Peugeot 306
Peugeot 306 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data: Výrobce Peugeot
- Roky výroby 1993-2002
- Předchůdce Peugeot 309
- Nástupce Peugeot 307
- Třída malý rodinný vůz
- Karoserie hatchback 3 až 5 dveří, 2-dveřový cabriolet
- Koncepce FF
- Převodovka 4-stupňová automatická, 5 až 6 stupňová manuální
- Podobné Citroën Xsara
Peugeot 306 - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Unikátní video z renovace vozidla Škoda Octavia
Vůz Škoda Octavia byl vyráběn již v roce 1959 z vozu Škoda 445 Spartak. Počet vyrobených Octavií 279 724.
Otázka: Měl by být motorový olej, po ujetí předepsaných kilometrů, černý?
Určitě bude tmavší než na počátku. Tmavá až černá barva signalizuje,
že olej rozpustil mnoho usazenin a je čas jej vyměnit, pokud
neobsahuje látky, které způsobují jeho zčernání (molyka).
Příliš světlý olej, na konci intervalu výměny oleje, může
znamenat, že olej se nedostává, v dostatečné míře, tam
kam má. Nebezpečí hrozí zejména u samo-nastavitelných
ventilů - samoštely - kde nedostatečné mazání se projeví
poškozením jak ventilů, tak protilehlých sedel.
Dále hrozí nadměrné poškozování součástí i poškození motoru.
U naftových a benzínových motorů pracujících s tímto palivem
pak bude olej tmavší, než u motorů jezdících na plyn LPG.
Určitě bude tmavší než na počátku. Tmavá až černá barva signalizuje,
že olej rozpustil mnoho usazenin a je čas jej vyměnit, pokud
neobsahuje látky, které způsobují jeho zčernání (molyka).
Příliš světlý olej, na konci intervalu výměny oleje, může
znamenat, že olej se nedostává, v dostatečné míře, tam
kam má. Nebezpečí hrozí zejména u samo-nastavitelných
ventilů - samoštely - kde nedostatečné mazání se projeví
poškozením jak ventilů, tak protilehlých sedel.
Dále hrozí nadměrné poškozování součástí i poškození motoru.
U naftových a benzínových motorů pracujících s tímto palivem
pak bude olej tmavší, než u motorů jezdících na plyn LPG.
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).
Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.
Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku
Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti! Date: 11.05.2021 - 11:34Renault 19
Roky produkce 1988 – 1995.
Technická data:
- Délka Hatchback: 4,156 mm
- Šířka 1,694 mm (66.7 in)
- Výška 1,412 mm (55.6 in)
- Hmotnost pohotovostní 886 kg
- Podobné Renault Mégane I
- Designer Giorgetto Giugiaro
Motory
Benzín- od 1.2 "C2G" (1239 cc) 8-válec karburátor, 55 PS (40 kW; 54 hp); Max rychlost: 156 km/h
- až po
- 1.8 16S "F7P" (1764 cc) 16-válec multipoint injection, 140 PS (103 kW; 138 hp); Max rychlost: 215 km/h
Diesel
- 1.9 d "F8Q" (1870 cc) 8-válec injection pump, 65 PS (48 kW; 64 hp); 162 km/h
- až po
- 1.9 dTi "F8Q" (1870 cc) 8-válec direct injection + turbo, 98 PS (72 kW; 97 hp); Max rychlost: 187 km/h
Renault 19 - video
Editace: 8.8.2011 - 12:01
Počet článků v kategorii: 351
Url:peugeot-306