Klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory
Jak na klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory
Jakou vůli má mít sací a výfukový ventil?
V nouzi:
sací 0,10 mm
výfukový 0,25 mm
Jinak se musíte řídit hodnotami zadanými výrobcem!
Je nutno vždy natočit píst seřizovaných ventilů do horní úvrati a ventily daného válce musí být zavřeny.
Motorem lze také otočit tak že:
- vyšroubujete svíčky z hlavy válců
- nadzvednete jedno hnané kolo
- zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň
- kolem otáčíte dokud se píst seřizovaného válce nedostane do horní úvrati a to v době zážehu (přeskočení jiskry na dané svíčce), aby ventily byly zavřené
- někdo použije špejli, na které si vyznačí rysky a pak vidí, kdy je píst nejvýše, tedy kdy vačka netlačí na žádné vahadlo seřizováného válce
Motor musí být vychladlý
Před samotným seřizováním musí být motor nejméně 3 hodiny v klidu, aby vychladl.
Jak poznám že ventily klepou?
- benzínový motor vydává zvuk jako motor naftový / dieselový
- při jízdě z kopce při zařazené rychlosti tzv. brzdění motorem se ozývá klepání
- střílení do výfuku (ventily netěsní, zřejmě jsou již poškozené dosedací plochy - neshořelá směs vybuchuje ve výfuku a zřejmě zničí i katalyzátor)
- klepání může způsobovat i nekvalitní benzín (zkuste benzín od Benziny, či dle zkušeností)
- teplý motor klepe na volnoběh (nechte nastartovaný motor, automobil zajistěte proti rozjetí, vystupte a poslouchejte)
- poproste odborníka ať motor poslechne
Proč musí mít ventily správnou vůli?
Ventily musí mít vůli aby nedošlo k jejich zničení, zničení hlavy válců, vahadel, zničení výfukového systému, katalyzátoru a dalším škodám.
Ventily se teplem roztahují, sací méně než výfukový kolem kterého odchází žhavý plyn a proto výfokový má většinou větší vůli mezi přítlačným mechanizmem.
Velká vůle ventilů a její následky
- klepání ventilů, jako šicí stroj či naftový motor
- mění se načasování - zkracuje se čas pro nasávání směsy i výfuk spalin
- rozklepávají se dotykové části vahadla a ventilu, protože náraz je prudší čím větší je mezera a mezera se rychleji zvětšuje
- směs předčasně vybuchuje, protože výfukový ventil neumožnil řádné vyprázdnění spalovací komory a žhavé splodiny uspíší výbuch ještě před přeskočením jiskry na svíčce
- motor ztrácí výkon, protože má kratší čas na nasátí směsy z důvodu že ventil není včas otevřený
Malá vůle ventilů a její následky
- nedovření ventilu a jeho zničení i poškození hlavy válce - sedla
- prostor válce netěsní v době expoloze, nebezpečí i vznícení celého motoru
- poškození výfukového potrubí a katalyzátoru
Oprava ventilů je většinou velmi nákladná záležitost proto seřízení provádějte včas.
Čím vyšší otáčky motoru, tím přesnější a častější seřízení je třeba provádět.
Musí se seřizovat všechny motory s ventily?
Seřizují se jen ventily u motorů, které nejsou vybaveny hydraulickou či jinou samoregulací,
ALE to vše máte uvedeno v manuálu k Vašemu vozidlu.
Pokud Vám klepou ventily u motoru, který je vybaven samostavy vůle, pak je třeba bezprostředně kontaktovat odborný servis,
kde Vám poradí, jak postupovat, aby nedošlo ještě k většímu poškození hlavy válců atd.
Kvalita oleje má vliv na hydraulické seřizování vůle ventilů
Olej motorový měňte včas v předepsaných intervalech, jinak hrozí znefunkčnění hydraulických samoštelů, automatickému nastavovaní vůle ventilů.
Date: 22.07.2020 - 11:46
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Peugeot 807 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Délka 4727
- Šířka / vč. vnějších zpětných zrcátek 1850
- Výška bez a se střešními nosiči 1745 / 1863
- Rozvor 2823
Peugeot 807 - video

Audi A4
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 1994-now
Technická data:
- Rozvor 2808 mm
- Délka 4783 mm (limuzína)
- Šířka 1826 mm
- Výška 1427 mm
- Hmotnost pohotovostní 1485 kg
- Spotřeba kombinovaná 7.1 l/100 km
- Objem zavazadlového prostoru 480 l (limuzína)
Audi A4 - video
Oficiální stránky: www.audi.cz
- použitím olovnatého benzínu, či použití přísad obsahují olovo
- pokud motor začne "žrát" olej, může zničit katalyzátor "fosforem"
také vysoká hladina oleje nad povolenou hladinu je nebezpečná
- nespálené palivo, například při startování vozidla roztláčením při zahřátém motoru
- znečistěný vzduchový filtr, či sací potrubí (zanedbaná údržba)
- při poruše lambda sondy
- při teplotě 1400°C a vyšší v katalyzátoru - například když v katalyzátoru dohořívá nespálená směs při poruše
zapalování (svíčky, rozdělovače atd.)
Vadná zapalovací svíčka nezažehne palivovou směs ve válci, motor má nepravidelný chod a nižší výkon.
Nezažehnuté palivo skončí v katalyzátoru, který může nenávratně poškodit.
Jak často měnit zapalovací svíčky? Viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=70&t=468&title=Jak-casto-menit-zapalovaci-svicky-benzinovy-motor

Fiat Siena
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- vůz byl určen pro rozvojové země
- Délka 4135 mm
- Šířka 1634 mm
- Výška 1425 mm
Fiat Siena - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 22.7.2020 - 16:02
Počet článků v kategorii: 351
Url:serizeni-klepani-ventilu