Renault 4CV
Renault 4CV
Roky produkce 1947 – 1961.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Juvaquatre
- Nástupce: Renault 4
- Třída: malý automobil
- Karoserie: 4 dveřový sedan
- Provedení: RR
- Motory: 747 - 760 cm3
- Převodovka: 3 rychlosti manual
- Rozvor:
- Délka: 3663
- Šířka: 1430
- Výška: 1470
- Hmotnost pohotovostní: 620
- Max.rychlost: 90
- Počet vyrobených kusů: přes 1 100 000
Renault 4CV - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Ford Probe
Technická data:
- Koncepce FF
- Více generací vozidla
Ford Probe - test jízdních vlastností - video
Vyhýbání se vlevo
Dát si pozor, zda protijedoucí vozidlo chce opravdu odbočit, nebo mu zůstal zapnutý blinkr z posledního odbočování, neví o tom a pak pokračuje rovně. To je velmi časté u motocyklů, protože tam se blinkr nevypne sám po dokončení odbočení a vyrovnání směru jízdy.Proto je třeba být velmi obezřetný a počkat si, kam protijedoucí skutečně odbočí.
Je třeba si najet, co nejblíže k levému okraji mého pruhu a také zvážit, jestli protijedoucí vozidlo není příliš dlouhé (souprava, návěs, traktor s vlekem) a nebude nuceno si nadjet za střed křižovatky. V takovém případě je lépe mu ukázat, že mu dávám přednost, aby projel křižovatku jako první.
Pokud je dostatek místa pro vyhýbání (vejdou se na křižovatku bezpečně obě odbočující vozidla, pak se mohou vyhnout vlevo, tedy se míjejí pravými boky vozidel. Pokud to dopravní situace dovolí, mohou takto pokračovat v odbočování vlevo další protijedoucí automobily, aniž by si navzájem křížily směr jízdy.
Na obrázku níže je patrné, že i delší vozidla si vyhnou a nezaklíní se do sebe.
Nesprávný způsob, delší vozidla se snaží objet a zaklíní do sebe, ale i menší vozidla by si křížila takto směr jízdy.
Na obrázku níže se delší vozidla zaklíní do sebe a zablokují křižovatku.Dvě jednosměrné silnice s dělícím pásem a místem pro možné otočení - změny směru jízdy, tedy přejetí na jednosměrku za dělícím pásem
Pokud jsou dvě jednosměrné silnice odděleny dělícím pásem a je zde místo pro otočení směru jízdy, dbá řidič zvýšené opatrnosti a pokud místo pro odbočení není rozděleno ostrůvkem, tak si najíždí tak, aby se zase nekřížil s protijedoucím vozidlem, které má také v úmyslu odbočit do protisměru.Pozor! Toto řešení je nebezpečné tím, že mnoho řidičů ze zvyku si najede na pravou stranu a srazí se s protijedoucím řidičem. Proto se tyto situace někdy řeší ostrůvkem a příkazovými značkami.
Obdobný případ jako předchozí, ale místo pro možné odbočení (změny směru jízdy) je rozděleno ostrůvkem a označeno značkou Přikázaný směr jízdy
Je třeba být velmi obezřetný, sledovat dopravní značení a úpravu místa pro možnost změny směru jízdy.Date: 20.08.2021 - 15:29
Automobil na lidský pohon již není utopie. Moderní materiály umožňují vytvořit ultralehkou konstrukci a pokud navíc je vozítko opatřeno pomocným elektromotorkem, tak jako elektrokola, pak ani šlapaní nemusí být fyzicky náročné.
Prohlédněte si vozítko v přiloženém videu.
https://www.youtube.com/watch?v=4lKq1fGtXFM
Prohlédněte si vozítko v přiloženém videu.
https://www.youtube.com/watch?v=4lKq1fGtXFM
Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola
V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.
Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.
Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?
Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.
Date: 06.12.2020 - 08:10
Pozor! pokud tedy WD-40 obsahuje ropné látky, není vhodný na ošetření gumového těsnění. Při dlouhodobém působení může u některých typů gumy (pryže) způsobit bobtnání.
Na ošetření gumy glycerin, ricinový olej, či silikonový sprej (zabrání, či zpomaluje oxidaci pryže).
https://www.nanoprotech.cz/sprej/nanoprotech-super-antirain/
Řidiči používají pro zabránění, či zmírnění přimrzání gumového těsnění dveří.
