Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Nevýhody tlačítka STOP START motoru


AD MOB

Nevýhody tlačítka STOP START motoru automobilu

  • snižuje životnost baterie, při častém vypínání motoru a startech (v kolonách a pod.) se baterie stále vybíjí


  • někdy vypiná, i když motor ještě není zahřátý - zvýšené emise - neekologický provoz


  • nedostatečné mazání motoru a jeho rychlé opotřebení při jeho neustálém vypínání a startování


  • motory, které pracovaly na vysoký výkon, potřebují nechat chvíli pomaleji chladit během na volnoběh a ne náhle vypnout ( není dobré sjet z dálnice a hned vypnout motor - naftový motor je ještě choulostivější)


Deaktivace tlačítka STOP START motoru automobilu

Deaktivaci tlačítka lze u řady vozidel nastavit manuálně, ale je to nutno provádět po každém startu vozidla, buď tlačítkem, nebo na dotykovém displeji.

Neodborné zásahy do elektrických obvodů, jako je odpojení konektoru kontroly napětí baterie, automobilky zakazují, nebo rázně upozorňují, že tím dojde k vypnutí, mnohdy velmi důležitých, funkcí vozidla.


347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


327

Klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory | serizeni-klepani-ventilu


Jak na klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory

Jakou vůli má mít sací a výfukový ventil?

V nouzi:
sací 0,10 mm
výfukový 0,25 mm
Jinak se musíte řídit hodnotami zadanými výrobcem!
Je nutno vždy natočit píst seřizovaných ventilů do horní úvrati a ventily daného válce musí být zavřeny.

Motorem lze také otočit tak že:

  • vyšroubujete svíčky z hlavy válců
  • nadzvednete jedno hnané kolo
  • zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň
  • kolem otáčíte dokud se píst seřizovaného válce nedostane do horní úvrati a to v době zážehu (přeskočení jiskry na dané svíčce), aby ventily byly zavřené
  • někdo použije špejli, na které si vyznačí rysky a pak vidí, kdy je píst nejvýše, tedy kdy vačka netlačí na žádné vahadlo seřizováného válce

Motor musí být vychladlý

Před samotným seřizováním musí být motor nejméně 3 hodiny v klidu, aby vychladl.

serizeni-ventilu-motoru-pomoci-sparove-merky

Jak poznám že ventily klepou?

  • benzínový motor vydává zvuk jako motor naftový / dieselový
  • při jízdě z kopce při zařazené rychlosti tzv. brzdění motorem se ozývá klepání
  • střílení do výfuku (ventily netěsní, zřejmě jsou již poškozené dosedací plochy - neshořelá směs vybuchuje ve výfuku a zřejmě zničí i katalyzátor)
  • klepání může způsobovat i nekvalitní benzín (zkuste benzín od Benziny, či dle zkušeností)
  • teplý motor klepe na volnoběh (nechte nastartovaný motor, automobil zajistěte proti rozjetí, vystupte a poslouchejte)
  • poproste odborníka ať motor poslechne

Proč musí mít ventily správnou vůli?

Ventily musí mít vůli aby nedošlo k jejich zničení, zničení hlavy válců, vahadel, zničení výfukového systému, katalyzátoru a dalším škodám.

Ventily se teplem roztahují, sací méně než výfukový kolem kterého odchází žhavý plyn a proto výfokový má většinou větší vůli mezi přítlačným mechanizmem.

