Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Výměna žárovky H7 použití potkávací světla černý vršek proti oslnění Renault Clio II Thalia


AD MOB

H7 výměna u Renault Clio a Thalia.

H7 je pro potkávací světlomet, který je zcela vpravo a žárovka musí mít sklo s UV filtrem.
  1. Otevřeme přední kapotu.
  2. Sundáme gumový kryt za žárovkou.
  3. Pootočíme křídlem patice konektoru doleva, jako když povolujeme klasický pravý závit.
  4. Opatrně vysuneme konektor i s žárovkou mimo světlomet. Je to vše těsné, tak opatrně.
  5. Vysuneme žárovku z konektoru. Podíváme se kde směřuje jazýček žárovky a stejně musí směrovat i u nové žárovky.
  6. Vložíme novou žárovku s UV filtrem a zasuneme do konektoru. Pozor nedotýkejte se skla žárovky pokožkou, jinak se žárovka brzy poškodí.
  7. Zasuneme do otvoru pro žárovku ve světlometu.
  8. Zatlačíme na konektor a křídlem konektoru pootočíme doprava.
  9. Kontrolujeme zda žárovka je dobře upevněna a zda nejsme mino zajišťovací jazýčky.
  10. Nasuneme gumový kryt na otvor pro výměnu žárovky.
  11. Velmi krátce vyzkoušíme zda žárovka svítí.

Gumový kryt otvoru žárovky sundáme a nakonec montáže znovu nasadíme.

svetlomet renault thalia

Křídlem konektoru pootáčíme doleva pro uvolnění a doprava pro přitažení žárovky.

svetlomet renault thalia

Detail vysunuté H7 z otvoru zadního krytu světlometu i s konektorem.

svetlomet renault thalia

Konektor žárovky H7 Renault Clio a Thalia.

svetlomet renault thalia

346LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


235

Volkswagen Sharan | volkswagen-sharan



Volkswagen Sharan cena

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/sharan.pdf

Technická data:

  • Třída víceúčelový vůz MPV
  • Karoserie MPV 5-dveřový
  • Rozvržení FF / 4x4
  • Délka 4634 mm
  • Šířka 1810 mm
  • Výška 1759 mm

Volkswagen Sharan - recense - video

**

120

Li-Ion baterie životnost a počet nabíjecích cyklů | li-ion-baterie-zivotnost-a-pocet-nabijecich-cyklu


Li-Ion baterie
Baterie Li-Ion nemají "paměťový efekt", není je nutno vybíjet po prvním nabití do nulové kapacity.
Horko baterii škodí! Nenechávat na přímém slunci.
Nenechávejte baterii zcela vybít.
Nabíjejte častěji a ne na plnou kapacitu (při skladování na chladném místě na 40%).
Časté nabíjení baterii neubližuje.
1 nabíjecí cyklus se počítá z 0 na 100% s tím, že procenta se sčítají, takže když každý den nabijete baterii o 25% její kapacity, tak plný jeden cyklus 100% dovršíte za 4 dny.
Prudké vybití baterii škodí!
Lépe je nabíjet Li-Ion baterie odpojené od spotřebiče, výjimkou jsou zařízení, která mají kontrolu nabíjení (notebook, laptop atd.).
Používejte předepsané nabíječky pro konkrétní typ baterie s automatickým vypnutím při plném nabití baterie.
Při nabíjení se baterie nesmí zahřívat, nebo jen neznatelně, nesmí z ní nic vytékat atd.
Nenabíjet při teplotě pod bodem mrazu a nad +50°C.
Skladovat baterii v suchu a na chladném místě (+0°C "tesně nad nulou" ideální s nabitím na 40% kapacity = nejmenší ztráta kapacity baterie), co 3 měsíce kontrolovat a případně dobít.


Výrobci uvádějí, že baterie Li-Ion mají životnost 1000 až 1500 nabíjecích cyklů.  Po 1000 cyklech by měla kapacita plně nabité baterie klesnout za 20 hodin na ještě slušných 60%. Po 1500 cyklech baterie za 20 hodin samovybíjení má již jen 30% kapacity z plně nabitého stavu.

Do 800 nabíjecích cyklů však baterie vykazují velmi dobré hodnoty. Z úplného nabíti po 20 hodinách mívají ještě 70% procent "nabití" - kapacity při samovybíjení (tedy nebyly zatíženy).

