Jak často měnit zapalovací svíčky benzínový motor
Nejlépe dbejte pokynů výrobců, je tu vždy riziko poškození katalyzátoru tak
raději měňte dříve než bude pozdě.
U starších vozidel bez řídící jednotky a katalyzátoru to bylo 15 000 km,
u moderních vozidel s elektronikou 60 000 i více km
Například:
Speciální materiály a špičkové technologie použité při jejich výrobě zaručují lepší práci
zapalovací svíčky a tím i posunutí výměnného intervalu u modelu Octavia RS až na 90 000 km.
http://www.skoda-auto.cz/mam-vuz-skoda/originalni-dily/sortiment/skoda-originalni-zapalovaci-a-zhavici-svicky
Svíčky kontrolujte, nebo nechte vyměnit pokud má motor:
- nepravidelný chod ve volnoběhu, ale i v otáčkách při zatížení (nemusí to být svíčkami, ale může)
- zvyšující se spotřebu
Svíčky si nechte vyměnit v autorizovaném servise. Mají zkušenosti a taky
reagují na vývoj v této oblasti.
raději měňte dříve než bude pozdě.
U starších vozidel bez řídící jednotky a katalyzátoru to bylo 15 000 km,
u moderních vozidel s elektronikou 60 000 i více km
Například:
Speciální materiály a špičkové technologie použité při jejich výrobě zaručují lepší práci
zapalovací svíčky a tím i posunutí výměnného intervalu u modelu Octavia RS až na 90 000 km.
http://www.skoda-auto.cz/mam-vuz-skoda/originalni-dily/sortiment/skoda-originalni-zapalovaci-a-zhavici-svicky
Svíčky kontrolujte, nebo nechte vyměnit pokud má motor:
- nepravidelný chod ve volnoběhu, ale i v otáčkách při zatížení (nemusí to být svíčkami, ale může)
- zvyšující se spotřebu
Svíčky si nechte vyměnit v autorizovaném servise. Mají zkušenosti a taky
reagují na vývoj v této oblasti.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
V rovném zpětném zrcátku je vidět jen vozidlo číslo 2 - na obrázku
vyšrafováno červeně.
Navíc řidiči vadí v pohledu do strany boční sloupek
zesílený kvůli vyšší bezpečnosti posádky při bočním nárazu, proto
vozidlo číslo 1 snadno přehlédne.
V mírně vypouklém je vidět i vozidlo číslo 1, se kterým nejčastěji
dochází ke kolizi - na obrázku ohraničen oranžově úhel, který
pokryje vypouklé zrcátko.
vyšrafováno červeně.
Navíc řidiči vadí v pohledu do strany boční sloupek
zesílený kvůli vyšší bezpečnosti posádky při bočním nárazu, proto
vozidlo číslo 1 snadno přehlédne.
V mírně vypouklém je vidět i vozidlo číslo 1, se kterým nejčastěji
dochází ke kolizi - na obrázku ohraničen oranžově úhel, který
pokryje vypouklé zrcátko.
B - skupina do 3500 kg
Dle evropské směrnice celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy auto + vozík, nesmí překročit 3500 kg.
B + E skupina
celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy přívěsný vozík i s autem, nesmí překročit 4250 kg.
Váhové limity pro přívěsný vozík (kolik můžeme na něj naložit) a pro osobní automobil (jak těžký náklad můžeme za
ním táhnout) uvádí výrobce a nesmíme tyto hodnoty překročit.
Co když táhnu prázdný přívěsný vozík a tedy hmotnost soupravy nepřekročí zákonem povolenou hodnotu?
Musím mít příslušné oprávnění, jako bych táhl za autem plně naložený vozík a pak bych již překročil tuto hranici?
Na nákladní automobil musíte mít příslušnou skupinu řidičského oprávnění i když
nepovezete žádný náklad, proto počítejte s tím, že musíte mít oprávnění k maximální
možné hmotnosti plně naložené soupravy a neriskujte.
Bedlivě sledujte novelizace zákonů, pokuty za jejich porušení jsou velmi vysoké.
Dle evropské směrnice celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy auto + vozík, nesmí překročit 3500 kg.
B + E skupina
celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy přívěsný vozík i s autem, nesmí překročit 4250 kg.
Váhové limity pro přívěsný vozík (kolik můžeme na něj naložit) a pro osobní automobil (jak těžký náklad můžeme za
ním táhnout) uvádí výrobce a nesmíme tyto hodnoty překročit.
Co když táhnu prázdný přívěsný vozík a tedy hmotnost soupravy nepřekročí zákonem povolenou hodnotu?
Musím mít příslušné oprávnění, jako bych táhl za autem plně naložený vozík a pak bych již překročil tuto hranici?
Na nákladní automobil musíte mít příslušnou skupinu řidičského oprávnění i když
nepovezete žádný náklad, proto počítejte s tím, že musíte mít oprávnění k maximální
možné hmotnosti plně naložené soupravy a neriskujte.
Bedlivě sledujte novelizace zákonů, pokuty za jejich porušení jsou velmi vysoké.
Iridium zapalovací svíčky
Na měděné elektrody klasické svíčky jsou připájeny kontakty z iridia, protože iridium patří mezi velmi drahé materiály
je třeba použít na kontakty jen nejnutnější možné množství.