Velká vůle ventilů a její následky

  • klepání ventilů, jako šicí stroj či naftový motor
  • mění se načasování - zkracuje se čas pro nasávání směsy i výfuk spalin
  • rozklepávají se dotykové části vahadla a ventilu, protože náraz je prudší čím větší je mezera a mezera se rychleji zvětšuje
  • směs předčasně vybuchuje, protože výfukový ventil neumožnil řádné vyprázdnění spalovací komory a žhavé splodiny uspíší výbuch ještě před přeskočením jiskry na svíčce
  • motor ztrácí výkon, protože má kratší čas na nasátí směsy z důvodu že ventil není včas otevřený

Malá vůle ventilů a její následky
  • nedovření ventilu a jeho zničení i poškození hlavy válce - sedla
  • prostor válce netěsní v době expoloze, nebezpečí i vznícení celého motoru
  • poškození výfukového potrubí a katalyzátoru

Oprava ventilů je většinou velmi nákladná záležitost proto seřízení provádějte včas.
Čím vyšší otáčky motoru, tím přesnější a častější seřízení je třeba provádět.

Musí se seřizovat všechny motory s ventily?

Seřizují se jen ventily u motorů, které nejsou vybaveny hydraulickou či jinou samoregulací, ALE to vše máte uvedeno v manuálu k Vašemu vozidlu.
Pokud Vám klepou ventily u motoru, který je vybaven samostavy vůle, pak je třeba bezprostředně kontaktovat odborný servis, kde Vám poradí, jak postupovat, aby nedošlo ještě k většímu poškození hlavy válců atd.

Kvalita oleje má vliv na hydraulické seřizování vůle ventilů

Olej motorový měňte včas v předepsaných intervalech, jinak hrozí znefunkčnění hydraulických samoštelů, automatickému nastavovaní vůle ventilů.


Date: 22.07.2020 - 11:46
195

Renault Torino | renault-torino



Renault Torino

Roky produkce 1966 – 1980.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce:
  • Třída: střední
  • Karoserie: 2 dveřové coupe a 4 dveřový sedan
  • Provedení: FR
  • Motory: 3.0 a 3.77 L
  • Převodovka: 4 rychlosti maual, 3 automatic
  • Rozvor: mm
  • Délka: 4492 coupe, 4580 sedan mm
  • Šířka: 1680 mm
  • Výška: 1300 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1060 kg
  • Max.rychlost: 205 km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault Torino - HQ video

**

205

Škoda Octavia | skoda-octavia



Škoda Octavia popis - video

Testování Škody Octavia

**

54

Co může zničit katalyzátor výfukových plynů | co-muze-znicit-katalyzator-vyfukovych-plynu-id-705


- mechanické poškození v terénu, ale i na různých zpomalovačích jízdy - retardérech
- použitím olovnatého benzínu, či použití přísad obsahují olovo
- pokud motor začne "žrát" olej, může zničit katalyzátor "fosforem"
také vysoká hladina oleje nad povolenou hladinu je nebezpečná
- nespálené palivo, například při startování vozidla roztláčením při zahřátém motoru
- znečistěný vzduchový filtr, či sací potrubí (zanedbaná údržba)
- při poruše lambda sondy
- při teplotě 1400°C a vyšší v katalyzátoru - například když v katalyzátoru dohořívá nespálená směs při poruše
zapalování (svíčky, rozdělovače atd.)
Vadná zapalovací svíčka nezažehne palivovou směs ve válci, motor má nepravidelný chod a nižší výkon.
Nezažehnuté palivo skončí v katalyzátoru, který může nenávratně poškodit.


Jak často měnit zapalovací svíčky? Viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=70&t=468&title=Jak-casto-menit-zapalovaci-svicky-benzinovy-motor
148

Peugeot 205 | peugeot-205



Peugeot 205 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Roky výroby 1983-1998
  • Vyrobeno 5,3 milionu kusů
  • Předchůdce Peugeot 104
  • Nástupce Peugeot 206
  • Třída malý osobní automobil
  • Karoserie 3-dveřový hatchback, 5-dveřový hatchback, 2-dveřový cabriolet
  • Koncepce FF nebo 4x4 čtyř u T16
  • Motor 1 a 1,9 L

Peugeot 205 vs. Peugeot 207 - porovnání vozů - video

**



Editace: 4.7.2020 - 08:41
Počet článků v kategorii: 347
Url:nevyhody-tlacitka-stop-start-motoru

AD
11 Share
Share
Tweet