Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Otáčky motoru výpočet


AD MOB

Koupili jste auto bez otáčkoměru a nyní byste rádi věděli otáčky motoru za jízdy?
Musíte znát převodové poměry pro jednotlivé rychlostní stupně.

Příklad pro I. rychlostní stupeň bude poměr 1:0,0637 tedy na jednu otáčku motoru se hnané kolo otočí v tomto poměru.
Dále musíme znát obvod kola zde použijeme pneumatiky 175/65R14 s vypočteným obvodem (Pí * D) 1,832 METRU.
Samotný vzorec výpočtu rychlosti dle otáček motoru:
km/h = 3500 otáček * 0,0637poměr * 1,832obvodPneu * 60minut(hodina) / 1000 metru(kilometr)
km/h = 24,50666
Rychlost vozidla při 3500ot/min je zhruba 25,5 km za hodinu.


Výpočet otáček dle rychlosti vozidla:
3500ot/min =24,5km/h*1000metrů/60minut/1,832metruObvodKola/0,0637poměrPřevodu

336LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


168

Renault Koleos | renault-koleos



Renault Koleos cena ceník ceny

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce .

Technická data:

  • Karoserie SUV
  • Platforma Nissan C
  • Designér Patrick le Quément
  • Technické údaje
  • Délka 3 715 mm
  • Šířka 1 680 mm
  • Výška 1 590 mm

Renault Koleos - video

**

24

Výměna žárovky H7 použití potkávací světla černý vršek proti oslnění Renault Clio II Thalia | vymena-zarovky-h7-renault-thalia


H7 výměna u Renault Clio a Thalia.

H7 je pro potkávací světlomet, který je zcela vpravo a žárovka musí mít sklo s UV filtrem.
  1. Otevřeme přední kapotu.
  2. Sundáme gumový kryt za žárovkou.
  3. Pootočíme křídlem patice konektoru doleva, jako když povolujeme klasický pravý závit.
  4. Opatrně vysuneme konektor i s žárovkou mimo světlomet. Je to vše těsné, tak opatrně.
  5. Vysuneme žárovku z konektoru. Podíváme se kde směřuje jazýček žárovky a stejně musí směrovat i u nové žárovky.
  6. Vložíme novou žárovku s UV filtrem a zasuneme do konektoru. Pozor nedotýkejte se skla žárovky pokožkou, jinak se žárovka brzy poškodí.
  7. Zasuneme do otvoru pro žárovku ve světlometu.
  8. Zatlačíme na konektor a křídlem konektoru pootočíme doprava.
  9. Kontrolujeme zda žárovka je dobře upevněna a zda nejsme mino zajišťovací jazýčky.
  10. Nasuneme gumový kryt na otvor pro výměnu žárovky.
  11. Velmi krátce vyzkoušíme zda žárovka svítí.

Gumový kryt otvoru žárovky sundáme a nakonec montáže znovu nasadíme.

svetlomet renault thalia

Křídlem konektoru pootáčíme doleva pro uvolnění a doprava pro přitažení žárovky.

svetlomet renault thalia

Detail vysunuté H7 z otvoru zadního krytu světlometu i s konektorem.

svetlomet renault thalia

Konektor žárovky H7 Renault Clio a Thalia.

svetlomet renault thalia
174

Renault 8 | renault-8



Renault 8

Roky produkce 1962–1971.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault Dauphine
  • Nástupce: Renault 6
  • Třída: malý vůz
  • Karoserie: 4 dveřová sedan
  • Provedení: RR
  • Motory: 956 až 1289 cc
  • Převodovka: 3 až 5 manual
  • Rozvor: 2275 mm
  • Délka: 4000 mm
  • Šířka: 1490 mm
  • Výška: 1375 mm
  • Hmotnost pohotovostní: kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault 8 - video

**

7

Renault Thalia 1,4 8V | renault-thalia-1-4-8v


Renault Thalia 1,4 8V benzin natural 95 recenze r.v. 2005. přezdívka u českých řidičů - Natálka
Nejnižší dlouhodobá spotřeba: 5,5 litru/100km
Běžná dlouhodobá spotřeba: 7,5 litru/100km

