Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Automobil rozvody rozvodový řemen jak často měnit


AD MOB

Interval výměny rozvodů automobilu
Interval výměny rozvodů automobilu je předepsaný výrobcem a
našel jsem je v manuálu k vozidlu.

Řídí se buď dobou, nebo počtem najetých kilometrů.
V mém případě byla doba intervalu výměny stanovena na 6 let.
Počet kilometrů najetých do nutnosti výměny rozvodů byl 120 000 km.


Nemění se jen rozvodový řemen, ale i napínací kladky, vodní
pumpa, chladící kapalina.

Na zakoupení sady je třeba znát podrobnosti k vozidlu - stačilo
je vyčíst z malého technického průkazu a prodejna mi sadu
objednala.

Opravu musí dělat osoba (servis), který tomu rozumí - je na to specializovaný.

V mém případě byl řemen rozvodu i po 6 letech v dobrém stavu.
Ale napínací kladka již byla poškozená a kolem vodní pumpy prolínala
chladící kapalina.


Výměnu rozvodu je třeba dělat v předepsaném termínu. V případě
úbytku chladící kapaliny přes pumpu , nebo pokud rozvody vydávají zvuky,
které signalizují jejich poškození (napínacích kladek, pumpy) , je třeba neprodleně provést
výměnu rozvodů.


Jaká je cena rozvodů - rozvodové sady automobilu
Rozvodová sada se skládá většinou z rozvodového řemene, vodní pumpy, různých
těsnění a soustavy napínacích kladek (kladka minimálně jedna - dle druhu vozidla).
Proto je třeba kupovat sadu u autorizovaného prodejce - nejlépe dát vozidlo do
servisu, kde vše zařídí.
Sada rozvodů stoji 2 500 CZK a více.
Pokud narazím na levnější sadu, kterou neprodává autorizovaný prodejce,
všiml jsem si, že tam chybělo 7 dílů, které obsahovala sad dražší. Například těsnění,
zajišťovací a spojovací díly, dokonce i napínací kladka, takže ve výsledku tato
levnější sada obsahovala jen 3 díly, které byly ve výsledku dražší, než díly v
kompletní sadě.

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


121

Jak vybrat elektrokolo kolo na baterky a proč si jej koupit | jak-vybrat-elektrokolo-kolo-na-baterky-a-proc-si-jej-koupit


Elektrokolo - kolo, které pohání elektromotor pomocí baterie, není levná záležitost, tak několik rad, které se možná budou hodit.

  • pokud nemáte řidičský průkaz dbejte na to, aby vybrané kolo mohlo být na veřejných komunikacích používáno bez příslušného řidičského oprávnění

  • dbejte na homologaci, zda je elektrokolo schváleno pro používání na veřejných komunikacích

  • možná lépe zakoupit v kamenném obchodě u známého prodejce, než přes internet, kvůli servisu i reklamacím kola

  • vyberte si kolo, které lze snadno přestavět na klasické kolo třeba jen výměnou zadního kola a odpojení baterie  (pokud byste si nemohli po létech koupit novou baterii)

  • kolo by mělo jezdit každý den, aby se vrátily náklady na baterii (baterie totiž ztrácí kapacitu, i když se kolo nepoužívá)

  • nevytvářejte elektrokolo přestavbou starého kola, nebudete mít homologaci pro veřejné komunikace

  • pokud se jezdí každý den, 1 km přijde zhruba na 1 korunu při nájezdu 16 000 km za dobu životnosti baterie ( je tam započítána i cena nové baterie 10 000 kč + cena za el. proud), pokud byste najeli 36 000 km, pak budou náklady na 1 km 0,33 haléřů.

  • počítejte s polovičním dojezdem (komfortním - jen kýváte nohama) u nové baterie, než uvádí výrobce, jako dojezd  maximální

  • nejvíce se elektrokolo vyplatí na jízdy v okruhu 10 km (do zaměstnání, doručovatelé pošty atd.)

