Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Vozík za auto řidičský průkaz skupiny B a E, max hmotnost


AD MOB

B - skupina do 3500 kg
Dle evropské směrnice celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy auto + vozík, nesmí překročit 3500 kg.

B + E skupina
celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy přívěsný vozík i s autem, nesmí překročit 4250 kg.

Váhové limity pro přívěsný vozík (kolik můžeme na něj naložit) a pro osobní automobil (jak těžký náklad můžeme za
ním táhnout) uvádí výrobce a nesmíme tyto hodnoty překročit.

Co když táhnu prázdný přívěsný vozík a tedy hmotnost soupravy nepřekročí zákonem povolenou hodnotu?
Musím mít příslušné oprávnění, jako bych táhl za autem plně naložený vozík a pak bych již překročil tuto hranici?
Na nákladní automobil musíte mít příslušnou skupinu řidičského oprávnění i když
nepovezete žádný náklad, proto počítejte s tím, že musíte mít oprávnění k maximální
možné hmotnosti plně naložené soupravy a neriskujte.

Bedlivě sledujte novelizace zákonů, pokuty za jejich porušení jsou velmi vysoké.

347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


192

Renault Floride | renault-floride



Renault Floride

Roky produkce 1959 – 1962.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce:
  • Třída: kabriolet
  • Karoserie: 2 dvou dveřové coupe, kabriolet
  • Provedení: RR
  • Motory: 4 válce - 845 až 1108 cm3
  • Převodovka: 4 rychlosti synchron
  • Rozvor: 2265 mm
  • Délka: 4265 mm
  • Šířka: 1575 mm
  • Výška: 1320 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 845 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů: 82.874

Renault Floride - video

**

223

Volkswagen Eos | volkswagen-eos



Volkswagen Eos

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/eos.pdf

Technická data:

  • Vnější rozměry
  • Délka, mm 4423
  • Šířka, mm 1791
  • Výška, mm 1444
  • Rozvor, mm 2578
  • Průměr otáčení, m 10,9
  • Objem palivové nádrže, l 55
  • Objem zavazadlového prostoru, l * 38
  • //www.volkswagen.cz/pdf_gen/eos.pdf

Volkswagen Eos - recense - video

**

**

315

Fiat Topolino | fiat-topolino



Fiat Topolino

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Délka 3215 mm
  • Šířka 1275 mm
  • Výška 1377 mm
  • Rozvor 2000 mm
  • Hmotnost 550 kg

Fiat Topolino - renovace vozu - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
125

Ověření motoru zda má problematický software - emise | overeni-motoru-zda-ma-problematicky-software-emise


Ověření se provádí na níže uvedeném odkaze a to zadáním VIN kódu, který můžete nalézt na karoserii, nebo v technickém průkazu a skládá se ze 17 znaků (číslic, písmen).

Ověření naftového motoru zda používá vadný software
88

Kulový čep klepe jak poznat, klepání, klepot | kulovy-cep-klepe-jak-poznat-id-2295


Klepání kulových čepů - kulového čepu, lze poznat již při jízdě po dlážděné vozovce z žulových kostek - kostkovici.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.

Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...

Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.

Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.

Kontrola u zvednutého kola, které se nedotýká vozovky

Je třeba kolo zvednout tak, aby viselo volně ve vzduchu.
Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.

Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.


Editace: 1383377452
Počet článků v kategorii: 347
Url:vozik-za-auto-ridicsky-prukaz-skupiny-b-a-e-max-hmotnost-id-599

AD
11 Share
Share
Tweet