Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Proč nejezdíme na vodík?


AD MOB

Proč ještě nejezdíme na vodík?

"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.

Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".

V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.


336LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


80

Utřepaný kryt výfuku hliníkový oprava | utrepany-kryt-vyfuku-hlinikovy-oprava-id-2263


Hliníkový kryt mezi podlahou a výfukem je velmi tenký
a po čase se utřepe - vytrhne kolem podložky, která jej
zajišťuje.
Oprava není těžká, pokud povolíme matici podložky, tak
podložku vyměníme za větší průměr, kterou si sami vyrobíme
z hliníkového plechu.
Jiný materiál by mohl dělat problémy ve spojení s hliníkem
- elektrochemickou korozi - galvanický článek.

Na obrázku níže si řidič dočasně vypomohl i kouskem drátu,
aby se kryt cestou neutřepal zcela.

77

Brzdové špalky gumičky botky na kola bike životnost | brzdove-spalky-gumicky-botky-na-kola-bike-zivotnost-id-2233


Brzdové špalky, gumičky, bloky, botky na kolo - anglicky: bike brake pads
Životnost brzdových špalků závisí dle druhu a stylu jízdy.
Mohou být zničeny za jeden den, ale mohou vydržet i tisíce kilometrů (2 000, 5 000 a někdy i více jak 10 tisíc km)
Nejvíce jsou špalky opotřebovávány když jsou zaneseny blátem, pískem, prachem.
Nejméně pak jsou opotřebovávány pokud jezdíme svátečně, za hezkého počasí,
na zpevněných cestách v rovinatém terénu, tedy když brzdy téměř nepoužíváme.

Důležitá zásada je, že vozíme náhradní sadu špalků
s sebou a také nářadí pro výměnu špalků a pokud by došlo během jízdy
k takovému opotřebení špalků, že by hrozilo poškození ráfku, neprodleně
provedeme jejich výměnu.


Na kvalitních špalcích je vyznačena ryskou minimální vrstva po jejímž dosažení by se měla
provádět výměna špalků, jinak hrozí, že po opotřebení špalků se bude ráfku dotýkat nejen
při brzdění kovový držák špalku a dojde k poškození ráfku, jehož výměna pak bude mnohonásobně
dražší, než výměna špalků.


Brzdné špalky dle materiálu
Materiál: sintrovaný - vyrobené slinutím - spékáním různých práškových materiálů většinou za vysokého tlaku
a ve vakuu bod teplotou tání práškových substancí za vzniku homogenního materiálu z vlastnostmi jednotlivých vstupních
materiálů. Vytvoříme nový materiál, který nelze vyrobit roztavením, promícháním a vychladnutím.
Nízké pořizovací náklady;
Vysoká životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Odolné proti vysoký teplotám;
Střední brzdný výkon;

Materiál: organický (pryskyřice)
Vysoká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Nízká odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Materiál: kevlar
Nízká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Střední životnost v suchém stavu;
Střední odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Brzdové špalky, elementy, gumičky, bloky, botky - minimální výška hloubka zářezu - před výměnou
Na obrázku níže je zeleně označen blok nový.
Jakmile zářezy ve špalku dosahují hloubky pouze 1 až 0,5 mm tak je raději vyměňte a je jedno
který zářez tuto minimální hloubku dosáhl jako první.

Pokud si však změříte nové špalky a vedete si statistiku ujetých kilometrů, můžete sami odhadnout
kolik kilometrů je možné ještě najet na stávající špalky, ALE jakmile zmizí některý ze zářezů,
tak je víc než rozumné špalky rychle vyměnit.
Někdy bloky mají po stranách vyznačenu WEAR LINE - linii maximálního opotřebení.
Při dosažení této linie je třeba špalky vyměnit.



Linie minimální výšky brzdového špalku - gumičky - bloku brzdy kola
Na obrázku je patrné, že minimální výška špalku před jeho výměnou se shoduje
s minimální hloubkou zářezů ve špalku - bloku - gumičce.


Kovová plocha je těsně pod hranicí mezního opotřebení bloku, zhruba 1 mm. Viz obrázek, kde bylo zavrtáno do bloku a vrták hned narazil na kov.
Proto z výměnou bloku neotálím a neriskuji zničení ráfku.
291

Fiat 850 | fiat-850



Fiat 850

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Roky produkce 1964-1973
  • Nástupce Fiat 127
  • Koncepce RR
  • Motor 817 až 903 cm3
  • Rozvor 2,025 mm
  • Délka 3,575 mm )
  • Šířka 1,385 mm
  • Výška 1,385 mm

Fiat 850 - recense - video

Fiat 850 VIDEO **


Oficiální stránky: www.fiat.cz
154

Peugeot 404 | peugeot-404



Peugeot 404 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Výroba v letech 1960-1975
  • Předchůdce Peugeot 403
  • Nástupce Peugeot 504
  • Třída velké rodinné auto
  • Karoserie 4-dveřový sedan, 5-dveřové combi, 2-dveřové kupé 2-dveře dodávka
  • Koncepce FR
  • Motor 1.6L, 1.9L
  • Převodovka 4-stupňová manuální, 3-stupňová automatická
  • Designér Pininfarina

Peugeot 404 - nejlepší video 7 minut

**

178

Renault 14 | renault-14



Renault 14

Roky produkce 1976 – 1979.

  • Technická data:

  • Předchůdce: Renault 8
  • Následovník: Renault 11
  • Třída: Small family car
  • Karoserie: 4-door hatchback
  • Provedení: FF
  • Motory: 1.2 L 43 kW až 1.4 L 51 kW
  • Rozvor: 2,530 mm
  • Délka: 4,025 mm
  • Šířka: 1,624 mm
  • Výška: 1,405 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 855 kg

Renault 14 - video

**



Editace: 26.8.2010 - 15:15
Počet článků v kategorii: 336
Url:proc-nejezdime-na-vodik

AD
11 Share
Share
Tweet