Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Proč nejezdíme na vodík?


AD MOB

Proč ještě nejezdíme na vodík?

"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.

Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".

V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.


339LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


222

Volkswagen Crafter | volkswagen-crafter



Volkswagen Crafter cena ceník

//www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_crafter.pdf

Technická data: //www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_crafter.pdf

Volkswagen Crafter - recense - video

**

124

Přežijí naftové motory krizi s emisemi? | preziji-naftove-motory-krizi-s-emisemi


Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.

Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
100

Re: Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna | re-renault-clio-ii-vymena-zarovek-zadni-skupinova-svitilna-id-2320


5. Panel žárovek po odejmutí krytu - již je možno snadno měnit žárovky.

110

Re: Bicykl kolo motor Honda 4-takt montáž | re-bicykl-kolo-motor-honda-4-takt-montaz-id-2330


Návod na montáž přídavného motoru na kolo s rozetou a řetězem - motorový kit

**
14

Svodidla | svodidla


Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.

Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.

Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.

**

Historie svodidel

Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.

S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.

Betonová svodidla - bariery

Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.

Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.

Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem

**


Editace: 26.8.2010 - 15:15
Počet článků v kategorii: 339
Url:proc-nejezdime-na-vodik

AD
11 Share
Share
Tweet