Cyklista v noci viditelnost
Cyklista i chodec se v noci mohou chránit na komunikaci jen
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.
Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.
A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.
Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.
Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.
Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.
Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.
A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.
Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.
Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.
Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Dle mnohých nejúspěšnější nákladní automobil a nejlepší terénní nákladní vozidlo své doby - videa. Vétřiesky nám slouží již od roku 1953.
Průjezd Pragy V3S řekou v zimě.
**VIDEO YOUTUBE
Pomalý výjezd Pragy V3S do stoupání 42° na mokrém terénu.
**VIDEO YOUTUBE
Snad nejvíce se Praga V3S osvědčila v tvrdých podmínkách ruské sibiře.
**VIDEO YOUTUBE
Hliníkový kryt mezi podlahou a výfukem je velmi tenký
a po čase se utřepe - vytrhne kolem podložky, která jej
zajišťuje.
Oprava není těžká, pokud povolíme matici podložky, tak
podložku vyměníme za větší průměr, kterou si sami vyrobíme
z hliníkového plechu.
Jiný materiál by mohl dělat problémy ve spojení s hliníkem
- elektrochemickou korozi - galvanický článek.
Na obrázku níže si řidič dočasně vypomohl i kouskem drátu,
aby se kryt cestou neutřepal zcela.
a po čase se utřepe - vytrhne kolem podložky, která jej
zajišťuje.
Oprava není těžká, pokud povolíme matici podložky, tak
podložku vyměníme za větší průměr, kterou si sami vyrobíme
z hliníkového plechu.
Jiný materiál by mohl dělat problémy ve spojení s hliníkem
- elektrochemickou korozi - galvanický článek.
Na obrázku níže si řidič dočasně vypomohl i kouskem drátu,
aby se kryt cestou neutřepal zcela.
Co má největší vliv na korozi automobilu - karoserie, podvozku:
- posypová sůl, jezdění v zimě na rozbředlé - mokré vozovce
- kyseliny, kyselé prostředí
- častá jízda na drobném štěrku, kdy kamínky "opískují" ochranný nátěr
- odřený, nebo zpuchřelý nátěr
- vyhřívaná garáž (chladné auto se v teple orosí, jak na povrchu, tak i v dutinách)
- vlhkost všeobecně zvyšuje vznik lokálních korozí
Ochrana proti korozi je nechat auto prohlédnout v servise a ošetřit dutiny i místa
s výskytem koroze ochranným nátěrem.
Pro ochranu dutin můžete použít například Dinitrol ML, Motip ML.
Dinitrol i Motip se prodávají jak spreje, tak i pružné nátěry odolné proti odlétávajícím
štěrku - typická hrudkovitá struktura na spodcích automobilů.
Na výfuky je vhodná barva Supertherm od MOTIP DUPLI Group , která odolává teplotám do 800°C.
- posypová sůl, jezdění v zimě na rozbředlé - mokré vozovce
- kyseliny, kyselé prostředí
- častá jízda na drobném štěrku, kdy kamínky "opískují" ochranný nátěr
- odřený, nebo zpuchřelý nátěr
- vyhřívaná garáž (chladné auto se v teple orosí, jak na povrchu, tak i v dutinách)
- vlhkost všeobecně zvyšuje vznik lokálních korozí
Ochrana proti korozi je nechat auto prohlédnout v servise a ošetřit dutiny i místa
s výskytem koroze ochranným nátěrem.
Pro ochranu dutin můžete použít například Dinitrol ML, Motip ML.
Dinitrol i Motip se prodávají jak spreje, tak i pružné nátěry odolné proti odlétávajícím
štěrku - typická hrudkovitá struktura na spodcích automobilů.
Na výfuky je vhodná barva Supertherm od MOTIP DUPLI Group , která odolává teplotám do 800°C.
Jak poznat ucházení vzduchu auto ventilkem
Ucházející auto ventilek se pozná nasliněním. Sundá se čepička a nasliní se otvor tak, aby tam vznikla blána jako u mýdlové bubliny.
Klidně lze požít i mýdlovou vodu na bublifuk a podobně.
Pokud se podaří vytvořit blánu na ukončení ventilku a blána se nafukuje, vytváří bublinu, tak ventilek uchází.
Jak opravit ucházející ventilek
Zkusil jsem postupně tato řešení, když to pomohlo, tak už jsem další řešení nepoužil
Klíč na povolení kuželky je na kovové čepičce auto ventilku
Ucházející auto ventilek se pozná nasliněním. Sundá se čepička a nasliní se otvor tak, aby tam vznikla blána jako u mýdlové bubliny.
Klidně lze požít i mýdlovou vodu na bublifuk a podobně.
Pokud se podaří vytvořit blánu na ukončení ventilku a blána se nafukuje, vytváří bublinu, tak ventilek uchází.
Jak opravit ucházející ventilek
Zkusil jsem postupně tato řešení, když to pomohlo, tak už jsem další řešení nepoužil
- odfouknout přes ventilek prudce vzduch (někdy je ve ventilku nečistota a ta se vyfoukne)
- dotáhnout po nafouknutí ventilek (některé auto ventilky mají kovovou čepičku s ochranou gumou. Guma se sundá a opačný konec - klíč - čepičky se zasune do horního otvoru ventilku, kde je odpouštěcí jehla - kuželka odborně. Klíč čepičky má uprostřed dírku, kterou pojde jehla aby se vzduch příliš nevypouštěl. Jakmile klíč sedne na těleso jehly, tak stačí dotáhnout doprava, jako běžné matice s pravým závitem. Pak znovu zkusit naslinit, jestli se podařilo zastavit ucházení)
- vyměnit celou kuželku (vyšroubovat vnitřek ventilku a vyměnit za nový)
- zkusit použít kratší kuželky (někdy jsou jehly kuželek tak dlouhé, že zašroubovaná čepička je zatláčí a tím je otvírá kuželku a uniká vzduch z duše, i když se zdá, že je vše v pořádku)
- trochu mléka nalít do duše asi 30 ml a jezdit. Mléko zatáhne menší netěsnosti duše
- zkusit sprej na lepení pneu
- ponořit celou duši do nádoby s vodou a zkontrolovat kde všude uchází
Klíč na povolení kuželky je na kovové čepičce auto ventilku
Renault 6
Roky produkce 1968 – 1978.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Dauphine
- Nástupce: Renault 5
- Třída: malý rodinný vůz
- Karoserie: 5 - dveřový hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 845 cm³ a 1 108 cm3
- Převodovka:
- Rozvor: 2 400 mm
- Délka: 3860 mm
- Šířka: 1 500 mm
- Výška: 1 480 mm
- Hmotnost pohotovostní: 700 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 6 - video
Editace: 1416749554
Počet článků v kategorii: 351
Url:cyklista-v-noci-viditelnost-id-784