Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.


AD MOB

Jak zvedat auto, proč se prahy bortí při zvedání

Potřebujeme vyměnit kolo na autě, dáme hever pod práh v místě k tomu
určeném a práh se začne bortit. Proč?

  • použili jsme zvedák, který není určen pro zvedání příslušného automobilu
    ( totiž zvedák má hlavici, která je tvarovaná na určitý typ prahu a obejme jej,
    tím tlačí na větší plochu prahu a nepoškodí jej
  • práh je již tak zkorodovaný, že se bortí



Pak může mít automobil ještě "zvedací místa - body" na kterých se zvedá na
ližinách zvedáku.Místa se podkládají gumovými terči pro rozložení tlaku.

Automobil nezvedáme za nápravy, motor, převodovku ani prahy, pokud používáme zvedací plošinu využijeme podpěrná místa - podélné nosníky.

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


188

Renault 4CV | renault-4cv



Renault 4CV

Roky produkce 1947 – 1961.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault Juvaquatre
  • Nástupce: Renault 4
  • Třída: malý automobil
  • Karoserie: 4 dveřový sedan
  • Provedení: RR
  • Motory: 747 - 760 cm3
  • Převodovka: 3 rychlosti manual
  • Rozvor:
  • Délka: 3663
  • Šířka: 1430
  • Výška: 1470
  • Hmotnost pohotovostní: 620
  • Max.rychlost: 90
  • Počet vyrobených kusů: přes 1 100 000

Renault 4CV - video

**

269

Ford Galaxy | ford-galaxy



Ford Galaxy cena ceny ceník

//www.ford.cz/Cars/New-Galaxy/Pricelistsandfinance

Technická data:

  • Celková délka včetně/bez tažného zařízení (mm)
  • 4920/4819
  • Celková šířka včetně/bez zrcátek (mm)
  • 2154/1884
  • Celková výška (nenaloženo) (mm) 1709-1811
  • Vnější obrysový průměr otáčení (m) 11,9
  • Zavazadlový prostor (v litrech)‡
  • 7sedadlové uspořádání (naloženo po kryt zavazadlového prostoru) (min./max.) 308/435
  • 5sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) (běžný/největší) 1130/1260
  • 2sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) 2325
  • Objem palivové nádrže (v litrech) 70
  • Zdroj:
  • //www.config.ford.cz/fordconnection/multimedia/cze_en/00f/yyf/cze_en00fyyfdimspc.htm

Ford Galaxy - recense - video

**

232

Volkswagen Passat CC | volkswagen-passat-cc



Volkswagen Passat CC cena

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/passatcc.pdf

Technická data:

  • Vyrábí se od roku 2008
  • Třída velké rodinné auto
  • Karoserie 4-dveřové kupé / Fastback sedan
  • Motor vpředu, pohon předních kol / nebo pohon všech kol
  • Platforma A5 (PQ46)
  • Rozvor 2711 mm
  • Délka 4799 mm
  • Šířka 1855 mm
  • Výška 1417 mm
  • Podobné Volkswagen Passat
  • Designer Oliver Stefan

Volkswagen Passat CC - recense - video

**

82

Seřízení přehazovačky přesmykače bicykl kolo Shimano | serizeni-prehazovacky-presmykace-bicykl-kolo-shimano-id-2273


Předem si vždy počítejte, o kolik jste pootočili kterým šroubem a
zapisujte si to. Můžete se pak vrátit do výchozí polohy před seřizováním.
Pokud je přehazovačka ohnutá, není ve svislé ose s kolečky z pohledu zezadu,
tak se pokusím jí narovnat, aby řetěz šel kolmo dolů z daného kolečka
a ne do strany.

Šroub C použiji v případě, že již nelze seřídit mezní nastavení
pomocí šroubů L - H a bowden nepustí přehazovačku do mezních
hodnot.

Jestli již dělá problém jen jedna strana pětikolečka pak provedu seřízení
následovně:


Šrouby H a L jsou dorazové šrouby a zabraňují padání řetězu mimo
pětikolečko (více-kolečko).