Iridium je tvrdší než platina tím dochází k jeho pomalejšímu opotřebovávání.
Ve většině případů mají iridium svíčky asi o 25 procent delší životnost než srovnatelné svíčky s platinovými kontakty.
Vzhledem k tomu že iridium je velmi drahé, výrobci zmenšili průměr střední elektrody z iridia zhruba na 0,4 mm.
Kromě úspory nákladů na výrobu, bylo dosaženo i větší spalovací účinnosti.
Stále více automobilek instaluje iridium svíčky, nebo iridium - platinové zapalovací svíčky do zapalovacího systému motoru.
Pozor:
Pokud manuál k Vašemu vozu požaduje používat iridium svíčky, nezaměňujte je za platinové zapalovací svíčky,
nebo dokonce za klasické zapalovací svíčky s měděnými kontakty!
Nebudou mít tak vynikající výkon, jako iridium zapalovací svíčky a mohou způsobit i zbytečné problémy.
Na měděné elektrody klasické svíčky jsou připájeny kontakty z iridia, protože iridium patří mezi velmi drahé materiály
je třeba použít na kontakty jen nejnutnější možné množství.
Iridium je tvrdší než platina tím dochází k jeho pomalejšímu opotřebovávání.
Ve většině případů mají iridium svíčky asi o 25 procent delší životnost než srovnatelné svíčky s platinovými kontakty.
Vzhledem k tomu že iridium je velmi drahé, výrobci zmenšili průměr střední elektrody z iridia zhruba na 0,4 mm.
Kromě úspory nákladů na výrobu, bylo dosaženo i větší spalovací účinnosti.
Stále více automobilek instaluje iridium svíčky, nebo iridium - platinové zapalovací svíčky do zapalovacího systému motoru.
Pozor:
Pokud manuál k Vašemu vozu požaduje používat iridium svíčky, nezaměňujte je za platinové zapalovací svíčky,
nebo dokonce za klasické zapalovací svíčky s měděnými kontakty!
Nebudou mít tak vynikající výkon, jako iridium zapalovací svíčky a mohou způsobit i zbytečné problémy.
Obce budou smět na základě emisní známky regulovat vjezd vozidel
do určitých částí.
Známky budou odstupňovány dle normy Euro 2, 3, atd..
Benzínové motory s katalyzátorem patrně problémy s vjezdem mít nebudou.
Hůře na tom budou vozidla s dieselovým motorem, vyrobeným
před před 1.1.1997 (zkušenost s bio přísadami do nafty a vlivu na kouřivost
motoru ponechejme raději stranou ).
Aby obec mohla aplikovat zákaz, bude muset ročně vynaložit více
jak půl milionu korun. Otázkou je, kdo si tyto zákazy bude moci
dovolit uvést v praxi.
Emisní nálepka by pak měla stát 80 korun českých.
Pravděpodobný vzhled emisní nálepky - známky:
Číslo je odvozeno od splnění požadovaného emisního limitu Euro.
Barva pak podobně jako na semaforu. Zelená - řidič se může radovat.
V sousedním Německu jsou již známky zavedeny, ale očekávané
zlepšení ovzduší je tam minimální. Je to patrně dáno tím, že
naprostá většina vozidel splňuje přísné normy, a tak k nějaké
výraznější změně nemohlo dojít.
Emisní norma Euro
Tabulky povoleného množství emisí pro jednotlivé normy Euro:
//en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars
Euro 1 (1993):
Euro 2 (1996)
Euro 3 (2000)
Euro 4 (2005)
Euro 5 (2008/9)
Euro 6 (2014)
do určitých částí.
Známky budou odstupňovány dle normy Euro 2, 3, atd..
Benzínové motory s katalyzátorem patrně problémy s vjezdem mít nebudou.
Hůře na tom budou vozidla s dieselovým motorem, vyrobeným
před před 1.1.1997 (zkušenost s bio přísadami do nafty a vlivu na kouřivost
motoru ponechejme raději stranou ).
Aby obec mohla aplikovat zákaz, bude muset ročně vynaložit více
jak půl milionu korun. Otázkou je, kdo si tyto zákazy bude moci
dovolit uvést v praxi.
Emisní nálepka by pak měla stát 80 korun českých.
Pravděpodobný vzhled emisní nálepky - známky:
Číslo je odvozeno od splnění požadovaného emisního limitu Euro.
Barva pak podobně jako na semaforu. Zelená - řidič se může radovat.
V sousedním Německu jsou již známky zavedeny, ale očekávané
zlepšení ovzduší je tam minimální. Je to patrně dáno tím, že
naprostá většina vozidel splňuje přísné normy, a tak k nějaké
výraznější změně nemohlo dojít.
Emisní norma Euro
Tabulky povoleného množství emisí pro jednotlivé normy Euro:
//en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars
Euro 1 (1993):
Euro 2 (1996)
Euro 3 (2000)
Euro 4 (2005)
Euro 5 (2008/9)
Euro 6 (2014)
Fiat 130
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky výroby 1969 – 1977
- Rozvor 2720 mm
- Délka 4750 mm
- Šířka 1803 mm
- Výška 1473 mm
- Hmotnost pohotovostní 1550 kg
Fiat 130 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 1395650343
Počet článků v kategorii: 351
Url:jak-casto-menit-zapalovaci-svicky-benzinovy-motor-id-704