Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Kulový čep klepe jak poznat, klepání, klepot


AD MOB

Klepání kulových čepů - kulového čepu, lze poznat již při jízdě po dlážděné vozovce z žulových kostek - kostkovici.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.

Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...

Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.

Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.

Kontrola u zvednutého kola, které se nedotýká vozovky

Je třeba kolo zvednout tak, aby viselo volně ve vzduchu.
Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.

Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


8

Jak vypočítat rozměr pneu, ráfku rozteče děr | jak-vypocitat-prumer-rafku-kola


Příklad výpočtu průměru ráfku disku kola automobilu

Mějme pneumatiku 175/65R14.
Průměr ráfku disku zde představuje poslední číslici a tou je číslo 14.
Průměr je udáván v jednotkách palce.
1 palec = 25,4 mm
14 palců bude tedy 14 * 25,4 = 355,6 mm
Průměr 14 palcového ráfku je 355,6 mm tedy 35,56 cm.

Jak vypočítat šířku pneu - pneumatiky

V označení pneu 175/65R14 je šířka první číslo tedy 175 a to v milimetrech.

Jak vypočítat výšku pneumatiky (od okraje ráfku) - výpočet

Výšku pneu v čísle 175/65R14 označuje číslo 65 to je 65% šířky pneu.

Nezaměňujte výšku pneu s jejím průměrem.

Příklad:
65% z 175 = 0,65 * 175
65% z 175 = 113.75 mm


Průměr ráfku - disku změříme tak, že změříme jeho největší průměr (ne průměr vnitřního osazení pro vystředění pneumatiky).
Výška pneumatiky je pak měřena od tohoto okraje ráfku disku (ne od středícího osazení pneumatiky).
rozmery pneu pneumatiky a rafku

Jak změřit velikost rozteče šroubů disku kola u automobilu

Velikost rozteče se udává v milimetrech. 4x100 značí 4 šrouby se vzdáleností středů děr 100.
Disky jsou většinou s otvory pro 4 nebo 5 šroubů.
U 4 otvorů se roztečí rozumí vzdálenost protilehlých děr.
U 5 otvorů se roztečí rozumí průměr kružnice protínající středy děr viz obrázek.
roztece-sroubu-disku-kol
143

Audi A5 - popis vozidla a videorecenze | audi-a5--popis-vozidla


Audi A5 cena ceny ceník

//www.audi.cz/cz/brand/cs/modely/a5/a5_coupe/ceniky.html

Technická data:

  • Roky produkce 2007 - dosud
  • Třída kupé
  • Rozvor 2751 mm
  • Délka 4625 mm
  • Šířka 1854 mm
  • Výška 1372 mm
  • Hmotnost pohotovostní 1550 kg
  • Maximální rychlost 230 km/h
  • Spotřeba kombinovaná 7.1 l/100 km (benzín), 5.3 nafta
  • Objem zavazadlového prostoru 455 l

Audi A5 - recenze video

**

226

Volkswagen Golf Plus | volkswagen-golf-plus



Volkswagen Golf Plus cena ceník

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfplus.pdf

Technická data:

  • Délka, mm 4204
  • Šířka, mm 1759
  • Výška, mm 1583 / 1621
  • Rozvor, mm 2578
  • Průměr otáčení, m cca. 10,8
  • Objem palivové nádrže, l cca. 55
Zavazadlový prostor
  • Délka, sedadlo postavené/sklopené, mm 828/1621
  • Maximální šířka, mm 1008
  • Šířka mezi podběhy kol, mm 1008
  • Objem zavazadlového prostoru, l * 395 - 505/1450 (s variabilní podlahou: 305 - 443/1360)
  • //www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfplus.pdf

Volkswagen Golf Plus - interier a dojem - video

**

**

347

Koroze karoserie jak snížit pozor na sůl kyseliny kovy žíraviny | koroze-karoserie-jak-snizit--pozor-na-sul-kyseliny-kovy-ziraviny


Korozi neošetřených míst karoserie napomáhá a urychluje jí:

