Kulový čep klepe jak poznat, klepání, klepot
Klepání kulových čepů - kulového čepu, lze poznat již při jízdě po dlážděné vozovce z žulových kostek - kostkovici.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.
Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...
Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.
Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.
Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.
Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.
Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...
Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.
Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.
Kontrola u zvednutého kola, které se nedotýká vozovky
Je třeba kolo zvednout tak, aby viselo volně ve vzduchu.Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.
Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Renault 25
Technická data:
Roky produkce 1984 – 1992.
- Následovník: Renault Safrane
- Třída: vyšší střední
- Karoserie: 5-door liftback
- Provedení: FF
- Motory: zážehové i dieselové od 2.0 do 2.8 litru
Renault 25 crash test při rychlosti do 60km/h - video
Uvidíme, jak jsou důležité airbagy, které při testu nejsou použity a figurína narazí hlavou do volantu.
Jaký význam má močovina v dieselových motorech?
Týká se emisní normy Euro 6.
Přípravek na bázi močoviny se vstřikuje do výfuku - výfukových plynů až při
vyšších koncentracích oxidu dusíku, kdy katalyzátor již nestačí rozkládat molekuly plynu.
Z přípravku na bázi močoviny se uvolňuje čpavek, který napomáhá rozložit zbytky
oxidů dusíku.
Týká se emisní normy Euro 6.
Přípravek na bázi močoviny se vstřikuje do výfuku - výfukových plynů až při
vyšších koncentracích oxidu dusíku, kdy katalyzátor již nestačí rozkládat molekuly plynu.
Z přípravku na bázi močoviny se uvolňuje čpavek, který napomáhá rozložit zbytky
oxidů dusíku.
Upozornění: ukázky nehod jsou natáčeny při minimální rychlosti motocyklu
- dodržovat předpisy a maximální povolenou rychlost
- sledovat horizont i to, co je těsně před motorkou
- pozor na křižovatky, odbočení, polní cesty, traktory, pomalá vozidla
- jestliže vidíte riziko, nebo jej můžete předvídat tak zpomalte (zatáčka do
které není vidět, - křižovatka, jedete po hlavní , ale máte slunce v zádech
a řidiči vás přehlédnou velmi snadno, protože jsou oslněni)
- svítit je povinností, dále je nutné mít výrazné oblečení, aby jste byli viditelní
a ne maskováni s barvou vozovky a okolí
**VIDEO YOUTUBE
- dodržovat předpisy a maximální povolenou rychlost
- sledovat horizont i to, co je těsně před motorkou
- pozor na křižovatky, odbočení, polní cesty, traktory, pomalá vozidla
- jestliže vidíte riziko, nebo jej můžete předvídat tak zpomalte (zatáčka do
které není vidět, - křižovatka, jedete po hlavní , ale máte slunce v zádech
a řidiči vás přehlédnou velmi snadno, protože jsou oslněni)
- svítit je povinností, dále je nutné mít výrazné oblečení, aby jste byli viditelní
a ne maskováni s barvou vozovky a okolí
**VIDEO YOUTUBE
Audi A2
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 1999 - 2005
Technická data:
- Třída Compact MPV, Supermini
- Karoserie 5-door hatchback
- Koncepce FF
- Motor 1.2 až 1.6 L
- Převodovka 5-rychlosti manual i automatika
- Rozvor 2,405 mm
- Délka 3,826 mm
- Šířka 1,673 mm
- Výška 1,553 mm
- Hmotnost pohotovostní až 1,030 kg
- Designer Luc Donckerwolke
Audi A2 - video
Oficiální stránky: www.audi.cz
Editace: 25.11.2020 - 11:17
Počet článků v kategorii: 351
Url:kulovy-cep-klepe-jak-poznat-id-2295