Škoda Favorit
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Ochrana podvozku
Bitumen (anglicky, česky asfalt) je hustá, pružná, dobře přilnavá živice, vyrábějící se z ropy a dehtu.Asfalt se vyrábí z ropy - je to poslední složka, které zůstane po odpaření benzínů, nafty atd.
Dehet se vyrábí většinou z uhlí.
Z této živice se vyrábí například spreje, či barvy na ochranu podvozků vozidel.
Asfalt je pružný a zatím levný, dostupný, velmi dobře přilnavý, tlumí nárazy odlétávajících kamínků a proto i velmi vhodný pro ochranu podvozku vozidel.
Vosk na ochranu dutin karoserie a podvozku
Do dutin aplikujeme vosk. Prodává se také i ve spreji.Například:
C.A.R.Fit Antikorozní vosk do dutin
Dinitrol 1000 Vosk do dutin
- podvozek je třeba okamžitě zkontrolovat i u nového vozidla, hlavně nové automobily levnější kategorie mají místa na ostrých hranách, kde nejsou řádně ošetřeny a okamžitě nastupuje koroze
- zakoupit lze i sprej, který je možno aplikovat do hůře dostupných míst
- podvozek vozidla ošetřujeme / kontrolujeme dvakrát do roka
- nejdůležitější je kontrola před začátkem zimní sezóny
- nejvíce poškozuje podvozek vozidla jízda po drobných kamíncích, které odlétají od kol a poškozují nátěr spodku vozidla
Date: 06.12.2020 - 08:10
Fiat Idea
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Rozvor 2,510 mm
- Délka 3,930 mm
- Šířka 1,700 mm
- Výška 1,660 mm
- Hmotnost pohotovostní 1,275 kg
Fiat Idea - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Průměr otáčení je kružnice, kterou automobil opíše vnější částí karoserie, při maximálním natočení kol viz obrázek.
Výpočet úhlu natočení kola řízené nápravy při určitém průměru otáčení vozidla.
Kalkulačka je předvyplněná pro lepší pochopení zadávaných hodnot. Musíte zadat vždy ostatní hodnoty a kliknout na tlačítko u hodnoty, kterou chcete vypočítat.
V metrech průměr kruhu, který vykreslí (opíše) vnější kolo, při maximálním rejdu - vytočení. (U osobních automobilů je zhruba o 2 metry menší než PRŮMĚR OTÁČENÍ, tedy než kruh který opíše přesah karoserie)
Rozvor v milimetrech (vzdálenost mezi osou přední a zadní nápravy):
Natočení vnějšího kola ve stupních: (stačí zadat celé stupně, desetiny jsou zde jen pro názornost)
Rozvor v milimetrech (vzdálenost mezi osou přední a zadní nápravy):
Natočení vnějšího kola ve stupních: (stačí zadat celé stupně, desetiny jsou zde jen pro názornost)
Rozvor kol automobilu
je vzdálenost mezi středem předního a zadního kola vozidla, když kola směřují přímo vpřed.
Poloměr otáčení je polovinou průměru otáčení
Počítá se poloměr, který opíší kola (např. mezi chodníky může okraj karoserie přesahovat), nebo kruh, který opíše karoserie. Kola zadní nápravy opisují vždy menší kružnici. Kola řízené nápravy musí opisovat kružnici se společným středem, proto budou mít různý úhel zatočení. Vnitřní - blíže ke středu společných kružníc musí být natočeno více, než vnější, jinak by se pláště velmi rychle opotřebovaly v jizdě v zatáčkách.
Geometrie kol vozidla
Při správně seřízené geometrii kol budou všechna kola i v zatáčkách opisovat kružnice s jedním společným bodem a tím pádem nebudou pneumatiky nadměrně opotřebovávány, sníží se spotřeba paliva a zlepší se celkově jízdní vlastnosti vozidla. Na obrázku je dobře vidět, že průměr otáčení, který vytvoří karoserie, je větší, než kruh, který vytvoří kola.Všimněte si také, že zadní část vozidla, i když přesahuje svou nápravu mnohem více, než přední část přední nápravu, tak při otáčení se v kruhu, ČASTO nepřesahuje největší průměr kružnice - stopy - vytvořené koly řízené - přední nápravy.
Rozchod kol vozidla
Vzdálenost podélných os kol nápravy.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Vyhýbání se vlevo
Dát si pozor, zda protijedoucí vozidlo chce opravdu odbočit, nebo mu zůstal zapnutý blinkr z posledního odbočování, neví o tom a pak pokračuje rovně. To je velmi časté u motocyklů, protože tam se blinkr nevypne sám po dokončení odbočení a vyrovnání směru jízdy.Proto je třeba být velmi obezřetný a počkat si, kam protijedoucí skutečně odbočí.
Je třeba si najet, co nejblíže k levému okraji mého pruhu a také zvážit, jestli protijedoucí vozidlo není příliš dlouhé (souprava, návěs, traktor s vlekem) a nebude nuceno si nadjet za střed křižovatky. V takovém případě je lépe mu ukázat, že mu dávám přednost, aby projel křižovatku jako první.
Pokud je dostatek místa pro vyhýbání (vejdou se na křižovatku bezpečně obě odbočující vozidla, pak se mohou vyhnout vlevo, tedy se míjejí pravými boky vozidel. Pokud to dopravní situace dovolí, mohou takto pokračovat v odbočování vlevo další protijedoucí automobily, aniž by si navzájem křížily směr jízdy.
Na obrázku níže je patrné, že i delší vozidla si vyhnou a nezaklíní se do sebe.
Nesprávný způsob, delší vozidla se snaží objet a zaklíní do sebe, ale i menší vozidla by si křížila takto směr jízdy.
Na obrázku níže se delší vozidla zaklíní do sebe a zablokují křižovatku.Dvě jednosměrné silnice s dělícím pásem a místem pro možné otočení - změny směru jízdy, tedy přejetí na jednosměrku za dělícím pásem
Pokud jsou dvě jednosměrné silnice odděleny dělícím pásem a je zde místo pro otočení směru jízdy, dbá řidič zvýšené opatrnosti a pokud místo pro odbočení není rozděleno ostrůvkem, tak si najíždí tak, aby se zase nekřížil s protijedoucím vozidlem, které má také v úmyslu odbočit do protisměru.Pozor! Toto řešení je nebezpečné tím, že mnoho řidičů ze zvyku si najede na pravou stranu a srazí se s protijedoucím řidičem. Proto se tyto situace někdy řeší ostrůvkem a příkazovými značkami.
Obdobný případ jako předchozí, ale místo pro možné odbočení (změny směru jízdy) je rozděleno ostrůvkem a označeno značkou Přikázaný směr jízdy
Je třeba být velmi obezřetný, sledovat dopravní značení a úpravu místa pro možnost změny směru jízdy.Date: 20.08.2021 - 15:29
Editace: 28.7.2011 - 20:11
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-favorit