Renault 15
Renault 15
Roky produkce 1971 – 1977.
Technická data jako u Renault 17:
- Předchůdce: Renault Caravelle
- Nástupce: Renault Fuego
- Třída: střední sportovní
- Karoserie: 2-dveřový coupe
- Provedení: FF
- Motory: 1.5 až 1.7 L 44 - 79 kW
- Převodovka:
- Rozvor: 2 440
- Délka: 4 255
- Šířka: 1 640
- Výška: 131
- Hmotnost pohotovostní: 965 - 1080
- Max.rychlost: 150 - 180 km/h
Renault 15 - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Volkswagen přiznal, že používal software a tím upravoval emise motorů tak, aby prošly náročnými testy. Po testech program automaticky přepnul na jiný režim.
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
- emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují
- výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním
- automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit
- Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
Pozor! pokud tedy WD-40 obsahuje ropné látky, není vhodný na ošetření gumového těsnění. Při dlouhodobém působení může u některých typů gumy (pryže) způsobit bobtnání.
Na ošetření gumy glycerin, ricinový olej, či silikonový sprej (zabrání, či zpomaluje oxidaci pryže).
https://www.nanoprotech.cz/sprej/nanoprotech-super-antirain/
Řidiči používají pro zabránění, či zmírnění přimrzání gumového těsnění dveří.
Date: 28.12.2020 - 10:32
Na ošetření gumy glycerin, ricinový olej, či silikonový sprej (zabrání, či zpomaluje oxidaci pryže).
Nevysychavé oleje, či glycerin vytvoří dlouhodobě lepkavý povrch, na který se lepí prach, tudíž není vhodný tam, kde by bylo nebezpečí vytvoření brusné pasty (panty dveří, ložiska, kluzné plochy).
WD-40
Použití:- původně na odpuzování vody, nebo její vytlačení, ochrana před korozí, vytvoření ochranného filmu
- WD-40 je mazivo, které má schopnost prolínat do těsných spár obsahující ropné produkty / uhlovodíky
- uvolňování a konzervace rezivých závitů
- mazivo na pevné a pohyblivé mechanické klouby
- vyleštění plastu světlometů aut (nastříká se trochu spreje a rozetře jemným hadříkem - krátkodobý účinek)
- čistění mastných šmouh od šmíru, či oleje na karoserii
- předčistění rukou zamazaných při opravě vozidla (černá směs oleje, špíny, vazelíny)
- čistění ráfků kol
- čistění plastových části v motorové sekci (plast se pak leskne, vypadá jako nový, ale zase se brzy zapráší a je na to lépe použít přípravek určený k čistění plastů)
- postříkání šroubů kol, před výměnou kola (např. než se jede přezout, zmírní se nebezpečí utržení / zalomení šroubu)
- konzervování nářadí před zimním obdobím (sekačka: vnitřek bubnu i s nožem, rýče, motyky a pod.)
- ochrana kontaktů před oxidací (ale lépe je použít přípravek na to přímo určený)
- mazání, prostříkání vrzajících pantů
Nanoprotech tekuté stěrače
využívá nanočástice, které po aplikaci dokonale vyhladí povrch skla a zaplní na něm i ty nejmenší trhliny a póry. Ošetřený povrch skla se tak zarovná a vytvoří se na něm neproniknutelná nanobariéra, která aktivně odpuzuje vodu, výrazně omezuje namrzání a ulpívání nečistot na skle. Ochranná vrstva si zachovává své vlastnosti po dobu 3 měsícůhttps://www.nanoprotech.cz/sprej/nanoprotech-super-antirain/
Konkor
KONKOR 101 je určen k ochraně výrobků ze železných kovů proti atmosférické korozi. Používá se ke konzervaci a mazání zbraní, přístrojů, jemných mechanismů, náhradních dílů. Svou kompaktabilitou s palivy a velice tenkým konzervačním filmem je určen také pro konzervaci motorů a vstřikovacích čerpadel. Nedoporučuje se používat ke konzervaci alkalicky černěných povrchů a barevných kovů. Použití v kombinaci s obalem z PVC není vhodný.Silikon olej sprej
silikonový olej nízké viskozity pro běžné účely, používaný pro mazání kovových i nekovových povrchů jako jsou například vodítka, dopravníky, stříhací nože a plastové součásti.Řidiči používají pro zabránění, či zmírnění přimrzání gumového těsnění dveří.
