Cyklista v noci viditelnost
AD MOB
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.
Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.

A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.

Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.
Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.

Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Škoda 440 Spartak - video
Škoda 440 zvaná Spartak, dle prototypu, se začala vyrábět v roce 1955, jako následovník Škoda 1200.
Od roku 1957 se se silnějším motorem a s označením Škoda 445.
V roce 1958 se objevil kabriolet Škoda 450.
V roce 1959 nesl vůz název Škoda Octavia po úpravách přední nápravy a drobných změnách na karoserii.
Silnější verze se nazývala Škoda Octavia Super.
Verze bez střechy se nazývala Škoda Felicia.
**VIDEO YOUTUBE
Škoda Octavia měla oproti Spartaku především odlišnou přední masku
**VIDEO YOUTUBE
Volkswagen New Beetle
Technická data:¨
- Platforma koncernu Volkswagen A4
- Motory benzinové: 1.4L 3.2L dieselové motory: 1.9L
- Převodovka 5-6 stupňová manuální, 4-6 stupňová automatická
- Rozvor 2515 mm
- Délka 4129 mm
- Šířka 1721 mm
- Výška 1498 mm
- Podobné Audi A3 Mk1
- Designeři J Mays, Freeman Thomas, Peter Schreyer
Volkswagen New Beetle - recense - video
Vysvětlení - kroutící moment
1 Nm (newtonmetr) je síla působící na páku dlouhou 1 metr silou 1 newton.
Tak jako na kole se nám dobře šlape při určitých otáčkách, tak i motor
má nízkou spotřebu a malé vibrace když má vysoký kroutící moment.
Kroutící moment od určitého počtu otáček prudce klesá, takže nemá cenu honit motor v maximálních otáčkách.
Také v nízkých otáčkách motor trpí, poznáte dle chvění a cukání, obyčejně pod 2000 až 1500 ot/minuta,
a kroutící moment prudce klesá,
ale záleží na konstrukci motoru a proto je třeba se řídit doporučením výrobce.
Obrázek níže: Představte si, že držíte v rukou klacek dlouhý 1 metr a na jeho konec někdo přiváže závaží 1kg - ruce Vám bude kroutit dolů síla přibližně 1 Nm.
Kliknutím na obrázek se otevře kalkulátor výpočtu výkonu motoru dle otáček atd.

Date: 22.07.2020 - 11:46
Proč?
Zákon o provozu na pozemních komunikacích § 26, odst. 2
a v něm se zhruba píše, že:
Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba.
Možná namítnete "a co vozidla bez střechy, nebo motocykly?"
Protistrana Vám asi odpoví, že u vozidla se střechou jednoduchým zavřením okének a uzamčením dveří, prakticky znemožníte nenásilný vstup do vozidla a musíte to použit.
Editace: 1416749554
Počet článků v kategorii: 350
Url:cyklista-v-noci-viditelnost-id-784
AD