Boční náraz
Boční náraz crash test, boční airbagy.
Většina řidičů žije v domnění, že boční náraz do vozidla není tak nebezpečný a při koupi vozidla na tuto skutečnost neberou dostatečný zřetel, ale mnoho nehod z těžkými následky se odehraje na křižovatkách a tam právě často dochází k bočnímu nárazu.
Vypouklá stěna dveří a sloupku působí jako mostní klenba
Skořápka vajíčka, nebo klenba mostu mají společné to, že snesou obrovskou zátěž na ně působící (ne zevnitř). Tuto vlastnost skořápky využívají i konstruktéři bezpečných vozidel. Při bočním nárazu mají klenuté sloupky i dveře daleko větší odpor proti proti tlaku, který na ně působí a tím lépe chrání posádku vozidla viz obrázek.
Malé vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno automobilem, který do něj narazí z boku.
Nízká hmotnost vozidla může být i výhodou.
Vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno (díky nízké hmotnosti), aniž by došlo k výraznému průniku do vozidla a to řidiči může zachránit život. Navíc se aktivují boční airbagy, které zabrání nárazu řidiče do dveří a boční části automobilu viz video.
Karoserie masivních vozidel označovaných zkratkou SUV dokážou pohltit více kinetické energie při čelním i bočním nárazu
Při nákupu automobilu vyberte takové vozidlo, které maximálně ochrání při autonehodě Vás i Vaše blízké - tedy posádku.
Masivní vozidla jsou při čelním nárazu velmi bezpečná pro řidiče i posádku. Totéž platí i při bočním nárazu. Podívejme se na crash test vozidla BMW X1. Při koupi vozidla je třeba se rozhodovat právě na základě crash testů. Dobré výsledky v crash testech dávají velkou šanci posádce na přežití při autonehodách.
Vozidla SUV
Zkratka SUV znamená Sport Utility Vehicle v překladu sportovní užitkové vozidlo. Jedná se o velmi bezpečná vozidla při čelním i bočním nárazu. Tyto vozidla poznáme dle masivní, robustní konstrukce a na zadní části mají zpravidla označení 4x4 tedy náhon na všechny 4 kola. Mezi SUV vozidla patří již zmíněné BMW X1 jehož crash test jste mohli vidět na předchozím videu, nebo velmi oblíbený SsangYong Korando, či Suzuki Grand Vitara SUV.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
- vlečené vozidlo musí být viditelně vzadu označeno červeným výstražným trojúhelníkem
- vlečené vozidlo musí mít v dobrém (předepsaném) stavu řízení a brzdy
- lano musí být uprostřed označeno červeným praporkem nebo štítkem o rozměrech nejméně 30 x 30 cm
- lano na vlečení je lepší pokud je zakončeno karabinami pro připojení
- lano se připojuje k místům určených k tomu výrobcem
- domluvte si předem signály pro brzdění, zastavení, rozjetí atd.
- při rozjíždění například na rovině potlačte vlastní silou tažné vozidlo až dojde k napnutí lana
- snažte se aby lano bylo stále napnuté (cukáním rozkmitáte soupravu a může dojít k poškození vozidel, nebo jejich srážce)
- z kopce a na rovině brzdí především vlečené vozidlo a tím zajistí napnutí lana (jakoby jste spouštěli kbelík na provaze, pokud se ten někde zachytí a pak náhle uvolní, tak provázek přetrhne atd. )
- mezi taženým a tažným vozidlem musí být v případě tažení lanem vzdálenost nejméně 2,5 metru a nejvíce 6 metrů
- maximální rychlost při tažení vozidla lanem, nebo na tyči nesmí překročit 60 km/hod (pokud není stanoveno jinak)
Novinky o pravidlech silničního provozu čtěte na stránkách ministerstva dopravy:
//etesty.mdcr.cz/
Při pádu z motocyklu se nafoukne a zpevni celý hrudník i partie krku.
Pak se začne pomalu vypouštět, aby netlačila na plíce a jiné orgány.
Výrazně zmírní náraz a zvýší šance na přežití jezdce.
Vesty mohou používat i spolujezdci.
Vestu lze použít vícekrát.
Vesta se nafoukne pomocí patrony.
Patrona je uvedena v činnost buď mechanicky (šňůrou připevněnou k motorce, řidič padá, šňůra aktivuje patronu)
nebo elektronicky.
Pád z motorky při rychlosti 100km/hod. se dá srovnat s pádem z výšky 42 metrů, což lze přirovnat k výšce venkovských kostelů, nebo ze střechy paneláku, přesto tuto zkutečnost mnozí řidiči nevědí, nebo podceňují.
Cena vesty v roce 2017 zhruba 15 000 korun.
Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola
V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.
Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.
Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?
Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.
Date: 06.12.2020 - 08:10
Ford Kuga cena ceník
//www.ford.cz/Cars/Kuga/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Karoserie velkoprostorová/terénní
- Koncepce FF nebo náhon 4x4
- Třída Crossover
- Platforma Ford C1
- Délka 4.443 mm
- Šířka 1.842 mm
- Výška 1.677 mm
Ford Kuga - video
Matné světlomety - čistění
Jemné zmatnění, nebo zešednutí
Zkusit vyleštit zubní pastou, nebo postříkat Coca-Colou, nechat minutu působit a vyleštit jemným hadříkem.Poškrábaný, více matný, nebo již zdrsněný povrch
Koupíme si unašeč a leštící filcový kotouč do úhlové brusky s adaptérem pro vrtačku. Leštěno rychlostí 350 otáček za minutu aby se povrch nezahřál tak namáčet filc do vody.
Na hrubší obroušení lze použít přípravek na čištění / leštění kohoutků z nerezu např. v kuchyni - REAL
Na jemné dočištění se osvědčila zubní pasta
Výsledek po 5 minutách - nutno řádně filc vlhčit vodou a dbát aby se plexisklo nezahřálo
Date: 22.07.2020 - 11:46
Editace: 20.7.2020 - 20:11
Počet článků v kategorii: 351
Url:bocni-naraz