  • kdo má potíže s klouby a dokáže ještě jezdit na klasickém kole, bude pro něj jízda mnohem snadnější

  • baterie bude lepší Li-ion (lehká 2,5 kg,  500-1500 nabíjecích cyklů), než olověná (velmi těžká 10 kg, vydrží měně - 300 cyklů nabíjecích)

  • český výrobce může být lepší při reklamacích (např. Leader Fox - České Budějovice)

  • všeobecně dražší kolo by mělo být kvalitnější, ale je to jen do určité hranice, nad 25 000 jsou již kola celkem kvalitní

95

Re: Renault Clio II poškozené brzdové kotouče | re-renault-clio-ii-poskozene-brzdove-kotouce-id-2310


113

Re: Teplý benzínový motor špatně startuje - řešení | re-teply-benzinovy-motor-spatne-startuje-reseni-id-2333


ŘEŠENÍ:

- výměna svíček nepomohla
- pokud byl motor ve stínu, stačilo otevřít kapotu a nechat odvětrat, asi tak 3 minuty a motor chytil
- pokud vozidlo zůstalo na slunci pomohlo sešlápnout plně plynový pedál a startovat. Pak okamžitě uvolnit pedál akcelerátoru, když bylo zřejmé, že motor již běží, chce to cit
- závada byla teplotní čidlo motoru, výměna do 5 000 KCZ, ale záleží na typu vozidla atd.
- další možnost jsou různá čidla a snímače, nutno jít na diagnostiku, ale zkusit nejdříve pročistit všechny kontakty čidel. Chce to určitou zkušenost jak vytáhnout vidlice z čidel, aby nedošlo k poškození a proto je lepší se obrátit na odborníka.
- sprej na elektrické kontakty, nešetřit, koupit kvalitní (cena 300 KCZ , 12 euro a více)
- zanesený palivový filtr
- indukční cívky
- palec rozdělovače (pokud tam je)
- vadné kabely ke svíčkám
268

Ford S-MAX | ford-s-max



Ford S-MAX cena ceník

//www.ford.cz/Cars/New-S-MAX/Pricelistsandfinance

Technická data:

  • Šířka 1.884 mm
  • Výška 1.655 mm
  • Délka 4.770 mm
  • Karoserie MPV
  • Designér David Hilton

Ford S-MAX - recense od Perrys Motors video

**

79

Bicykl výměna brzdných špalků brzdy typu V TEKTRO | bicykl-vymena-brzdnych-spalku-brzdy-typu-v-tektro-id-2235


Bicykl výměna brzdných špalků brzdy typu V TEKTRO
Několik nápadů a návrhů jak si usnadnit výměnu
brzdných bloků na jízdním kole.

1.) Nejprve - pokud jsme používali regulační šroub na
vymezení vzdálenosti špalků během jejich opotřebovávání,
tak tento šroub zašroubujeme zpět. Budeme muset nejdříve
povolit zajišťovací matici - takový ten větší kroužek na tom
šroubu, jinak se nám nepodaří šroub zašroubovat.
Pokud regulujete vzdálenost špalků od ráfku jen tímto šroubem
během jejich opotřebovávání, budete mít jejich výměnu
mnohem snadnější.



2.) Pokud není nutné, NEPOVOLUJTE lanko na čelisti brzdy.
Je z hliníku a pravděpodobně závit zůstane na šroubu, nebo
jej již znovu nedotáhnete - strhnete.
Oprava je sice snadná novým delším šroubem zajištěným na
konci maticí, ale proč si přidávat práci navíc!
Špalky jdou vyndat i bez povolení lanka.




3.) Pokud špalky, po vyšroubování jejich matic, nelze vytáhnout
a nechcete vyndávat přední kolo, zkuste ještě nejdříve vyndat
zahnutou trubičku - koncovku lanka ve vodítku čelisti - žlutá šipka
a to tak, že čelisti jednou rukou, nebo svěrkou sevřeme k sobě
NE POMOCÍ PÁČKY BRZDY! - a pak se pokusíme zahnutou trubičku
vysunout z držáku. To nám umožní páky brzd zcela vyklopit a
pak již bloky snadno vyndáme.



Editace: 1532850941
Počet článků v kategorii: 348
Url:automobil-rozvody-rozvodovy-remen-jak-casto-menit-id-2288

AD
11 Share
Share
Tweet