Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Motorka na stlačený vzduch


AD MOB

Motocykl jehož motor je poháněn stlačeným vzduchem.

Klasický spalovací motor má píst, válec, ventily, klikový mechanizmus, blok motoru atd. Pokud brzdíme motorem, tak funguje obdobně, jako kompresor a to přivedlo jednoho Inda k myšlence pohánět svůj motocykl stlačeným vzduchem.

**
Date: 08.07.2011 - 09:11

Na motocyklu jsou umístěny tlakové nádoby, do kterých se natlačí vzduch. Ten je pak přiváděn do válce motoru a nahrazuje expanzi paliva v klasickém zážehovém motoru. Otázkou zůstává zda motor dokáže fungovat, jako kompresor při jízdě z kopce, či při brzdění, tedy zda využije kinetickou energii motocyklu k zvýšení tlaku v tlakových nádržích, což by zvýšilo ekonomiku provozu i dojezd motocyklu.

Pro ty, co si myslí, že takovýto motocykl je zcela ekologický je nutno podotknout, že na stlačení vzduchu je třeba použít energii. V případě, že by tato energie byla získána například pomocí solárních panelů, pak by i provoz byl velmi ekologický v jiných případech to s ekonomikou provozu nebude tak růžové, ale pravdou je, že takový motocykl, či kolo by se osvědčilo ve velkých uzavřených halách, kde není možné používat vozítka na elektrický, či benzínový pohon.


337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


229

Volkswagen New Beetle | volkswagen-new-beetle



Volkswagen New Beetle

Technická data:¨

  • Platforma koncernu Volkswagen A4
  • Motory benzinové: 1.4L 3.2L dieselové motory: 1.9L
  • Převodovka 5-6 stupňová manuální, 4-6 stupňová automatická
  • Rozvor 2515 mm
  • Délka 4129 mm
  • Šířka 1721 mm
  • Výška 1498 mm
  • Podobné Audi A3 Mk1
  • Designeři J Mays, Freeman Thomas, Peter Schreyer

Volkswagen New Beetle - recense - video

**

183

Renault 19 | renault-19



Renault 19

Roky produkce 1988 – 1995.

Technická data:

  • Délka Hatchback: 4,156 mm
  • Šířka 1,694 mm (66.7 in)
  • Výška 1,412 mm (55.6 in)
  • Hmotnost pohotovostní 886 kg
  • Podobné Renault Mégane I
  • Designer Giorgetto Giugiaro

Motory

Benzín
  • od 1.2 "C2G" (1239 cc) 8-válec karburátor, 55 PS (40 kW; 54 hp); Max rychlost: 156 km/h
  • až po
  • 1.8 16S "F7P" (1764 cc) 16-válec multipoint injection, 140 PS (103 kW; 138 hp); Max rychlost: 215 km/h

Diesel
  • 1.9 d "F8Q" (1870 cc) 8-válec injection pump, 65 PS (48 kW; 64 hp); 162 km/h
  • až po
  • 1.9 dTi "F8Q" (1870 cc) 8-válec direct injection + turbo, 98 PS (72 kW; 97 hp); Max rychlost: 187 km/h

Renault 19 - video

**

136

Audi A4 | audi-a4



Audi A4

Akční ceny ceník automobilů značky Audi

//www.audi.cz/

Roky produkce 1994-now

Technická data:

  • Rozvor 2808 mm
  • Délka 4783 mm (limuzína)
  • Šířka 1826 mm
  • Výška 1427 mm
  • Hmotnost pohotovostní 1485 kg
  • Spotřeba kombinovaná 7.1 l/100 km
  • Objem zavazadlového prostoru 480 l (limuzína)

Audi A4 - video

**


Oficiální stránky: www.audi.cz
113

Re: Teplý benzínový motor špatně startuje - řešení | re-teply-benzinovy-motor-spatne-startuje-reseni-id-2333


ŘEŠENÍ:

