Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Vozík za auto řidičský průkaz skupiny B a E, max hmotnost


AD MOB

B - skupina do 3500 kg
Dle evropské směrnice celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy auto + vozík, nesmí překročit 3500 kg.

B + E skupina
celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy přívěsný vozík i s autem, nesmí překročit 4250 kg.

Váhové limity pro přívěsný vozík (kolik můžeme na něj naložit) a pro osobní automobil (jak těžký náklad můžeme za
ním táhnout) uvádí výrobce a nesmíme tyto hodnoty překročit.

Co když táhnu prázdný přívěsný vozík a tedy hmotnost soupravy nepřekročí zákonem povolenou hodnotu?
Musím mít příslušné oprávnění, jako bych táhl za autem plně naložený vozík a pak bych již překročil tuto hranici?
Na nákladní automobil musíte mít příslušnou skupinu řidičského oprávnění i když
nepovezete žádný náklad, proto počítejte s tím, že musíte mít oprávnění k maximální
možné hmotnosti plně naložené soupravy a neriskujte.

Bedlivě sledujte novelizace zákonů, pokuty za jejich porušení jsou velmi vysoké.

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


41

Nejvyšší řiditelný bicykl na světě video | nejvyssi-riditelny-bicykl-na-svete-video-id-563


Nejvyšší řiditelný bicykl na světě měří od země po sedadlo 14.5 stopy
tedy 4.42 metru.
Řídit takové kolo chce již odvahu, talent, dobrou silnici a policii,
která včas usměrní provoz na komunikaci.

**
144

Peugeot 104 | peugeot-104



Peugeot 104 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Roky výroby 1972-1988
  • Nástupce Peugeot 205
  • Třída malý vůz
  • Karoserie 4-dveřový sedan 3-dveřový hatchback 5-dveřový hatchback
  • Koncepce FF
  • Motor 1,0 l
  • Délka 3600 mm
  • Šířka 1520 mm
  • Výška 1391 mm
  • Podobné Citroën LN
  • Designer Paolo Martin

Peugeot 104 - video

**

220

Ceny automobilů Škoda Auto srpen 2011 | skoda-auto-orientacni-ceny-automobilu-skoda-auto-srpen-2011



Pro Vaši zajímavost ceny modelů vozů Škoda Auto - 4. srpen 2011

Yeti
Yeti od 362 900
Yeti GreenLine od 460 900
Yeti Fresh od 428 900
Fabia
Fabia od 199 900
Fabia Monte Carlo od 329 900
Fabia GreenLine od 351 900
Fabia Magic od 194 900

Fabia Combi
Fabia Combi od 237 900
Fabia Combi GreenLine od 366 900
Fabia Combi Magic od 234 900

Octavia
Octavia od 332 900
Octavia Edition CZ od 334 900
Octavia GreenLine od 503 900
Octavia "GreenLine Edition" CZ od 450 900
Octavia TSI Drive od 344 900

Octavia Combi
Octavia Combi od 372 900
Octavia Combi Edition CZ od 364 900
Octavia Combi GreenLine od 545 900
Octavia Combi GreenLine Edition CZ od 480 900
Octavia Combi TSI Drive od 374 900

Octavia Tour
Octavia Tour od 269 900
Octavia Tour Trumf od 254 900

Octavia Combi Tour
Octavia Combi Tour od 299 900
Octavia Combi Tour Trumf od 284 900

Roomster
Roomster od 269 900
Roomster GreenLine od 390 900
Roomster MAGIC od 239 900

Superb
Superb od 574 900
Superb GreenLine od 612 900

Superb Combi
Superb Combi od 604 900
Superb Combi GreenLine od 641 900

Praktik
Praktik od 237 881

Zdroj: //cc.skoda-auto.com/cze/pages/step1.aspx?carlinecode=68112

39

Automobil se spotřebou 1 litr paliva na 100 km Volkswagen | automobil-se-spotrebou-1-litr-paliva-na-100-km-volkswagen-id-525


Automobil, který se chlubí touto spotřebou se nazývá Volkswagen XL1.
Volkswagen XL1 je dvoumístný vůz, který spotřebuje 1 litr nafty na 100 km.
Volkswagen XL1 je vyroben s lehkých materiálů s dokonalým aerodynamickým tvarem, bez zpětných zrcátek venkovních.
Namísto zpětných zrcátek vůz používá senzory a kamery.
Volkswagen XL1 má kombinovaný zdroj pohonu, buď naftový motor, nebo elektromotor, či oba pracují paralelně.
Na baterie ujede Volkswagen XL1 50 km.
Volkswagen XL1 se má začít sériově vyrábět koncem roku 2013.
Maximální rychlost se uvádí 160 km/h.
Zrychlení na 100 km/h 12,7 sekundy
Hmotnost: 795 kg

Motor - naftový
Objem: 800 cc
Výkon: 35 kW (47 hp) - 121 Nm kroutící moment
Spotřeba: 2 litry nafty na 100 km (pokud jede jen na naftový motor)

Motor - elektrický
Výkon: 20 kW (27 hp) - 100 Nm kroutící moment
Pracuje buď paralelně s naftovým motorem, nebo samostatně.

