Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Nahradí počítač řidiče kamionů


AD MOB

Na tuto otázku můžeme zatím odpovědět tak, že vozidla všech druhů jsou stálé vice doplňována chytrou elektronikou, která zvyšuje bezpečnost ovládání stroje a výrazně snižuje náklady na jeho bezpečný provoz i spotřebu PHM.
Dnes již vozidla stále častěji jsou osazována kamerami, které nahrazují zpětná zrcátka, čímž se snižuje odporu vzduchu a i spotřeba.
Dále jsou to kamery pro a radar pro bezpečné couvání.
Automobil dokonce sám při parkování upozorní na místo, do kterého je schopen následně sám zaparkovat.
Dalším vynikajícím pomocníkem je navigace, která do budoucna bude ještě více zobrazovat okamžitý stav, zácpy, autonehody.
Vozidla budou tak naváděna na nejprůchodnější trasu k zvolenému cíli.
Další obrovskou výhodou bude možnost vidět do zatáček a nepřehledných úseků, což výrazně sníží nehodovost při nesprávném předjíždění.
Vozidla také sama upozorní na svou závadu okolní vozidla a že musí zastavit, nebo zaparkovat na nejbližším možném místě.
Vozidla také pomocí elektroniky a radaru dokáží dodržet téměř naprosto přesně bezpečnou vzdálenost mezi vozidly.
Vidíme, že výhod automaticky řízeného vozidla je stále více, ale zatím člověk je nenahraditelný a povolání řidiče kamionu, či autobusu nabízí snad nejvíce volných pracovních míst na úřadech práce.
Nicméně vozidla řízená automaticky jistě jednou vyjedou plnit svou funkci. Bude to nejdříve asi na silnicích určených jen pro provoz těchto vozidel.
Pokud se vše osvědčí, postupně budou zapojována i do normálního provozu, ale povolání řidič asi nikdy nezanikne. Vždyť řízení vozidla je pro mnohé jeho největším potěšením.

**

347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


205

Škoda Octavia | skoda-octavia



Škoda Octavia popis - video

Testování Škody Octavia

**

86

Parkovací senzory problém s umístěním stále pípá | parkovaci-senzory-problem-s-umistenim-stale-pipa-id-2285


Řešení
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.

Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.




Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.

Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
123

Volkswagen emise | volkswagen-emise


Volkswagen přiznal, že používal software a tím upravoval emise motorů tak, aby prošly náročnými testy. Po testech program automaticky přepnul na jiný režim.

Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.

  1. emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují

  2. výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním

  3. automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit

  4. Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji



Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
159

Peugeot 605 | peugeot-605



Peugeot 605 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Předchůdce Peugeot 604
  • Nástupce Peugeot 607
  • Třida střední
  • Karoserie 4-dveřový sedan
  • Koncepce FF

Peugeot 605 - video

**

135

Audi A3 | audi-a3



Audi A3

Akční ceny ceník automobilů značky Audi

//www.audi.cz/

Roky produkce 1996-now

Technická data:

  • Pohotovostní hmotnost 1330 (1345) kg
  • Spotřeba kombinovaná [l/100 km] 5,7 (5,3)
  • Délka 4238 mm (třídvéřový model), 4292 mm (pětidvéřový model)
  • Šířka 1765 mm
  • Výška 1421 mm

Objem zavazadlového prostoru
Pohon předních kol: 350/1080 l
Pohon quattro: 281/1011 l
druhá hodnota při sklopených zadních opěradlech

Audi A3 - video

**


Oficiální stránky: www.audi.cz


Editace: 5.7.2020 - 10:46
Počet článků v kategorii: 347
Url:nahradi-pocitac-ridice-kamionu

AD
11 Share
Share
Tweet