Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory


AD MOB

Jak na klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory

Jakou vůli má mít sací a výfukový ventil?

V nouzi:
sací 0,10 mm
výfukový 0,25 mm
Jinak se musíte řídit hodnotami zadanými výrobcem!
Je nutno vždy natočit píst seřizovaných ventilů do horní úvrati a ventily daného válce musí být zavřeny.

Motorem lze také otočit tak že:

  • vyšroubujete svíčky z hlavy válců
  • nadzvednete jedno hnané kolo
  • zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň
  • kolem otáčíte dokud se píst seřizovaného válce nedostane do horní úvrati a to v době zážehu (přeskočení jiskry na dané svíčce), aby ventily byly zavřené
  • někdo použije špejli, na které si vyznačí rysky a pak vidí, kdy je píst nejvýše, tedy kdy vačka netlačí na žádné vahadlo seřizováného válce

Motor musí být vychladlý

Před samotným seřizováním musí být motor nejméně 3 hodiny v klidu, aby vychladl.

serizeni-ventilu-motoru-pomoci-sparove-merky

Jak poznám že ventily klepou?

  • benzínový motor vydává zvuk jako motor naftový / dieselový
  • při jízdě z kopce při zařazené rychlosti tzv. brzdění motorem se ozývá klepání
  • střílení do výfuku (ventily netěsní, zřejmě jsou již poškozené dosedací plochy - neshořelá směs vybuchuje ve výfuku a zřejmě zničí i katalyzátor)
  • klepání může způsobovat i nekvalitní benzín (zkuste benzín od Benziny, či dle zkušeností)
  • teplý motor klepe na volnoběh (nechte nastartovaný motor, automobil zajistěte proti rozjetí, vystupte a poslouchejte)
  • poproste odborníka ať motor poslechne

Proč musí mít ventily správnou vůli?

Ventily musí mít vůli aby nedošlo k jejich zničení, zničení hlavy válců, vahadel, zničení výfukového systému, katalyzátoru a dalším škodám.

Ventily se teplem roztahují, sací méně než výfukový kolem kterého odchází žhavý plyn a proto výfokový má většinou větší vůli mezi přítlačným mechanizmem.

Velká vůle ventilů a její následky

  • klepání ventilů, jako šicí stroj či naftový motor
  • mění se načasování - zkracuje se čas pro nasávání směsy i výfuk spalin
  • rozklepávají se dotykové části vahadla a ventilu, protože náraz je prudší čím větší je mezera a mezera se rychleji zvětšuje
  • směs předčasně vybuchuje, protože výfukový ventil neumožnil řádné vyprázdnění spalovací komory a žhavé splodiny uspíší výbuch ještě před přeskočením jiskry na svíčce
  • motor ztrácí výkon, protože má kratší čas na nasátí směsy z důvodu že ventil není včas otevřený

Malá vůle ventilů a její následky
  • nedovření ventilu a jeho zničení i poškození hlavy válce - sedla
  • prostor válce netěsní v době expoloze, nebezpečí i vznícení celého motoru
  • poškození výfukového potrubí a katalyzátoru

Oprava ventilů je většinou velmi nákladná záležitost proto seřízení provádějte včas.
Čím vyšší otáčky motoru, tím přesnější a častější seřízení je třeba provádět.

Musí se seřizovat všechny motory s ventily?

Seřizují se jen ventily u motorů, které nejsou vybaveny hydraulickou či jinou samoregulací, ALE to vše máte uvedeno v manuálu k Vašemu vozidlu.
Pokud Vám klepou ventily u motoru, který je vybaven samostavy vůle, pak je třeba bezprostředně kontaktovat odborný servis, kde Vám poradí, jak postupovat, aby nedošlo ještě k většímu poškození hlavy válců atd.

Kvalita oleje má vliv na hydraulické seřizování vůle ventilů

Olej motorový měňte včas v předepsaných intervalech, jinak hrozí znefunkčnění hydraulických samoštelů, automatickému nastavovaní vůle ventilů.


Date: 22.07.2020 - 11:46

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


3

Mlha a osvětlení | mlha-a-osvetleni


Obrázek vysvětlující, proč jsou za jízdy v husté mlze účinnější tlumená světla, než dálková.

