Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Proč nejezdíme na vodík?


AD MOB

Proč ještě nejezdíme na vodík?

"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.

Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".

V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.


348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


43

Nejčastější chyby motorkářů video vhodné pro všechny řidiče | nejcastejsi-chyby-motorkaru-video-vhodne-pro-vsechny-ridice-id-565


Upozornění: ukázky nehod jsou natáčeny při minimální rychlosti motocyklu
- dodržovat předpisy a maximální povolenou rychlost
- sledovat horizont i to, co je těsně před motorkou
- pozor na křižovatky, odbočení, polní cesty, traktory, pomalá vozidla
- jestliže vidíte riziko, nebo jej můžete předvídat tak zpomalte (zatáčka do
které není vidět, - křižovatka, jedete po hlavní , ale máte slunce v zádech
a řidiči vás přehlédnou velmi snadno, protože jsou oslněni)
- svítit je povinností, dále je nutné mít výrazné oblečení, aby jste byli viditelní
a ne maskováni s barvou vozovky a okolí

**
205

Škoda Octavia | skoda-octavia



Škoda Octavia popis - video

Testování Škody Octavia

**

76

Barva vyjetého oleje | barva-vyjeteho-oleje-id-853


Otázka: Měl by být motorový olej, po ujetí předepsaných kilometrů, černý?

Určitě bude tmavší než na počátku. Tmavá až černá barva signalizuje,
že olej rozpustil mnoho usazenin a je čas jej vyměnit, pokud
neobsahuje látky, které způsobují jeho zčernání (molyka).

Příliš světlý olej, na konci intervalu výměny oleje, může
znamenat, že olej se nedostává, v dostatečné míře, tam
kam má. Nebezpečí hrozí zejména u samo-nastavitelných
ventilů - samoštely - kde nedostatečné mazání se projeví
poškozením jak ventilů, tak protilehlých sedel.
Dále hrozí nadměrné poškozování součástí i poškození motoru.

U naftových a benzínových motorů pracujících s tímto palivem
pak bude olej tmavší, než u motorů jezdících na plyn LPG.
308

Fiat Sedici | fiat-sedici



Fiat Sedici

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Rozvor 2 500 mm
  • Délka 4 115 mm
  • Šířka 1 775 mm
  • Výška 1 605 mm

Fiat Sedici - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
27

Osvětlení chodců | osvetleni-chodcu-id-419


Všichni účastníci silničního provozu musí za snížené viditelnosti
nejen dobře vidět, ale musí být dobře viděni.
Stále se však setkáváme na vozovkách zejména mezi obcemi
v nočních hodinách s chodci i cyklisty, kteří nemají reflexivní
oblečení a nejsou řádně osvětleni čímž se snadno stanou objetí
nehody většinou s těmi nejtěžšími zraněními často končící smrtí.
A přitom by stačilo mít na oblečení reflexivní pruhy a na bicyklu
mít předepsané osvětlení, či v případě chodce mít v ruce baterku.
Řidič vozidla musí ztlumit světla, aby chodci dal najevo, že
o něm ví, bere jej na vědomí a neoslňoval jej. Pokud neztlumí
světla, chodec kývne baterkou, čehož by si měl
řidič již všimnout. V každém případě by měl chodec ustoupit
více k okraji vozovky.

Viditelnost chodce v různé barvě obleční v metrech - tabulka:
Barva oblečení Viditelnost na vzdálenost (m)
Modrá a černá17 metrů
Červená 27
Bílá 55
Reflexivní pruhy, vesta 200 metrů
Baterka v ruce 1500 metrů

Graf viditelnosti chodce v závislosti na oblečení a osvětlení.

Z tabulky je zřejmé, že pokud v rychlosti 80 km zahlédneme chodce
maskovaného do černého oblečení na 15 metrů, který přechází silnici,
budeme mít velmi málo času na reakci.
Nejvíce usmrcených chodců bývá v měsíci listopadu, kdy k zhoršení
viditelnosti přispívají mlhy a kluzká vozovka.
Naopak, nejlépe budou viditelní chodci v reflexivní vestě s baterkou
v ruce.


Závěrem: I když budete řádně osvětleni ještě to neznamená, že se vám
nic, jako chodci nestane, ale snížíte tím riziko, že budete přehlédnuti a usmrceni.
Každou noční cestu po komunikaci zvažte, jestli je nezbytně nutná.
Tam kde je to možné, používejte pro chůzi chodníky a nebo cyklostezky.
Nezapomínejte, že tramvaj má na přechodu pro chodce bez semaforů přednost,
protože jí nelze zastavit na krátkou vzdálenost.


Editace: 26.8.2010 - 15:15
Počet článků v kategorii: 348
Url:proc-nejezdime-na-vodik

AD
11 Share
Share
Tweet