Fiat 128

Fiat 128
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky produkce 1969–1985
- Předchůdce Fiat 1100
- Nástupce Fiat Ritmo
- Délka 3850 mm
- Šířka 1590 mm
- Výška 1340 mm
- Rozvor 2445 mm
- Hmotnost pohotovostní 750-770 kg
Fiat 128 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Ford Fusion ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/Fusion/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Třída Mini SUV
- Rozvor 2490 mm
- Délka 4020 mm
- Šířka 1710 mm
- Výška 1500 mm
Ford Fusion evropská verze prohlídka vozu - video
Ford Fusion prodávaný v USA - silniční test - video
1 kg LPG je zhruba 1,82 litru LPG
1 litr LPG přibližně váží 0,55 kg
LPG je směs propanu a butanu.
Když automobil spotřebuje 6 litrů LPG na 100 km, spotřebuje 6 * 0,55 = 3,3 kg LPG.
Když automobil spotřebuje 2,9 kg LPG na 100 km 2,9 * 1,82 = 5,3 litru LPG.
1 litr LPG přibližně váží 0,55 kg
LPG je směs propanu a butanu.
Když automobil spotřebuje 6 litrů LPG na 100 km, spotřebuje 6 * 0,55 = 3,3 kg LPG.
Když automobil spotřebuje 2,9 kg LPG na 100 km 2,9 * 1,82 = 5,3 litru LPG.
Ochrana podvozku
Bitumen (anglicky, česky asfalt) je hustá, pružná, dobře přilnavá živice, vyrábějící se z ropy a dehtu.Asfalt se vyrábí z ropy - je to poslední složka, které zůstane po odpaření benzínů, nafty atd.
Dehet se vyrábí většinou z uhlí.
Z této živice se vyrábí například spreje, či barvy na ochranu podvozků vozidel.
Asfalt je pružný a zatím levný, dostupný, velmi dobře přilnavý, tlumí nárazy odlétávajících kamínků a proto i velmi vhodný pro ochranu podvozku vozidel.
Vosk na ochranu dutin karoserie a podvozku
Do dutin aplikujeme vosk. Prodává se také i ve spreji.Například:
C.A.R.Fit Antikorozní vosk do dutin
Dinitrol 1000 Vosk do dutin
- podvozek je třeba okamžitě zkontrolovat i u nového vozidla, hlavně nové automobily levnější kategorie mají místa na ostrých hranách, kde nejsou řádně ošetřeny a okamžitě nastupuje koroze
- zakoupit lze i sprej, který je možno aplikovat do hůře dostupných míst
- podvozek vozidla ošetřujeme / kontrolujeme dvakrát do roka
- nejdůležitější je kontrola před začátkem zimní sezóny
- nejvíce poškozuje podvozek vozidla jízda po drobných kamíncích, které odlétají od kol a poškozují nátěr spodku vozidla

Většinou nejlepší zapalovací svíčky vyrábí ti největší výrobci a zde je jejich seznam:
- Brisk (Tábor Česká republika)
- Bosch
- Champion (Federal-Mogul)
- BERU
- Denso (Japonsko)
- NGK (Japonsko) //www.ngksparkplugs.com
- ACDelco (//www.acdelco.com/about/)
Vyhýbání se vlevo
Dát si pozor, zda protijedoucí vozidlo chce opravdu odbočit, nebo mu zůstal zapnutý blinkr z posledního odbočování, neví o tom a pak pokračuje rovně. To je velmi časté u motocyklů, protože tam se blinkr nevypne sám po dokončení odbočení a vyrovnání směru jízdy.Proto je třeba být velmi obezřetný a počkat si, kam protijedoucí skutečně odbočí.
Je třeba si najet, co nejblíže k levému okraji mého pruhu a také zvážit, jestli protijedoucí vozidlo není příliš dlouhé (souprava, návěs, traktor s vlekem) a nebude nuceno si nadjet za střed křižovatky. V takovém případě je lépe mu ukázat, že mu dávám přednost, aby projel křižovatku jako první.
Pokud je dostatek místa pro vyhýbání (vejdou se na křižovatku bezpečně obě odbočující vozidla, pak se mohou vyhnout vlevo, tedy se míjejí pravými boky vozidel. Pokud to dopravní situace dovolí, mohou takto pokračovat v odbočování vlevo další protijedoucí automobily, aniž by si navzájem křížily směr jízdy.

Na obrázku níže je patrné, že i delší vozidla si vyhnou a nezaklíní se do sebe.

Nesprávný způsob, delší vozidla se snaží objet a zaklíní do sebe, ale i menší vozidla by si křížila takto směr jízdy.
Na obrázku níže se delší vozidla zaklíní do sebe a zablokují křižovatku.
Dvě jednosměrné silnice s dělícím pásem a místem pro možné otočení - změny směru jízdy, tedy přejetí na jednosměrku za dělícím pásem
Pokud jsou dvě jednosměrné silnice odděleny dělícím pásem a je zde místo pro otočení směru jízdy, dbá řidič zvýšené opatrnosti a pokud místo pro odbočení není rozděleno ostrůvkem, tak si najíždí tak, aby se zase nekřížil s protijedoucím vozidlem, které má také v úmyslu odbočit do protisměru.Pozor! Toto řešení je nebezpečné tím, že mnoho řidičů ze zvyku si najede na pravou stranu a srazí se s protijedoucím řidičem. Proto se tyto situace někdy řeší ostrůvkem a příkazovými značkami.

Obdobný případ jako předchozí, ale místo pro možné odbočení (změny směru jízdy) je rozděleno ostrůvkem a označeno značkou Přikázaný směr jízdy
Je třeba být velmi obezřetný, sledovat dopravní značení a úpravu místa pro možnost změny směru jízdy.
Editace: 9.8.2011 - 16:19
Počet článků v kategorii: 351
Url:fiat-128