Coyote PTFE-SPRAY
Teflonové mazivo, které se hodí pro ošetření kontaktů, kterým kromě mazání zajistí i náležitou ochranu. Zajisté ho využijete k promazávání zámků, pantů. Po odpaření, či vyschnutí oleje, zajišťuje teflon nouzové mazání a tím prodlouží dobu účinnosti maziva. Protože neobsahuje silikony, neváže na sebe další nečistoty.Jak vyrobit vlastní penetraci na uvolnění závitů
Použít kapaliny s vysokou penetrací. Například kapka petroleje ne rezavém plechu se bude rozšiřovat daleko rychleji, než kapka vody.- dříve červená brzdová kapalina se nechala působit na závit přes noc, nebo i déle (brzdová kapalina Syntol 205 červená)
- petrolej (pokapat spoj)
- nafta také velmi dobře vzlíná
- syntetická ředidla s troškou oleje, samotné ředidlo by se zcela odpařilo a spoj by nebyl promazán
Date: 28.12.2020 - 10:32
Předem si vždy počítejte, o kolik jste pootočili kterým šroubem a
zapisujte si to. Můžete se pak vrátit do výchozí polohy před seřizováním.
Pokud je přehazovačka ohnutá, není ve svislé ose s kolečky z pohledu zezadu,
tak se pokusím jí narovnat, aby řetěz šel kolmo dolů z daného kolečka
a ne do strany.
Šroub C použiji v případě, že již nelze seřídit mezní nastavení
pomocí šroubů L - H a bowden nepustí přehazovačku do mezních
hodnot.
Jestli již dělá problém jen jedna strana pětikolečka pak provedu seřízení
následovně:
Šrouby H a L jsou dorazové šrouby a zabraňují padání řetězu mimo
pětikolečko (více-kolečko).
Pokud mi nepřehodí jen na malé kolečko, či padá z malého kolečka do mezery
mezi vidlici, seřídím toto šroubkem H. (H z angličtiny HEIGHT - VYSOKÝ -
tedy vysoké otáčky - malé kolečko).
Přehodím řetěz na největší talíř a nejmenší kolečko - přepínač volby na
řidítkách musí být - ukazovat, že bylo zvoleno nejmenší kolečko vzadu
- zpravidla nejvyšší číslo přepínače.
Někdy i v tomto případě musím použít šroub C a uvolnit pnutí bowdenu,
protože mi napustí přehazovačku až na dorazový šroub H.
Pokud mám problém s přehazováním pouze na velké kolečko, seřizuji to
šroubem L. (L z angličtiny LOW - NÍZKÝ - nízké otáčky kola - velké kolečko).
Zde ve středu zvolím nejmenší převod - talíř a přehodím na něj řetěz.
Vzadu zvolím největší kolečko, na přepínači zpravidla číslo 1 a provedu
seřízení přehazovačky dorazovým šroubem L.
Vždy si řádně počítám, o kolik jsem pootočil jednotlivým šroubem, abych se
mohl vždy vrátit do původního nastavení v případě, že nedošlo k nápravě.
Pokud si na seřízení netroufám, zavezu kolo do servisu.
Řetěz musí jít do přehazovačky svisle dolů
Soukolí vodících kladek musí být kolmo se středovou oso vícekolečka
Seřízení přehazovačky dle indexu - čísla na voliči převodu
Toto seřizování je natolik choulostivá záležitost, že je lepší zavézt
bicykl do cykloservisu.
Volič slouží k posuvu přehazovačky a volby přijatelného převodu pro
daný terén. Čím menší číslo zvolíme, tím prudší kopec vyjedeme -
snadněji se šlape, ale urazíme na jedno šlápnutí menší vzdálenost.
