Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Výrazy a definice u automobilu


AD MOB

Pohotovostní hmotnost vozidla je hmotnost vozidla se standardní výbavou, veškerými provozními náplněmi, ale bez cestujících, řidiče a nákladu.

Provozní náplně jsou veškeré kapaliny, nutné k provozu vozidla, tedy palivo v nádrži, olej v motoru, chladící kapalina, brzdová kapalina v brzdném systému, voda v nádržce pro ostřikovače skel a podobně.

Provozní hmotnost vozidla je odlišná od pohotovostní hmotnosti. Většinou je zvýšena navíc o průměrnou hmotnost řidiče například 75 kg, nebo i přesně stanovené množství paliva v nádrži.

Kroutící moment též točivý moment definice
Nejčastěji se udává v jednotce Nm (newtonmetr). Při krouticím momentu 1 Nm znamená, že hřídel působí na bod vzdálený jeden metr od osy silou 1 newton. Čili kdyby se hřídelí provlekla tyč směřující kolmo na osu, tak by síla 1 newtonu působící na tuto tyč metr od osy hřídele proti směru otáčení hřídele zabránila roztočení hřídele.
Kroutící moment vzorec
kroutící moment = (výkon x 60000) / (2Pi * otáčky za minutu )

Na grafu níže vidíme, že výkon motoru může ještě stoupat, i když točivý moment je již za svým maximem.

Graf výkonu a točivého momentu Renault Thalia II.

výkon a kroutící moment motoru

Rozteč šroubů disku kola U pěti šroubů je to průměr kružnice mající střed v středu disku a její obvod prochází středy šroubů.
U čtyř šroubů je to vzdálenost mezi dvěma protilehlými středy šroubů.


346LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


108

Re: Bicykl kolo motor Honda 4-takt montáž | re-bicykl-kolo-motor-honda-4-takt-montaz-id-2328


Motorový kit na zadní kolo, přenos kroutícího momentu řetězem

Rozeta je přichycena pomocí děleného protikusu, pokud není v zadním náboji elektromotor, tak by montáž neměla být problém.



**
301

Fiat Multipla | fiat-multipla



Fiat Multipla

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

Fiat Multipla - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
111

Re: Jak zaparkovat na malém prostoru mezi dvěma auty | re-jak-zaparkovat-na-malem-prostoru-mezi-dvema-auty-id-2331


Parkování podélné v těsném prostoru - návod

**
124

Přežijí naftové motory krizi s emisemi? | preziji-naftove-motory-krizi-s-emisemi


Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.

Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
123

Volkswagen emise | volkswagen-emise


Volkswagen přiznal, že používal software a tím upravoval emise motorů tak, aby prošly náročnými testy. Po testech program automaticky přepnul na jiný režim.

Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.

  1. emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují

  2. výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním

  3. automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit

  4. Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji



Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.


Editace: 3.7.2011 - 16:54
Počet článků v kategorii: 346
Url:vyrazy-a-definice

AD
11 Share
Share
Tweet