Klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory
AD MOB
Jak na klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory
Jakou vůli má mít sací a výfukový ventil?
V nouzi:
sací 0,10 mm
výfukový 0,25 mm
Jinak se musíte řídit hodnotami zadanými výrobcem!
Je nutno vždy natočit píst seřizovaných ventilů do horní úvrati a ventily daného válce musí být zavřeny.
Motorem lze také otočit tak že:
- vyšroubujete svíčky z hlavy válců
- nadzvednete jedno hnané kolo
- zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň
- kolem otáčíte dokud se píst seřizovaného válce nedostane do horní úvrati a to v době zážehu (přeskočení jiskry na dané svíčce), aby ventily byly zavřené
- někdo použije špejli, na které si vyznačí rysky a pak vidí, kdy je píst nejvýše, tedy kdy vačka netlačí na žádné vahadlo seřizováného válce
Motor musí být vychladlý
Před samotným seřizováním musí být motor nejméně 3 hodiny v klidu, aby vychladl.
Jak poznám že ventily klepou?
- benzínový motor vydává zvuk jako motor naftový / dieselový
- při jízdě z kopce při zařazené rychlosti tzv. brzdění motorem se ozývá klepání
- střílení do výfuku (ventily netěsní, zřejmě jsou již poškozené dosedací plochy - neshořelá směs vybuchuje ve výfuku a zřejmě zničí i katalyzátor)
- klepání může způsobovat i nekvalitní benzín (zkuste benzín od Benziny, či dle zkušeností)
- teplý motor klepe na volnoběh (nechte nastartovaný motor, automobil zajistěte proti rozjetí, vystupte a poslouchejte)
- poproste odborníka ať motor poslechne
Proč musí mít ventily správnou vůli?
Ventily musí mít vůli aby nedošlo k jejich zničení, zničení hlavy válců, vahadel, zničení výfukového systému, katalyzátoru a dalším škodám.
Ventily se teplem roztahují, sací méně než výfukový kolem kterého odchází žhavý plyn a proto výfokový má většinou větší vůli mezi přítlačným mechanizmem.
Velká vůle ventilů a její následky
- klepání ventilů, jako šicí stroj či naftový motor
- mění se načasování - zkracuje se čas pro nasávání směsy i výfuk spalin
- rozklepávají se dotykové části vahadla a ventilu, protože náraz je prudší čím větší je mezera a mezera se rychleji zvětšuje
- směs předčasně vybuchuje, protože výfukový ventil neumožnil řádné vyprázdnění spalovací komory a žhavé splodiny uspíší výbuch ještě před přeskočením jiskry na svíčce
- motor ztrácí výkon, protože má kratší čas na nasátí směsy z důvodu že ventil není včas otevřený
Malá vůle ventilů a její následky
- nedovření ventilu a jeho zničení i poškození hlavy válce - sedla
- prostor válce netěsní v době expoloze, nebezpečí i vznícení celého motoru
- poškození výfukového potrubí a katalyzátoru
Oprava ventilů je většinou velmi nákladná záležitost proto seřízení provádějte včas.
Čím vyšší otáčky motoru, tím přesnější a častější seřízení je třeba provádět.
Musí se seřizovat všechny motory s ventily?
Seřizují se jen ventily u motorů, které nejsou vybaveny hydraulickou či jinou samoregulací,
ALE to vše máte uvedeno v manuálu k Vašemu vozidlu.
Pokud Vám klepou ventily u motoru, který je vybaven samostavy vůle, pak je třeba bezprostředně kontaktovat odborný servis,
kde Vám poradí, jak postupovat, aby nedošlo ještě k většímu poškození hlavy válců atd.
Kvalita oleje má vliv na hydraulické seřizování vůle ventilů
Olej motorový měňte včas v předepsaných intervalech, jinak hrozí znefunkčnění hydraulických samoštelů, automatickému nastavovaní vůle ventilů.
Date: 22.07.2020 - 11:46
350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Škoda Fabia ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newfabia/pricelist/Pages/newpricelist-newfabia.aspx
2 006 km ujeto na jedno natankování Škoda Fabia GreenLine z Rakouska do Dánska
Spotřeba Fabie GreenLine v tomto testu 2,2 litru / 100 kmŠkoda Fabia GreenLine je auto, které umí šetřit nejen Vaši peníze, ale i životní prostředí.
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.
Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.

A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.

Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.
Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.

Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
Nejtragičtější nehody většinou postihnou řidiče s čerstvým řidičským oprávněním
Pamatujte na to, že nejtragičtější nehody bývají často na začátku a v průběhu prázdnin a především u řidičů s právě nabytým řidičským oprávněním, kteří chtějí svým kamarádům udělat radost tím, že je někam odvezou a taky se tak trochu předvést, že již jsou dospělí, avšak naprostý nedostatek zkušeností se projeví velmi brzy s těmi nejtragičtějšími důsledky.
Většinou nezkušení řidiči vjedou příliš rychle do zatáčky, vyjedou v zatáčce mimo vozovku a narazí do stromu, nebo předjíždějí v místech, kde nemají dostatečný rozhled na patřičnou vzdálenost. Pokud by s nimi jel ve vozidle zkušený řidič, jistě by nabádal z vlastní zkušenosti k velké opatrnosti.
Znovu se objevuje otázka, zda by čerství řidiči neměli dostat řidičák jen na zkoušku odlišný od toho, který mají zkušení řidiči. Hodně řidičů jezdí opatrněji pokud si vyzkoušeli na zařízení, jaká síla působí na řidiče, když narazí do překážky v rychlosti 40 km/h. Zařízení se skládá ze sedačky a kolejnicové dráhy, na které se sedačka s řidičem pohybuje rychlostí 40 km/h. Řidič je standardně připoután pásy. Sedačka v rychlosti 40 km/h narazí do překážky - bloku a řidiče pak v další dráze brzdí bezpečnostní pásy. Řidiči jsou překvapeni, jak prudký je náraz v této nepatrné rychlosti a jsou již pak více obezřetnější ve skutečném silničním provozu.
Řidiči s řidičákem na zkoušku by museli jezdit se zkušeným řidičem a to po dobu několik měsíců. Pokud by v této době neprovedli žádný přestupek, pak mohli získat již běžný řidičský průkaz.
Možná by bylo dobré i pro řidiče silných motocyklů, aby nejdříve získali oprávnění na osobní automobil, které by vlastnili po určenou dobu, než by se vyjezdili. Vždyť nehody silných motocyklů končí většinou smrtí jejich řidičů a to především z důvodu naprosté nezkušenosti řidiče.
Crash testy se dělají při rychlosti okolo 60 km za hodinu
Hodně, zejména mladých řidičů vidělo někdy na videu nárazovou zkoušku - crash test a z ní usoudilo, že se řidiči i spolujezdci nemůže nic stát, ale málo, kdo z nich tuší, že například čelní přesazený náraz vozidla se provádí v rychlosti (pro mladé lidi zdánlivě nepatrných) 64 km/h do deformovatelné bariéry a přesto se přední část vozidla zmačká až po nohy řidiče. Samozřejmě, že vážné dopravní nehody se stávají za rychlostí mnohem vyšších, kdy deformační zóna vozidla již není zcela schopna pohltit kinetickou energii vozidla a pak již dojde k přimáčknutí řidiče k sedadlu a většinou vážným úrazům, či ztrátě života.
Stromy kolem vozovky
Zatím co při čelním střetu dvou vozidel mají vozy takzvané deformační zóny, které jsou schopny pohltit část kinetické energie a zmírnit následky střetu pro posádku při nárazu do stromu je tomu jinak. Strom má kulatý kmen, žádnou deformační zónu, která by pohltila kinetickou energii vozu a strom se do vozu zakrojí mnohem hlouběji. Nárazy do stromů konči často smrtí jednoho i více členů posádky. Řešením by bylo snížení rychlosti na takových komunikacích, nebo stromy vykácet a vysadit ve větší vzdálenosti od okraje vozovky, protože stromy v určitých oblastech slouží, jako anti hluková a prachová clona, ale také, jako větrolamy, které zabraňují erozi půdy je mnohdy vykácení těchto alejí pro krajinu devastující.
Renault Clio II výměna žárovky H1 a W5W parkovací žárovky
Postup:Žárovka H1

Gumový kryt lze snadno sundat, jako víčko

Gumový kryt žárovek - H1 je na zadku světla, které je blíž registrační značce - středu vozidla

Sejme se svorka z konektoru H1 tahem k motoru - kolmo, vodorovně ven ze světlometu

Žárovka je zajištěna pérky na pantu - stačí pérka odtlačit stranou a vyběhnou ze zářezů - pak pant odklopíme a můžeme snadno vyndat žárovku

Pod žárovkou H1 je parkovací žárovka - tahem vodorovně ven, k motoru, jí vytáhneme kombinačkami - jde trošinku hůře - plast má zajištovací žlábek

Opačným postupem vše smontujeme

Date: 02.02.2020 - 18:30

Fiat 130
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky výroby 1969 – 1977
- Rozvor 2720 mm
- Délka 4750 mm
- Šířka 1803 mm
- Výška 1473 mm
- Hmotnost pohotovostní 1550 kg
Fiat 130 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 22.7.2020 - 16:02
Počet článků v kategorii: 350
Url:serizeni-klepani-ventilu
AD