Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Li-Ion baterie životnost a počet nabíjecích cyklů


AD MOB

Li-Ion baterie
Baterie Li-Ion nemají "paměťový efekt", není je nutno vybíjet po prvním nabití do nulové kapacity.
Horko baterii škodí! Nenechávat na přímém slunci.
Nenechávejte baterii zcela vybít.
Nabíjejte častěji a ne na plnou kapacitu (při skladování na chladném místě na 40%).
Časté nabíjení baterii neubližuje.
1 nabíjecí cyklus se počítá z 0 na 100% s tím, že procenta se sčítají, takže když každý den nabijete baterii o 25% její kapacity, tak plný jeden cyklus 100% dovršíte za 4 dny.
Prudké vybití baterii škodí!
Lépe je nabíjet Li-Ion baterie odpojené od spotřebiče, výjimkou jsou zařízení, která mají kontrolu nabíjení (notebook, laptop atd.).
Používejte předepsané nabíječky pro konkrétní typ baterie s automatickým vypnutím při plném nabití baterie.
Při nabíjení se baterie nesmí zahřívat, nebo jen neznatelně, nesmí z ní nic vytékat atd.
Nenabíjet při teplotě pod bodem mrazu a nad +50°C.
Skladovat baterii v suchu a na chladném místě (+0°C "tesně nad nulou" ideální s nabitím na 40% kapacity = nejmenší ztráta kapacity baterie), co 3 měsíce kontrolovat a případně dobít.


Výrobci uvádějí, že baterie Li-Ion mají životnost 1000 až 1500 nabíjecích cyklů.  Po 1000 cyklech by měla kapacita plně nabité baterie klesnout za 20 hodin na ještě slušných 60%. Po 1500 cyklech baterie za 20 hodin samovybíjení má již jen 30% kapacity z plně nabitého stavu.

Do 800 nabíjecích cyklů však baterie vykazují velmi dobré hodnoty. Z úplného nabíti po 20 hodinách mívají ještě 70% procent "nabití" - kapacity při samovybíjení (tedy nebyly zatíženy).

Li-Ion baterie mají široké uplatnění. V poslední době se montují do elektrokol, kde i přes zdánlivě vysokou cenu mají nejlepší poměr "životnost + hmotnost / cena".

V záručních listech se někdy můžete dočíst, že pokud kapacita Li-Ion baterie klesne za dva roky o 39%, není tato hodnota důvodem k uznání reklamace.

Životnost Li-Ion baterie v rocích
Pokud bychom Li-Ion baterii dobíjeli každý den z vybitého stavu na plnou kapacitu, pak by její životnost měla být v rozmezí od 2 až do 4 let.

Jen pro zajímavost příklad s baterií v elektrokole
Pokud byste Li-ion baterii používali v elektrokole 4 roky, denně ujeli 25 km, baterie by stála 10 000 korun, 3 koruny denně by stálo nabití baterie
36 500 km byste ujeli za tu dobu
4 380 korun zaplatili byste za elektřinu nutnou k dobíjení akumulátoru
10 000 korun cena baterie
Náklady na jeden kilometr by pak byly 0,39 haléřů.
Celkové náklady 14 380 korun
zato v automobilu za
36 500 km ujetých byste zaplatili 109 500 korun.

347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


20

Boční náraz | bocni-naraz


Boční náraz crash test, boční airbagy.

Většina řidičů žije v domnění, že boční náraz do vozidla není tak nebezpečný a při koupi vozidla na tuto skutečnost neberou dostatečný zřetel, ale mnoho nehod z těžkými následky se odehraje na křižovatkách a tam právě často dochází k bočnímu nárazu.

Vypouklá stěna dveří a sloupku působí jako mostní klenba

Skořápka vajíčka, nebo klenba mostu mají společné to, že snesou obrovskou zátěž na ně působící (ne zevnitř). Tuto vlastnost skořápky využívají i konstruktéři bezpečných vozidel. Při bočním nárazu mají klenuté sloupky i dveře daleko větší odpor proti proti tlaku, který na ně působí a tím lépe chrání posádku vozidla viz obrázek.

vyklenuti sloupku vozidla

Malé vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno automobilem, který do něj narazí z boku.

Nízká hmotnost vozidla může být i výhodou.

Vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno (díky nízké hmotnosti), aniž by došlo k výraznému průniku do vozidla a to řidiči může zachránit život. Navíc se aktivují boční airbagy, které zabrání nárazu řidiče do dveří a boční části automobilu viz video.

**


Karoserie masivních vozidel označovaných zkratkou SUV dokážou pohltit více kinetické energie při čelním i bočním nárazu

Při nákupu automobilu vyberte takové vozidlo, které maximálně ochrání při autonehodě Vás i Vaše blízké - tedy posádku.

Masivní vozidla jsou při čelním nárazu velmi bezpečná pro řidiče i posádku. Totéž platí i při bočním nárazu. Podívejme se na crash test vozidla BMW X1. Při koupi vozidla je třeba se rozhodovat právě na základě crash testů. Dobré výsledky v crash testech dávají velkou šanci posádce na přežití při autonehodách.

**


Vozidla SUV

Zkratka SUV znamená Sport Utility Vehicle v překladu sportovní užitkové vozidlo. Jedná se o velmi bezpečná vozidla při čelním i bočním nárazu. Tyto vozidla poznáme dle masivní, robustní konstrukce a na zadní části mají zpravidla označení 4x4 tedy náhon na všechny 4 kola. Mezi SUV vozidla patří již zmíněné BMW X1 jehož crash test jste mohli vidět na předchozím videu, nebo velmi oblíbený SsangYong Korando, či Suzuki Grand Vitara SUV.

144

Peugeot 104 | peugeot-104



Peugeot 104 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Roky výroby 1972-1988
  • Nástupce Peugeot 205
  • Třída malý vůz
  • Karoserie 4-dveřový sedan 3-dveřový hatchback 5-dveřový hatchback
  • Koncepce FF
  • Motor 1,0 l
  • Délka 3600 mm
  • Šířka 1520 mm
  • Výška 1391 mm
  • Podobné Citroën LN
  • Designer Paolo Martin

Peugeot 104 - video

**

340

Hučení z motoru vadné poškozené ložisko náboje kola jak poznat | huceni-z-motoru-vadne-lozisko-naboje-kola-jak-poznat


Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola

V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.
Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.

Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.

Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?

Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.
Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

proc-jsou-kola-na-prave-strane-vozidla-vice-namahana-a-drive-se-poskodi.png Date: 06.12.2020 - 08:10
99

Re: Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna | re-renault-clio-ii-vymena-zarovek-zadni-skupinova-svitilna-id-2319


4. Mírně odklopit háček a současně povytáhnout okraj panele žárovek z pod háčku.
Háček tam byl jen jeden. Panel pak šlo snadno vyklopit a vyjmout z krytu svítilny.

277

Škoda Forman (785) (136 L), Pick-up, Praktik(781), Van Plus | skoda-forman-785-136-l-pick-up-praktik781-van-plus


Škoda Forman popis - video






**


Editace: 2015-09-02 14:40:44
Počet článků v kategorii: 347
Url:li-ion-baterie-zivotnost-a-pocet-nabijecich-cyklu

AD
11 Share
Share
Tweet