Ford S-MAX
Ford S-MAX cena ceník
//www.ford.cz/Cars/New-S-MAX/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Šířka 1.884 mm
- Výška 1.655 mm
- Délka 4.770 mm
- Karoserie MPV
- Designér David Hilton
Ford S-MAX - recense od Perrys Motors video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Fiat Topolino
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 3215 mm
- Šířka 1275 mm
- Výška 1377 mm
- Rozvor 2000 mm
- Hmotnost 550 kg
Fiat Topolino - renovace vozu - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Fiat Panda
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 3538 mm
- Šířka 1578 mm
- Výška 1578 mm
Fiat Panda - recense - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Renault Vel Satis cena ceny ceník
//www.renault.cz/ceniky/
Roky produkce 2001-2010.
Technická data:
- Karoserie 5 dveřový hatchback
- Třída vyšší střední
- Délka 4 860 mm mm
- Šířka 1 860 mm mm
- Výška 1 580 mm mm
- Hmotnost 1 735 kg
Renault Vel Satis - video
Alternátor závady
Před svařováním elektrickým proudem částí vozidla, odpojit baterii a alternátor, aby nedošlo k jejich poškození.
Při běhu motoru neodpojujte baterii, mohlo by dojít k průrazu diod alternátoru stále zvyšujícím se napětím.
Pokud napětí měřené na baterii, pří vypnutých spotřebičích, před startem motoru,
se po startu a běhu motoru, nezvýší, bude patrně závada v dobíjecí soustavě
(alternátor/regulátor/vodiče).
12V až 12,6V napětí na baterii bez zapnutého zapalování a bez zapnutých spotřebičů (světla, ventilátor a pod.)
13,5V až 14,5V napětí na baterii u nastartovaného motoru a vypnutých spotřebičích
Některé vývody na alternátoru / regulátoru:
B+ vývod na alternátoru je hlavní silový kabel (B+) vede k baterce /startéru
D+ vývod ke kontrolce dobíjení (buzení)/po sepnutí zapalování ve spínací skřínce - rozsvítí se kontrolky (kontrolka je důležitá , bez ni by se alternátor nenabudil a nedobíjel by / po nastartování motoru zhasne, když je vše OK a vyrovná se napětí mezi jejím obvodem a obvodem silovým, který začne dodávat proud )
W u dieselových motorů - pro otáčkoměr, nebo vstupní signál pro řídící jednotku - nefunguje u benzíňáků
D- je záporné připojení baterie / kostra
Regulátor zapíná / vypíná proud do kotvy (buzení rotoru)
Při dosažení určitého napětí regulátor přeruší obvod buzení rotoru (kotvy), kotva se přestane chovat jako magnet a tím zabrání vzniku el. proudu v statorovém vinutí.Na obrázku regulátor Škoda 105 - 120.
Měření / kontrola spínání při určitém napětí na vyjmutém regulátoru
- na proměření se používá regulovatelný zdroj napětí s elektronickou pojistkou proti poškození regulátoru
- je třeba určit, kde připojit zdroj plus + (možné značení B+, 54, 54/15) a kde mínus - ( většinou kostra regulátoru, či B-)
- zkušební žárovka se pak připojí k DF a B-,
nebo k DF a 54 (dle zapojení buzení viz konektory škodováckého regulátoru obr nad),
nebo ke kartáčům (uhlíkům), když jsou součástí regulátoru, či vývodům k buzení kotvy - na obrázku níže (polský regulátor Jezpol jezpol.pl) se připojí + zdroje k bílému vývodu, mínus pak na kostru a na uhlících se měří budící napětí, zda správně vypne při překročení max povoleného napětí
- zkušební žárovka musí (měla by) zhasnout při zvýšení napětí mezi 14,2 až 14,8V viz video
- Video - proměření regulátoru pomocí regulovatelného zdroje napětí
- pokud jsme vyloučili, poškození baterie a napětí dodávané alternátorem při měření na svorkách baterie, při změně otáček motoru, či vypínání a zapínání spotřebičů, výrazně kolísá, bude na vině patrně závada na regulátoru, či v alternátoru samotném
Hledání závady - aneb, není třeba ihned měnit alternátor, když je baterie vybitá
- zkontrolujme pojistky a žárovky kontrolek (dobíjení - po zapnutí zapalování svítí)
- ověříme si zda není vadná baterie, změřit hustotu elektrolytu atd.
