Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Výměna kola


AD MOB

Stále více řidičů je usmrceno při výměně propíchnuté pneumatiky a
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.

Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.



  • - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
  • - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
  • - obléct reflexní vestu
  • - postavit trojúhelník
  • - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
  • - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
  • - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
  • - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
  • - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
  • - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
  • - vyšroubovat všechny šrouby - matice
  • - sundat kolo
  • - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
  • - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
  • - uvolnit hever a spustit vůz na zem
  • - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
  • - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
  • - zkontrolujeme počet posádky
  • - uklidíme výstražný trojúhelník


Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.

Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.

336LW NO topic_id




AD MOB

Další témata ....(Topics)


152

Peugeot 307 | peugeot-307



Peugeot 307 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Výrobce: Peugeot Francie
  • Léta výroby: 2001-2008
  • Předchůdce: Peugeot 306
  • Nástupce: Peugeot 308
  • Třída: malý rodinný vůz
  • Karoserie: 3 až 5 dveřový hatchback. 2-dveřové kupé, kabriolet, 4-dveřový sedan
  • Motor: 1.4 L až 2,0 L
  • Délka Hatchback: 4.210 mm
  • Coupé Cabriolet: 4.350 mm
  • Kombi: 4.420 mm
  • Sedan: 4.470 mm
  • Šířka: 1730 mm
  • Výška: 1510 mm
  • Podobné: Citroën C4

Peugeot 307 - video

**

168

Renault Koleos | renault-koleos



Renault Koleos cena ceník ceny

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce .

Technická data:

  • Karoserie SUV
  • Platforma Nissan C
  • Designér Patrick le Quément
  • Technické údaje
  • Délka 3 715 mm
  • Šířka 1 680 mm
  • Výška 1 590 mm

Renault Koleos - video

**

65

Cyklista v noci viditelnost | cyklista-v-noci-viditelnost-id-784


Cyklista i chodec se v noci mohou chránit na komunikaci jen
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.

Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.



A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.



Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.

Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.



Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
49

Jak zvedat auto, proč se prahy bortí při zvedání | jak-zvedat-auto-proc-se-prahy-borti-pri-zvedani-id-637


Potřebujeme vyměnit kolo na autě, dáme hever pod práh v místě k tomu
určeném a práh se začne bortit. Proč?

  • použili jsme zvedák, který není určen pro zvedání příslušného automobilu
    ( totiž zvedák má hlavici, která je tvarovaná na určitý typ prahu a obejme jej,
    tím tlačí na větší plochu prahu a nepoškodí jej
  • práh je již tak zkorodovaný, že se bortí



Pak může mít automobil ještě "zvedací místa - body" na kterých se zvedá na
ližinách zvedáku.Místa se podkládají gumovými terči pro rozložení tlaku.

Automobil nezvedáme za nápravy, motor, převodovku ani prahy, pokud používáme zvedací plošinu využijeme podpěrná místa - podélné nosníky.
7

Renault Thalia 1,4 8V | renault-thalia-1-4-8v


Renault Thalia 1,4 8V benzin natural 95 recenze r.v. 2005. přezdívka u českých řidičů - Natálka
Nejnižší dlouhodobá spotřeba: 5,5 litru/100km
Běžná dlouhodobá spotřeba: 7,5 litru/100km

Rozměry: 4150 délka x 1639 šírka x 1417 výška/ mm
Rozvor: 2472 mm
Zavazadlový prostor objem: 510 litrů
Thalia spotřeba: 6l/100km (dva lidé, 40% kopce s převýšením do 300 metrů, 50% rovina, 10% město - jízda dle předpisů spíše ekonomická s plynulou akcelerací s otáčkami motoru kolem 3000 za mintu)
Při rozsvícení kontrolky rezervy paliva zůstává v nádrži ještě asi 10 litrů.
Renault Thalia se vyrábí v tureckém automobilovém závodu Oyak-Renault ve městě Bursa (1 450 000 obyvatel).

Pro řidiče který je vysoký 180 cm je Thalia velmi pohodlná, nic netlačí, příjemné posezení, jen spojkový pedál je nutné sešlapovat více špicí chodidla, jinak se při pouštění pedálu špice boty zadrhne o spodní část palubní desky a je to zejména při rozjezdu na křižovatkách celkem nepříjemné.

Pro cestující na zadních sedadlech je místa také dost, ale je třeba, aby řidič a spolujezdec, je li to nutné, trošku posunuli dopředu.

Kufr je velmi prostorný, škoda jen, že nelze vyklápět zadní kapotu i se zadním sklem, pak by tam vešla lednička, pračka atd. jako nic.

Výměna žárovek je velmi jednoduchá a není nutno jezdit po servisech a utrácet zbytečně peníze.

Motor o výkonu 55kW jistě lepší, jak Fabia s motorem o výkonu 40kW, ale v kopcovitém terénu by se nějaký ten kilowatt navíc jistě využil.
Maximální točivý moment 114Nm (11.6mkg) při 4250 ot / min
Odhlučnění motoru je vcelku dobré.
Pozor, u moderních motorů OHC může při startování roztlačením nebo roztažením přeskočit rozvodový řemen. Důsledkem toho se může srazit píst s ventilem.

Rozvodové řemeny nechejte vyměnit dle technické dokumentace k vozidlu, tedy například po 120 000 kilometrech, nebo 5 letech.

Zasekávání plynu u vozidel vybavených lankem v bovdenu je způsobeno roztřepením lanka (prasknutím jednotlivých vláken) a zadrháváním v bovdenu. Dochází k němu někdy již po 50 000 km. Do bovdenu je dobré občas kápnout pár kapek oleje aby lanko lépe běhalo a neprodíralo se.

Design vozidla je univerzální, tedy nenadchne okamžitě, ale taky se hned neohledí.

Manuál k ovládání a údržbě vozu: Manuál Renault Thalia

Rychlost v km při 4250 otáčkách motoru na určitý rychlostní stupeň.
1. 29,8
2. 54,1
3. 83,9
4. 114,7
5. 139,4


Automatické zhasínání a rozžíhání světel

Renault

Renault

Renault Thalia detail rozdělovače a hlavy motoru se vzduchovým filtrem.





Editace: 1357733987
Počet článků v kategorii: 336
Url:vymena-kola-id-421

AD
11 Share
Share
Tweet