Hnaná náprava: na zadní kola
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková .
Součinitel odporu vzduchu: 0,189


Obrázek Volkswagen XL1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/73/Volkswagen_XL1.jpg
347

Koroze karoserie jak snížit pozor na sůl kyseliny kovy žíraviny | koroze-karoserie-jak-snizit--pozor-na-sul-kyseliny-kovy-ziraviny


Korozi neošetřených míst karoserie napomáhá a urychluje jí:

  • kyslík = oxidace; kyseliny (kyselý déšť, solanka) = elektrolyt; nevhodné spojení-spoje různých kovů + kyselina = elektrolyt a galvanický článek
  • porušený lak, nátěr, ochrana ocelových částí karoserie
  • posypová sůl, co nejdříve automobil omýt, nejlépe v auto-myčce
  • vlhkost a s ní ve vodě rozpuštěné soli kovů, které vytvoří kyseliny a umožní elektrolytickou korozi
  • styk různých kovů + vlhkost, které vytvářejí galvanický článek - elektrolytická koroze (např. měď + vlhkost - téměř s čímkoliv vytváří v místě dotyku elektrolytickou korozi)
  • při elektrolytické korozi jedné elektrody ubývá a druhé přibývá
  • méně ušlechtilý materiál mění v anodu a z jeho povrchu se uvolňují atomy - koroduje, zatímco ušlechtilejší materiál se mění v katodu a je proti korozi dokonce chráněn - neubývá jej, váže na svůj povrch atomy z anody = galvanické pokovování
  • uhlíkatá ocel vytváří elektrolytické korozní spoje především s: hliníkem a mědí
  • místa potřísněná kyselinou např. z baterie, či žíravinami, dokonale otřít, omýt, osušit


Které kovy + kyselina, používané v automobilovém průmyslu, ponejvíce vytvářejí galvanické články - elektrolytickou korozi

  • železo <-> měď,
  • železo <-> zinek
  • hliník <-> měď
  • zinek <-> hliník,
  • měď <-> zinek
  • měď <-> pozink,
  • měď <-> titanzinek,
  • měď <-> hliník
  • železo <-> zinek a slitiny,
  • železo-chrom <-> zinek a slitiny
  • měď <-> uhlíkaté oceli, litina,
  • měď <-> hliník a slitiny,
  • měď <-> zinek a slitiny
  • hliník <-> uhlíkaté oceli, litina,
  • hliník <-> zinek a slitiny
  • zlato <-> hliník a slitiny,
  • zlato <-> zinek a slitiny


Korozi zpomaluje nebo zastavuje

  • vyhýbat se předchozím bodům, nebo je urychleně opravit, odstranit závady, nevystavovat automobil zbytečně vlhkosti
  • sucho - suchý povrch oceli koroduje mnohokrát pomaleji - zbytečně nemáčet spodek automobilu - když je karoserie zaprášená, tak spláchnou jen její povrch
  • včas omýt vozidlo po jízdě solankou (solení silnic proti tvorbě ledu a k rozpuštění sněhu)
  • používat čistou vodu na mytí, nejlépe zajet do myčky, kde jsou do vody přidány přísady pro správné PH a vosky pro konečnou konzervaci karoserie
  • inhibitory - zpomalují až zastavují korozi; přidávají se například do topných systémů Inhicor


Posypová sůl

Posypová sůl s roztátým sněhem vytváří kyselinu, která se dostane do nechráněných míst, či spojů a umožní umožní elektrolytickou korozi

Zajímavost: Kuprikol značně urychluje korozi protože obsahuje měď

Vinař jezdil se svým automobilem na vinohrad, mimo jiné stříkat révu roztokem kuprikolu. V kufru automobilu míchal postřik, občas mu něco postřiku vyteklo - potřísnilo části karoserie vozidla. Také samotný postřik když se dostal do částí karoserie, umožnil vytvoření galvanických článků ve spojích, či reagoval s ocelí. Výsledkem bylo, že karoserie vozidla zkorodovala za třetinovou dobu, než karoserie která nebyla vystavena solím mědi. Date: 02.02.2021 - 18:46


Editace: 1383377452
Počet článků v kategorii: 348
Url:vozik-za-auto-ridicsky-prukaz-skupiny-b-a-e-max-hmotnost-id-599

AD
11 Share
Share
Tweet