Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Li-Ion baterie životnost a počet nabíjecích cyklů


AD MOB

Li-Ion baterie
Baterie Li-Ion nemají "paměťový efekt", není je nutno vybíjet po prvním nabití do nulové kapacity.
Horko baterii škodí! Nenechávat na přímém slunci.
Nenechávejte baterii zcela vybít.
Nabíjejte častěji a ne na plnou kapacitu (při skladování na chladném místě na 40%).
Časté nabíjení baterii neubližuje.
1 nabíjecí cyklus se počítá z 0 na 100% s tím, že procenta se sčítají, takže když každý den nabijete baterii o 25% její kapacity, tak plný jeden cyklus 100% dovršíte za 4 dny.
Prudké vybití baterii škodí!
Lépe je nabíjet Li-Ion baterie odpojené od spotřebiče, výjimkou jsou zařízení, která mají kontrolu nabíjení (notebook, laptop atd.).
Používejte předepsané nabíječky pro konkrétní typ baterie s automatickým vypnutím při plném nabití baterie.
Při nabíjení se baterie nesmí zahřívat, nebo jen neznatelně, nesmí z ní nic vytékat atd.
Nenabíjet při teplotě pod bodem mrazu a nad +50°C.
Skladovat baterii v suchu a na chladném místě (+0°C "tesně nad nulou" ideální s nabitím na 40% kapacity = nejmenší ztráta kapacity baterie), co 3 měsíce kontrolovat a případně dobít.


Výrobci uvádějí, že baterie Li-Ion mají životnost 1000 až 1500 nabíjecích cyklů.  Po 1000 cyklech by měla kapacita plně nabité baterie klesnout za 20 hodin na ještě slušných 60%. Po 1500 cyklech baterie za 20 hodin samovybíjení má již jen 30% kapacity z plně nabitého stavu.

Do 800 nabíjecích cyklů však baterie vykazují velmi dobré hodnoty. Z úplného nabíti po 20 hodinách mívají ještě 70% procent "nabití" - kapacity při samovybíjení (tedy nebyly zatíženy).

Li-Ion baterie mají široké uplatnění. V poslední době se montují do elektrokol, kde i přes zdánlivě vysokou cenu mají nejlepší poměr "životnost + hmotnost / cena".

V záručních listech se někdy můžete dočíst, že pokud kapacita Li-Ion baterie klesne za dva roky o 39%, není tato hodnota důvodem k uznání reklamace.

Životnost Li-Ion baterie v rocích
Pokud bychom Li-Ion baterii dobíjeli každý den z vybitého stavu na plnou kapacitu, pak by její životnost měla být v rozmezí od 2 až do 4 let.

Jen pro zajímavost příklad s baterií v elektrokole
Pokud byste Li-ion baterii používali v elektrokole 4 roky, denně ujeli 25 km, baterie by stála 10 000 korun, 3 koruny denně by stálo nabití baterie
36 500 km byste ujeli za tu dobu
4 380 korun zaplatili byste za elektřinu nutnou k dobíjení akumulátoru
10 000 korun cena baterie
Náklady na jeden kilometr by pak byly 0,39 haléřů.
Celkové náklady 14 380 korun
zato v automobilu za
36 500 km ujetých byste zaplatili 109 500 korun.

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


29

Výměna kola | vymena-kola-id-421


Stále více řidičů je usmrceno při výměně propíchnuté pneumatiky a
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.

Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.



  • - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
  • - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
  • - obléct reflexní vestu
  • - postavit trojúhelník
  • - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
  • - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
  • - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
  • - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
  • - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
  • - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
  • - vyšroubovat všechny šrouby - matice
  • - sundat kolo
  • - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
  • - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
  • - uvolnit hever a spustit vůz na zem
  • - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
  • - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
  • - zkontrolujeme počet posádky
  • - uklidíme výstražný trojúhelník


Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.

Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
124

Přežijí naftové motory krizi s emisemi? | preziji-naftove-motory-krizi-s-emisemi


Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.

Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
35

Detonační hoření klepání ventilů | detonacni-horeni-klepani-ventilu-id-509


Známé klepání ventilů u starších automobilů např. Škoda 105 bylo
potlačeno u moderních vozů snímačem detonačního hoření.
Na videu uvidíme umístění tohoto snímače na motoru ŠKODA Octavia 1,
6L - kód motoru AKL .
Video ukazuje i schéma zapojení a také monitoring měření
činnosti snímače.

**
76

Barva vyjetého oleje | barva-vyjeteho-oleje-id-853


Otázka: Měl by být motorový olej, po ujetí předepsaných kilometrů, černý?

Určitě bude tmavší než na počátku. Tmavá až černá barva signalizuje,
že olej rozpustil mnoho usazenin a je čas jej vyměnit, pokud
neobsahuje látky, které způsobují jeho zčernání (molyka).

Příliš světlý olej, na konci intervalu výměny oleje, může
znamenat, že olej se nedostává, v dostatečné míře, tam
kam má. Nebezpečí hrozí zejména u samo-nastavitelných
ventilů - samoštely - kde nedostatečné mazání se projeví
poškozením jak ventilů, tak protilehlých sedel.
Dále hrozí nadměrné poškozování součástí i poškození motoru.

U naftových a benzínových motorů pracujících s tímto palivem
pak bude olej tmavší, než u motorů jezdících na plyn LPG.
182

Renault 18 | renault-18



Renault 18

Roky produkce 1978 – 1986.

Technická data:

  • Délka: 4,390 mm
  • Šířka: 1,690 mm
  • Výška: 1,400 mm
  • Motory: 1.4 až 2.2 L
  • Provedení: FF

Renault 18 - video

**



Editace: 2015-09-02 14:40:44
Počet článků v kategorii: 348
Url:li-ion-baterie-zivotnost-a-pocet-nabijecich-cyklu

AD
11 Share
Share
Tweet