Kulový čep klepe jak poznat, klepání, klepot
AD MOB
Klepání kulových čepů - kulového čepu, lze poznat již při jízdě po dlážděné vozovce z žulových kostek - kostkovici.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.
Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...
Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.
Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.
Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.
Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.

Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.
Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...
Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.
Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.
Kontrola u zvednutého kola, které se nedotýká vozovky
Je třeba kolo zvednout tak, aby viselo volně ve vzduchu.Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.
Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.

350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Fiat Panda
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 3538 mm
- Šířka 1578 mm
- Výška 1578 mm
Fiat Panda - recense - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Fiat Marea
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 4391 mm sedan
- Šířka 1740 mm
- Výška 1420 mm sedan
Fiat Marea - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Volkswagen Corrado
Technická data:
- Předchůdce Volkswagen Scirocco
- Třída kompaktní sportovní
- Karoserie 3-dveřové kupé
- Rozvržení FF
- Platforma hybridní Volkswagen Group A2 platforma a B3 platforma
- Motor 1.8L - 2.9l
- Převodovka 5-stupňová manuální, 4-stupňová automatická
- Rozvor 2469 mm
- Délka 4049 mm
- Šířka 1689 mm
- Výška 1318 mm
- Podobné Volkswagen Golf
Volkswagen Corrado - video
ŘEŠENÍ:
- výměna svíček nepomohla
- pokud byl motor ve stínu, stačilo otevřít kapotu a nechat odvětrat, asi tak 3 minuty a motor chytil
- pokud vozidlo zůstalo na slunci pomohlo sešlápnout plně plynový pedál a startovat. Pak okamžitě uvolnit pedál akcelerátoru, když bylo zřejmé, že motor již běží, chce to cit
- závada byla teplotní čidlo motoru, výměna do 5 000 KCZ, ale záleží na typu vozidla atd.
- další možnost jsou různá čidla a snímače, nutno jít na diagnostiku, ale zkusit nejdříve pročistit všechny kontakty čidel. Chce to určitou zkušenost jak vytáhnout vidlice z čidel, aby nedošlo k poškození a proto je lepší se obrátit na odborníka.
- sprej na elektrické kontakty, nešetřit, koupit kvalitní (cena 300 KCZ , 12 euro a více)
- zanesený palivový filtr
- indukční cívky
- palec rozdělovače (pokud tam je)
- vadné kabely ke svíčkám
- výměna svíček nepomohla
- pokud byl motor ve stínu, stačilo otevřít kapotu a nechat odvětrat, asi tak 3 minuty a motor chytil
- pokud vozidlo zůstalo na slunci pomohlo sešlápnout plně plynový pedál a startovat. Pak okamžitě uvolnit pedál akcelerátoru, když bylo zřejmé, že motor již běží, chce to cit
- závada byla teplotní čidlo motoru, výměna do 5 000 KCZ, ale záleží na typu vozidla atd.
- další možnost jsou různá čidla a snímače, nutno jít na diagnostiku, ale zkusit nejdříve pročistit všechny kontakty čidel. Chce to určitou zkušenost jak vytáhnout vidlice z čidel, aby nedošlo k poškození a proto je lepší se obrátit na odborníka.
- sprej na elektrické kontakty, nešetřit, koupit kvalitní (cena 300 KCZ , 12 euro a více)
- zanesený palivový filtr
- indukční cívky
- palec rozdělovače (pokud tam je)
- vadné kabely ke svíčkám
Ochrana podvozku
Bitumen (anglicky, česky asfalt) je hustá, pružná, dobře přilnavá živice, vyrábějící se z ropy a dehtu.Asfalt se vyrábí z ropy - je to poslední složka, které zůstane po odpaření benzínů, nafty atd.
Dehet se vyrábí většinou z uhlí.
Z této živice se vyrábí například spreje, či barvy na ochranu podvozků vozidel.
Asfalt je pružný a zatím levný, dostupný, velmi dobře přilnavý, tlumí nárazy odlétávajících kamínků a proto i velmi vhodný pro ochranu podvozku vozidel.
Vosk na ochranu dutin karoserie a podvozku
Do dutin aplikujeme vosk. Prodává se také i ve spreji.Například:
C.A.R.Fit Antikorozní vosk do dutin
Dinitrol 1000 Vosk do dutin
- podvozek je třeba okamžitě zkontrolovat i u nového vozidla, hlavně nové automobily levnější kategorie mají místa na ostrých hranách, kde nejsou řádně ošetřeny a okamžitě nastupuje koroze
- zakoupit lze i sprej, který je možno aplikovat do hůře dostupných míst
- podvozek vozidla ošetřujeme / kontrolujeme dvakrát do roka
- nejdůležitější je kontrola před začátkem zimní sezóny
- nejvíce poškozuje podvozek vozidla jízda po drobných kamíncích, které odlétají od kol a poškozují nátěr spodku vozidla

Editace: 25.11.2020 - 11:17
Počet článků v kategorii: 350
Url:kulovy-cep-klepe-jak-poznat-id-2295
AD