Fiat Tempra
Fiat Tempra
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka Sedan: 4355 mm, kombi: 4465 mm
- Šířka 1685 mm
- Výška 1445 mm
Fiat Tempra - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Fiat Multipla
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Multipla - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebude řidič překážet a budete mít na vše klid.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Odhad vzdálenosti zadní části vozidla od obrubníku parkovacího místa
Pokud je vozidlo opatřeno parkovací kamerou, tak je vše mnohem snazší.
- Vozidlo najede kolmo k obrubníku do takové vzdálenosti, jak bude řidič běžně parkovat (nebo lze použít prkénko položené za konec vozidla, jako simulaci obrubníku, či papírovou krabici). Nezapomnět na hák tažného zařízení!
- Pohledem do zpětných zrcátek si řidič najde nějaký bod na karoserii, např. na prohybu zadního blatníku, které je na přímce SPODNÍ ČÁST OBRUBNÍKU - ZPĚTNÉ ZRCÁTKO
- Tento bod si buď pamatuje, nebo nějak označí (např. samolepkou)
- Vyzkouší znovu opatrně nacouvat k obrubníku dle nové pomůcky
- Ověří si vzdálenost od obrubníku
Date: 22.07.2020 - 11:46
Nejlépe dbejte pokynů výrobců, je tu vždy riziko poškození katalyzátoru tak
raději měňte dříve než bude pozdě.
U starších vozidel bez řídící jednotky a katalyzátoru to bylo 15 000 km,
u moderních vozidel s elektronikou 60 000 i více km
Například:
Speciální materiály a špičkové technologie použité při jejich výrobě zaručují lepší práci
zapalovací svíčky a tím i posunutí výměnného intervalu u modelu Octavia RS až na 90 000 km.
http://www.skoda-auto.cz/mam-vuz-skoda/originalni-dily/sortiment/skoda-originalni-zapalovaci-a-zhavici-svicky
Svíčky kontrolujte, nebo nechte vyměnit pokud má motor:
- nepravidelný chod ve volnoběhu, ale i v otáčkách při zatížení (nemusí to být svíčkami, ale může)
- zvyšující se spotřebu
Svíčky si nechte vyměnit v autorizovaném servise. Mají zkušenosti a taky
reagují na vývoj v této oblasti.
raději měňte dříve než bude pozdě.
U starších vozidel bez řídící jednotky a katalyzátoru to bylo 15 000 km,
u moderních vozidel s elektronikou 60 000 i více km
Například:
Speciální materiály a špičkové technologie použité při jejich výrobě zaručují lepší práci
zapalovací svíčky a tím i posunutí výměnného intervalu u modelu Octavia RS až na 90 000 km.
http://www.skoda-auto.cz/mam-vuz-skoda/originalni-dily/sortiment/skoda-originalni-zapalovaci-a-zhavici-svicky
Svíčky kontrolujte, nebo nechte vyměnit pokud má motor:
- nepravidelný chod ve volnoběhu, ale i v otáčkách při zatížení (nemusí to být svíčkami, ale může)
- zvyšující se spotřebu
Svíčky si nechte vyměnit v autorizovaném servise. Mají zkušenosti a taky
reagují na vývoj v této oblasti.
Stav autobaterie kontrola bez měřáku pokud máte automobil osazen
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:
Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.
Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf
Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch
Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.
Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně
Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor
Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)
Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!
Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami
Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:
Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.
Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf
Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch
Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.
Stav nabití | 100% | 70% | 50% | 25% |
Hustota elektrolytu | 1,28 g/cm3 | 1,23 g/cm3 | 1,19 g/cm3 | 1,14 g/cm3 |
Napětí baterie | 12,6V a více | 12,5 - 12,4V | 12,3 - 12,2V | 12,2 - 11,9V |
Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně
Nabití % | Hustota g/cm3 |
100 | 1,28 |
90 | 1,26 |
80 | 1,25 |
70 | 1,23 |
60 | 1,22 |
50 | 1,20 |
40 | 1,18 |
30 | 1,17 |
20 | 1,15 |
10 | 1,14 |
0 | 1,12 |
Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor
Nabití % | Napětí V |
100 | 12,60 |
95 | 12,56 |
90 | 12,52 |
85 | 12,48 |
80 | 12,44 |
75 | 12,40 |
70 | 12,36 |
65 | 12,33 |
60 | 12,29 |
55 | 12,25 |
50 | 12,20 |
45 | 12,15 |
40 | 12,12 |
35 | 12,07 |
30 | 12,04 |
25 | 12,00 |
20 | 11,95 |
15 | 11,90 |
10 | 11,84 |
5 | 11,78 |
0 | 11,70 |
Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)
Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!
Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami
Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie
Peugeot 504 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Délka 4 486 mm
- Šířka 1 690 mm
- Výška 1 460 mm
Peugeot 504 - video
Editace: 9.8.2011 - 13:50
Počet článků v kategorii: 351
Url:fiat-tempra