Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Schéma zapalování automobilu motorky

Po vložení klíče a sepnutí spínače zapalování SP protéká primárním vynutím n1 proud.
Vačka napojená na otáčení klikového hřídele motoru (rozdělovač) nadzvedne raménko přerušovače (kladívko)
v době kdy se píst nachází mírně před horní úvratí (předstih) a rozpojí elektrický obvod primárního okruhu cívky.
Zánikem elektromagnetického pole se indukuje v sekundárním vynutí n2
velmi vysoké napětí (čím více závitu v poměru k primárnímu vynutí, tím
větší napětí bude měřitelné na sekundárním vynutí
).
Mezi elektrodami svíčky pak toto velmi vysoké napětí způsobí přeskočení jiskry
a zapálení směsi.
Mezi elektrodami svíčky má být mezera 0,6 mm a odtrh kladívka přerušovače má být 0,4 mm.



Kondenzátorové zhášení jisker při spínání indukčních zátěží
Kondenzátor v zapalování slouží k zamezení výraznějšího opalování kontaktů přerušovače
při opětovném spojování kontaktů. Tehdy by bez kondenzátoru byly kontakty přerušovače
po několika minutách natolik opáleny, že by nebylo možno pokračovat v jízdě.
Pokud jsou kontakty spojeny, kondenzátor je prázdný, jakmile se kontakty rozpojí,
kondenzátor se začne nabíjet a pohltí energii, která by jinak způsobila elektrický oblouk na kontaktech.
V primární cívce se po rozpojení kontaktů indukuje velký proud a malé napětí což způsobí el. oblouk na kontaktech
pokud není použit kondenzátor.

Žel toto opatření nabíjení kondenzátoru spotřebovává energii (až 40%), která nemá jiného využití.
I přestože v obvodu je paralelně připojen kondenzátor, přesto občas jiskřička mezi kontakty přeskočí,
je však mnohem menší, než kdyby tam kondenzátor nebyl.

Shrnutí: Bez kondenzátoru bude mezi kontakty vznikat mohutná jiskra - elektrický oblouk ale na svíčce minimální jiskra.
Proražený kondenzátor - nedochází k žádnému jiskření mezi kontakty, protože kondenzátor se stal vodičem a prochází proud přes něj.
Pokud při zapnutém spínači zapalování nadzvednete kladívko, měla by přeskočit jiskra na svíčce.
Pokud nepřeskočí, tak je vadná svíčka a pokud ne tak, většinou je to právě vadný kondenzátor.
Ti co měli Jawa 20 Pionýr , tak vědí své.


Sekundární cívka zvedá napětí z 12 V až na 30 kV, a dojde k přeskoku jiskry na svíčce.
Pokud by byl kondenzátor vadný , tak by nemělo být možné motor nastartovat a pokud ano,
jiskra bude nepravidelně zapalovat atd.
U cívky je to jednodušší, ta buď funguje, nebo je v ne. Jiná varianta není.

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


54

Co může zničit katalyzátor výfukových plynů | co-muze-znicit-katalyzator-vyfukovych-plynu-id-705


- mechanické poškození v terénu, ale i na různých zpomalovačích jízdy - retardérech
- použitím olovnatého benzínu, či použití přísad obsahují olovo
- pokud motor začne "žrát" olej, může zničit katalyzátor "fosforem"
také vysoká hladina oleje nad povolenou hladinu je nebezpečná
- nespálené palivo, například při startování vozidla roztláčením při zahřátém motoru
- znečistěný vzduchový filtr, či sací potrubí (zanedbaná údržba)
- při poruše lambda sondy
- při teplotě 1400°C a vyšší v katalyzátoru - například když v katalyzátoru dohořívá nespálená směs při poruše
zapalování (svíčky, rozdělovače atd.)
Vadná zapalovací svíčka nezažehne palivovou směs ve válci, motor má nepravidelný chod a nižší výkon.
Nezažehnuté palivo skončí v katalyzátoru, který může nenávratně poškodit.


Jak často měnit zapalovací svíčky? Viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=70&t=468&title=Jak-casto-menit-zapalovaci-svicky-benzinovy-motor
237

Volkswagen Touareg | volkswagen-touareg



Volkswagen Touareg cena ceník

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/touareg.pdf

Technická data:

  • Třída střední luxusní SUV
  • Karoserie 5-dveřový SUV
  • Podélné uspořádání motoru, pohon 4x4
  • Platforma koncernu Volkswagen PL71

Volkswagen Touareg - video

**

74

Posilovač řízení a spotřeba paliva | posilovac-rizeni-a-spotreba-paliva-id-844


Vliv posilovače řízení na spotřebu paliva

Hydraulický posilovač řízení s čerpadlem hnaným
nepřetržitě klínovým řemenem (od motoru)
na svůj provoz spotřebuje zhruba
0,3 až 0,5 litru paliva na 100 km

Hydraulický posilovač řízení s elektromotorkem pracuje jen,
když je to nutné a tudíž spotřeba paliva na jeho provoz je podstatně menší,
tedy zhruba do 0,2 litru na 100 km
147

Peugeot 203 | peugeot-203



Peugeot 203 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Roky výroby 1948-1960
  • Počet vyrobených kusů 685.628
  • Předchůdce Peugeot 202
  • Nástupce Peugeot 403
  • Karoserie 4-dveřový sedan 4-majetek dveří 2 - a 4-dveřový cabriolet 2-dveřové kupé
  • Koncepce FR
  • Motor 1290 ccm 4 válce
  • Rozvor 2580 mm až 2.780 mm
  • Délka 4350 mm až 4.530 mm
  • Šířka 1620 mm
  • Výška 1500 mm

Peugeot 203 - video

**

246

Volkswagen Transporter T1 | volkswagen-transporter-t1



Volkswagen Transporter T1 - Hippie Bus

Technická data:

  • Třída Van, minibus
  • Motor 4 válce – boxer 1131 až 1493 cm3 – 18,4 až 32,3 kW
  • Převodovka 4 rychlosti, manualní
  • Rozvor
  • Délka 4280/4290
  • Šířka 1750/1800
  • Výška 1920 mm
  • Nádrž 40 litrů
  • Rychlost až 110 km/h
  • Hmotnost až 1140 kg

Volkswagen Transporter T1 - video

**



Editace: 1409055011
Počet článků v kategorii: 320
Url:schema-zapalovani-automobilu-motorky-id-739

AD
Share
Share
Tweet