Proč nejezdíme na vodík?
Proč ještě nejezdíme na vodík?
"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.
Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".
V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Týká se emisní normy Euro 6.
Přípravek na bázi močoviny se vstřikuje do výfuku - výfukových plynů až při
vyšších koncentracích oxidu dusíku, kdy katalyzátor již nestačí rozkládat molekuly plynu.
Z přípravku na bázi močoviny se uvolňuje čpavek, který napomáhá rozložit zbytky
oxidů dusíku.
Volkswagen Golf Variant cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfvariant.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4534
- Šířka, mm 1781
- Výška, mm 1504
- Rozvor, mm 2578
- Průměr otáčení, m cca. 10,9
- Objem palivové nádrže, l cca. 55
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfvariant.pdf
Volkswagen Golf Variant - recense - video
Peugeot 206 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Produkce 1998-2010
- Předchůdce Peugeot 205
- Nástupce Peugeot 207
- Třída malý vůz
- Karoserie 3 - a 5-dveřový hatchback 4-dveřový sedan 2-dveřové kupé, kabriolet 5-dveřové kombi
- Koncepce FF
- Motory 1,0 L až 2.0 L
- Délka 3.835 mm až 4028 mm
- Šířka 1652 mm
- Výška 1460 mm
- Pohotovostní hmotnost 1,025 až 1,145 kg
- Podobné Citroën C2
Peugeot 206 - video
Motocykl jehož motor je poháněn stlačeným vzduchem.
Klasický spalovací motor má píst, válec, ventily, klikový mechanizmus, blok motoru atd. Pokud brzdíme motorem, tak funguje obdobně, jako kompresor a to přivedlo jednoho Inda k myšlence pohánět svůj motocykl stlačeným vzduchem.
**VIDEO YOUTUBEDate: 08.07.2011 - 09:11
Na motocyklu jsou umístěny tlakové nádoby, do kterých se natlačí vzduch. Ten je pak přiváděn do válce motoru a nahrazuje expanzi paliva v klasickém zážehovém motoru. Otázkou zůstává zda motor dokáže fungovat, jako kompresor při jízdě z kopce, či při brzdění, tedy zda využije kinetickou energii motocyklu k zvýšení tlaku v tlakových nádržích, což by zvýšilo ekonomiku provozu i dojezd motocyklu.
Pro ty, co si myslí, že takovýto motocykl je zcela ekologický je nutno podotknout, že na stlačení vzduchu je třeba použít energii. V případě, že by tato energie byla získána například pomocí solárních panelů, pak by i provoz byl velmi ekologický v jiných případech to s ekonomikou provozu nebude tak růžové, ale pravdou je, že takový motocykl, či kolo by se osvědčilo ve velkých uzavřených halách, kde není možné používat vozítka na elektrický, či benzínový pohon.
Ford C-MAX cena ceník
//www.ford.cz/Cars/C-MAX/Pricelistandfinance
Technická data:
- Vnější rozměry [mm] C-MAX Grand C-MAX
- Celková délka 4380 4520
- Celková šířka bez zrcátek 1828 1828
- Celková šířka se zrcátky 2067 2067
- Celková výška (nenaloženo) 1626 1684
- Rozvor náprav 2648 2788
Ford C-MAX - recense video
Editace: 26.8.2010 - 15:15
Počet článků v kategorii: 351
Url:proc-nejezdime-na-vodik