Re: Bicykl kolo motor Honda 4-takt montáž
AD MOB
350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
správně měřit její hloubku?
Z videa firmy Continental je patrné, že paní měří hloubku až za rádiusem - zaoblením
pneumatiky směrem ke středu za krajní drážkou a "žlutým" proužkem v pneu,
tedy v místě, kde se již pneumatika dotýká vozovky.
Ale rozhodně nenechávejte pneumatiku sjet až na stanovený limit, nevíte
zda by Vám kontrola přece jen nenašla místo s prokazatelně
menší hloubkou dezénu. Viz obrázek a video níže:

**VIDEO YOUTUBE

Renault Fregate
Roky produkce 1951 – 1960.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Vivaquatre
- Nástupce: Renault Rambler Classic
- Třída: střední vozidlo
- Karoserie: 4 dveřový sedna, 5 dveřový kombi
- Provedení: FR
- Motory: 4 válce 1996 a 2141 cm3
- Převodovka: 4 rychlosti manual, poloautomatická 3 rychlosti
- Rozvor: 2800 mm
- Délka: 4700 mm
- Šířka: 1720 mm
- Výška: 1540 mm
- Hmotnost pohotovostní: 1230 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault Fregate - video
Rekuperace definice
Rekuperace je přeměna kinetické (pohybové), či potencionální (gravitační síly) energie na elektrickou energii.
Rekuperace se tedy nejvíce využívá při brzdění automobilu, nebo při jízdě z kopce.
Moderní automobily k rekuperaci využívají odpojitelný alternátor , který se zapíná speciální spojkou, jen v situacích vhodných pro výrobu energie jinak se zapíná jen při poklesu napětí na svorkách baterie. Tento systém šetří výrazně pohonné hmoty.
Dále se může využívat speciální předimenzovaný startér, jako je tomu u vozítka Smart, který funguje při brzdění, jako alternátor a navíc je vozidlo vybaveno systémem START/STOP, který při dobrzďování vozidla při příjezdu např. na křižovatku automaticky vypíná motor a po uvolnění brzdného pedálu automaticky hned motor nastartuje což má za výsledek také úsporu paliva především v městském provoze, kde často čekáte na křižovatkách řízených semafory.
Mezi vozidla, která již používají metodu rekuperace patří Škoda Fabia Greenline, která s vznětovým (disel, nafťák) motorem dokáže jezdit se spotřebou něco málo přes 3 litry nafty na 100 km a to dokazuje, že rekuperace je správný směr v úspoře paliva nejen u automobilů. Škoda jen, že se zatím nedaří využít obrovské množství tepla, které vzniká při spalování PHM na užitečnou energii.
Úspornou jízdou s Fabií Greenline se dá dosáhnout spotřeby 2,2 l / 100 km
Date: 13.07.2011 - 09:12Alternátor závady
Před svařováním elektrickým proudem částí vozidla, odpojit baterii a alternátor, aby nedošlo k jejich poškození.
Při běhu motoru neodpojujte baterii, mohlo by dojít k průrazu diod alternátoru stále zvyšujícím se napětím.
Pokud napětí měřené na baterii, pří vypnutých spotřebičích, před startem motoru,
se po startu a běhu motoru, nezvýší, bude patrně závada v dobíjecí soustavě
(alternátor/regulátor/vodiče).
12V až 12,6V napětí na baterii bez zapnutého zapalování a bez zapnutých spotřebičů (světla, ventilátor a pod.)
13,5V až 14,5V napětí na baterii u nastartovaného motoru a vypnutých spotřebičích
Některé vývody na alternátoru / regulátoru:
B+ vývod na alternátoru je hlavní silový kabel (B+) vede k baterce /startéru
D+ vývod ke kontrolce dobíjení (buzení)/po sepnutí zapalování ve spínací skřínce - rozsvítí se kontrolky (kontrolka je důležitá , bez ni by se alternátor nenabudil a nedobíjel by / po nastartování motoru zhasne, když je vše OK a vyrovná se napětí mezi jejím obvodem a obvodem silovým, který začne dodávat proud )
W u dieselových motorů - pro otáčkoměr, nebo vstupní signál pro řídící jednotku - nefunguje u benzíňáků
D- je záporné připojení baterie / kostra
Regulátor zapíná / vypíná proud do kotvy (buzení rotoru)
Při dosažení určitého napětí regulátor přeruší obvod buzení rotoru (kotvy), kotva se přestane chovat jako magnet a tím zabrání vzniku el. proudu v statorovém vinutí.Na obrázku regulátor Škoda 105 - 120.

