Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Seřízení přehazovačky přesmykače bicykl kolo Shimano


AD MOB

Předem si vždy počítejte, o kolik jste pootočili kterým šroubem a
zapisujte si to. Můžete se pak vrátit do výchozí polohy před seřizováním.
Pokud je přehazovačka ohnutá, není ve svislé ose s kolečky z pohledu zezadu,
tak se pokusím jí narovnat, aby řetěz šel kolmo dolů z daného kolečka
a ne do strany.

Šroub C použiji v případě, že již nelze seřídit mezní nastavení
pomocí šroubů L - H a bowden nepustí přehazovačku do mezních
hodnot.

Jestli již dělá problém jen jedna strana pětikolečka pak provedu seřízení
následovně:


Šrouby H a L jsou dorazové šrouby a zabraňují padání řetězu mimo
pětikolečko (více-kolečko).

Pokud mi nepřehodí jen na malé kolečko, či padá z malého kolečka do mezery
mezi vidlici, seřídím toto šroubkem H. (H z angličtiny HEIGHT - VYSOKÝ -
tedy vysoké otáčky - malé kolečko).
Přehodím řetěz na největší talíř a nejmenší kolečko - přepínač volby na
řidítkách musí být - ukazovat, že bylo zvoleno nejmenší kolečko vzadu
- zpravidla nejvyšší číslo přepínače.
Někdy i v tomto případě musím použít šroub C a uvolnit pnutí bowdenu,
protože mi napustí přehazovačku až na dorazový šroub H.

Pokud mám problém s přehazováním pouze na velké kolečko, seřizuji to
šroubem L. (L z angličtiny LOW - NÍZKÝ - nízké otáčky kola - velké kolečko).
Zde ve středu zvolím nejmenší převod - talíř a přehodím na něj řetěz.
Vzadu zvolím největší kolečko, na přepínači zpravidla číslo 1 a provedu
seřízení přehazovačky dorazovým šroubem L.

Vždy si řádně počítám, o kolik jsem pootočil jednotlivým šroubem, abych se
mohl vždy vrátit do původního nastavení v případě, že nedošlo k nápravě.

Pokud si na seřízení netroufám, zavezu kolo do servisu.




Řetěz musí jít do přehazovačky svisle dolů
Soukolí vodících kladek musí být kolmo se středovou oso vícekolečka



Seřízení přehazovačky dle indexu - čísla na voliči převodu
Toto seřizování je natolik choulostivá záležitost, že je lepší zavézt
bicykl do cykloservisu.


Volič slouží k posuvu přehazovačky a volby přijatelného převodu pro
daný terén. Čím menší číslo zvolíme, tím prudší kopec vyjedeme -
snadněji se šlape, ale urazíme na jedno šlápnutí menší vzdálenost.

Pokud mám více talířů na středu (tam kde jsou šlapátka), přehodím
si na střední talíř a vzadu, na zadním kole si přehodím na nejmenší
kolečko - tedy zvolím maximální index - číslo, na voliči převodu (otočné
zařízení většinou na řidítkách, při otáčení se objevují čísla shodná s kolečkem
na které by se měl řetěz přesunout).
Pokud mi nepřehodí na nejmenší kolečko, seřídím šroubem H - viz výše.

Pak snížím index o jeden - pootočím voličem na menší číslo o jedno cvaknutí.

Zatočím pedály - zašlápnu - aby řetěz přeskočil na sousední -
větší kolečko.
Pokud nechce přeskočit, pootočím šroubem C na bowdenu, abych lanko více
napjal - tedy, vyšroubuji o půl otáčky a zkouším jestli přeskočí na větší kolečko.
Opakuji tak dlouhou, až se mi podaří přeřadit na sousední kolečko (na zadním kole).

Pokud mi přeskočí o víc, jak jedno kolečko, přesto že jsem zvolil sousední
index, tak zkusím lanko povolit - šroub C zašroubovat.
Pokud je však šroub C zcela zašroubovaný, tak bude třeba lanko mírně
povolit na zajšťovacím šroubu.
Pokud si na to netroufnu, tak vezu kolo do servisu, většinou je to na počkání.

347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


5

Škoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline | skoda-fabia-combi-1-2-tdi-greenline


Chcete si zakoupit nový prostorný, spolehlivý rodinný vůz a přitom také ušetřit významnou částku za pohonné hmoty během provozu tohoto automobilu?
Škoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline splňuje všechny výše uvedené požadavky a výrobce udává spotřebu mimo město 3 litry na 100 km mimo město a ve městě 4,1 litru/100km a průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,4litru na 100 km.
Jeden z důvodů nízké spotřeby je spojka alternátoru. Ten například nezatěžuje motor v době, kdy je třeba se rychle dostat do otáček. Naproti tomu při jízdě z kopce při zařazené rychlosti a nulovém sešlápnutí plynového pedálu, nebo dobrzďování motorem je alternátor v maximální činnosti a tím navíc pomáhá brzdit automobil.

Dále světla pro denní svícení s LED diodami se významně podílejí na nízké spotřebě elektrického proudu, takže baterie nemusí být tak často dobíjena a tudíž i alternátor nemusí být připojen a neodebírá výkon motoru.

Nejvyšší výkon vznětového motoru je pak slušných 55 kW / 75 k.
Na zakoupení tohoto vozu si přichystejte něco přes 350 000 KCZ.


