Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Parkování podélné - jak odhadnout boční vzdálenost od obrubníku


AD MOB

Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebude řidič překážet a budete mít na vše klid.

Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa.

1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování

  1. Najít si vhodné místo, parkoviště s obrubníkem či nějakou rovnou hranicí, která bude představovat obrubník. Obrubník lze simulovat čárou křídy, nebo prkénkem.
  2. Najet souběžně s k teto hranici - automobil je po celé délce (pravé) boční strany ve stejné vzdálenosti od obrubníku. Kola jsou od obrubníku vzdálena tak, jak bude řidič chtít parkovat. Například 10 cm. Až bude mít řidič větší zkušenosti, může najíždět blíže k obrubníku. Z počátku je nebezpečí, že poškodí poklice kol, pláště pneumatik, ventilky, či rávky kol, proto je lepší nechávat z počátku učení větší odstup od obrubníku.
  3. Vyznačit si např. křídou úhel 45° s obrubníkem.
  4. Vytočit kola řízené nápravy maximálně vlevo - plný rejd vlevo (obrubník je vpravo vedle auta).
  5. Pomalu jet směrem max vlevo tak dlouho, až pravá strana automobilu svírá s obrubníkem 45°
  6. Zastavit
  7. Vyfotit v pravém zpětném zrcátku jak se jeví obrubník, v jaké vzdálenosti je od zadní části automobilu atd.
  8. Změřit metrem vzdálenost zadního pravého kola od obrubníku
  9. Výše uvedené údaje budou sloužit jako vodítko pro podélné parkování.

Na obrázku níže řidič poodjel od obrubníku na úhel 45° a vídí v pravém zpětném zrcátku, že zadní pravý roh vozu je zhruba nad počátkem obrubníku. Když v této pozici dá plné levé rejdy, tak nacouvá - stočí se souběžně k obrubníku, aniž by o něj zavadil.

parkovani-podelne-vzdalenost-praveho-zadniho-kola-od-obrubniku-pri-uhlu-45-stupnu

Výpočet vzdálenosti středu pravého zadního kola od obrubníku při úhlu boční strany vozidla 45° k obrubníku parkovacího místa

Přibližný výpočet potřebuje rozměry:

  1. rozvor náprav + délka přední časti od osy přední nápravy po předek vozidla
  2. poloměr otáčení, polovina průměru otačení vozidla mezi stěnami
  3. úhel natočení k chodníku (obrubníku) je 45°
Vytvoří se několik pravoúhlých trojúhelníku a postupným výpočtem délky jejich stran se dojde výsledku.

parkovani-podelne-vypocet-vzdalenosti-zadniho-kola-od-obrubniku
Date: 22.07.2020 - 11:46

346LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


333

Parkování podélné obrázkový tutoriál | parkovani-podelne-tutorial-navod


Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebudete překážet a budete mít klid. Nejlépe se domluvit s nějakou autoškolou. Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa. Ideální by bylo mít kameru umístěnou na čele řidiče a výjezd z parkovacího místa si natočit a pak v klidu si prohlédnout, jak vidíte auto před sebou, co vidíte ve zpětných zrcátkách, kdy a jakým směrem otáčíte volant. Při zajetí zpět na toto místo použít obrácený postup vyjíždění z parkovacího místa.

Také můžete vyzkoušet parkovací trenažér - zmenšené velikosti, ale princip zůstává stejný, jako v reálu.

1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování

Jakmile řidič začne hledat místo pro parkování, musí o tom uvědomit ostatní řidiče zapnutím příslušného blinkru. Prostor pro parkování nechť je delší minimálně o 1,5 metru než délka vozu, který chce na tomto místě parkovat. Když najde řidič vhodný prostor, zastaví u vozidla stojícího ZA tímto prostorem tak, že zpětná zrcátka budou v jedné přímce a mezera mezi boky vozidel bude 60 až 90 cm.

parkovani-podelne-tutorial-1-vyber-mista-zastaveni-vedle-vozidla-zrcatka-na-zrcatka.png

2. Couvání tak aby kolo zadní nápravy bylo před koncem zadku sousedního vozidla

Řidič parkujícího vozidla začne couvat rovně zpět tak dlouho, až v zadních bočních dveřích (okénku) uvidí konec - zadní okraj - sousedního vozidla. Protože zadní kola jsou většinou hned za zadními dveřmi, někdy částečně pod nimi, měla by být v tomto okamžiku zadní náprava těsně před koncem sousedního vozidla. Například: Pokud máte zadní nápravu přesně pod opěradly zad zadních sedadel, zadní okraj sousedního vozu bude v jedné přímce s těmito opěradly. To je důležité pro následné zatáčení do parkovacího místa. Kdyby bylo zadní kolo ještě příliš daleko od hranice zadku sousedního vozidla, mohlo by dojít, při zatáčení na parkovací místo, k najetí do zadku sousedního vozidla. Čím je však mezera mezi vozidly větší, tím dříve může parkující vozidlo zabočit, chce to však tréning. Pozici zadní nápravy vůči sousednímu vozidlu je třeba správně určit a vše nacvičit na klidném místě, nejlépe na cvičišti autoškoly.

parkovani-podelne-tutorial-2-couvani-na-uroven-zadku-sousedniho-vozidla.png

3. Zastavit a plné rejdy vpravo

Jakmile parkující auto dosáhne zadní nápravou úrovně konce sousedního vozidla, zastaví a řidič natočí kola zcela vpravo, viz obrázek, a pak znovu začne couvat.