Měření / kontrola spínání při určitém napětí na vyjmutém regulátoru
- na proměření se používá regulovatelný zdroj napětí s elektronickou pojistkou proti poškození regulátoru
- je třeba určit, kde připojit zdroj plus + (možné značení B+, 54, 54/15) a kde mínus - ( většinou kostra regulátoru, či B-)
- zkušební žárovka se pak připojí k DF a B-,
nebo k DF a 54 (dle zapojení buzení viz konektory škodováckého regulátoru obr nad),
nebo ke kartáčům (uhlíkům), když jsou součástí regulátoru, či vývodům k buzení kotvy - na obrázku níže (polský regulátor Jezpol jezpol.pl) se připojí + zdroje k bílému vývodu, mínus pak na kostru a na uhlících se měří budící napětí, zda správně vypne při překročení max povoleného napětí
-
- zkušební žárovka musí (měla by) zhasnout při zvýšení napětí mezi 14,2 až 14,8V viz video
- Video - proměření regulátoru pomocí regulovatelného zdroje napětí
- pokud jsme vyloučili, poškození baterie a napětí dodávané alternátorem při měření na svorkách baterie, při změně otáček motoru, či vypínání a zapínání spotřebičů, výrazně kolísá, bude na vině patrně závada na regulátoru, či v alternátoru samotném
Hledání závady - aneb, není třeba ihned měnit alternátor, když je baterie vybitá
- zkontrolujme pojistky a žárovky kontrolek (dobíjení - po zapnutí zapalování svítí)
- ověříme si zda není vadná baterie, změřit hustotu elektrolytu atd.
- očistíme kontakty baterie
- u vypnutého motoru provést kontrolu alternátoru, (napnutí řemenů, pokud je jimi poháněn)
- očistit kontakty připojení alternátoru (regulátoru) k elektrické soustavě vozidla
- opálené kontakty lépe vyměnit
- zkontrolovat stav izolace vodičů alternátoru (někdy může dojít k opálení izolace a probíjení na kostru a pod.)
- při nastartovaném motoru poslechnout zda nepískají ložiska alternátoru
- Jednoduchý způsob měření testerem
- například v Lidlu občas mívají jednoduchý tester baterii za 250 kčs, měří se dle návodu
- tester ukáže stav baterie a taky zda alternátor dodává napětí v daném rozmezí
- Digitální voltmetr do auta
- vsouvá se do zásuvky na zapalovač - je třeba vybrat takový, který nepřepíná neustále mezi hodnotami (teplota atd.)
- odpadá ne příliš pohodlné měření pod kapotou motoru
- Přesnější měření kvalitním voltmetrem
- měření se provádí dle návodu k měřidlu - voltmetru
- vypnou se všechny spotřebiče vozidla (světla, rádio atd.)
- změří se napětí baterie před nastartováním motoru a zapíše se hodnota např. 12,6V
- pak se nastartuje motor a nechá se běžet na volnoběh, napětí na svorkách baterie. Zapíše se hodnota. U 12V soustavy bývá např. 14,2V (aby se baterie dobíjela)
- pokud napětí kleslo, po nastartování a chodu motoru např. na 11V, tak alternátor / regulátor je velmi pravděpodobně porouchaný a nedodává proud
- zvýšíme otáčky motoru (někdo přidá plyn) napětí 14,2V se nesmí měnit (u starších, mechanických regulátorů může dojít k rozdílu, ale ten je třeba dohledat v manuálu k výrobku)
- pokud došlo k výraznému zvýšení napětí např. až na 19V, bude patrně poškozený regulátor napětí
- pak zkusíme zapnout spotřebiče (světla, rádio, ventilátor, vyhřívání skla), pokud dojde k výraznému snížení napětí a regulátor (alternátor) obsahuje výkonnou diodu, bude tato dioda patrně poškozená
Nejčastější závady na alternátoru od jednoduchých po složité
- spálená pojistka, nebo kontrolní žárovka dobíjení
- uvolněné, zoxidované kontakty a spoje alternátoru, či baterie
- poškozené kabely, nebo kontakty el. soustavy
- poškozené, nebo opotřebované uhlíky
- regulátor napětí (samostatný, nebo s kartáči-uhlíky připevněný k alternátoru)
- poškozená některá z diod usměrňovacího diodového bloku - můstku (alternátor vyrábí střídavý proud/napětí a diody je usměrní na stejnosměrný)
- ložiska pískají, či hučí, je třeba jich vyměnit (hučení může signalizovat i poškození statorového vynutí, kontrolka dobíjení svítí i při běhu motoru což by neměla)
- proražené vinutí rotoru, nebo statoru (zkusit prohlédnout, zda je poškození opravitelné, jinak převinout, nebo koupit nový alternátor)
Schéma zapojení alternátoru u starších typů vozidel se třemi vývody na regulátoru

Date: 06.12.2020 - 08:10

Volkswagen Transporter T1 - Hippie Bus
Technická data:
- Třída Van, minibus
- Motor 4 válce – boxer 1131 až 1493 cm3 – 18,4 až 32,3 kW
- Převodovka 4 rychlosti, manualní
- Rozvor
- Délka 4280/4290
- Šířka 1750/1800
- Výška 1920 mm
- Nádrž 40 litrů
- Rychlost až 110 km/h
- Hmotnost až 1140 kg
Volkswagen Transporter T1 - video
Editace: 1559111206
Počet článků v kategorii: 350
Url:re-bicykl-kolo-motor-honda-4-takt-montaz-id-2330
AD