Až se vědcům podaří vznikající oxid uhličitý při spalování ve válci částečně rozložit zpět na uhlík a kyslík pomocí tepelné energie, která uniká do okolí motoru bez užitku, tak to bude znamenat revoluci, která sníží spotřebu nejen osobního automobilu na desetinu toho, co spotřebovávají současné automobily. Pak se nebude uvádět spotřeba paliva v litrech na 100 km, ale na 1000 a více.
325

Kroutící moment, točivý moment | kroutici-moment


Vysvětlení - kroutící moment

1 Nm (newtonmetr) je síla působící na páku dlouhou 1 metr silou 1 newton.

Tak jako na kole se nám dobře šlape při určitých otáčkách, tak i motor má nízkou spotřebu a malé vibrace když má vysoký kroutící moment.
Kroutící moment od určitého počtu otáček prudce klesá, takže nemá cenu honit motor v maximálních otáčkách.
Také v nízkých otáčkách motor trpí, poznáte dle chvění a cukání, obyčejně pod 2000 až 1500 ot/minuta, a kroutící moment prudce klesá, ale záleží na konstrukci motoru a proto je třeba se řídit doporučením výrobce.

Obrázek níže: Představte si, že držíte v rukou klacek dlouhý 1 metr a na jeho konec někdo přiváže závaží 1kg - ruce Vám bude kroutit dolů síla přibližně 1 Nm.

Kliknutím na obrázek se otevře kalkulátor výpočtu výkonu motoru dle otáček atd.

kroutici-moment-newtonmetr
Date: 22.07.2020 - 11:46
331

Zpětná zrcátka umístění a výhody | zpetna-zrcatka-popis-umisteni


Aby bylo lépe vidět za záď automobilu

Doplňková zrcátka mají přísavky, dají se umístit - přisát na sklo automobilu a zlepšit tak výhled na místa, která řidič nemá šanci uvidět ze svého sedadla. Na obrázku níže je zobrazeno, jak umístění zrcátka na stropě, těsně před zadním sklem, zlepší výhled za zadní část automobilu. V prvním případě vidí řidič jen tvář řidiče vozidla za ním (nebo jeho opěrku hlavy). V druhém případě již vidí většinu přední části kapoty a lépe odhadne vzdálenost mezi vozidly při parkování.

zpetne-zrcatko-umistene-pod-stropem-tesne-u-zadniho-okna-ridiv-vidi-lepe-za-vozidlo.jpg

Zrcátko zpětné přídavné na stávající zrcátko shora, či ze spodku - panoramatické

Zrcátko se umísťuje většinou na stávající zrcátko na jeho horní lem. Podle natočení pak v něm může řidič sledovat vozidla jedoucí vedle něj, či zadní kolo při parkování a podobně.

zpetne-zrcatko-pridavne-panoramaticke-umisteni-nad-stavajici-zrcatko.jpg

Zrcátko zpětné přídavné na stávající zrcátko pro karavan, nebo vysoký přívěs např. pro koně

Zrcátko se umísťuje na stávající zrcátko pomocí přísavky. Tím je montáže velmi rychlá a snadná. Zrcátko se pak naklápí současně se zrcátkem vozidla.

zpetne-zrcatko-na-tyci-pro-karavan-nebo-nebo-prives.jpg

Malá přídavná zrcátka do rohů zpětných zrcátek

Tato zrcátka jsou většinou prohnutá, panoramatická takže zaberou větší úhel, než klasická zpětná zrcátka. Problém je v tom, že zmenší plochů stávajícího zrcátka a pokud svítící slunce je za řidičem - vozidlem, tak při pohledu do nich dojde k oslnění řidiče.

zpetne-zrcatko-pridavne-kulate.jpg

Date: 22.07.2020 - 11:46
19

Toyota Land Cruiser | toyota-land-cruiser


Toyota Land Cruiser (crusier = křižník) data a video

Možná jste četli článek jak na Jižní spojce v Praze překonala odcizená Toyota Land Cruiser čtyři policejní zátarasy a nakonec jí dokázal zastavit až rybník. Přesto, že čin si zaslouží naše odsouzení na druhou stranu potvrzuje mimořádné kvality tohoto vozidla v situacích nejtěžších, do kterých se může dostat i slušný řidič, který musí jezdit s vozidlem i mimo kvalitní vozovky. Pokud se chcete o vozidle dozvědět více přečtěte si základní technická data a podívejte se na video.

Toyota Land Cruiser základní data

  • Toyota Land Cruiser orientační cena v základní výbavě: 1 000 000 Kč s DPH
  • karoserie 3 a 5 dveřové kombi
  • objem zavazadlového prostoru 381 litrů
  • počet sedadel 5
  • řadový vznětový čtyřválec
  • kombinovaná spotřeba: 8,1 l/100km
  • zdvihový objem 2982
  • zrychlení z 0 na 100km/h 11,4 s
  • maximální rychlost 175 km/h
  • maximální výkon motoru 140 kW
  • celková hmotnost vozidla 2600 kg
  • délka 4315 mm
  • šířka 1885 mm
  • brodivost 700 mm
  • úhel stoupání 42°
  • počet airbagů 7
  • automobil může být vybaven automatickým otevíráním garážových vrat - Homelink

Toyota Land Cruiser video vozidla při průjezdu pouští, kamenitým i blátivým terénem

**

Date: 13.07.2011 - 12:30
290

Fiat 600 | fiat-600



Fiat 600

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Roky produkce 1955-1969
  • Předchůdce Fiat 500 "Topolino"
  • Nástupce Fiat 500
  • Třída City car
  • Karoserie 2-door sedan
  • Koncepce RR
  • Motor 633 cm3 až 767 cm3 29 hp / koní
  • Délka 3,215 mm
  • Šířka 1,380 mm
  • Výška 1,405 mm
  • Hmotnost pohotovostní 585 kg
  • Designer Dante Giacosa

Fiat 600 - renovace - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz


Editace: 1525424779
Počet článků v kategorii: 347
Url:serizeni-prehazovacky-presmykace-bicykl-kolo-shimano-id-2273

AD
11 Share
Share
Tweet