Tlumená světla mlhu podsvítí, světlo dálkových světel se více odráží zpět do zorného pole řidiče jako od nějaké stěny.
dalkova-tlumenna-svetla-mlha
79

Bicykl výměna brzdných špalků brzdy typu V TEKTRO | bicykl-vymena-brzdnych-spalku-brzdy-typu-v-tektro-id-2235


Bicykl výměna brzdných špalků brzdy typu V TEKTRO
Několik nápadů a návrhů jak si usnadnit výměnu
brzdných bloků na jízdním kole.

1.) Nejprve - pokud jsme používali regulační šroub na
vymezení vzdálenosti špalků během jejich opotřebovávání,
tak tento šroub zašroubujeme zpět. Budeme muset nejdříve
povolit zajišťovací matici - takový ten větší kroužek na tom
šroubu, jinak se nám nepodaří šroub zašroubovat.
Pokud regulujete vzdálenost špalků od ráfku jen tímto šroubem
během jejich opotřebovávání, budete mít jejich výměnu
mnohem snadnější.



2.) Pokud není nutné, NEPOVOLUJTE lanko na čelisti brzdy.
Je z hliníku a pravděpodobně závit zůstane na šroubu, nebo
jej již znovu nedotáhnete - strhnete.
Oprava je sice snadná novým delším šroubem zajištěným na
konci maticí, ale proč si přidávat práci navíc!
Špalky jdou vyndat i bez povolení lanka.




3.) Pokud špalky, po vyšroubování jejich matic, nelze vytáhnout
a nechcete vyndávat přední kolo, zkuste ještě nejdříve vyndat
zahnutou trubičku - koncovku lanka ve vodítku čelisti - žlutá šipka
a to tak, že čelisti jednou rukou, nebo svěrkou sevřeme k sobě
NE POMOCÍ PÁČKY BRZDY! - a pak se pokusíme zahnutou trubičku
vysunout z držáku. To nám umožní páky brzd zcela vyklopit a
pak již bloky snadno vyndáme.

147

Peugeot 203 | peugeot-203



Peugeot 203 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Roky výroby 1948-1960
  • Počet vyrobených kusů 685.628
  • Předchůdce Peugeot 202
  • Nástupce Peugeot 403
  • Karoserie 4-dveřový sedan 4-majetek dveří 2 - a 4-dveřový cabriolet 2-dveřové kupé
  • Koncepce FR
  • Motor 1290 ccm 4 válce
  • Rozvor 2580 mm až 2.780 mm
  • Délka 4350 mm až 4.530 mm
  • Šířka 1620 mm
  • Výška 1500 mm

Peugeot 203 - video

**

122

Žluté brýle pro řidiče do mlhy a snížené viditelnosti - recenze | zlute-bryle-pro-ridice-do-mlhy-a-snizene-viditelnosti-recenze


Každé brýle, vyjma dioptrických, sníží průchod světla, ale to neznamená, že vždy vidíme hůře! Naopak oslnění nám vidění zhorší, nebo znemožní zcela.

Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění

  • snižují oslnění nejen dálkovými, ale i potkávacími světly

  • snižují oslnění dopravními značkami, tabulemi, návěstími

  • snižují oslnění odrazem světla od mokré, či zasněžené vozovky

  • snižují oslnění odrazu světla od mlhy, či rozptylu světla v mlze od protijedoucího vozidla


ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
71

Předjíždění cyklisty s dostatečným bočním odstupem | predjizdeni-cyklisty-s-dostatecnym-bocnim-odstupem-id-833


Častou nehodou s tragickými následky, je předjíždění cyklistů bez zachování
řádného bočního odstupu.
Jednou z hlavních příčin je, že řidič si myslí, že cyklista je schopen udržet
přímý směr jízdy, to však pro cyklistu většinou není možné.
Při šlapání totiž dochází k neustálému zakřivování dráhy doprava a na
další šlápnutí doleva. Výsledkem je klikatá dráha. Je tedy nutné počítat s tím
a vytvořit dostatečný odstup od cyklisty.
Pokud navíc ještě fouká boční vítr, je třeba objet cyklistu s ještě větším
odstupem.

Dráha cyklisty je většinou klikatá a je nutné s tím počítat ponecháním řádného
bočního odstupu při předjíždění. A pokud předjetí by bylo riskantní, tak určitě zpomalte
a vyčkejte na bezpečný okamžik.



Editace: 22.7.2020 - 16:02
Počet článků v kategorii: 348
Url:serizeni-klepani-ventilu

AD
11 Share
Share
Tweet