Proč nejezdíme na vodík?
AD MOB
Proč ještě nejezdíme na vodík?
"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.
Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".
V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.
348LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Volkswagen Transporter T3
Technická data:
- Předchůdce Volkswagen Type 2
- Nástupce Volkswagen Transporter (T4)
- Třída Van
- Uspořádání motor vzadu, pohon zadních kol, nebo pohon na všechny čtyři kola
- Platforma koncernu Volkswagen T3
- Motor 1,6 L až 2,6 L
- Převodovka 3-rychlostní převodovka, 4-stupňová manuální, 5-stupňová manuální
- Rozvor 2461 mm
- Délka 4569 mm
- Šířka 1844 mm
- Výška 1928 mm
Volkswagen Transporter T3 - valník - video
**
Reflexivní pásy na bocích osobních automobilů | reflexivni-pasy-na-bocich-osobnich-automobilu-id-818
za snížené viditelnosti a tudíž víte, že je to velmi nebezpečné.
Rádi byste si nalepili na boky vozidla reflexivní pás, abyste byli
včas spatřeni ALE víte že?:
Reflexivní pásy u osobních automobilů do 8 míst k sezení + řidič,
nebo přípojných vozidel do celkové hmotnosti 750 kg jsou zatím zakázané (4.února 2015).
Zakázané použití reflexní označovací pásky
M1 Osobní automobily do 8 míst k sezení + řidič
O1 Přípojná vozidla do celkové hmotnosti 750 kg
Důvodem je patrně jasné odlišení osobních automobilů od vozidel policie
na křižovatkách, ale i v jiných situacích.
Bedlivě sledujte zákony, zda nedošlo ke změně.
Dle mnohých nejúspěšnější nákladní automobil a nejlepší terénní nákladní vozidlo své doby - videa. Vétřiesky nám slouží již od roku 1953.
Průjezd Pragy V3S řekou v zimě.
**
Pomalý výjezd Pragy V3S do stoupání 42° na mokrém terénu.
**
Snad nejvíce se Praga V3S osvědčila v tvrdých podmínkách ruské sibiře.
**
Musíte znát převodové poměry pro jednotlivé rychlostní stupně.
Příklad pro I. rychlostní stupeň bude poměr 1:0,0637 tedy na jednu otáčku motoru se hnané kolo otočí v tomto poměru.
Dále musíme znát obvod kola zde použijeme pneumatiky 175/65R14 s vypočteným obvodem (Pí * D) 1,832 METRU.
Samotný vzorec výpočtu rychlosti dle otáček motoru:
km/h = 3500 otáček * 0,0637poměr * 1,832obvodPneu * 60minut(hodina) / 1000 metru(kilometr)
km/h = 24,50666
Rychlost vozidla při 3500ot/min je zhruba 25,5 km za hodinu.
Výpočet otáček dle rychlosti vozidla:
3500ot/min =24,5km/h*1000metrů/60minut/1,832metruObvodKola/0,0637poměrPřevodu

Ford Cortina
Technická data:
Více generací vozidla
Ford Cortina z roku 1970 - video
**
Editace: 26.8.2010 - 15:15
Počet článků v kategorii: 348
Url:proc-nejezdime-na-vodik
AD