Li-Ion baterie životnost a počet nabíjecích cyklů
AD MOB
Baterie Li-Ion nemají "paměťový efekt", není je nutno vybíjet po prvním nabití do nulové kapacity.
Horko baterii škodí! Nenechávat na přímém slunci.
Nenechávejte baterii zcela vybít.
Nabíjejte častěji a ne na plnou kapacitu (při skladování na chladném místě na 40%).
Časté nabíjení baterii neubližuje.
1 nabíjecí cyklus se počítá z 0 na 100% s tím, že procenta se sčítají, takže když každý den nabijete baterii o 25% její kapacity, tak plný jeden cyklus 100% dovršíte za 4 dny.
Prudké vybití baterii škodí!
Lépe je nabíjet Li-Ion baterie odpojené od spotřebiče, výjimkou jsou zařízení, která mají kontrolu nabíjení (notebook, laptop atd.).
Používejte předepsané nabíječky pro konkrétní typ baterie s automatickým vypnutím při plném nabití baterie.
Při nabíjení se baterie nesmí zahřívat, nebo jen neznatelně, nesmí z ní nic vytékat atd.
Nenabíjet při teplotě pod bodem mrazu a nad +50°C.
Skladovat baterii v suchu a na chladném místě (+0°C "tesně nad nulou" ideální s nabitím na 40% kapacity = nejmenší ztráta kapacity baterie), co 3 měsíce kontrolovat a případně dobít.
Výrobci uvádějí, že baterie Li-Ion mají životnost 1000 až 1500 nabíjecích cyklů. Po 1000 cyklech by měla kapacita plně nabité baterie klesnout za 20 hodin na ještě slušných 60%. Po 1500 cyklech baterie za 20 hodin samovybíjení má již jen 30% kapacity z plně nabitého stavu.
Do 800 nabíjecích cyklů však baterie vykazují velmi dobré hodnoty. Z úplného nabíti po 20 hodinách mívají ještě 70% procent "nabití" - kapacity při samovybíjení (tedy nebyly zatíženy).
Li-Ion baterie mají široké uplatnění. V poslední době se montují do elektrokol, kde i přes zdánlivě vysokou cenu mají nejlepší poměr "životnost + hmotnost / cena".
V záručních listech se někdy můžete dočíst, že pokud kapacita Li-Ion baterie klesne za dva roky o 39%, není tato hodnota důvodem k uznání reklamace.
Životnost Li-Ion baterie v rocích
Pokud bychom Li-Ion baterii dobíjeli každý den z vybitého stavu na plnou kapacitu, pak by její životnost měla být v rozmezí od 2 až do 4 let.
Jen pro zajímavost příklad s baterií v elektrokole
Pokud byste Li-ion baterii používali v elektrokole 4 roky, denně ujeli 25 km, baterie by stála 10 000 korun, 3 koruny denně by stálo nabití baterie
36 500 km byste ujeli za tu dobu
4 380 korun zaplatili byste za elektřinu nutnou k dobíjení akumulátoru
10 000 korun cena baterie
Náklady na jeden kilometr by pak byly 0,39 haléřů.
Celkové náklady 14 380 korun
zato v automobilu za
36 500 km ujetých byste zaplatili 109 500 korun.
347LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Boční náraz crash test, boční airbagy.
Většina řidičů žije v domnění, že boční náraz do vozidla není tak nebezpečný a při koupi vozidla na tuto skutečnost neberou dostatečný zřetel, ale mnoho nehod z těžkými následky se odehraje na křižovatkách a tam právě často dochází k bočnímu nárazu.
Vypouklá stěna dveří a sloupku působí jako mostní klenba
Skořápka vajíčka, nebo klenba mostu mají společné to, že snesou obrovskou zátěž na ně působící (ne zevnitř). Tuto vlastnost skořápky využívají i konstruktéři bezpečných vozidel. Při bočním nárazu mají klenuté sloupky i dveře daleko větší odpor proti proti tlaku, který na ně působí a tím lépe chrání posádku vozidla viz obrázek.
Malé vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno automobilem, který do něj narazí z boku.
Nízká hmotnost vozidla může být i výhodou.
Vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno (díky nízké hmotnosti), aniž by došlo k výraznému průniku do vozidla a to řidiči může zachránit život. Navíc se aktivují boční airbagy, které zabrání nárazu řidiče do dveří a boční části automobilu viz video.
**
Karoserie masivních vozidel označovaných zkratkou SUV dokážou pohltit více kinetické energie při čelním i bočním nárazu
Při nákupu automobilu vyberte takové vozidlo, které maximálně ochrání při autonehodě Vás i Vaše blízké - tedy posádku.
Masivní vozidla jsou při čelním nárazu velmi bezpečná pro řidiče i posádku. Totéž platí i při bočním nárazu. Podívejme se na crash test vozidla BMW X1. Při koupi vozidla je třeba se rozhodovat právě na základě crash testů. Dobré výsledky v crash testech dávají velkou šanci posádce na přežití při autonehodách.
**
Vozidla SUV
Zkratka SUV znamená Sport Utility Vehicle v překladu sportovní užitkové vozidlo. Jedná se o velmi bezpečná vozidla při čelním i bočním nárazu. Tyto vozidla poznáme dle masivní, robustní konstrukce a na zadní části mají zpravidla označení 4x4 tedy náhon na všechny 4 kola. Mezi SUV vozidla patří již zmíněné BMW X1 jehož crash test jste mohli vidět na předchozím videu, nebo velmi oblíbený SsangYong Korando, či Suzuki Grand Vitara SUV.

Peugeot 104 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Roky výroby 1972-1988
- Nástupce Peugeot 205
- Třída malý vůz
- Karoserie 4-dveřový sedan 3-dveřový hatchback 5-dveřový hatchback
- Koncepce FF
- Motor 1,0 l
- Délka 3600 mm
- Šířka 1520 mm
- Výška 1391 mm
- Podobné Citroën LN
- Designer Paolo Martin
Peugeot 104 - video
**
Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola
V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.
Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.
Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?
Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

Háček tam byl jen jeden. Panel pak šlo snadno vyklopit a vyjmout z krytu svítilny.

Škoda Forman popis - video
Editace: 2015-09-02 14:40:44
Počet článků v kategorii: 347
Url:li-ion-baterie-zivotnost-a-pocet-nabijecich-cyklu
AD