Fiat Regata

Fiat Regata
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 4,260 mm až 4,267 mm
- Šířka 1,651 mm
- Výška 1,412 mm
- Hmotnost pohotovostní 890–1,035 kg
Fiat Regata - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Renault 10
Roky produkce 1965 - 1972.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce:
- Třída: střední
- Karoserie: 4 dveřová sedan
- Provedení:
- Motory: 1108cc
- Převodovka: 3 až 5 manual
- Rozvor: mm
- Délka: 4197 mm
- Šířka: 1526 mm
- Výška: 1410 mm
- Hmotnost pohotovostní: 775 kg
- Max.rychlost: 135 km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 10 - video

Volkswagen New Beetle
Technická data:¨
- Platforma koncernu Volkswagen A4
- Motory benzinové: 1.4L 3.2L dieselové motory: 1.9L
- Převodovka 5-6 stupňová manuální, 4-6 stupňová automatická
- Rozvor 2515 mm
- Délka 4129 mm
- Šířka 1721 mm
- Výška 1498 mm
- Podobné Audi A3 Mk1
- Designeři J Mays, Freeman Thomas, Peter Schreyer
Volkswagen New Beetle - recense - video

Renault 3
Roky produkce 1961 – 1963.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 4CV
- Nástupce: Renautl 4
- Třída: užitkové vozidlo
- Karoserie: 5 dveřový hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 603 cm³
- Převodovka: 3 a 4 rychlosti manul
- Rozvor: mm
- Délka: 3609 mm
- Šířka: 1485 mm
- Výška: 1432 mm
- Hmotnost pohotovostní: 600 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů: asi 2500
Renault 3 - video
Po vložení klíče a sepnutí spínače zapalování SP protéká primárním vynutím n1 proud.
Vačka napojená na otáčení klikového hřídele motoru (rozdělovač) nadzvedne raménko přerušovače (kladívko)
v době kdy se píst nachází mírně před horní úvratí (předstih) a rozpojí elektrický obvod primárního okruhu cívky.
Zánikem elektromagnetického pole se indukuje v sekundárním vynutí n2
velmi vysoké napětí (čím více závitu v poměru k primárnímu vynutí, tím
větší napětí bude měřitelné na sekundárním vynutí).
Mezi elektrodami svíčky pak toto velmi vysoké napětí způsobí přeskočení jiskry
a zapálení směsi.
Mezi elektrodami svíčky má být mezera 0,6 mm a odtrh kladívka přerušovače má být 0,4 mm.
Kondenzátorové zhášení jisker při spínání indukčních zátěží
Kondenzátor v zapalování slouží k zamezení výraznějšího opalování kontaktů přerušovače
při opětovném spojování kontaktů. Tehdy by bez kondenzátoru byly kontakty přerušovače
po několika minutách natolik opáleny, že by nebylo možno pokračovat v jízdě.
Pokud jsou kontakty spojeny, kondenzátor je prázdný, jakmile se kontakty rozpojí,
kondenzátor se začne nabíjet a pohltí energii, která by jinak způsobila elektrický oblouk na kontaktech.
V primární cívce se po rozpojení kontaktů indukuje velký proud a malé napětí což způsobí el. oblouk na kontaktech
pokud není použit kondenzátor.
Žel toto opatření nabíjení kondenzátoru spotřebovává energii (až 40%), která nemá jiného využití.
I přestože v obvodu je paralelně připojen kondenzátor, přesto občas jiskřička mezi kontakty přeskočí,
je však mnohem menší, než kdyby tam kondenzátor nebyl.
Shrnutí: Bez kondenzátoru bude mezi kontakty vznikat mohutná jiskra - elektrický oblouk ale na svíčce minimální jiskra.
Proražený kondenzátor - nedochází k žádnému jiskření mezi kontakty, protože kondenzátor se stal vodičem a prochází proud přes něj.
Pokud při zapnutém spínači zapalování nadzvednete kladívko, měla by přeskočit jiskra na svíčce.
Pokud nepřeskočí, tak je vadná svíčka a pokud ne tak, většinou je to právě vadný kondenzátor.
Ti co měli Jawa 20 Pionýr , tak vědí své.
Sekundární cívka zvedá napětí z 12 V až na 30 kV, a dojde k přeskoku jiskry na svíčce.
Pokud by byl kondenzátor vadný , tak by nemělo být možné motor nastartovat a pokud ano,
jiskra bude nepravidelně zapalovat atd.
U cívky je to jednodušší, ta buď funguje, nebo je v ne. Jiná varianta není.
Vačka napojená na otáčení klikového hřídele motoru (rozdělovač) nadzvedne raménko přerušovače (kladívko)
v době kdy se píst nachází mírně před horní úvratí (předstih) a rozpojí elektrický obvod primárního okruhu cívky.
Zánikem elektromagnetického pole se indukuje v sekundárním vynutí n2
velmi vysoké napětí (čím více závitu v poměru k primárnímu vynutí, tím
větší napětí bude měřitelné na sekundárním vynutí).
Mezi elektrodami svíčky pak toto velmi vysoké napětí způsobí přeskočení jiskry
a zapálení směsi.
Mezi elektrodami svíčky má být mezera 0,6 mm a odtrh kladívka přerušovače má být 0,4 mm.