Date: 28.12.2020 - 10:32
Na ošetření gumy glycerin, ricinový olej, či silikonový sprej (zabrání, či zpomaluje oxidaci pryže).
Nevysychavé oleje, či glycerin vytvoří dlouhodobě lepkavý povrch, na který se lepí prach, tudíž není vhodný tam, kde by bylo nebezpečí vytvoření brusné pasty (panty dveří, ložiska, kluzné plochy).
WD-40
Použití:- původně na odpuzování vody, nebo její vytlačení, ochrana před korozí, vytvoření ochranného filmu
- WD-40 je mazivo, které má schopnost prolínat do těsných spár obsahující ropné produkty / uhlovodíky
- uvolňování a konzervace rezivých závitů
- mazivo na pevné a pohyblivé mechanické klouby
- vyleštění plastu světlometů aut (nastříká se trochu spreje a rozetře jemným hadříkem - krátkodobý účinek)
- čistění mastných šmouh od šmíru, či oleje na karoserii
- předčistění rukou zamazaných při opravě vozidla (černá směs oleje, špíny, vazelíny)
- čistění ráfků kol
- čistění plastových části v motorové sekci (plast se pak leskne, vypadá jako nový, ale zase se brzy zapráší a je na to lépe použít přípravek určený k čistění plastů)
- postříkání šroubů kol, před výměnou kola (např. než se jede přezout, zmírní se nebezpečí utržení / zalomení šroubu)
- konzervování nářadí před zimním obdobím (sekačka: vnitřek bubnu i s nožem, rýče, motyky a pod.)
- ochrana kontaktů před oxidací (ale lépe je použít přípravek na to přímo určený)
- mazání, prostříkání vrzajících pantů
Nanoprotech tekuté stěrače
využívá nanočástice, které po aplikaci dokonale vyhladí povrch skla a zaplní na něm i ty nejmenší trhliny a póry. Ošetřený povrch skla se tak zarovná a vytvoří se na něm neproniknutelná nanobariéra, která aktivně odpuzuje vodu, výrazně omezuje namrzání a ulpívání nečistot na skle. Ochranná vrstva si zachovává své vlastnosti po dobu 3 měsícůhttps://www.nanoprotech.cz/sprej/nanoprotech-super-antirain/
Konkor
KONKOR 101 je určen k ochraně výrobků ze železných kovů proti atmosférické korozi. Používá se ke konzervaci a mazání zbraní, přístrojů, jemných mechanismů, náhradních dílů. Svou kompaktabilitou s palivy a velice tenkým konzervačním filmem je určen také pro konzervaci motorů a vstřikovacích čerpadel. Nedoporučuje se používat ke konzervaci alkalicky černěných povrchů a barevných kovů. Použití v kombinaci s obalem z PVC není vhodný.Silikon olej sprej
silikonový olej nízké viskozity pro běžné účely, používaný pro mazání kovových i nekovových povrchů jako jsou například vodítka, dopravníky, stříhací nože a plastové součásti.Řidiči používají pro zabránění, či zmírnění přimrzání gumového těsnění dveří.
Coyote PTFE-SPRAY
Teflonové mazivo, které se hodí pro ošetření kontaktů, kterým kromě mazání zajistí i náležitou ochranu. Zajisté ho využijete k promazávání zámků, pantů. Po odpaření, či vyschnutí oleje, zajišťuje teflon nouzové mazání a tím prodlouží dobu účinnosti maziva. Protože neobsahuje silikony, neváže na sebe další nečistoty.Jak vyrobit vlastní penetraci na uvolnění závitů
Použít kapaliny s vysokou penetrací. Například kapka petroleje ne rezavém plechu se bude rozšiřovat daleko rychleji, než kapka vody.- dříve červená brzdová kapalina se nechala působit na závit přes noc, nebo i déle (brzdová kapalina Syntol 205 červená)
- petrolej (pokapat spoj)
- nafta také velmi dobře vzlíná
- syntetická ředidla s troškou oleje, samotné ředidlo by se zcela odpařilo a spoj by nebyl promazán
Date: 28.12.2020 - 10:32
Editace: 7.8.2011 - 10:00
Počet článků v kategorii: 351
Url:renault-4cv