Seřízení přehazovačky přesmykače bicykl kolo Shimano
Předem si vždy počítejte, o kolik jste pootočili kterým šroubem a
zapisujte si to. Můžete se pak vrátit do výchozí polohy před seřizováním.
Pokud je přehazovačka ohnutá, není ve svislé ose s kolečky z pohledu zezadu,
tak se pokusím jí narovnat, aby řetěz šel kolmo dolů z daného kolečka
a ne do strany.
Šroub C použiji v případě, že již nelze seřídit mezní nastavení
pomocí šroubů L - H a bowden nepustí přehazovačku do mezních
hodnot.
Jestli již dělá problém jen jedna strana pětikolečka pak provedu seřízení
následovně:
Šrouby H a L jsou dorazové šrouby a zabraňují padání řetězu mimo
pětikolečko (více-kolečko).
Pokud mi nepřehodí jen na malé kolečko, či padá z malého kolečka do mezery
mezi vidlici, seřídím toto šroubkem H. (H z angličtiny HEIGHT - VYSOKÝ -
tedy vysoké otáčky - malé kolečko).
Přehodím řetěz na největší talíř a nejmenší kolečko - přepínač volby na
řidítkách musí být - ukazovat, že bylo zvoleno nejmenší kolečko vzadu
- zpravidla nejvyšší číslo přepínače.
Někdy i v tomto případě musím použít šroub C a uvolnit pnutí bowdenu,
protože mi napustí přehazovačku až na dorazový šroub H.
Pokud mám problém s přehazováním pouze na velké kolečko, seřizuji to
šroubem L. (L z angličtiny LOW - NÍZKÝ - nízké otáčky kola - velké kolečko).
Zde ve středu zvolím nejmenší převod - talíř a přehodím na něj řetěz.
Vzadu zvolím největší kolečko, na přepínači zpravidla číslo 1 a provedu
seřízení přehazovačky dorazovým šroubem L.
Vždy si řádně počítám, o kolik jsem pootočil jednotlivým šroubem, abych se
mohl vždy vrátit do původního nastavení v případě, že nedošlo k nápravě.
Pokud si na seřízení netroufám, zavezu kolo do servisu.
Řetěz musí jít do přehazovačky svisle dolů
Soukolí vodících kladek musí být kolmo se středovou oso vícekolečka
Seřízení přehazovačky dle indexu - čísla na voliči převodu
Toto seřizování je natolik choulostivá záležitost, že je lepší zavézt
bicykl do cykloservisu.
Volič slouží k posuvu přehazovačky a volby přijatelného převodu pro
daný terén. Čím menší číslo zvolíme, tím prudší kopec vyjedeme -
snadněji se šlape, ale urazíme na jedno šlápnutí menší vzdálenost.
Pokud mám více talířů na středu (tam kde jsou šlapátka), přehodím
si na střední talíř a vzadu, na zadním kole si přehodím na nejmenší
kolečko - tedy zvolím maximální index - číslo, na voliči převodu (otočné
zařízení většinou na řidítkách, při otáčení se objevují čísla shodná s kolečkem
na které by se měl řetěz přesunout).
Pokud mi nepřehodí na nejmenší kolečko, seřídím šroubem H - viz výše.
Pak snížím index o jeden - pootočím voličem na menší číslo o jedno cvaknutí.
Zatočím pedály - zašlápnu - aby řetěz přeskočil na sousední -
větší kolečko.
Pokud nechce přeskočit, pootočím šroubem C na bowdenu, abych lanko více
napjal - tedy, vyšroubuji o půl otáčky a zkouším jestli přeskočí na větší kolečko.
Opakuji tak dlouhou, až se mi podaří přeřadit na sousední kolečko (na zadním kole).
Pokud mi přeskočí o víc, jak jedno kolečko, přesto že jsem zvolil sousední
index, tak zkusím lanko povolit - šroub C zašroubovat.
Pokud je však šroub C zcela zašroubovaný, tak bude třeba lanko mírně
povolit na zajšťovacím šroubu.