Pokud mám více talířů na středu (tam kde jsou šlapátka), přehodím
si na střední talíř a vzadu, na zadním kole si přehodím na nejmenší
kolečko - tedy zvolím maximální index - číslo, na voliči převodu (otočné
zařízení většinou na řidítkách, při otáčení se objevují čísla shodná s kolečkem
na které by se měl řetěz přesunout).
Pokud mi nepřehodí na nejmenší kolečko, seřídím šroubem H - viz výše.
Pak snížím index o jeden - pootočím voličem na menší číslo o jedno cvaknutí.
Zatočím pedály - zašlápnu - aby řetěz přeskočil na sousední -
větší kolečko.
Pokud nechce přeskočit, pootočím šroubem C na bowdenu, abych lanko více
napjal - tedy, vyšroubuji o půl otáčky a zkouším jestli přeskočí na větší kolečko.
Opakuji tak dlouhou, až se mi podaří přeřadit na sousední kolečko (na zadním kole).
Pokud mi přeskočí o víc, jak jedno kolečko, přesto že jsem zvolil sousední
index, tak zkusím lanko povolit - šroub C zašroubovat.
Pokud je však šroub C zcela zašroubovaný, tak bude třeba lanko mírně
povolit na zajšťovacím šroubu.
Pokud si na to netroufnu, tak vezu kolo do servisu, většinou je to na počkání.
zapisujte si to. Můžete se pak vrátit do výchozí polohy před seřizováním.
Pokud je přehazovačka ohnutá, není ve svislé ose s kolečky z pohledu zezadu,
tak se pokusím jí narovnat, aby řetěz šel kolmo dolů z daného kolečka
a ne do strany.
Šroub C použiji v případě, že již nelze seřídit mezní nastavení
pomocí šroubů L - H a bowden nepustí přehazovačku do mezních
hodnot.
Jestli již dělá problém jen jedna strana pětikolečka pak provedu seřízení
následovně:
Šrouby H a L jsou dorazové šrouby a zabraňují padání řetězu mimo
pětikolečko (více-kolečko).
Pokud mi nepřehodí jen na malé kolečko, či padá z malého kolečka do mezery
mezi vidlici, seřídím toto šroubkem H. (H z angličtiny HEIGHT - VYSOKÝ -
tedy vysoké otáčky - malé kolečko).
Přehodím řetěz na největší talíř a nejmenší kolečko - přepínač volby na
řidítkách musí být - ukazovat, že bylo zvoleno nejmenší kolečko vzadu
- zpravidla nejvyšší číslo přepínače.
Někdy i v tomto případě musím použít šroub C a uvolnit pnutí bowdenu,
protože mi napustí přehazovačku až na dorazový šroub H.
Pokud mám problém s přehazováním pouze na velké kolečko, seřizuji to
šroubem L. (L z angličtiny LOW - NÍZKÝ - nízké otáčky kola - velké kolečko).
Zde ve středu zvolím nejmenší převod - talíř a přehodím na něj řetěz.
Vzadu zvolím největší kolečko, na přepínači zpravidla číslo 1 a provedu
seřízení přehazovačky dorazovým šroubem L.
Vždy si řádně počítám, o kolik jsem pootočil jednotlivým šroubem, abych se
mohl vždy vrátit do původního nastavení v případě, že nedošlo k nápravě.
Pokud si na seřízení netroufám, zavezu kolo do servisu.
Řetěz musí jít do přehazovačky svisle dolů
Soukolí vodících kladek musí být kolmo se středovou oso vícekolečka
Seřízení přehazovačky dle indexu - čísla na voliči převodu
Toto seřizování je natolik choulostivá záležitost, že je lepší zavézt
bicykl do cykloservisu.
Volič slouží k posuvu přehazovačky a volby přijatelného převodu pro
daný terén. Čím menší číslo zvolíme, tím prudší kopec vyjedeme -
snadněji se šlape, ale urazíme na jedno šlápnutí menší vzdálenost.
Pokud mám více talířů na středu (tam kde jsou šlapátka), přehodím
si na střední talíř a vzadu, na zadním kole si přehodím na nejmenší
kolečko - tedy zvolím maximální index - číslo, na voliči převodu (otočné
zařízení většinou na řidítkách, při otáčení se objevují čísla shodná s kolečkem
na které by se měl řetěz přesunout).
