Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Nevýhody tlačítka STOP START motoru


AD MOB

Nevýhody tlačítka STOP START motoru automobilu

  • snižuje životnost baterie, při častém vypínání motoru a startech (v kolonách a pod.) se baterie stále vybíjí


  • někdy vypiná, i když motor ještě není zahřátý - zvýšené emise - neekologický provoz


  • nedostatečné mazání motoru a jeho rychlé opotřebení při jeho neustálém vypínání a startování


  • motory, které pracovaly na vysoký výkon, potřebují nechat chvíli pomaleji chladit během na volnoběh a ne náhle vypnout ( není dobré sjet z dálnice a hned vypnout motor - naftový motor je ještě choulostivější)


Deaktivace tlačítka STOP START motoru automobilu

Deaktivaci tlačítka lze u řady vozidel nastavit manuálně, ale je to nutno provádět po každém startu vozidla, buď tlačítkem, nebo na dotykovém displeji.

Neodborné zásahy do elektrických obvodů, jako je odpojení konektoru kontroly napětí baterie, automobilky zakazují, nebo rázně upozorňují, že tím dojde k vypnutí, mnohdy velmi důležitých, funkcí vozidla.


337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


134

Audi A2 | audi-a2



Audi A2

Akční ceny ceník automobilů značky Audi

//www.audi.cz/

Roky produkce 1999 - 2005

Technická data:

  • Třída Compact MPV, Supermini
  • Karoserie 5-door hatchback
  • Koncepce FF
  • Motor 1.2 až 1.6 L
  • Převodovka 5-rychlosti manual i automatika
  • Rozvor 2,405 mm
  • Délka 3,826 mm
  • Šířka 1,673 mm
  • Výška 1,553 mm
  • Hmotnost pohotovostní až 1,030 kg
  • Designer Luc Donckerwolke

Audi A2 - video

**


Oficiální stránky: www.audi.cz
229

Volkswagen New Beetle | volkswagen-new-beetle



Volkswagen New Beetle

Technická data:¨

  • Platforma koncernu Volkswagen A4
  • Motory benzinové: 1.4L 3.2L dieselové motory: 1.9L
  • Převodovka 5-6 stupňová manuální, 4-6 stupňová automatická
  • Rozvor 2515 mm
  • Délka 4129 mm
  • Šířka 1721 mm
  • Výška 1498 mm
  • Podobné Audi A3 Mk1
  • Designeři J Mays, Freeman Thomas, Peter Schreyer

Volkswagen New Beetle - recense - video

**

60

Nejlepší zapalovací svíčky - výrobce | nejlepsi-zapalovaci-svicky-vyrobce-id-737


Většinou nejlepší zapalovací svíčky vyrábí ti největší výrobci a zde je jejich seznam:

  • Brisk (Tábor Česká republika)
  • Bosch
  • Champion (Federal-Mogul)
  • BERU
  • Denso (Japonsko)
  • NGK (Japonsko) //www.ngksparkplugs.com
  • ACDelco (//www.acdelco.com/about/)
11

Optimální otáčky motoru | optimalni-otacky-motoru


Jaké jsou optimální otáčky motoru

Optimální otáčky motoru by měly být takové otáčky, při kterých motor běží klidně bez cukání, má nejnižší spotřebu, dostatečný kroutící moment a tudíž se nejméně opotřebovává a o to většině řidičů jde.

Moderní vozy jsou již z výroby vybaveny otáčkoměry a optimální otáčky bývají podkresleny zelenou barvou, popřípadě digitálními otáčkoměry, které i upozorní na to, že otáčky jsou příliš nízké, nebo naopak příliš vysoké. Tam je to pak jednoduché a řídíme se odečtenými údaji.

Dále můžeme vyhledat na internetu diagram průběhu otáček, výkonu a kroutícího momentu ke konkrétnímu typu motoru pokud nemáme manuál k vozidlu, nebo manuál tento diagram neobsahuje a optimální otáčky odečíst z diagramu.
Optimální otáčky jsou obvykle shodné s částí grafu z nejnižší spotřebou paliva.

Jak poznám, že motor má nízké otáčky?