Pokud si na to netroufnu, tak vezu kolo do servisu, většinou je to na počkání.
zapisujte si to. Můžete se pak vrátit do výchozí polohy před seřizováním.
Pokud je přehazovačka ohnutá, není ve svislé ose s kolečky z pohledu zezadu,
tak se pokusím jí narovnat, aby řetěz šel kolmo dolů z daného kolečka
a ne do strany.
Šroub C použiji v případě, že již nelze seřídit mezní nastavení
pomocí šroubů L - H a bowden nepustí přehazovačku do mezních
hodnot.
Jestli již dělá problém jen jedna strana pětikolečka pak provedu seřízení
následovně:
Šrouby H a L jsou dorazové šrouby a zabraňují padání řetězu mimo
pětikolečko (více-kolečko).
Pokud mi nepřehodí jen na malé kolečko, či padá z malého kolečka do mezery
mezi vidlici, seřídím toto šroubkem H. (H z angličtiny HEIGHT - VYSOKÝ -
tedy vysoké otáčky - malé kolečko).
Přehodím řetěz na největší talíř a nejmenší kolečko - přepínač volby na
řidítkách musí být - ukazovat, že bylo zvoleno nejmenší kolečko vzadu
- zpravidla nejvyšší číslo přepínače.
Někdy i v tomto případě musím použít šroub C a uvolnit pnutí bowdenu,
protože mi napustí přehazovačku až na dorazový šroub H.
Pokud mám problém s přehazováním pouze na velké kolečko, seřizuji to
šroubem L. (L z angličtiny LOW - NÍZKÝ - nízké otáčky kola - velké kolečko).
Zde ve středu zvolím nejmenší převod - talíř a přehodím na něj řetěz.
Vzadu zvolím největší kolečko, na přepínači zpravidla číslo 1 a provedu
seřízení přehazovačky dorazovým šroubem L.
Vždy si řádně počítám, o kolik jsem pootočil jednotlivým šroubem, abych se
mohl vždy vrátit do původního nastavení v případě, že nedošlo k nápravě.
Pokud si na seřízení netroufám, zavezu kolo do servisu.
Řetěz musí jít do přehazovačky svisle dolů
Soukolí vodících kladek musí být kolmo se středovou oso vícekolečka
Seřízení přehazovačky dle indexu - čísla na voliči převodu
Toto seřizování je natolik choulostivá záležitost, že je lepší zavézt
bicykl do cykloservisu.
Volič slouží k posuvu přehazovačky a volby přijatelného převodu pro
daný terén. Čím menší číslo zvolíme, tím prudší kopec vyjedeme -
snadněji se šlape, ale urazíme na jedno šlápnutí menší vzdálenost.
Pokud mám více talířů na středu (tam kde jsou šlapátka), přehodím
si na střední talíř a vzadu, na zadním kole si přehodím na nejmenší
kolečko - tedy zvolím maximální index - číslo, na voliči převodu (otočné
zařízení většinou na řidítkách, při otáčení se objevují čísla shodná s kolečkem
na které by se měl řetěz přesunout).
Pokud mi nepřehodí na nejmenší kolečko, seřídím šroubem H - viz výše.
Pak snížím index o jeden - pootočím voličem na menší číslo o jedno cvaknutí.
Zatočím pedály - zašlápnu - aby řetěz přeskočil na sousední -
větší kolečko.
Pokud nechce přeskočit, pootočím šroubem C na bowdenu, abych lanko více
napjal - tedy, vyšroubuji o půl otáčky a zkouším jestli přeskočí na větší kolečko.
Opakuji tak dlouhou, až se mi podaří přeřadit na sousední kolečko (na zadním kole).
Pokud mi přeskočí o víc, jak jedno kolečko, přesto že jsem zvolil sousední
index, tak zkusím lanko povolit - šroub C zašroubovat.
Pokud je však šroub C zcela zašroubovaný, tak bude třeba lanko mírně
povolit na zajšťovacím šroubu.
