Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Žárovky do automobilu značení patice použití obrázek popis H1 H3 H4 H7 HB4 R5W C5W C10W R10W P21/5W P21/4W P21W PY21W WY5W WY21W W5W T5 T4W


AD MOB

Auto žárovky s vláknem - základní typy - značení - obrázek popis

Pamatuj!
U párových svítilen, se žárovky mění v párech a to, stejné hodnoty-typu od stejného výrobce nejlépe stejné šarže (koupeny ve stejný den ze stejného držáku zboží), aby byla zaručena stejná svítivost u obou svítilen - světlometů.

Ber žárovku jen za patici. Použij jednorázové rukavice. Mastnota na skle z rukou by bránila odvodu tepla z žárovky a ta by se zničila.

  • H1 dálková světla (většinou dálková, protože nemá postříbřenou - shora černou - špičku)
    patice: P14,5s
  • H3 mlhová světla (halogen)
    patice: PK22s
  • H4 potkávací světla, ale i dálková světla
    patice: P43t
  • H7 halogen - potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
    patice: PX26d
  • HB4 potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
    patice: P22d

  • P21W přední i zadní směrová světla (blinkry), couvací světla, brzdová světla, koncová světla, zadní mlhová světla)
    patice: BaU15s
  • PY21W obarvená (oranžová), směrová světla (blinkry)
    patice: BaU15s
  • WY5W boční směrová světla (oranžová)
    patice: W2,1x9,5d
    POZOR na záměnu s:
  • WY21W boční směrová světla (oranžová), která má 21 watt
    patice: W3x16d
  • W5W parkovací světla, osvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru, osvětlení přístrojové a palubní desky patice: W2,1x9,5d
  • T5 osvětlení palubní desky atd.
    patice: W2x4,6d
  • T4W osvětlení palubní desky, interiéru atd.
    patice: BA 9 s

  • R5W parkovací světla,osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
    patice: Ba15s
  • C5Wosvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
    patice: SV 8,5
  • C10W interiér atd. patice: SV8,5-8
  • R10W interiér atd.
    patice: BA15s
  • P21/5W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
    patice: BaY15d
  • P21/4W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
    patice: BaY15d

automobil-zarovky-znaceni-popis-zarovky-do-auta.jpg Date: 27.07.2020 - 09:59

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


69

Renault Clio pojistky | renault-clio-pojistky-id-824


Většina pojistek se nachází z boční strany panelu vedle volantu.
Víčko odklopíme pouze tehdy, pokud otevřeme dveře.




210

Škoda Roomster | skoda-roomster



Škoda Roomster popis - video

Vnější rozměry
  • Délka (mm): 4214
  • Šířka (mm): 1684
  • Výška (mm): 1607
  • Rozvor náprav (mm): 2621
  • Světlá výška (mm): 140

Popisné video

**

59

Váha vzduchu princip - motor - karburátor | vaha-vzduchu-princip-motor-karburator-id-736


Váha vzduchu může pracovat na rychlosti ochlazování teplotneh čidla proudícím vzduchem.
Pokud je senzor znečistěn, dochází u vznětových motorů k cukání zejména
u studeného motoru při rozjezdu a akceleraci, nepravidelnému chodu, nebo dokonce není možné motor
nastartovat vůbec.
Je to dáno tím, že znečištěný, zanesený topný element čidla se přehřívá a udává nesprávný signál,
jakoby kolem něj proudilo jen malé množství vzduchu a tím dojde k nesprávnému nižšímu dávkování paliva (chudobná směs),
což se právě projevuje cukáním motoru.
171

Renault 5 | renault-5



Renault 5

Roky produkce 1972 –1990.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault 4
  • Nástupce: Renault Clio
  • Třída: malý vůz
  • Karoserie: 3-dveřový hatchback
  • Provedení:
  • Motory: 0,8 - 1,7L 26 až 118 kW
  • Převodovka:
  • Rozvor: mm
  • Délka: 3 506 mm
  • Šířka: 1 525 mm
  • Výška: 1 400 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 730 kg
  • Max.rychlost: 120 až 201 km/h

Renault 5 - video

**

11

Optimální otáčky motoru | optimalni-otacky-motoru


Jaké jsou optimální otáčky motoru

Optimální otáčky motoru by měly být takové otáčky, při kterých motor běží klidně bez cukání, má nejnižší spotřebu, dostatečný kroutící moment a tudíž se nejméně opotřebovává a o to většině řidičů jde.