  • kyslík = oxidace; kyseliny (kyselý déšť, solanka) = elektrolyt; nevhodné spojení-spoje různých kovů + kyselina = elektrolyt a galvanický článek
  • porušený lak, nátěr, ochrana ocelových částí karoserie
  • posypová sůl, co nejdříve automobil omýt, nejlépe v auto-myčce
  • vlhkost a s ní ve vodě rozpuštěné soli kovů, které vytvoří kyseliny a umožní elektrolytickou korozi
  • styk různých kovů + vlhkost, které vytvářejí galvanický článek - elektrolytická koroze (např. měď + vlhkost - téměř s čímkoliv vytváří v místě dotyku elektrolytickou korozi)
  • při elektrolytické korozi jedné elektrody ubývá a druhé přibývá
  • méně ušlechtilý materiál mění v anodu a z jeho povrchu se uvolňují atomy - koroduje, zatímco ušlechtilejší materiál se mění v katodu a je proti korozi dokonce chráněn - neubývá jej, váže na svůj povrch atomy z anody = galvanické pokovování
  • uhlíkatá ocel vytváří elektrolytické korozní spoje především s: hliníkem a mědí
  • místa potřísněná kyselinou např. z baterie, či žíravinami, dokonale otřít, omýt, osušit


Které kovy + kyselina, používané v automobilovém průmyslu, ponejvíce vytvářejí galvanické články - elektrolytickou korozi

  • železo <-> měď,
  • železo <-> zinek
  • hliník <-> měď
  • zinek <-> hliník,
  • měď <-> zinek
  • měď <-> pozink,
  • měď <-> titanzinek,
  • měď <-> hliník
  • železo <-> zinek a slitiny,
  • železo-chrom <-> zinek a slitiny
  • měď <-> uhlíkaté oceli, litina,
  • měď <-> hliník a slitiny,
  • měď <-> zinek a slitiny
  • hliník <-> uhlíkaté oceli, litina,
  • hliník <-> zinek a slitiny
  • zlato <-> hliník a slitiny,
  • zlato <-> zinek a slitiny


Korozi zpomaluje nebo zastavuje

  • vyhýbat se předchozím bodům, nebo je urychleně opravit, odstranit závady, nevystavovat automobil zbytečně vlhkosti
  • sucho - suchý povrch oceli koroduje mnohokrát pomaleji - zbytečně nemáčet spodek automobilu - když je karoserie zaprášená, tak spláchnou jen její povrch
  • včas omýt vozidlo po jízdě solankou (solení silnic proti tvorbě ledu a k rozpuštění sněhu)
  • používat čistou vodu na mytí, nejlépe zajet do myčky, kde jsou do vody přidány přísady pro správné PH a vosky pro konečnou konzervaci karoserie
  • inhibitory - zpomalují až zastavují korozi; přidávají se například do topných systémů Inhicor


Posypová sůl

Posypová sůl s roztátým sněhem vytváří kyselinu, která se dostane do nechráněných míst, či spojů a umožní umožní elektrolytickou korozi

Zajímavost: Kuprikol značně urychluje korozi protože obsahuje měď

Vinař jezdil se svým automobilem na vinohrad, mimo jiné stříkat révu roztokem kuprikolu. V kufru automobilu míchal postřik, občas mu něco postřiku vyteklo - potřísnilo části karoserie vozidla. Také samotný postřik když se dostal do částí karoserie, umožnil vytvoření galvanických článků ve spojích, či reagoval s ocelí. Výsledkem bylo, že karoserie vozidla zkorodovala za třetinovou dobu, než karoserie která nebyla vystavena solím mědi. Date: 02.02.2021 - 18:46
67

Aby se na lopatu nelepil sníh | aby-se-na-lopatu-nelepil-snih-id-815


Aby se na lopatu nelepil sníh při odhazování,
zkuste ji postříkat silikonovým přípravkem,
proti přimrzání těsnění dveří například u automobilu.

Silikonový sprej | Den Braven


Editace: 25.11.2020 - 11:17
Počet článků v kategorii: 348
Url:kulovy-cep-klepe-jak-poznat-id-2295

AD
11 Share
Share
Tweet