Charakteristickým jevem provázejícím nízké otáčky motoru s řízeným vstřikováním je škubání motoru. Například jedete rychlostí 50 km/h na pátý rychlostní stupeň (Škoda Fabia benzín) už by se mělo projevit cukání motoru, zejména pak při akceleraci.
Je nutné okamžitě přeřadit na nižší rychlostní stupeň ( v našem případě na trojku ) a teprve můžeme řádně akcelerovat.
Nízké otáčky mají vliv zejména na nadměrné opotřebení sedel výfukových ventilů, protože ventil zůstává déle otevřen a déle na něj působí žár odcházejících spalin.

Nízké otáčky pod optimem také zvyšují spotřebu paliva. Ale to platí i pro otáčky nad optimem a tam je rozdíl ještě vyšší.

Jak poznám, že motor má již zbytečně vysoké otáčky?

Nadměrné otáčky zvyšují spotřebu paliva, protože dochází k většímu tření součástí také díky jejich nadměrnému zahřívání a tím nadměrnému opotřebení a neefektivním ztrátám.

Při akceleraci se motor po optimálních otáčkách dostane do pásma vyšších otáček a začne se projevovat větší hlučností, chvěním, vibracemi, drnčením (záleží na kvalitě vozidla). Při takových projevech a pokud povolená rychlost na komunikaci je vyšší než rychlost na tachometru a naše řidičské zkušenosti tomu odpovídají, bychom měli přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a tím klesnou otáčky motoru a jeho chod se zklidní. Pokud, ale otáčky stále klesají i při větší akceleraci, je nutno včas podřadit na nižší rychlostní stupeň. To platí zejména při jízdě do kopce, kde včasné podřazení dostane motor do optimálních otáček a tím také významně šetříme palivo, ale i prodloužíme životnost motoru.

Jak poznám, že motor běží v optimálních otáčkách?

Motor běží klidně, bez cukání, vcelku tiše. V optimálních otáčkách můžeme na rovině přidáním plynu dostat motor celkem snadno do vyšších otáček, čili motor má dostatečný kroutící moment a zároveň i dostatečnou rezervu výkonu a odezva na akceleraci je pružná (samozřejmě čím nižší rychlostní stupeň, tím pružnější akcelerace z optimálních do vyšších otáček ).
V optimálních otáčkách má motor nejnižší spotřebu.
Pokud je akcelerace příliš snadná - motor jde snadno do vysokých otáček, využijeme toho k přeřazení na vyšší stupeň (pokud to situace na silnici, předpisy silničního provozu a naše zkušenosti dovolují) a tím využijeme lépe přebytečný výkon motoru a snížíme spotřebu paliva.

Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).
117

Street View a simulátor jízdy autem | street-view-a-simulator-jizdy-autem


Street View je služba na mapách od Google, která umožňuje projíždět si jednotlivé komunikace z pohledu, jak tato místa vidí řidič vozidla.
Služba je vynikající, ale z důvodu rozmazávání některých osobních údajů, jako jsou značky SPZ automobilů dochází někdy i k rozmazání údajů na orientačních cedulích což je škoda.
Nicméně tato služba do budoucna nabízí mnoho dalších možností uplatnění.
Jednou z možností je hra "simulátor" jízdy automobilem po cestách naší vlasti.
Hra by jistě našla spoustu nadšených uživatelů a také by zlepšila orientaci řidičů při skutečném provozu, což by mohlo i snížit počet dopravních nehod na silnicích. Prostě byste si projeli trasu na počítači pomocí simulátoru a pak při skutečné jízdě byste již netápali a tím se nestali viníkem dopravní nehody.
Také virtuální projížďka míst kde jste strávili dovolenou doma v teple a pohodě má svoje kouzlo a člověk neriskuje zranění, ani neznečišťuje životní prostředí.
Pro prohlídku míst stačí stáhnout panáčka na mapu do míst, která se zvýrazní modrou barvou. Pak kliknout do někam na vozovku a již můžete cestovat po komunikaci pomocí klávesových šipek.

//maps.google.com/intl/en/help/maps/streetview/


Editace: 4.7.2020 - 08:41
Počet článků v kategorii: 337
Url:nevyhody-tlacitka-stop-start-motoru

AD
11 Share
Share
Tweet