Motorka na stlačený vzduch
Motocykl jehož motor je poháněn stlačeným vzduchem.
Klasický spalovací motor má píst, válec, ventily, klikový mechanizmus, blok motoru atd. Pokud brzdíme motorem, tak funguje obdobně, jako kompresor a to přivedlo jednoho Inda k myšlence pohánět svůj motocykl stlačeným vzduchem.
**VIDEO YOUTUBEDate: 08.07.2011 - 09:11
Na motocyklu jsou umístěny tlakové nádoby, do kterých se natlačí vzduch. Ten je pak přiváděn do válce motoru a nahrazuje expanzi paliva v klasickém zážehovém motoru. Otázkou zůstává zda motor dokáže fungovat, jako kompresor při jízdě z kopce, či při brzdění, tedy zda využije kinetickou energii motocyklu k zvýšení tlaku v tlakových nádržích, což by zvýšilo ekonomiku provozu i dojezd motocyklu.
Pro ty, co si myslí, že takovýto motocykl je zcela ekologický je nutno podotknout, že na stlačení vzduchu je třeba použít energii. V případě, že by tato energie byla získána například pomocí solárních panelů, pak by i provoz byl velmi ekologický v jiných případech to s ekonomikou provozu nebude tak růžové, ale pravdou je, že takový motocykl, či kolo by se osvědčilo ve velkých uzavřených halách, kde není možné používat vozítka na elektrický, či benzínový pohon.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Renault 21
Roky produkce 1986 – 1995.
Technická data:
- Následovník: Renault Laguna
- Třída: rodinné vozidlo
- Karoserie: 4 až 5 dveřová
- Provedení: FF (F4 jen u turbo)
- Motor: 1.4 až 2.2
- Převodovka: 5-speed manual, 3-speed automatic
- Délka: 4,462 mm sedan
- Šířka: 1,715 mm (67.5 in)
- Výška: 1,415 mm (55.7 in) sedan
- Designer: Giorgetto Giugiaro
Renault 21 - video
Služba je vynikající, ale z důvodu rozmazávání některých osobních údajů, jako jsou značky SPZ automobilů dochází někdy i k rozmazání údajů na orientačních cedulích což je škoda.
Nicméně tato služba do budoucna nabízí mnoho dalších možností uplatnění.
Jednou z možností je hra "simulátor" jízdy automobilem po cestách naší vlasti.
Hra by jistě našla spoustu nadšených uživatelů a také by zlepšila orientaci řidičů při skutečném provozu, což by mohlo i snížit počet dopravních nehod na silnicích. Prostě byste si projeli trasu na počítači pomocí simulátoru a pak při skutečné jízdě byste již netápali a tím se nestali viníkem dopravní nehody.
Také virtuální projížďka míst kde jste strávili dovolenou doma v teple a pohodě má svoje kouzlo a člověk neriskuje zranění, ani neznečišťuje životní prostředí.
Pro prohlídku míst stačí stáhnout panáčka na mapu do míst, která se zvýrazní modrou barvou. Pak kliknout do někam na vozovku a již můžete cestovat po komunikaci pomocí klávesových šipek.
//maps.google.com/intl/en/help/maps/streetview/
Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km
Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.
Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km
Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)
Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny
Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.
Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.
Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.
Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.
Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance
Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.
Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.
Date: 22.01.2021 - 09:16
Korozi neošetřených míst karoserie napomáhá a urychluje jí:
- kyslík = oxidace; kyseliny (kyselý déšť, solanka) = elektrolyt; nevhodné spojení-spoje různých kovů + kyselina = elektrolyt a galvanický článek
- porušený lak, nátěr, ochrana ocelových částí karoserie
- posypová sůl, co nejdříve automobil omýt, nejlépe v auto-myčce
- vlhkost a s ní ve vodě rozpuštěné soli kovů, které vytvoří kyseliny a umožní elektrolytickou korozi
- styk různých kovů + vlhkost, které vytvářejí galvanický článek - elektrolytická koroze (např. měď + vlhkost - téměř s čímkoliv vytváří v místě dotyku elektrolytickou korozi)
- při elektrolytické korozi jedné elektrody ubývá a druhé přibývá
- méně ušlechtilý materiál mění v anodu a z jeho povrchu se uvolňují atomy - koroduje, zatímco ušlechtilejší materiál se mění v katodu a je proti korozi dokonce chráněn - neubývá jej, váže na svůj povrch atomy z anody = galvanické pokovování
- uhlíkatá ocel vytváří elektrolytické korozní spoje především s: hliníkem a mědí
- místa potřísněná kyselinou např. z baterie, či žíravinami, dokonale otřít, omýt, osušit
Které kovy + kyselina, používané v automobilovém průmyslu, ponejvíce vytvářejí galvanické články - elektrolytickou korozi
- železo <-> měď,
- železo <-> zinek
- hliník <-> měď
- zinek <-> hliník,
- měď <-> zinek
- měď <-> pozink,
- měď <-> titanzinek,
- měď <-> hliník
- železo <-> zinek a slitiny,
- železo-chrom <-> zinek a slitiny
- měď <-> uhlíkaté oceli, litina,
- měď <-> hliník a slitiny,
- měď <-> zinek a slitiny
- hliník <-> uhlíkaté oceli, litina,
- hliník <-> zinek a slitiny
- zlato <-> hliník a slitiny,
- zlato <-> zinek a slitiny
Korozi zpomaluje nebo zastavuje
- vyhýbat se předchozím bodům, nebo je urychleně opravit, odstranit závady, nevystavovat automobil zbytečně vlhkosti
- sucho - suchý povrch oceli koroduje mnohokrát pomaleji - zbytečně nemáčet spodek automobilu - když je karoserie zaprášená, tak spláchnou jen její povrch
- včas omýt vozidlo po jízdě solankou (solení silnic proti tvorbě ledu a k rozpuštění sněhu)
- používat čistou vodu na mytí, nejlépe zajet do myčky, kde jsou do vody přidány přísady pro správné PH a vosky pro konečnou konzervaci karoserie
- inhibitory - zpomalují až zastavují korozi; přidávají se například do topných systémů Inhicor
Posypová sůl
Posypová sůl s roztátým sněhem vytváří kyselinu, která se dostane do nechráněných míst, či spojů a umožní umožní elektrolytickou koroziZajímavost: Kuprikol značně urychluje korozi protože obsahuje měď
Vinař jezdil se svým automobilem na vinohrad, mimo jiné stříkat révu roztokem kuprikolu. V kufru automobilu míchal postřik, občas mu něco postřiku vyteklo - potřísnilo části karoserie vozidla. Také samotný postřik když se dostal do částí karoserie, umožnil vytvoření galvanických článků ve spojích, či reagoval s ocelí. Výsledkem bylo, že karoserie vozidla zkorodovala za třetinovou dobu, než karoserie která nebyla vystavena solím mědi. Date: 02.02.2021 - 18:46Nepomohl ani reset, který byl popsán v přiloženém návodu.
Vyjměte baterii. Zasuňtešpičatý předmět (např.šroubovák) do otvoru s označením RESET. Vložte do přihrádky baterii 3 V tak, aby + pól směřoval nahoru.
Nasaďte víčko na přihrádku baterie. Mikroprocesor se vrátí do původního stavu a znovu se nastartuje.
Nakonec bylo provedeno měření přiložené baterie a ta vykazovala napětí 2V místo deklarovaných 3V.
Po výměně baterie za novou tachometr již fungoval správně.
Editace: 4.7.2020 - 09:06
Počet článků v kategorii: 351
Url:motorka-na-vzduch