Pokud si na to netroufnu, tak vezu kolo do servisu, většinou je to na počkání.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Volkswagen Jetta cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/jetta.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4664
- Šířka, mm 1778
- Výška, mm 1482
- Rozvor, mm 2651
- Průměr otáčení, m cca. 11,1
- Objem palivové nádrže, l cca. 55
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/jetta.pdf
Volkswagen Jetta - recense - video
Ford Fusion ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/Fusion/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Třída Mini SUV
- Rozvor 2490 mm
- Délka 4020 mm
- Šířka 1710 mm
- Výška 1500 mm
Ford Fusion evropská verze prohlídka vozu - video
Ford Fusion prodávaný v USA - silniční test - video
Koupili jste auto bez otáčkoměru a nyní byste rádi věděli otáčky motoru za jízdy?
Musíte znát převodové poměry pro jednotlivé rychlostní stupně.
Příklad pro I. rychlostní stupeň bude poměr 1:0,0637 tedy na jednu otáčku motoru se hnané kolo otočí v tomto poměru.
Dále musíme znát obvod kola zde použijeme pneumatiky 175/65R14 s vypočteným obvodem (Pí * D) 1,832 METRU.
Samotný vzorec výpočtu rychlosti dle otáček motoru:
km/h = 3500 otáček * 0,0637poměr * 1,832obvodPneu * 60minut(hodina) / 1000 metru(kilometr)
km/h = 24,50666
Rychlost vozidla při 3500ot/min je zhruba 25,5 km za hodinu.
Výpočet otáček dle rychlosti vozidla:
3500ot/min =24,5km/h*1000metrů/60minut/1,832metruObvodKola/0,0637poměrPřevodu
Musíte znát převodové poměry pro jednotlivé rychlostní stupně.
Příklad pro I. rychlostní stupeň bude poměr 1:0,0637 tedy na jednu otáčku motoru se hnané kolo otočí v tomto poměru.
Dále musíme znát obvod kola zde použijeme pneumatiky 175/65R14 s vypočteným obvodem (Pí * D) 1,832 METRU.
Samotný vzorec výpočtu rychlosti dle otáček motoru:
km/h = 3500 otáček * 0,0637poměr * 1,832obvodPneu * 60minut(hodina) / 1000 metru(kilometr)
km/h = 24,50666
Rychlost vozidla při 3500ot/min je zhruba 25,5 km za hodinu.
Výpočet otáček dle rychlosti vozidla:
3500ot/min =24,5km/h*1000metrů/60minut/1,832metruObvodKola/0,0637poměrPřevodu
Fiat Coupe
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Třída Sports car - sportovní vůz
- Karoserie 2-dveřové coupe
- Koncepce FF
- Převodovka 5 a 6 rychlostí manual
- Rozvor 2,540 mm
- Délka 4,250 mm
- Šířka 1,768 mm
- Výška 1,340 mm
- Hmotnost pohotovostní 1,250–1,320 kg
- Designer Chris Bangle
Fiat Coupe - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Cenu si můžete sami odhadem vypočítat a to je cena spojkové sady dle
druhu vozidla - u levnějších okolo 5 000 korun = 200 euro až 25 000 korun = 1 000 euro u dražších a
cena práce za hodinu.
Výměna může trvat zhruba 6 hodin, to je 6x500 = 3 000 korun.
Cena výměny spojky v neznačkovém servise tedy zhruba 8 000 až 30 000 korun a v značkovém servise i dvojnásobek, ale měla by tam být větší jistota
kvality náhradních dílů i provedení prací.
druhu vozidla - u levnějších okolo 5 000 korun = 200 euro až 25 000 korun = 1 000 euro u dražších a
cena práce za hodinu.
Výměna může trvat zhruba 6 hodin, to je 6x500 = 3 000 korun.
Cena výměny spojky v neznačkovém servise tedy zhruba 8 000 až 30 000 korun a v značkovém servise i dvojnásobek, ale měla by tam být větší jistota
kvality náhradních dílů i provedení prací.
Editace: 1525424779
Počet článků v kategorii: 351
Url:serizeni-prehazovacky-presmykace-bicykl-kolo-shimano-id-2273