Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak zvedat auto, proč se prahy bortí při zvedání


AD MOB

Potřebujeme vyměnit kolo na autě, dáme hever pod práh v místě k tomu
určeném a práh se začne bortit. Proč?

  • použili jsme zvedák, který není určen pro zvedání příslušného automobilu
    ( totiž zvedák má hlavici, která je tvarovaná na určitý typ prahu a obejme jej,
    tím tlačí na větší plochu prahu a nepoškodí jej
  • práh je již tak zkorodovaný, že se bortí



Pak může mít automobil ještě "zvedací místa - body" na kterých se zvedá na
ližinách zvedáku.Místa se podkládají gumovými terči pro rozložení tlaku.

Automobil nezvedáme za nápravy, motor, převodovku ani prahy, pokud používáme zvedací plošinu využijeme podpěrná místa - podélné nosníky.

347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


164

Renault Spider | renault-spider



Renault Spider cena ceny ceník

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce 1995 – 1997.

Technická data:

  • Třída Roadster
  • Uspořádání RMR
  • Motor 1998 cc straight-4, 16v, 150 PS (110 kW; 148 hp)
  • Převodovka 5-speed manual
  • Délka 3795 mm (149.4 in.)
  • Šířka 1830 mm (72 in.)
  • Výška 1250 mm (49.2 in.)
  • Hmotnost s výbavou 930 kg (2050 lb)

Renault Spider - video

**


162

Peugeot 4007 | peugeot-4007



Peugeot 4007 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Třída kompaktní crossover SUV
  • Karoserie 4-dveřový SUV
  • Koncepce motor v předu, pohon předních kol / čtyř kol
  • Platforma Mitsubishi GS
  • Motor 2.2L až 2,4 L
  • Převodovka 6-stupňová manuální, 6-stupňová dvojitou spojkou
  • Podobné Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Outlander, Citroën C-Crosser

Peugeot 4007 - test - video

**

342

Jezpol Polsko firma vyrábějící regulátory napětí osvětlení vozidel a budov | jezpol-polsko-firma-vyrabejici-regulatory-napeti-osvetleni-vozidel-a-budov


Jezpol - Polsko

Co vyrábí:

Pro automobily přerušovače směrových světel, zapalovací moduly, LED osvětlení a širokou škálu regulátorů napětí alternátoru.

Kvalita:

Kvalita výrobků je vysoká. Je to sousední země, komunikace dobrá. Její výrobky najdete například na vozidlech Škoda.

Stránka firmy
jezpol.pl

Malá kolekce výrobků firmy Jezpol

jezpol-firma-elektroprislusenstvi-automobily.jpg Date: 19.12.2020 - 12:09
39

Automobil se spotřebou 1 litr paliva na 100 km Volkswagen | automobil-se-spotrebou-1-litr-paliva-na-100-km-volkswagen-id-525


Automobil, který se chlubí touto spotřebou se nazývá Volkswagen XL1.
Volkswagen XL1 je dvoumístný vůz, který spotřebuje 1 litr nafty na 100 km.
Volkswagen XL1 je vyroben s lehkých materiálů s dokonalým aerodynamickým tvarem, bez zpětných zrcátek venkovních.
Namísto zpětných zrcátek vůz používá senzory a kamery.
Volkswagen XL1 má kombinovaný zdroj pohonu, buď naftový motor, nebo elektromotor, či oba pracují paralelně.
Na baterie ujede Volkswagen XL1 50 km.
Volkswagen XL1 se má začít sériově vyrábět koncem roku 2013.
Maximální rychlost se uvádí 160 km/h.
Zrychlení na 100 km/h 12,7 sekundy
Hmotnost: 795 kg

Motor - naftový
Objem: 800 cc
Výkon: 35 kW (47 hp) - 121 Nm kroutící moment
Spotřeba: 2 litry nafty na 100 km (pokud jede jen na naftový motor)

Motor - elektrický
Výkon: 20 kW (27 hp) - 100 Nm kroutící moment
Pracuje buď paralelně s naftovým motorem, nebo samostatně.

Hnaná náprava: na zadní kola
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková .
Součinitel odporu vzduchu: 0,189


Obrázek Volkswagen XL1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/73/Volkswagen_XL1.jpg
29

Výměna kola | vymena-kola-id-421


Stále více řidičů je usmrceno při výměně propíchnuté pneumatiky a
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.

Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.



  • - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
  • - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
  • - obléct reflexní vestu
  • - postavit trojúhelník
  • - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
  • - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
  • - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
  • - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
  • - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
  • - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
  • - vyšroubovat všechny šrouby - matice
  • - sundat kolo
  • - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
  • - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
  • - uvolnit hever a spustit vůz na zem
  • - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
  • - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
  • - zkontrolujeme počet posádky
  • - uklidíme výstražný trojúhelník


Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.

Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.


Editace: 1391158946
Počet článků v kategorii: 347
Url:jak-zvedat-auto-proc-se-prahy-borti-pri-zvedani-id-637

AD
11 Share
Share
Tweet