Rozměry: 4150 délka x 1639 šírka x 1417 výška/ mm
Rozvor: 2472 mm
Zavazadlový prostor objem: 510 litrů
Thalia spotřeba: 6l/100km (dva lidé, 40% kopce s převýšením do 300 metrů, 50% rovina, 10% město - jízda dle předpisů spíše ekonomická s plynulou akcelerací s otáčkami motoru kolem 3000 za mintu)
Při rozsvícení kontrolky rezervy paliva zůstává v nádrži ještě asi 10 litrů.
Renault Thalia se vyrábí v tureckém automobilovém závodu Oyak-Renault ve městě Bursa (1 450 000 obyvatel).

Pro řidiče který je vysoký 180 cm je Thalia velmi pohodlná, nic netlačí, příjemné posezení, jen spojkový pedál je nutné sešlapovat více špicí chodidla, jinak se při pouštění pedálu špice boty zadrhne o spodní část palubní desky a je to zejména při rozjezdu na křižovatkách celkem nepříjemné.

Pro cestující na zadních sedadlech je místa také dost, ale je třeba, aby řidič a spolujezdec, je li to nutné, trošku posunuli dopředu.

Kufr je velmi prostorný, škoda jen, že nelze vyklápět zadní kapotu i se zadním sklem, pak by tam vešla lednička, pračka atd. jako nic.

Výměna žárovek je velmi jednoduchá a není nutno jezdit po servisech a utrácet zbytečně peníze.

Motor o výkonu 55kW jistě lepší, jak Fabia s motorem o výkonu 40kW, ale v kopcovitém terénu by se nějaký ten kilowatt navíc jistě využil.
Maximální točivý moment 114Nm (11.6mkg) při 4250 ot / min
Odhlučnění motoru je vcelku dobré.
Pozor, u moderních motorů OHC může při startování roztlačením nebo roztažením přeskočit rozvodový řemen. Důsledkem toho se může srazit píst s ventilem.

Rozvodové řemeny nechejte vyměnit dle technické dokumentace k vozidlu, tedy například po 120 000 kilometrech, nebo 5 letech.

Zasekávání plynu u vozidel vybavených lankem v bovdenu je způsobeno roztřepením lanka (prasknutím jednotlivých vláken) a zadrháváním v bovdenu. Dochází k němu někdy již po 50 000 km. Do bovdenu je dobré občas kápnout pár kapek oleje aby lanko lépe běhalo a neprodíralo se.

Design vozidla je univerzální, tedy nenadchne okamžitě, ale taky se hned neohledí.

Manuál k ovládání a údržbě vozu: Manuál Renault Thalia

Rychlost v km při 4250 otáčkách motoru na určitý rychlostní stupeň.
1. 29,8
2. 54,1
3. 83,9
4. 114,7
5. 139,4


Automatické zhasínání a rozžíhání světel

Renault

Renault

Renault Thalia detail rozdělovače a hlavy motoru se vzduchovým filtrem.



68

Reflexivní pásy na bocích osobních automobilů | reflexivni-pasy-na-bocich-osobnich-automobilu-id-818


Možná se Vám stalo, že jste couvali z řady zaparkovaných vozidel
za snížené viditelnosti a tudíž víte, že je to velmi nebezpečné.
Rádi byste si nalepili na boky vozidla reflexivní pás, abyste byli
včas spatřeni ALE víte že?:
Reflexivní pásy u osobních automobilů do 8 míst k sezení + řidič,
nebo přípojných vozidel do celkové hmotnosti 750 kg jsou zatím zakázané (4.února 2015).

Zakázané použití reflexní označovací pásky
M1 Osobní automobily do 8 míst k sezení + řidič
O1 Přípojná vozidla do celkové hmotnosti 750 kg

Důvodem je patrně jasné odlišení osobních automobilů od vozidel policie
na křižovatkách, ale i v jiných situacích.

Bedlivě sledujte zákony, zda nedošlo ke změně.


Editace: 4.5.2011 - 20:28
Počet článků v kategorii: 336
Url:otacky-motoru-vypocet

AD
11 Share
Share
Tweet