Parkování podélné - jak odhadnout boční vzdálenost od obrubníku
Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa.
1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování
- Najít si vhodné místo, parkoviště s obrubníkem či nějakou rovnou hranicí, která bude představovat obrubník. Obrubník lze simulovat čárou křídy, nebo prkénkem.
- Najet souběžně s k teto hranici - automobil je po celé délce (pravé) boční strany ve stejné vzdálenosti od obrubníku. Kola jsou od obrubníku vzdálena tak, jak bude řidič chtít parkovat. Například 10 cm. Až bude mít řidič větší zkušenosti, může najíždět blíže k obrubníku. Z počátku je nebezpečí, že poškodí poklice kol, pláště pneumatik, ventilky, či rávky kol, proto je lepší nechávat z počátku učení větší odstup od obrubníku.
- Vyznačit si např. křídou úhel 45° s obrubníkem.
- Vytočit kola řízené nápravy maximálně vlevo - plný rejd vlevo (obrubník je vpravo vedle auta).
- Pomalu jet směrem max vlevo tak dlouho, až pravá strana automobilu svírá s obrubníkem 45°
- Zastavit
- Vyfotit v pravém zpětném zrcátku jak se jeví obrubník, v jaké vzdálenosti je od zadní části automobilu atd.
- Změřit metrem vzdálenost zadního pravého kola od obrubníku
- Výše uvedené údaje budou sloužit jako vodítko pro podélné parkování.
Na obrázku níže řidič poodjel od obrubníku na úhel 45° a vídí v pravém zpětném zrcátku, že zadní pravý roh vozu je zhruba nad počátkem obrubníku. Když v této pozici dá plné levé rejdy, tak nacouvá - stočí se souběžně k obrubníku, aniž by o něj zavadil.
Výpočet vzdálenosti středu pravého zadního kola od obrubníku při úhlu boční strany vozidla 45° k obrubníku parkovacího místa
Přibližný výpočet potřebuje rozměry:
- rozvor náprav + délka přední časti od osy přední nápravy po předek vozidla
- poloměr otáčení, polovina průměru otačení vozidla mezi stěnami
- úhel natočení k chodníku (obrubníku) je 45°
Date: 22.07.2020 - 11:46
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Přísavka nedrží na skle, co dělat?
- zkontrolovat přísavku zda má správný tvar misky, aby z ní bylo možno vytlačit co nejvíce vzduchu (u přísavky navigace s páčkou na vytláčení vzduchu, pokud je přísavka rovná, zkusit zatlačit páčku a tím prohnout přísavku na 24 hodin, jestli se natvaruje)
- zkontrolovat přísavku zda není prasklá, popukaná, poškrábaná, nevhodnou vyřadit (nebo zkusit přilepit)
- 100% odmastit povrch přísavky i skla a zbavit prachu - nečistot
- nepřisávat na sklo v jeho prohnutém místě - tvaru
- pokud znovu nedrží zkusit jemně naslinit okraje přísavky
- pokud opět nedrží zkusit použít nějaké lepidlo na přísavky k tomu určené (pozor na poleptání komponent)
- lepidlo např. BISON
Tvar přísavky má být prohnutý, aby se vymáčklo, přitisknutím na hladký povrch, co nejvíce vzduchu
Tlak okolního vzduchu pak zajistí, že přísavka drží (po dobu, pokud se pod ní opět nedostane okolní vzduch).
Date: 22.07.2020 - 11:46
Fiat Strada
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Strada - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Příčina je v povolení šroubků držících táhlo od motorku.
Popis postupu opravy zavírání dveří Renault Clio Thalia II.
- vytáhneme kliku stahování okna
- odšroubujeme otvírání dveří na vnitrní výplni
- odšroubujeme misku zavírání dveří
- odloupneme spodní a boční část výplně dveří , drží na plastových připínáčcích
Vysuneme vnitřní otvírač dveří a vyvlečeme jej z táhla které je na konci zahnuté do Z
Detail plastových připínáku které je nutno rozpojit od dveří šroubovákem.
