť řízení vozidla je pro mnohé jeho největším potěšením.
**VIDEO YOUTUBE
Dnes již vozidla stále častěji jsou osazována kamerami, které nahrazují zpětná zrcátka, čímž se snižuje odporu vzduchu a i spotřeba.
Dále jsou to kamery pro a radar pro bezpečné couvání.
Automobil dokonce sám při parkování upozorní na místo, do kterého je schopen následně sám zaparkovat.
Dalším vynikajícím pomocníkem je navigace, která do budoucna bude ještě více zobrazovat okamžitý stav, zácpy, autonehody.
Vozidla budou tak naváděna na nejprůchodnější trasu k zvolenému cíli.
Další obrovskou výhodou bude možnost vidět do zatáček a nepřehledných úseků, což výrazně sníží nehodovost při nesprávném předjíždění.
Vozidla také sama upozorní na svou závadu okolní vozidla a že musí zastavit, nebo zaparkovat na nejbližším možném místě.
Vozidla také pomocí elektroniky a radaru dokáží dodržet téměř naprosto přesně bezpečnou vzdálenost mezi vozidly.
Vidíme, že výhod automaticky řízeného vozidla je stále více, ale zatím člověk je nenahraditelný a povolání řidiče kamionu, či autobusu nabízí snad nejvíce volných pracovních míst na úřadech práce.
Nicméně vozidla řízená automaticky jistě jednou vyjedou plnit svou funkci. Bude to nejdříve asi na silnicích určených jen pro provoz těchto vozidel.
Pokud se vše osvědčí, postupně budou zapojována i do normálního provozu, ale povolání řidič asi nikdy nezanikne. Vždyť řízení vozidla je pro mnohé jeho největším potěšením.
**VIDEO YOUTUBE
Renault Caravelle
Roky produkce 1959 – 1968.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce:
- Třída: kabriolet
- Karoserie: 2 dvou dveřové coupe, kabriolet
- Provedení: RR
- Motory: 4 válce - 845 až 1108 cm3
- Převodovka: 4 rychlosti synchron
- Rozvor: 2265 mm
- Délka: 4265 mm
- Šířka: 1575 mm
- Výška: 1320 mm
- Hmotnost pohotovostní: 845 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů: 34 165
Renault Caravelle - video
Pár funkcí, které u vozidla časem oceníte a budete vděčni, že je máte:
- klimatizace (v zimě rychle teplo, v létě chladí) hlavně když vozíme děti, nebo starší lidi
- ABS antiblokovací zařízení ( při brzdění a za smyku mnohem lepší ovladatelnost vozidla)
- posilovač řízení (ne všechny vozidla jej mají a pak jsou problémy při parkování)
- elektrické stahování všech okýnek z místa řidiče (děti vyběhnou z auta a pak aby člověk chodil od dveří ke dveřím a ručně vše zavíral)
- zadní rozmrazování okna (slouží i když se okno orosí, velmi důležité při couvání a pro pohled do zpětného vnitřního zrcátka co se nachází za vozidlem)
- stěrač zadního okna s ostřikovačem ( hlavně při couvání oceníme tuto vymoženost a pak při jízdě na mokré znečištěné vozovce, kdy se černé kapičky usazují, jako neprůhledný film na zadním skle)
- dvě zpětná světla při couvání (některá vozidla mají jen jedno a to je málo)
- tempomat (při průjezdu obcí si nastavíte rychlost, kterou pak auto dodržuje po dobu, pokud nepřidáte prudce plyn)
- elektrické naklápění zrcátek z místa řidiče (vynikající věc při couvání, kdy si zrcátka nakloníme tak, abychom viděli zadní kola vozidla, či místa, která potřebujeme)
- dálkové zamykání dveří (klíčem je jistota, ale když přicházíme k vozidlu, tak dálkové je pohodlnější)
Kombinéza s "HRBEM" na zádech zmírňuje následky pádu tím, že pohlcuje
kinetickou energii a brání průniku předmětů (kamenů) přímo do zad.
Na videu měl motorkář na zádech i batůžek a v něm petláhve s tekutinou
což také zmírnilo pád na záda a zabránilo kamenům kol cesty po dopadu na ně
zlomit páteř.
**VIDEO YOUTUBE
kinetickou energii a brání průniku předmětů (kamenů) přímo do zad.
Na videu měl motorkář na zádech i batůžek a v něm petláhve s tekutinou
což také zmírnilo pád na záda a zabránilo kamenům kol cesty po dopadu na ně
zlomit páteř.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 28.7.2011 - 20:11
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-favorit