- výměna svíček nepomohla
- pokud byl motor ve stínu, stačilo otevřít kapotu a nechat odvětrat, asi tak 3 minuty a motor chytil
- pokud vozidlo zůstalo na slunci pomohlo sešlápnout plně plynový pedál a startovat. Pak okamžitě uvolnit pedál akcelerátoru, když bylo zřejmé, že motor již běží, chce to cit
- závada byla teplotní čidlo motoru, výměna do 5 000 KCZ, ale záleží na typu vozidla atd.
- další možnost jsou různá čidla a snímače, nutno jít na diagnostiku, ale zkusit nejdříve pročistit všechny kontakty čidel. Chce to určitou zkušenost jak vytáhnout vidlice z čidel, aby nedošlo k poškození a proto je lepší se obrátit na odborníka.
- sprej na elektrické kontakty, nešetřit, koupit kvalitní (cena 300 KCZ , 12 euro a více)
- zanesený palivový filtr
- indukční cívky
- palec rozdělovače (pokud tam je)
- vadné kabely ke svíčkám
62

Schéma zapalování automobilu motorky | schema-zapalovani-automobilu-motorky-id-739


Po vložení klíče a sepnutí spínače zapalování SP protéká primárním vynutím n1 proud.
Vačka napojená na otáčení klikového hřídele motoru (rozdělovač) nadzvedne raménko přerušovače (kladívko)
v době kdy se píst nachází mírně před horní úvratí (předstih) a rozpojí elektrický obvod primárního okruhu cívky.
Zánikem elektromagnetického pole se indukuje v sekundárním vynutí n2
velmi vysoké napětí (čím více závitu v poměru k primárnímu vynutí, tím
větší napětí bude měřitelné na sekundárním vynutí
).
Mezi elektrodami svíčky pak toto velmi vysoké napětí způsobí přeskočení jiskry
a zapálení směsi.
Mezi elektrodami svíčky má být mezera 0,6 mm a odtrh kladívka přerušovače má být 0,4 mm.



Kondenzátorové zhášení jisker při spínání indukčních zátěží
Kondenzátor v zapalování slouží k zamezení výraznějšího opalování kontaktů přerušovače
při opětovném spojování kontaktů. Tehdy by bez kondenzátoru byly kontakty přerušovače
po několika minutách natolik opáleny, že by nebylo možno pokračovat v jízdě.
Pokud jsou kontakty spojeny, kondenzátor je prázdný, jakmile se kontakty rozpojí,
kondenzátor se začne nabíjet a pohltí energii, která by jinak způsobila elektrický oblouk na kontaktech.
V primární cívce se po rozpojení kontaktů indukuje velký proud a malé napětí což způsobí el. oblouk na kontaktech
pokud není použit kondenzátor.

Žel toto opatření nabíjení kondenzátoru spotřebovává energii (až 40%), která nemá jiného využití.
I přestože v obvodu je paralelně připojen kondenzátor, přesto občas jiskřička mezi kontakty přeskočí,
je však mnohem menší, než kdyby tam kondenzátor nebyl.

Shrnutí: Bez kondenzátoru bude mezi kontakty vznikat mohutná jiskra - elektrický oblouk ale na svíčce minimální jiskra.
Proražený kondenzátor - nedochází k žádnému jiskření mezi kontakty, protože kondenzátor se stal vodičem a prochází proud přes něj.
Pokud při zapnutém spínači zapalování nadzvednete kladívko, měla by přeskočit jiskra na svíčce.
Pokud nepřeskočí, tak je vadná svíčka a pokud ne tak, většinou je to právě vadný kondenzátor.
Ti co měli Jawa 20 Pionýr , tak vědí své.


Sekundární cívka zvedá napětí z 12 V až na 30 kV, a dojde k přeskoku jiskry na svíčce.
Pokud by byl kondenzátor vadný , tak by nemělo být možné motor nastartovat a pokud ano,
jiskra bude nepravidelně zapalovat atd.
U cívky je to jednodušší, ta buď funguje, nebo je v ne. Jiná varianta není.


Editace: 4.7.2020 - 09:06
Počet článků v kategorii: 337
Url:motorka-na-vzduch

AD
11 Share
Share
Tweet