Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

LED diody šetří PHM


AD MOB

Proč LED světla šetří pohonné hmoty a naší peněženku.

Se snižujícími se zásobami ropy a také s důrazem na ekologii i ekonomiku provozu automobilu se výrobci snaží hledat nové cesty, jak snížit spotřebu paliva motorového vozidla a jedna z věcí, které spotřebu paliva snižují jsou LED diody pro denní svícení.

Na to, aby se vlákno klasické žárovky rozžhavilo a svítilo je třeba značné množství energie. Vždyť je směrová světla používají žárovky s příkonem vyšším než 20 W. Dále tu máme koncová světla, světla obrysová, brzdová světla, ale největší příkon mají hlavní světlomety osazené žárovkami s příkonem 60 W a více, tedy na běžné denní svícení spotřebujeme přibližně něco okolo 200 wattů.

Tento údaj se nám nemusí zdát být příliš vysoký, ale energii musíme nejdříve vyrobit pomocí motoru, ke kterému je připojen alternátor a zde již nastává problém. Účinnost spalovacího motoru je zhruba 35%. U alternátoru to nebude o mnoho lepší, takže na výrobu 200 wattů potřebujeme laicky řečeno, aby do alternátoru vstoupilo 600 wattů z motoru a na výrobu 600 watt motorových potřebujeme 1800 watt uvolněných z paliva a to už je dávka, která stojí za úsporu, a protože LED diody mají až 60 krát nižší spotřebu energie, než klasické žárovky, pak nám na výrobu energie pro jejich svícení postačí 1800/60 = 30 wattů získaných spálením paliva. Protože je nižší spotřeba energie vozidla, tak i alternátor pracuje po mnohem kratší dobu a tím se sníží spotřeba paliva zhruba (alternátor vyrábí proud jen pokud poklesne napětí baterie pod stanovenou mez).
Představa, že každý z automobilů, kterých je v ČR registrováno více, jak 5 000 000 by dokázal ušetřit díky LED světlům 1 litr paliva na 100km musí nadchnout srdce nejen ekologa, ale každého rozumného člověka.

Na co si dávat pozor při nákupu LED světel?

LED světla pro denní svícení a další světla musí být homologována - schválena pro montáž a používání na motorovém vozidle a toto osvědčení bude nutné předložit při technické kontrole vozidla a možná jej budete potřebovat i při silniční kontrole, aby jste se vyhnuli nepříjemnostem, nebo finančním sankcím.

LED světla koncová a LED blinkry video

**

LED světla pro denní svícení - video

**

Date: 09.07.2011 - 09:11

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


189

Renault Caravelle | renault-caravelle



Renault Caravelle

Roky produkce 1959 – 1968.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce:
  • Třída: kabriolet
  • Karoserie: 2 dvou dveřové coupe, kabriolet
  • Provedení: RR
  • Motory: 4 válce - 845 až 1108 cm3
  • Převodovka: 4 rychlosti synchron
  • Rozvor: 2265 mm
  • Délka: 4265 mm
  • Šířka: 1575 mm
  • Výška: 1320 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 845 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů: 34 165

Renault Caravelle - video

**

93

Tlumená světla potkávací kontrolní stěna | tlumena-svetla-potkavaci-kontrolni-stena-id-2305


Za snížené viditelnosti se stane přibližně 4x více tragických nehod než za denního světla,
proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php

Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.

Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek

  • Philips
  • Osram
  • Dela
  • Tungsram


Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.
82

Seřízení přehazovačky přesmykače bicykl kolo Shimano | serizeni-prehazovacky-presmykace-bicykl-kolo-shimano-id-2273


Předem si vždy počítejte, o kolik jste pootočili kterým šroubem a
zapisujte si to. Můžete se pak vrátit do výchozí polohy před seřizováním.
Pokud je přehazovačka ohnutá, není ve svislé ose s kolečky z pohledu zezadu,
tak se pokusím jí narovnat, aby řetěz šel kolmo dolů z daného kolečka
a ne do strany.

Šroub C použiji v případě, že již nelze seřídit mezní nastavení
pomocí šroubů L - H a bowden nepustí přehazovačku do mezních
hodnot.

Jestli již dělá problém jen jedna strana pětikolečka pak provedu seřízení
následovně:


Šrouby H a L jsou dorazové šrouby a zabraňují padání řetězu mimo
pětikolečko (více-kolečko).