Pokud mi nepřehodí na nejmenší kolečko, seřídím šroubem H - viz výše.
Pak snížím index o jeden - pootočím voličem na menší číslo o jedno cvaknutí.
Zatočím pedály - zašlápnu - aby řetěz přeskočil na sousední -
větší kolečko.
Pokud nechce přeskočit, pootočím šroubem C na bowdenu, abych lanko více
napjal - tedy, vyšroubuji o půl otáčky a zkouším jestli přeskočí na větší kolečko.
Opakuji tak dlouhou, až se mi podaří přeřadit na sousední kolečko (na zadním kole).
Pokud mi přeskočí o víc, jak jedno kolečko, přesto že jsem zvolil sousední
index, tak zkusím lanko povolit - šroub C zašroubovat.
Pokud je však šroub C zcela zašroubovaný, tak bude třeba lanko mírně
povolit na zajšťovacím šroubu.
Pokud si na to netroufnu, tak vezu kolo do servisu, většinou je to na počkání.
Renault Twingo cena ceny ceník
//www.renault.cz/ceniky/
Roky produkce 1992 –.
Technická data:
- Předchůdce Renault 4
- Třída City car
- Karoserie 3-dveřový hatchback
- Uspořádání FF layout
- Designer Patrick le Quément
- Délka 3,430 mm
- Šířka 1,630 mm
- Výška 1,420 mm
- Celková hmotnost od 790 kg
Renault Twingo - video
Zajímavá je ukázka jak si počíná vozidlo na ledě při rozjezdu a brzdění. Je to důkaz, že i s kvalitními pneumatikami musíme jezdit na namrzlém povrchu velmi opatrně.Pokud budeme chtít cvakat s centrálním zámkem při otevřených dveřích,
je nutno jazýček západky mírně nadzvednout, jinak bude zámek zablokovaný
a pokud bychom použili klíč, mohli bychom rozlomit či poškodit vložku zámku!!!!!
Obrázek zachycuje již nadzvednutý jazýček!
Vytáhneme kliku stahování okna, je nasazena - natlačena na mnohohranu.
Odšroubujeme madla ( misku zavírání dveří a misku s táhlem pro otevírání dveří - drží vždy na jednom šroubu)
Odloupneme kryt reproduktoru a vyšroubujeme 4 šrouby, pak rozpojíme konektor,
je zajištěn jazýčkem na který zatlačíme šroubovákem.
Odšroubujeme 3 spodní šrouby v tapicírování.
Pomalu odřízneme těsnící hmotu tenkým nožem, nebo stálým tahem se pomalu hmota rozlepí.
Táhneme za spodní okraj výplně, odlepíme spodek a pak okraje.
Po odlepení tapicírování musíme plastovou výplň vysunout směrem nahoru, je zavěšena v žlábku!!!!!
je nutno jazýček západky mírně nadzvednout, jinak bude zámek zablokovaný
a pokud bychom použili klíč, mohli bychom rozlomit či poškodit vložku zámku!!!!!
Obrázek zachycuje již nadzvednutý jazýček!
Vytáhneme kliku stahování okna, je nasazena - natlačena na mnohohranu.
Odšroubujeme madla ( misku zavírání dveří a misku s táhlem pro otevírání dveří - drží vždy na jednom šroubu)
Odloupneme kryt reproduktoru a vyšroubujeme 4 šrouby, pak rozpojíme konektor,
je zajištěn jazýčkem na který zatlačíme šroubovákem.
Odšroubujeme 3 spodní šrouby v tapicírování.
Pomalu odřízneme těsnící hmotu tenkým nožem, nebo stálým tahem se pomalu hmota rozlepí.
Táhneme za spodní okraj výplně, odlepíme spodek a pak okraje.
Po odlepení tapicírování musíme plastovou výplň vysunout směrem nahoru, je zavěšena v žlábku!!!!!
Editace: 7.8.2011 - 09:55
Počet článků v kategorii: 351
Url:renault-15