Automobil rozvody rozvodový řemen jak často měnit
Interval výměny rozvodů automobilu je předepsaný výrobcem a
našel jsem je v manuálu k vozidlu.
Řídí se buď dobou, nebo počtem najetých kilometrů.
V mém případě byla doba intervalu výměny stanovena na 6 let.
Počet kilometrů najetých do nutnosti výměny rozvodů byl 120 000 km.
Nemění se jen rozvodový řemen, ale i napínací kladky, vodní
pumpa, chladící kapalina.
Na zakoupení sady je třeba znát podrobnosti k vozidlu - stačilo
je vyčíst z malého technického průkazu a prodejna mi sadu
objednala.
Opravu musí dělat osoba (servis), který tomu rozumí - je na to specializovaný.
V mém případě byl řemen rozvodu i po 6 letech v dobrém stavu.
Ale napínací kladka již byla poškozená a kolem vodní pumpy prolínala
chladící kapalina.
Výměnu rozvodu je třeba dělat v předepsaném termínu. V případě
úbytku chladící kapaliny přes pumpu , nebo pokud rozvody vydávají zvuky,
které signalizují jejich poškození (napínacích kladek, pumpy) , je třeba neprodleně provést
výměnu rozvodů.
Jaká je cena rozvodů - rozvodové sady automobilu
Rozvodová sada se skládá většinou z rozvodového řemene, vodní pumpy, různých
těsnění a soustavy napínacích kladek (kladka minimálně jedna - dle druhu vozidla).
Proto je třeba kupovat sadu u autorizovaného prodejce - nejlépe dát vozidlo do
servisu, kde vše zařídí.
Sada rozvodů stoji 2 500 CZK a více.
Pokud narazím na levnější sadu, kterou neprodává autorizovaný prodejce,
všiml jsem si, že tam chybělo 7 dílů, které obsahovala sad dražší. Například těsnění,
zajišťovací a spojovací díly, dokonce i napínací kladka, takže ve výsledku tato
levnější sada obsahovala jen 3 díly, které byly ve výsledku dražší, než díly v
kompletní sadě.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění
- snižují oslnění nejen dálkovými, ale i potkávacími světly
- snižují oslnění dopravními značkami, tabulemi, návěstími
- snižují oslnění odrazem světla od mokré, či zasněžené vozovky
- snižují oslnění odrazu světla od mlhy, či rozptylu světla v mlze od protijedoucího vozidla
ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
Škoda Superb ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newsuperb/pricelist
Reklamní video z roku 2009
Renault Koleos cena ceník ceny
//www.renault.cz/ceniky/
Roky produkce .
Technická data:
- Karoserie SUV
- Platforma Nissan C
- Designér Patrick le Quément
- Technické údaje
- Délka 3 715 mm
- Šířka 1 680 mm
- Výška 1 590 mm
Renault Koleos - video
Škoda 1000 MB přestavěná na rally a ukázky z historie vozidla - video
Škoda 1000 MB byl vyráběný československou automobilkou AZNP v letech 1964-1969. Vůz měl, jako první sériově vyráběný automobil Škoda samonosnou karosérií. Motor i poháněná náprava byly uloženy v zadní části vozidla. Motory měly objem 988 cm3 a 1107 cm3. Bylo vyrobeno 419 540.
Rozhodnutí o umístění motoru vzadu a pohon zadní nápravy bylo již v té době krokem zpět, protože neumožňovalo vyrábět varianty pic-up a combi, ale v této koncepci bylo nutno pokračovat dalších 24 let (příkaz totalitního systému) až do spuštění výroby modelu Škoda Favorit.
Korozi neošetřených míst karoserie napomáhá a urychluje jí:
- kyslík = oxidace; kyseliny (kyselý déšť, solanka) = elektrolyt; nevhodné spojení-spoje různých kovů + kyselina = elektrolyt a galvanický článek
- porušený lak, nátěr, ochrana ocelových částí karoserie
- posypová sůl, co nejdříve automobil omýt, nejlépe v auto-myčce
- vlhkost a s ní ve vodě rozpuštěné soli kovů, které vytvoří kyseliny a umožní elektrolytickou korozi
- styk různých kovů + vlhkost, které vytvářejí galvanický článek - elektrolytická koroze (např. měď + vlhkost - téměř s čímkoliv vytváří v místě dotyku elektrolytickou korozi)
- při elektrolytické korozi jedné elektrody ubývá a druhé přibývá
- méně ušlechtilý materiál mění v anodu a z jeho povrchu se uvolňují atomy - koroduje, zatímco ušlechtilejší materiál se mění v katodu a je proti korozi dokonce chráněn - neubývá jej, váže na svůj povrch atomy z anody = galvanické pokovování
- uhlíkatá ocel vytváří elektrolytické korozní spoje především s: hliníkem a mědí
- místa potřísněná kyselinou např. z baterie, či žíravinami, dokonale otřít, omýt, osušit
Které kovy + kyselina, používané v automobilovém průmyslu, ponejvíce vytvářejí galvanické články - elektrolytickou korozi
- železo <-> měď,
- železo <-> zinek
- hliník <-> měď
- zinek <-> hliník,
- měď <-> zinek
- měď <-> pozink,
- měď <-> titanzinek,
- měď <-> hliník
- železo <-> zinek a slitiny,
- železo-chrom <-> zinek a slitiny
- měď <-> uhlíkaté oceli, litina,
- měď <-> hliník a slitiny,
- měď <-> zinek a slitiny
- hliník <-> uhlíkaté oceli, litina,
- hliník <-> zinek a slitiny
- zlato <-> hliník a slitiny,
- zlato <-> zinek a slitiny
Korozi zpomaluje nebo zastavuje
- vyhýbat se předchozím bodům, nebo je urychleně opravit, odstranit závady, nevystavovat automobil zbytečně vlhkosti
- sucho - suchý povrch oceli koroduje mnohokrát pomaleji - zbytečně nemáčet spodek automobilu - když je karoserie zaprášená, tak spláchnou jen její povrch
- včas omýt vozidlo po jízdě solankou (solení silnic proti tvorbě ledu a k rozpuštění sněhu)
- používat čistou vodu na mytí, nejlépe zajet do myčky, kde jsou do vody přidány přísady pro správné PH a vosky pro konečnou konzervaci karoserie
- inhibitory - zpomalují až zastavují korozi; přidávají se například do topných systémů Inhicor
Posypová sůl
Posypová sůl s roztátým sněhem vytváří kyselinu, která se dostane do nechráněných míst, či spojů a umožní umožní elektrolytickou koroziZajímavost: Kuprikol značně urychluje korozi protože obsahuje měď
Vinař jezdil se svým automobilem na vinohrad, mimo jiné stříkat révu roztokem kuprikolu. V kufru automobilu míchal postřik, občas mu něco postřiku vyteklo - potřísnilo části karoserie vozidla. Také samotný postřik když se dostal do částí karoserie, umožnil vytvoření galvanických článků ve spojích, či reagoval s ocelí. Výsledkem bylo, že karoserie vozidla zkorodovala za třetinovou dobu, než karoserie která nebyla vystavena solím mědi. Date: 02.02.2021 - 18:46Editace: 1532850941
Počet článků v kategorii: 351
Url:automobil-rozvody-rozvodovy-remen-jak-casto-menit-id-2288