Pokud mi nepřehodí jen na malé kolečko, či padá z malého kolečka do mezery
mezi vidlici, seřídím toto šroubkem H. (H z angličtiny HEIGHT - VYSOKÝ -
tedy vysoké otáčky - malé kolečko).
Přehodím řetěz na největší talíř a nejmenší kolečko - přepínač volby na
řidítkách musí být - ukazovat, že bylo zvoleno nejmenší kolečko vzadu
- zpravidla nejvyšší číslo přepínače.
Někdy i v tomto případě musím použít šroub C a uvolnit pnutí bowdenu,
protože mi napustí přehazovačku až na dorazový šroub H.

Pokud mám problém s přehazováním pouze na velké kolečko, seřizuji to
šroubem L. (L z angličtiny LOW - NÍZKÝ - nízké otáčky kola - velké kolečko).
Zde ve středu zvolím nejmenší převod - talíř a přehodím na něj řetěz.
Vzadu zvolím největší kolečko, na přepínači zpravidla číslo 1 a provedu
seřízení přehazovačky dorazovým šroubem L.

Vždy si řádně počítám, o kolik jsem pootočil jednotlivým šroubem, abych se
mohl vždy vrátit do původního nastavení v případě, že nedošlo k nápravě.

Pokud si na seřízení netroufám, zavezu kolo do servisu.




Řetěz musí jít do přehazovačky svisle dolů
Soukolí vodících kladek musí být kolmo se středovou oso vícekolečka



Seřízení přehazovačky dle indexu - čísla na voliči převodu
Toto seřizování je natolik choulostivá záležitost, že je lepší zavézt
bicykl do cykloservisu.


Volič slouží k posuvu přehazovačky a volby přijatelného převodu pro
daný terén. Čím menší číslo zvolíme, tím prudší kopec vyjedeme -
snadněji se šlape, ale urazíme na jedno šlápnutí menší vzdálenost.

Pokud mám více talířů na středu (tam kde jsou šlapátka), přehodím
si na střední talíř a vzadu, na zadním kole si přehodím na nejmenší
kolečko - tedy zvolím maximální index - číslo, na voliči převodu (otočné
zařízení většinou na řidítkách, při otáčení se objevují čísla shodná s kolečkem
na které by se měl řetěz přesunout).
Pokud mi nepřehodí na nejmenší kolečko, seřídím šroubem H - viz výše.

Pak snížím index o jeden - pootočím voličem na menší číslo o jedno cvaknutí.

Zatočím pedály - zašlápnu - aby řetěz přeskočil na sousední -
větší kolečko.
Pokud nechce přeskočit, pootočím šroubem C na bowdenu, abych lanko více
napjal - tedy, vyšroubuji o půl otáčky a zkouším jestli přeskočí na větší kolečko.
Opakuji tak dlouhou, až se mi podaří přeřadit na sousední kolečko (na zadním kole).

Pokud mi přeskočí o víc, jak jedno kolečko, přesto že jsem zvolil sousední
index, tak zkusím lanko povolit - šroub C zašroubovat.
Pokud je však šroub C zcela zašroubovaný, tak bude třeba lanko mírně
povolit na zajšťovacím šroubu.
Pokud si na to netroufnu, tak vezu kolo do servisu, většinou je to na počkání.
157

Peugeot 407 | peugeot-407



Peugeot 407 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Roky produkce 2004–2011
  • Předchůdce Peugeot 406
  • Nástupce Peugeot 508
  • Podobné Škoda Superb, Volkswagen Passat
  • Karoserie 4dveřový sedan, 5dveřové kombi, kupé
  • Třída střední

Peugeot 407 - recenze - video

**

74

Posilovač řízení a spotřeba paliva | posilovac-rizeni-a-spotreba-paliva-id-844


Vliv posilovače řízení na spotřebu paliva

Hydraulický posilovač řízení s čerpadlem hnaným
nepřetržitě klínovým řemenem (od motoru)
na svůj provoz spotřebuje zhruba
0,3 až 0,5 litru paliva na 100 km

Hydraulický posilovač řízení s elektromotorkem pracuje jen,
když je to nutné a tudíž spotřeba paliva na jeho provoz je podstatně menší,
tedy zhruba do 0,2 litru na 100 km


Editace: 9.7.2011 - 11:39
Počet článků v kategorii: 348
Url:led-diody-setri-phm

AD
11 Share
Share
Tweet