- očistíme kontakty baterie
- u vypnutého motoru provést kontrolu alternátoru, (napnutí řemenů, pokud je jimi poháněn)
- očistit kontakty připojení alternátoru (regulátoru) k elektrické soustavě vozidla
- opálené kontakty lépe vyměnit
- zkontrolovat stav izolace vodičů alternátoru (někdy může dojít k opálení izolace a probíjení na kostru a pod.)
- při nastartovaném motoru poslechnout zda nepískají ložiska alternátoru
- Jednoduchý způsob měření testerem
- například v Lidlu občas mívají jednoduchý tester baterii za 250 kčs, měří se dle návodu
- tester ukáže stav baterie a taky zda alternátor dodává napětí v daném rozmezí
- Digitální voltmetr do auta
- vsouvá se do zásuvky na zapalovač - je třeba vybrat takový, který nepřepíná neustále mezi hodnotami (teplota atd.)
- odpadá ne příliš pohodlné měření pod kapotou motoru
- Přesnější měření kvalitním voltmetrem
- měření se provádí dle návodu k měřidlu - voltmetru
- vypnou se všechny spotřebiče vozidla (světla, rádio atd.)
- změří se napětí baterie před nastartováním motoru a zapíše se hodnota např. 12,6V
- pak se nastartuje motor a nechá se běžet na volnoběh, napětí na svorkách baterie. Zapíše se hodnota. U 12V soustavy bývá např. 14,2V (aby se baterie dobíjela)
- pokud napětí kleslo, po nastartování a chodu motoru např. na 11V, tak alternátor / regulátor je velmi pravděpodobně porouchaný a nedodává proud
- zvýšíme otáčky motoru (někdo přidá plyn) napětí 14,2V se nesmí měnit (u starších, mechanických regulátorů může dojít k rozdílu, ale ten je třeba dohledat v manuálu k výrobku)
- pokud došlo k výraznému zvýšení napětí např. až na 19V, bude patrně poškozený regulátor napětí
- pak zkusíme zapnout spotřebiče (světla, rádio, ventilátor, vyhřívání skla), pokud dojde k výraznému snížení napětí a regulátor (alternátor) obsahuje výkonnou diodu, bude tato dioda patrně poškozená
Nejčastější závady na alternátoru od jednoduchých po složité
- spálená pojistka, nebo kontrolní žárovka dobíjení
- uvolněné, zoxidované kontakty a spoje alternátoru, či baterie
- poškozené kabely, nebo kontakty el. soustavy
- poškozené, nebo opotřebované uhlíky
- regulátor napětí (samostatný, nebo s kartáči-uhlíky připevněný k alternátoru)
- poškozená některá z diod usměrňovacího diodového bloku - můstku (alternátor vyrábí střídavý proud/napětí a diody je usměrní na stejnosměrný)
- ložiska pískají, či hučí, je třeba jich vyměnit (hučení může signalizovat i poškození statorového vynutí, kontrolka dobíjení svítí i při běhu motoru což by neměla)
- proražené vinutí rotoru, nebo statoru (zkusit prohlédnout, zda je poškození opravitelné, jinak převinout, nebo koupit nový alternátor)
Schéma zapojení alternátoru u starších typů vozidel se třemi vývody na regulátoru
Date: 06.12.2020 - 08:10
**VIDEO YOUTUBE
Zaparkuji své vozidlo za jiné vozidlo tak daleko, abych mohl kolem něj vyjet, když dám plné rejdy.