Pokud mi nepřehodí jen na malé kolečko, či padá z malého kolečka do mezery
mezi vidlici, seřídím toto šroubkem H. (H z angličtiny HEIGHT - VYSOKÝ -
tedy vysoké otáčky - malé kolečko).
Přehodím řetěz na největší talíř a nejmenší kolečko - přepínač volby na
řidítkách musí být - ukazovat, že bylo zvoleno nejmenší kolečko vzadu
- zpravidla nejvyšší číslo přepínače.
Někdy i v tomto případě musím použít šroub C a uvolnit pnutí bowdenu,
protože mi napustí přehazovačku až na dorazový šroub H.

Pokud mám problém s přehazováním pouze na velké kolečko, seřizuji to
šroubem L. (L z angličtiny LOW - NÍZKÝ - nízké otáčky kola - velké kolečko).
Zde ve středu zvolím nejmenší převod - talíř a přehodím na něj řetěz.
Vzadu zvolím největší kolečko, na přepínači zpravidla číslo 1 a provedu
seřízení přehazovačky dorazovým šroubem L.

Vždy si řádně počítám, o kolik jsem pootočil jednotlivým šroubem, abych se
mohl vždy vrátit do původního nastavení v případě, že nedošlo k nápravě.

Pokud si na seřízení netroufám, zavezu kolo do servisu.




Řetěz musí jít do přehazovačky svisle dolů
Soukolí vodících kladek musí být kolmo se středovou oso vícekolečka



Seřízení přehazovačky dle indexu - čísla na voliči převodu
Toto seřizování je natolik choulostivá záležitost, že je lepší zavézt
bicykl do cykloservisu.


Volič slouží k posuvu přehazovačky a volby přijatelného převodu pro
daný terén. Čím menší číslo zvolíme, tím prudší kopec vyjedeme -
snadněji se šlape, ale urazíme na jedno šlápnutí menší vzdálenost.

Pokud mám více talířů na středu (tam kde jsou šlapátka), přehodím
si na střední talíř a vzadu, na zadním kole si přehodím na nejmenší
kolečko - tedy zvolím maximální index - číslo, na voliči převodu (otočné
zařízení většinou na řidítkách, při otáčení se objevují čísla shodná s kolečkem
na které by se měl řetěz přesunout).
Pokud mi nepřehodí na nejmenší kolečko, seřídím šroubem H - viz výše.

Pak snížím index o jeden - pootočím voličem na menší číslo o jedno cvaknutí.

Zatočím pedály - zašlápnu - aby řetěz přeskočil na sousední -
větší kolečko.
Pokud nechce přeskočit, pootočím šroubem C na bowdenu, abych lanko více
napjal - tedy, vyšroubuji o půl otáčky a zkouším jestli přeskočí na větší kolečko.
Opakuji tak dlouhou, až se mi podaří přeřadit na sousední kolečko (na zadním kole).

Pokud mi přeskočí o víc, jak jedno kolečko, přesto že jsem zvolil sousední
index, tak zkusím lanko povolit - šroub C zašroubovat.
Pokud je však šroub C zcela zašroubovaný, tak bude třeba lanko mírně
povolit na zajšťovacím šroubu.
Pokud si na to netroufnu, tak vezu kolo do servisu, většinou je to na počkání.
51

Jak správně měřit hloubku dezénu pneumatiky | jak-spravne-merit-hloubku-dezenu-pneumatiky-id-681


Ani nové pneumatiky nemají hloubku dezénu po celé ploše stejnou, jak tedy
správně měřit její hloubku?
Z videa firmy Continental je patrné, že paní měří hloubku až za rádiusem - zaoblením
pneumatiky směrem ke středu za krajní drážkou a "žlutým" proužkem v pneu,
tedy v místě, kde se již pneumatika dotýká vozovky.
Ale rozhodně nenechávejte pneumatiku sjet až na stanovený limit, nevíte
zda by Vám kontrola přece jen nenašla místo s prokazatelně
menší hloubkou dezénu. Viz obrázek a video níže:




**


Editace: 1391158946
Počet článků v kategorii: 320
Url:jak-zvedat-auto-proc-se-prahy-borti-pri-zvedani-id-637

AD
Share
Share
Tweet