Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

LED diody šetří PHM


AD MOB

Proč LED světla šetří pohonné hmoty a naší peněženku.

Se snižujícími se zásobami ropy a také s důrazem na ekologii i ekonomiku provozu automobilu se výrobci snaží hledat nové cesty, jak snížit spotřebu paliva motorového vozidla a jedna z věcí, které spotřebu paliva snižují jsou LED diody pro denní svícení.

Na to, aby se vlákno klasické žárovky rozžhavilo a svítilo je třeba značné množství energie. Vždyť je směrová světla používají žárovky s příkonem vyšším než 20 W. Dále tu máme koncová světla, světla obrysová, brzdová světla, ale největší příkon mají hlavní světlomety osazené žárovkami s příkonem 60 W a více, tedy na běžné denní svícení spotřebujeme přibližně něco okolo 200 wattů.

Tento údaj se nám nemusí zdát být příliš vysoký, ale energii musíme nejdříve vyrobit pomocí motoru, ke kterému je připojen alternátor a zde již nastává problém. Účinnost spalovacího motoru je zhruba 35%. U alternátoru to nebude o mnoho lepší, takže na výrobu 200 wattů potřebujeme laicky řečeno, aby do alternátoru vstoupilo 600 wattů z motoru a na výrobu 600 watt motorových potřebujeme 1800 watt uvolněných z paliva a to už je dávka, která stojí za úsporu, a protože LED diody mají až 60 krát nižší spotřebu energie, než klasické žárovky, pak nám na výrobu energie pro jejich svícení postačí 1800/60 = 30 wattů získaných spálením paliva. Protože je nižší spotřeba energie vozidla, tak i alternátor pracuje po mnohem kratší dobu a tím se sníží spotřeba paliva zhruba (alternátor vyrábí proud jen pokud poklesne napětí baterie pod stanovenou mez).
Představa, že každý z automobilů, kterých je v ČR registrováno více, jak 5 000 000 by dokázal ušetřit díky LED světlům 1 litr paliva na 100km musí nadchnout srdce nejen ekologa, ale každého rozumného člověka.

Na co si dávat pozor při nákupu LED světel?

LED světla pro denní svícení a další světla musí být homologována - schválena pro montáž a používání na motorovém vozidle a toto osvědčení bude nutné předložit při technické kontrole vozidla a možná jej budete potřebovat i při silniční kontrole, aby jste se vyhnuli nepříjemnostem, nebo finančním sankcím.

LED světla koncová a LED blinkry video

**

LED světla pro denní svícení - video

**

Date: 09.07.2011 - 09:11

336LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


325

Kroutící moment, točivý moment | kroutici-moment


Vysvětlení - kroutící moment

1 Nm (newtonmetr) je síla působící na páku dlouhou 1 metr silou 1 newton.

Tak jako na kole se nám dobře šlape při určitých otáčkách, tak i motor má nízkou spotřebu a malé vibrace když má vysoký kroutící moment.
Kroutící moment od určitého počtu otáček prudce klesá, takže nemá cenu honit motor v maximálních otáčkách.
Také v nízkých otáčkách motor trpí, poznáte dle chvění a cukání, obyčejně pod 2000 až 1500 ot/minuta, a kroutící moment prudce klesá, ale záleží na konstrukci motoru a proto je třeba se řídit doporučením výrobce.

Obrázek níže: Představte si, že držíte v rukou klacek dlouhý 1 metr a na jeho konec někdo přiváže závaží 1kg - ruce Vám bude kroutit dolů síla přibližně 1 Nm.

Kliknutím na obrázek se otevře kalkulátor výpočtu výkonu motoru dle otáček atd.

kroutici-moment-newtonmetr
Date: 22.07.2020 - 11:46
180

Renault 16 | renault-16



Renault 16

Roky produkce 1965 – 1979.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce: Renault 20/30
  • Třída: střední
  • Karoserie: 5 hatchback
  • Provedení: MF
  • Motory: 1.4 - 1.5 49kW a 1.6 68kW
  • Převodovka: 4 a 5 manual, 3 automatic
  • Rozvor: mm
  • Délka: 4257 mm
  • Šířka: 1628 mm
  • Výška: 1450 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1060 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault 16 - video

**

304

Fiat Punto | fiat-punto



Fiat Punto

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data (více generací vozidla):

  • Délka 3,800 mm
  • Šířka 1,660 mm
  • Výška 1,480 mm
  • Hmotnost pohotovostní 860–1050 kg

Fiat Punto - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
74

Posilovač řízení a spotřeba paliva | posilovac-rizeni-a-spotreba-paliva-id-844


Vliv posilovače řízení na spotřebu paliva

Hydraulický posilovač řízení s čerpadlem hnaným
nepřetržitě klínovým řemenem (od motoru)
na svůj provoz spotřebuje zhruba
0,3 až 0,5 litru paliva na 100 km

Hydraulický posilovač řízení s elektromotorkem pracuje jen,
když je to nutné a tudíž spotřeba paliva na jeho provoz je podstatně menší,
tedy zhruba do 0,2 litru na 100 km
124

Přežijí naftové motory krizi s emisemi? | preziji-naftove-motory-krizi-s-emisemi


Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.

Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.


Editace: 9.7.2011 - 11:39
Počet článků v kategorii: 336
Url:led-diody-setri-phm

AD
11 Share
Share
Tweet