Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory


AD MOB

Jak na klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory

Jakou vůli má mít sací a výfukový ventil?

V nouzi:
sací 0,10 mm
výfukový 0,25 mm
Jinak se musíte řídit hodnotami zadanými výrobcem!
Je nutno vždy natočit píst seřizovaných ventilů do horní úvrati a ventily daného válce musí být zavřeny.

Motorem lze také otočit tak že:

  • vyšroubujete svíčky z hlavy válců
  • nadzvednete jedno hnané kolo
  • zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň
  • kolem otáčíte dokud se píst seřizovaného válce nedostane do horní úvrati a to v době zážehu (přeskočení jiskry na dané svíčce), aby ventily byly zavřené
  • někdo použije špejli, na které si vyznačí rysky a pak vidí, kdy je píst nejvýše, tedy kdy vačka netlačí na žádné vahadlo seřizováného válce

Motor musí být vychladlý

Před samotným seřizováním musí být motor nejméně 3 hodiny v klidu, aby vychladl.

serizeni-ventilu-motoru-pomoci-sparove-merky

Jak poznám že ventily klepou?

  • benzínový motor vydává zvuk jako motor naftový / dieselový
  • při jízdě z kopce při zařazené rychlosti tzv. brzdění motorem se ozývá klepání
  • střílení do výfuku (ventily netěsní, zřejmě jsou již poškozené dosedací plochy - neshořelá směs vybuchuje ve výfuku a zřejmě zničí i katalyzátor)
  • klepání může způsobovat i nekvalitní benzín (zkuste benzín od Benziny, či dle zkušeností)
  • teplý motor klepe na volnoběh (nechte nastartovaný motor, automobil zajistěte proti rozjetí, vystupte a poslouchejte)
  • poproste odborníka ať motor poslechne

Proč musí mít ventily správnou vůli?

Ventily musí mít vůli aby nedošlo k jejich zničení, zničení hlavy válců, vahadel, zničení výfukového systému, katalyzátoru a dalším škodám.

Ventily se teplem roztahují, sací méně než výfukový kolem kterého odchází žhavý plyn a proto výfokový má většinou větší vůli mezi přítlačným mechanizmem.

Velká vůle ventilů a její následky

  • klepání ventilů, jako šicí stroj či naftový motor
  • mění se načasování - zkracuje se čas pro nasávání směsy i výfuk spalin
  • rozklepávají se dotykové části vahadla a ventilu, protože náraz je prudší čím větší je mezera a mezera se rychleji zvětšuje
  • směs předčasně vybuchuje, protože výfukový ventil neumožnil řádné vyprázdnění spalovací komory a žhavé splodiny uspíší výbuch ještě před přeskočením jiskry na svíčce
  • motor ztrácí výkon, protože má kratší čas na nasátí směsy z důvodu že ventil není včas otevřený

Malá vůle ventilů a její následky
  • nedovření ventilu a jeho zničení i poškození hlavy válce - sedla
  • prostor válce netěsní v době expoloze, nebezpečí i vznícení celého motoru
  • poškození výfukového potrubí a katalyzátoru

Oprava ventilů je většinou velmi nákladná záležitost proto seřízení provádějte včas.
Čím vyšší otáčky motoru, tím přesnější a častější seřízení je třeba provádět.

Musí se seřizovat všechny motory s ventily?

Seřizují se jen ventily u motorů, které nejsou vybaveny hydraulickou či jinou samoregulací, ALE to vše máte uvedeno v manuálu k Vašemu vozidlu.
Pokud Vám klepou ventily u motoru, který je vybaven samostavy vůle, pak je třeba bezprostředně kontaktovat odborný servis, kde Vám poradí, jak postupovat, aby nedošlo ještě k většímu poškození hlavy válců atd.

Kvalita oleje má vliv na hydraulické seřizování vůle ventilů

Olej motorový měňte včas v předepsaných intervalech, jinak hrozí znefunkčnění hydraulických samoštelů, automatickému nastavovaní vůle ventilů.


Date: 22.07.2020 - 11:46

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


302

Fiat Palio | fiat-palio



Fiat Palio

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data (více generací vozů):

Fiat Palio - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
112

Teplý benzínový motor špatně startuje - řešení | teply-benzinovy-motor-spatne-startuje-reseni-id-2332


Zahřátý benzínový motor v létě, za teploty nad +20°C špatně startuje.
Doba do dalšího startu asi 15 minut.
42

Batoh na zádech a kvalitní kombinéza motorkáři zmírnila pád | batoh-na-zadech-a-kvalitni-kombineza-motorkari-zmirnila-pad-id-564


Kombinéza s "HRBEM" na zádech zmírňuje následky pádu tím, že pohlcuje
kinetickou energii a brání průniku předmětů (kamenů) přímo do zad.
Na videu měl motorkář na zádech i batůžek a v něm petláhve s tekutinou
což také zmírnilo pád na záda a zabránilo kamenům kol cesty po dopadu na ně
zlomit páteř.

**
14

Svodidla | svodidla


Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.

Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.

Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.

**

Historie svodidel

Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.

S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.

Betonová svodidla - bariery

Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.

Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.

Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem

**
75

Renault Clio Thalia kabel | renault-clio-thalia-kabel-id-845


Kryt levého světlometu Renault Clio II



Editace: 22.7.2020 - 16:02
Počet článků v kategorii: 337
Url:serizeni-klepani-ventilu

AD
11 Share
Share
Tweet