Kondenzátorové zhášení jisker při spínání indukčních zátěží
Kondenzátor v zapalování slouží k zamezení výraznějšího opalování kontaktů přerušovače
při opětovném spojování kontaktů. Tehdy by bez kondenzátoru byly kontakty přerušovače
po několika minutách natolik opáleny, že by nebylo možno pokračovat v jízdě.
Pokud jsou kontakty spojeny, kondenzátor je prázdný, jakmile se kontakty rozpojí,
kondenzátor se začne nabíjet a pohltí energii, která by jinak způsobila elektrický oblouk na kontaktech.
V primární cívce se po rozpojení kontaktů indukuje velký proud a malé napětí což způsobí el. oblouk na kontaktech
pokud není použit kondenzátor.
Žel toto opatření nabíjení kondenzátoru spotřebovává energii (až 40%), která nemá jiného využití.
I přestože v obvodu je paralelně připojen kondenzátor, přesto občas jiskřička mezi kontakty přeskočí,
je však mnohem menší, než kdyby tam kondenzátor nebyl.
Shrnutí: Bez kondenzátoru bude mezi kontakty vznikat mohutná jiskra - elektrický oblouk ale na svíčce minimální jiskra.
Proražený kondenzátor - nedochází k žádnému jiskření mezi kontakty, protože kondenzátor se stal vodičem a prochází proud přes něj.
Pokud při zapnutém spínači zapalování nadzvednete kladívko, měla by přeskočit jiskra na svíčce.
Pokud nepřeskočí, tak je vadná svíčka a pokud ne tak, většinou je to právě vadný kondenzátor.
Ti co měli Jawa 20 Pionýr , tak vědí své.
Sekundární cívka zvedá napětí z 12 V až na 30 kV, a dojde k přeskoku jiskry na svíčce.
Pokud by byl kondenzátor vadný , tak by nemělo být možné motor nastartovat a pokud ano,
jiskra bude nepravidelně zapalovat atd.
U cívky je to jednodušší, ta buď funguje, nebo je v ne. Jiná varianta není.
Nutno předem upozornit, že plastové poklice po 5 letech
už jsou velmi křehké - přepálené sluncem a mají většinou
po 50 000 km ulámané zajišťovací háčky a je lépe koupit
novou sadu a poklice vyměnit.
Poklice na kola aby neuletěly, nevypadly se zajišťují vázacímy
stahovacími elektrikářskými pásky.
Jsou to ty pásky, co například stahují kabely v automobilu.
Na každou poklici je třeba dát dva pásky proti sobě a provléci
dírou v disku, pak druhou zpět, obtočit kol paprsku kola a dotáhnout.
Proč dva stahovací pásky?
Pokud by puklice vyjela na jedné straně, tak pásek než se přetrhne,
může být jak na praku a létající puklice může poškodit blatník,
či po vymrštění někoho vážně zranit.
Pokud poklice špatně drží zkuste roztáhnout drát poklice v místě
pod ventilkem. V opačném případě je možné průhyb drátu zvětšit
a tím poklice jde lépe nasadit.
Obrázek míst kde poklici přichytíme stahovacími pásky a
drát, který při malém napružení je nutno více napružit, aby
poklice neuletěla.

už jsou velmi křehké - přepálené sluncem a mají většinou
po 50 000 km ulámané zajišťovací háčky a je lépe koupit
novou sadu a poklice vyměnit.
Poklice na kola aby neuletěly, nevypadly se zajišťují vázacímy
stahovacími elektrikářskými pásky.
Jsou to ty pásky, co například stahují kabely v automobilu.
Na každou poklici je třeba dát dva pásky proti sobě a provléci
dírou v disku, pak druhou zpět, obtočit kol paprsku kola a dotáhnout.
Proč dva stahovací pásky?
Pokud by puklice vyjela na jedné straně, tak pásek než se přetrhne,
může být jak na praku a létající puklice může poškodit blatník,
či po vymrštění někoho vážně zranit.
Pokud poklice špatně drží zkuste roztáhnout drát poklice v místě
pod ventilkem. V opačném případě je možné průhyb drátu zvětšit
a tím poklice jde lépe nasadit.
Obrázek míst kde poklici přichytíme stahovacími pásky a
drát, který při malém napružení je nutno více napružit, aby
poklice neuletěla.

Editace: 9.8.2011 - 14:28
Počet článků v kategorii: 351
Url:fiat-regata