Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak často měnit zapalovací svíčky benzínový motor


AD MOB

Nejlépe dbejte pokynů výrobců, je tu vždy riziko poškození katalyzátoru tak
raději měňte dříve než bude pozdě.


U starších vozidel bez řídící jednotky a katalyzátoru to bylo 15 000 km,
u moderních vozidel s elektronikou 60 000 i více km

Například:
Speciální materiály a špičkové technologie použité při jejich výrobě zaručují lepší práci
zapalovací svíčky a tím i posunutí výměnného intervalu u modelu Octavia RS až na 90 000 km.
http://www.skoda-auto.cz/mam-vuz-skoda/originalni-dily/sortiment/skoda-originalni-zapalovaci-a-zhavici-svicky


Svíčky kontrolujte, nebo nechte vyměnit pokud má motor:
- nepravidelný chod ve volnoběhu, ale i v otáčkách při zatížení (nemusí to být svíčkami, ale může)
- zvyšující se spotřebu

Svíčky si nechte vyměnit v autorizovaném servise. Mají zkušenosti a taky
reagují na vývoj v této oblasti.

339LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


72

Renault Clio II demontáž výplně předních dveří | renault-clio-ii-demontaz-vyplne-prednich-dveri-id-852


Pokud budeme chtít cvakat s centrálním zámkem při otevřených dveřích,
je nutno jazýček západky mírně nadzvednout, jinak bude zámek zablokovaný
a pokud bychom použili klíč, mohli bychom rozlomit či poškodit vložku zámku!!!!!
Obrázek zachycuje již nadzvednutý jazýček!



Vytáhneme kliku stahování okna, je nasazena - natlačena na mnohohranu.
Odšroubujeme madla ( misku zavírání dveří a misku s táhlem pro otevírání dveří - drží vždy na jednom šroubu)
Odloupneme kryt reproduktoru a vyšroubujeme 4 šrouby, pak rozpojíme konektor,
je zajištěn jazýčkem na který zatlačíme šroubovákem.
Odšroubujeme 3 spodní šrouby v tapicírování.


Pomalu odřízneme těsnící hmotu tenkým nožem, nebo stálým tahem se pomalu hmota rozlepí.
Táhneme za spodní okraj výplně, odlepíme spodek a pak okraje.
Po odlepení tapicírování musíme plastovou výplň vysunout směrem nahoru, je zavěšena v žlábku!!!!!




190

Renault Colorale | renault-colorale



Renault Colorale

Roky produkce 1950 – 1957.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault Primaquatre
  • Nástupce:
  • Třída: střední
  • Karoserie: 2 dveřové užitkové, 4 sedan
  • Provedení: FR
  • Motory: 2.0 a 2.4 L
  • Převodovka: 3 - manual
  • Rozvor: 2680 mm
  • Délka: 4270 mm
  • Šířka: 1980 mm
  • Výška: 1750 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1620 kg
  • Max.rychlost: 105 km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault Colorale - video

**


**

277

Škoda Forman (785) (136 L), Pick-up, Praktik(781), Van Plus | skoda-forman-785-136-l-pick-up-praktik781-van-plus


Škoda Forman popis - video






**
65

Cyklista v noci viditelnost | cyklista-v-noci-viditelnost-id-784


Cyklista i chodec se v noci mohou chránit na komunikaci jen
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.

Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.



A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.



Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.

Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.



Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
88

Kulový čep klepe jak poznat, klepání, klepot | kulovy-cep-klepe-jak-poznat-id-2295


Klepání kulových čepů - kulového čepu, lze poznat již při jízdě po dlážděné vozovce z žulových kostek - kostkovici.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.

Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...

Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.

Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.

Kontrola u zvednutého kola, které se nedotýká vozovky

Je třeba kolo zvednout tak, aby viselo volně ve vzduchu.
Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.

Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.


Editace: 1395650343
Počet článků v kategorii: 339
Url:jak-casto-menit-zapalovaci-svicky-benzinovy-motor-id-704

AD
11 Share
Share
Tweet