Dále natočím kola plným rejdem směrem, kterým chci vyjet.
Pak jen bez plynu popojedu tak, že již lze s vozidlem bezpečně vyjet z řady stojících vozidel.
V této fázi zastavím a vyfotím si pozici vozidla, jak vidím vozidlo před sebou pod pravým zrcátkem, jak vidím vozidlo za sebou v levém zpětném zrcátku řidiče, jak daleko jsem zadním kolem daleko od obrubníku v pravém spolujezdcově zrcátku atd.
Do této základní pozice se snažím dostat při dalším parkování.
Pak již stačí zase natočit plný rejd a zacouvat k obrubníku - viz další obrázky níže.
Couvání na trenažeru parkování viz odkaz:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php
Parkování je opačný postup vyjíždění z park. místa a to je snazší, proto při vyjíždění z parkovacího místa, si bedlivě všímám jednotlivých fází a následně při parkování se je snažím provádět v opačném pořadí.
Na obrázku jsou vyznačeny dvě soustředné kružnice. Je to průměr otáčení
vozidla. Větší průměr opisuje řízená náprava - nejvzdálenější část karoserie
od středu.
Menší průměr pak neřízená náprava, v našem případě zadní část karoserie.
Pokud se vozidlo na obrázku dostane do správné polohy na této kružnici, je
schopno při plném rejdu zaparkovat couváním z každé pozice na této kružnici
do volného prostoru mezi vozidly.
1.) Přijedu k místu kde chceme zaparkovat, už předem dávám blinkr, i když teprve
hledáme místo, upozorním tím ostatní na zamýšlený manévr.
Volné místo pro parkování by mělo být o 1,5 metru delší než délka mého vozidla.
Dojedu na úroveň auta před mezerou pro parkování "zrcátko na zrcátko" při stejné délce,
nebo zadní části na stejné úrovní při různých délkách vozidel.
Mezera mezi vozidly 60 cm.
Začnu couvat, dokud zadní kolo (jeho osa) není na úrovni zadního nárazníku vozidla vedle mne.
Pak vytočím volant - kola co nejvíce vpravo a začnu velmi pomalu couvat,
na rovině bez plynu, jen pomocí spojky až auto stočím tak, že jeho podélná
osa procházející středem vozidla, svírá s obrubníkem parkovacího místa 25°.
Zastavím, srovnám kola a začnu couvat, pod výše uvedeným úhlem, k obrubníku.
2.) Každé vozidlo má svůj poloměr otáčení. U osobních automobilů
je to většinou 5,5 metru. Průměr otáčení pak 11 metrů.
Je to kružnice, kterou opíše nejvzdálenější část karoserie při plném
natočení kol. Přitom řízená náprava opisuje vždy větší kružnici.
Pod úhlem 25° couvám okolo vozidla přede mnou k obrubníku.
Když se vozidlo dostane svými částmi na tuto pomyslnou kružnici,
vidím pod pravým bočním zrcátkem střed značky vozidla parkujícího
přede mnou a v levém zrcátku střed vozidla za mnou, nebo jeho pravý
přední světlomet. Pokud vidím jen jeho levý světlomet, tak se do
mezery vlezu jen s obtížemi a pro začátečníka je to problém.
Pokud za mnou žádné vozidlo nestojí, couvám pod úhlem 25° tak,
že pod pravým předním zrcátkem vidím střed SPZ auta přede mnou.
3.) Jakmile se dostanu do předchozí pozice, zastavím,
pak mi již stačí dat plné rejdy vlevo - vytočit kola doleva
na maximum a začít opět couvat, hlídám si předek i zadek vozidla.
5.) Dokončím parkování, můžu kola i srovnat, aby někdo jiný
při parkování o ně nezachytil.
Editace: 6.8.2011 - 11:17
Počet článků v kategorii: 351
Url:ford-s-max