parkovani-podelne-tutorial-3-plne-natoceni-kol-vpravo.png

4. Couvat na úhel 30°, nebo na pravý roh zadního vozidla

Vozidlo, které chce zaparkovat, začne couvat. Pokud za parkovacím místem stojí další vozidlo, řidič couvá tak dlouho, až je levá strana vozidla natočena na pravý přední roh vozidla za parkovacím místem, NEBO až vozidlo svou podélnou osou (bokem) svírá s obrubníkem (okrajem parkovacího místa) úhel 30°.

parkovani-podelne-tutorial-4-couvani-na-uhel-45-na-pravy-roh-zadniho-vozidla.png

5. Plné levé rejdy a zacouvání do parkovacího místa

Řidič parkujícího vozidla může ještě couvnout s ROVNÝMI koly tak daleko, aby při pohledu nad pravým zpětným zrcátkem viděl přesně levý zadní roh vozidla před sebou. NEBO aby zadní pravé kolo(misto, kde se kolo dotýká vozovky) bylo zhruba 130-100 cm od obrubníku (okraje parkovacího místa - dle délky parkovaného vozidla). Pokud má parkující vozidlo dlouhý čumák - přední část - je lépe couvnout tak, že nad pravým zpětným zrcátkem (osa řidič, pravé zrcátko ) směřuje na levý okraj poznávací značky - SPZ vozidla před ním. Jakmile parkující vozidlo dosáhne této pozice řidič zastaví a dá plné levé rejdy - vytočí přední kola maximálně vlevo.

parkovani-podelne-tutorial-5-maximalni-leve-rejdy.png

6. Plné levé rejdy a couvání k vozidlu ZA parkovacím místem.

Řidič parkujícího vozidla couvá s plnými levým rejdy k přední části vozidla stojícího za ním. Musí velmi opatrně, jen přes spojku, bez plynu (na rovině). Pokud vozidlo nemá parkovací senzory, je třeba buď požádat spolujezdce, nebo jinak zjistit, kolik si řidič může ještě dovolit couvnout. Řidič také hlídá v pravém zpětném zrcátku obrubník parkovacího prostoru.

parkovani-podelne-tutorial-6-nacouvani-k-zadnimu-vozidlu.png

7. Vystředění vozidla na parkovacím místě

Řidič parkujícího vozidla srovná rejdy, nebo zatočí mírně vpravo a popojede vpřed na střed parkovacího místa, aby řidič za ním mohl vyjet a řidič před ním mohl couvnout před výjezdem z parkovacího místa.

8. Závěrem

Zkušení řidiči s vozidly, které již mají vyzkoušené, nacouvávají levým bokem svého vozidla pod úhlem 30° tak, že přímka protažené po levé straně vozidla míří na střed délky parkovacího místa. V určité vzdálenosti zadního pravého kola od obrubníku (60-90cm) dají plný levý rejd, nacouvají těsně k vozidlu, které stojí za nimi a dorovnají popojetím vpřed k obrubníku.


Date: 22.07.2020 - 11:46
322

Co znamená zkratka MPV automobil | co-znamena-mpv-automobil


Co znamená zkratka MPV automobil.

(compact) MPV multi-purpose vehicle - znamená víceúčelové vozidlo.
Může dobře sloužit pro pohodlnou přepravu více osob, ale i rozměrnějšího nákladu, po sklopení zadních sedadel, která tím tvoří rovnou podlahu.

Lancia Voyager je typický představitelem MPV - multi-funkčního vozidla.

lancia-voyager.jpg
Date: 22.07.2020 - 11:46
179

Renault 15 | renault-15



Renault 15

Roky produkce 1971 – 1977.

Technická data jako u Renault 17:

  • Předchůdce: Renault Caravelle
  • Nástupce: Renault Fuego
  • Třída: střední sportovní
  • Karoserie: 2-dveřový coupe
  • Provedení: FF
  • Motory: 1.5 až 1.7 L 44 - 79 kW
  • Převodovka:
  • Rozvor: 2 440
  • Délka: 4 255
  • Šířka: 1 640
  • Výška: 131
  • Hmotnost pohotovostní: 965 - 1080
  • Max.rychlost: 150 - 180 km/h

Renault 15 - video

**

10

Aditiva do paliv | aditiva-do-paliv


Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.

Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.
Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
  • zlepšit startování i za silných mrazů
  • snížit tvorbu usazenin
  • snížit opotřebení sedel ventilů
  • snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
  • chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
  • snížit tření v pracovním prostoru válce
  • eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
  • snížit kouřivost motoru
  • snížit spotřebu (asi do 7%)
  • zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
  • čistotu vstřikovacích trysek
  • snížit opotřebení a poškození součásti
  • zvýšit životnost motoru

V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.

Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:

  • Castrol TDA do nafty
  • Castrol TBE do benzínu
  • VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
  • VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
  • BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo

309

Fiat Seicento | fiat-seicento



Fiat Seicento

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Výroba 1997 - 2010
  • Rozvor 2200 mm
  • Délka 3319 mm
  • Šířka 1508 mm
  • Výška 1445 mm
  • Hmotnost 805 kg

Fiat Seicento - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz


Editace: 22.7.2020 - 20:30
Počet článků v kategorii: 346
Url:parkovani-jak-odhadnout-vzdalenost-od-obrubniku

AD
11 Share
Share
Tweet