Li-Ion baterie mají široké uplatnění. V poslední době se montují do elektrokol, kde i přes zdánlivě vysokou cenu mají nejlepší poměr "životnost + hmotnost / cena".

V záručních listech se někdy můžete dočíst, že pokud kapacita Li-Ion baterie klesne za dva roky o 39%, není tato hodnota důvodem k uznání reklamace.

Životnost Li-Ion baterie v rocích
Pokud bychom Li-Ion baterii dobíjeli každý den z vybitého stavu na plnou kapacitu, pak by její životnost měla být v rozmezí od 2 až do 4 let.

Jen pro zajímavost příklad s baterií v elektrokole
Pokud byste Li-ion baterii používali v elektrokole 4 roky, denně ujeli 25 km, baterie by stála 10 000 korun, 3 koruny denně by stálo nabití baterie
36 500 km byste ujeli za tu dobu
4 380 korun zaplatili byste za elektřinu nutnou k dobíjení akumulátoru
10 000 korun cena baterie
Náklady na jeden kilometr by pak byly 0,39 haléřů.
Celkové náklady 14 380 korun
zato v automobilu za
36 500 km ujetých byste zaplatili 109 500 korun.
203

Škoda Forman | skoda-forman



Škoda Forman popis - video

SKODA FORMAN

**

70

Jak poznat vybitou autobaterii 12 Volt | jak-poznat-vybitou-autobaterii-12-volt-id-825


Stav autobaterie kontrola bez měřáku pokud máte automobil osazen
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:

Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.

Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf


Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch

Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.

Stav nabití 100% 70% 50% 25%
Hustota elektrolytu 1,28 g/cm3 1,23 g/cm3 1,19 g/cm3 1,14 g/cm3
Napětí baterie 12,6V a více 12,5 - 12,4V 12,3 - 12,2V 12,2 - 11,9V


Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně

Nabití %Hustota g/cm3
1001,28
901,26
801,25
701,23
601,22
501,20
401,18
301,17
201,15
101,14
01,12



Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor

Nabití %Napětí V
10012,60
9512,56
9012,52
8512,48
8012,44
7512,40
7012,36
6512,33
6012,29
5512,25
5012,20
4512,15
4012,12
3512,07
3012,04
2512,00
2011,95
1511,90
1011,84
511,78
011,70



Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)

Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!



Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami


Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie
5

Škoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline | skoda-fabia-combi-1-2-tdi-greenline


Chcete si zakoupit nový prostorný, spolehlivý rodinný vůz a přitom také ušetřit významnou částku za pohonné hmoty během provozu tohoto automobilu?
Škoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline splňuje všechny výše uvedené požadavky a výrobce udává spotřebu mimo město 3 litry na 100 km mimo město a ve městě 4,1 litru/100km a průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,4litru na 100 km.
Jeden z důvodů nízké spotřeby je spojka alternátoru. Ten například nezatěžuje motor v době, kdy je třeba se rychle dostat do otáček. Naproti tomu při jízdě z kopce při zařazené rychlosti a nulovém sešlápnutí plynového pedálu, nebo dobrzďování motorem je alternátor v maximální činnosti a tím navíc pomáhá brzdit automobil.

Dále světla pro denní svícení s LED diodami se významně podílejí na nízké spotřebě elektrického proudu, takže baterie nemusí být tak často dobíjena a tudíž i alternátor nemusí být připojen a neodebírá výkon motoru.

Nejvyšší výkon vznětového motoru je pak slušných 55 kW / 75 k.
Na zakoupení tohoto vozu si přichystejte něco přes 350 000 KCZ.


Až se vědcům podaří vznikající oxid uhličitý při spalování ve válci částečně rozložit zpět na uhlík a kyslík pomocí tepelné energie, která uniká do okolí motoru bez užitku, tak to bude znamenat revoluci, která sníží spotřebu nejen osobního automobilu na desetinu toho, co spotřebovávají současné automobily. Pak se nebude uvádět spotřeba paliva v litrech na 100 km, ale na 1000 a více.


Editace: 27.7.2020 - 09:28
Počet článků v kategorii: 346
Url:vymena-zarovky-h7-renault-thalia

AD
11 Share
Share
Tweet