Moderní vozy jsou již z výroby vybaveny otáčkoměry a optimální otáčky bývají podkresleny zelenou barvou, popřípadě digitálními otáčkoměry, které i upozorní na to, že otáčky jsou příliš nízké, nebo naopak příliš vysoké. Tam je to pak jednoduché a řídíme se odečtenými údaji.

Dále můžeme vyhledat na internetu diagram průběhu otáček, výkonu a kroutícího momentu ke konkrétnímu typu motoru pokud nemáme manuál k vozidlu, nebo manuál tento diagram neobsahuje a optimální otáčky odečíst z diagramu.
Optimální otáčky jsou obvykle shodné s částí grafu z nejnižší spotřebou paliva.

Jak poznám, že motor má nízké otáčky?

Charakteristickým jevem provázejícím nízké otáčky motoru s řízeným vstřikováním je škubání motoru. Například jedete rychlostí 50 km/h na pátý rychlostní stupeň (Škoda Fabia benzín) už by se mělo projevit cukání motoru, zejména pak při akceleraci.
Je nutné okamžitě přeřadit na nižší rychlostní stupeň ( v našem případě na trojku ) a teprve můžeme řádně akcelerovat.
Nízké otáčky mají vliv zejména na nadměrné opotřebení sedel výfukových ventilů, protože ventil zůstává déle otevřen a déle na něj působí žár odcházejících spalin.

Nízké otáčky pod optimem také zvyšují spotřebu paliva. Ale to platí i pro otáčky nad optimem a tam je rozdíl ještě vyšší.

Jak poznám, že motor má již zbytečně vysoké otáčky?

Nadměrné otáčky zvyšují spotřebu paliva, protože dochází k většímu tření součástí také díky jejich nadměrnému zahřívání a tím nadměrnému opotřebení a neefektivním ztrátám.

Při akceleraci se motor po optimálních otáčkách dostane do pásma vyšších otáček a začne se projevovat větší hlučností, chvěním, vibracemi, drnčením (záleží na kvalitě vozidla). Při takových projevech a pokud povolená rychlost na komunikaci je vyšší než rychlost na tachometru a naše řidičské zkušenosti tomu odpovídají, bychom měli přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a tím klesnou otáčky motoru a jeho chod se zklidní. Pokud, ale otáčky stále klesají i při větší akceleraci, je nutno včas podřadit na nižší rychlostní stupeň. To platí zejména při jízdě do kopce, kde včasné podřazení dostane motor do optimálních otáček a tím také významně šetříme palivo, ale i prodloužíme životnost motoru.

Jak poznám, že motor běží v optimálních otáčkách?

Motor běží klidně, bez cukání, vcelku tiše. V optimálních otáčkách můžeme na rovině přidáním plynu dostat motor celkem snadno do vyšších otáček, čili motor má dostatečný kroutící moment a zároveň i dostatečnou rezervu výkonu a odezva na akceleraci je pružná (samozřejmě čím nižší rychlostní stupeň, tím pružnější akcelerace z optimálních do vyšších otáček ).
V optimálních otáčkách má motor nejnižší spotřebu.
Pokud je akcelerace příliš snadná - motor jde snadno do vysokých otáček, využijeme toho k přeřazení na vyšší stupeň (pokud to situace na silnici, předpisy silničního provozu a naše zkušenosti dovolují) a tím využijeme lépe přebytečný výkon motoru a snížíme spotřebu paliva.

Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).


Editace: 28.7.2020 - 14:16
Počet článků v kategorii: 337
Url:zarovky-do-automobilu-znaceni-pouziti-obrazek-popis

AD
11 Share
Share
Tweet