Těsnění odkrojit tenkým nožíkem od dveří.
Celý díl výplně pak vysuneme směrem nahoru, je na horním konci zavěšen v drážce, nelze odloupnout!!!!!!!!
Tyto šroubky se povolují sami třesením, tak je třeba táhlo od motorku
zasunout, já ještě na konci trošku zahnu aby už nemohlo jezdit sem a tam
a dotáhnout ten jeden červík, ale lepší všecky tři protože se povolují všechny.
Pokud je možné zalepit nějak závit proti povolení, tak by to bylo možná lepší.
Poloha kostky na táhlech centrálního zamykání Renault Clio - Thalia II.
Kostka je, při poloze zamčeno, téměř z poloviny schovaná pod plechem dveří a těžko se utahuje
zadní šroubek. Při poloze "odemčeno" se na kostku s šroubovákem nedostanete vůbec.
Smart je automobilová značka společnosti Daimler AG.
Pod touto značkou se ukrývá mini automobil vyznačující se nejen nízkou spotřebou asi 5 l/100km benzínu, nebo 3 l/100km u dieselu, ale i schopností odrazit se od překážky.
Tuto schopnost odrazit se od překážky umožňuje nízká hmotnost vozu, ale také nárazníková zóna automobilu.
Video vozidla Smart kde je zaznamenán čelní i boční náraz.
Automobil Smart se doslova odrazí od překážky a řidič i posádka má vysokou šanci vyváznout z tohoto střetu se zdravou kůží. Boční náraz pak způsobil to, že Smart byl odsunut stranou a boční airbag pak zabrání přímému střetu řidiče s výplní a oknem dveří.
**VIDEO YOUTUBEDate: 08.07.2011 - 11:42
Výhody vozítka Smart
- vysoká bezpečnost vozidla při srážce s překážkou viz video
- snadnější parkování v přeplněných městech
- snadnější průjezd přecpanými městy
- nízká spotřeba hlavně u dieselové varianty 3,1 l/100 km
- snímatelná střecha (jen u některých variant)
- vyrábí se i elektromobily Smart
Smart cena - kolik stojí automobil Smart
V roce 2011 se cena základní varianty vozu pohybovala okolo 239 000 KCZ.Motocykl jehož motor je poháněn stlačeným vzduchem.
Klasický spalovací motor má píst, válec, ventily, klikový mechanizmus, blok motoru atd. Pokud brzdíme motorem, tak funguje obdobně, jako kompresor a to přivedlo jednoho Inda k myšlence pohánět svůj motocykl stlačeným vzduchem.
**VIDEO YOUTUBEDate: 08.07.2011 - 09:11
Na motocyklu jsou umístěny tlakové nádoby, do kterých se natlačí vzduch. Ten je pak přiváděn do válce motoru a nahrazuje expanzi paliva v klasickém zážehovém motoru. Otázkou zůstává zda motor dokáže fungovat, jako kompresor při jízdě z kopce, či při brzdění, tedy zda využije kinetickou energii motocyklu k zvýšení tlaku v tlakových nádržích, což by zvýšilo ekonomiku provozu i dojezd motocyklu.
Pro ty, co si myslí, že takovýto motocykl je zcela ekologický je nutno podotknout, že na stlačení vzduchu je třeba použít energii. V případě, že by tato energie byla získána například pomocí solárních panelů, pak by i provoz byl velmi ekologický v jiných případech to s ekonomikou provozu nebude tak růžové, ale pravdou je, že takový motocykl, či kolo by se osvědčilo ve velkých uzavřených halách, kde není možné používat vozítka na elektrický, či benzínový pohon.
Editace: 22.7.2020 - 20:30
Počet článků v kategorii: 351
Url:parkovani-jak-odhadnout-vzdalenost-od-obrubniku