Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Motorka na stlačený vzduch


AD MOB

Motocykl jehož motor je poháněn stlačeným vzduchem.

Klasický spalovací motor má píst, válec, ventily, klikový mechanizmus, blok motoru atd. Pokud brzdíme motorem, tak funguje obdobně, jako kompresor a to přivedlo jednoho Inda k myšlence pohánět svůj motocykl stlačeným vzduchem.

**
Date: 08.07.2011 - 09:11

Na motocyklu jsou umístěny tlakové nádoby, do kterých se natlačí vzduch. Ten je pak přiváděn do válce motoru a nahrazuje expanzi paliva v klasickém zážehovém motoru. Otázkou zůstává zda motor dokáže fungovat, jako kompresor při jízdě z kopce, či při brzdění, tedy zda využije kinetickou energii motocyklu k zvýšení tlaku v tlakových nádržích, což by zvýšilo ekonomiku provozu i dojezd motocyklu.

Pro ty, co si myslí, že takovýto motocykl je zcela ekologický je nutno podotknout, že na stlačení vzduchu je třeba použít energii. V případě, že by tato energie byla získána například pomocí solárních panelů, pak by i provoz byl velmi ekologický v jiných případech to s ekonomikou provozu nebude tak růžové, ale pravdou je, že takový motocykl, či kolo by se osvědčilo ve velkých uzavřených halách, kde není možné používat vozítka na elektrický, či benzínový pohon.


348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


51

Jak správně měřit hloubku dezénu pneumatiky | jak-spravne-merit-hloubku-dezenu-pneumatiky-id-681


Ani nové pneumatiky nemají hloubku dezénu po celé ploše stejnou, jak tedy
správně měřit její hloubku?
Z videa firmy Continental je patrné, že paní měří hloubku až za rádiusem - zaoblením
pneumatiky směrem ke středu za krajní drážkou a "žlutým" proužkem v pneu,
tedy v místě, kde se již pneumatika dotýká vozovky.
Ale rozhodně nenechávejte pneumatiku sjet až na stanovený limit, nevíte
zda by Vám kontrola přece jen nenašla místo s prokazatelně
menší hloubkou dezénu. Viz obrázek a video níže:




**
96

Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna | renault-clio-ii-vymena-zarovek-zadni-skupinova-svitilna-id-2316


1. Matice zajišťují zadní kryt

336

Automobil doporučené teploty chladící kapaliny a oleje | automobil-doporucene-teploty-chladici-kapaliny-a-oleje


Chladící kapalina

Dřívější motory: 80 až 95°C teploty chladicí kapaliny
Současné motory: až 110°C (olej 125°C)

Teplota mazacího oleje

Dřívější motory: 90 až 115°C teploty mazacího oleje
Současné motory: až 125°C

reanult-clio-teplomer

Druhy chlazení

Vzduchem:
Náporové - za jízdy vozidla - např. historické dvoutaktní motocykly JAWA
Nucené - ventilátorem stále řemenem, nebo s elektromotorkem, který spíná přibližně při 92 +- 2 °C a vypíná při 87 +- 2 °C


Kapalinou:
Termostat pro zkrácený oběh chladicí kapaliny otevírá při teplotě 85 až 89 °C
Samočinné – termosifonové.
S nuceným oběhem chladicí kapaliny.

Kombinované:
Vzduchem, olejem a kapalinou.


Date: 09.08.2020 - 08:04
67

Aby se na lopatu nelepil sníh | aby-se-na-lopatu-nelepil-snih-id-815


Aby se na lopatu nelepil sníh při odhazování,
zkuste ji postříkat silikonovým přípravkem,
proti přimrzání těsnění dveří například u automobilu.

Silikonový sprej | Den Braven
138

Audi A8 | audi-a8



Audi A8

Akční ceny ceník automobilů značky Audi

//www.audi.cz/

Roky produkce 1994-now

Technická data:

  • Rozvor 2992 mm
  • Délka 5137 mm
  • Šířka 1949 mm
  • Výška 1460 mm
  • Hmotnost pohotovostní až 1965 kg
  • Objem zavazadlového prostoru 510 l

Audi A8 - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.audi.cz


Editace: 4.7.2020 - 09:06
Počet článků v kategorii: 348
Url:motorka-na-vzduch

AD
11 Share
Share
Tweet