Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Kupujeme ojeté auto, co by mělo umět


AD MOB

Pár funkcí, které u vozidla časem oceníte a budete vděčni, že je máte:

  • klimatizace (v zimě rychle teplo, v létě chladí) hlavně když vozíme děti, nebo starší lidi
  • ABS antiblokovací zařízení ( při brzdění a za smyku mnohem lepší ovladatelnost vozidla)
  • posilovač řízení (ne všechny vozidla jej mají a pak jsou problémy při parkování)
  • elektrické stahování všech okýnek z místa řidiče (děti vyběhnou z auta a pak aby člověk chodil od dveří ke dveřím a ručně vše zavíral)
  • zadní rozmrazování okna (slouží i když se okno orosí, velmi důležité při couvání a pro pohled do zpětného vnitřního zrcátka co se nachází za vozidlem)
  • stěrač zadního okna s ostřikovačem ( hlavně při couvání oceníme tuto vymoženost a pak při jízdě na mokré znečištěné vozovce, kdy se černé kapičky usazují, jako neprůhledný film na zadním skle)
  • dvě zpětná světla při couvání (některá vozidla mají jen jedno a to je málo)
  • tempomat (při průjezdu obcí si nastavíte rychlost, kterou pak auto dodržuje po dobu, pokud nepřidáte prudce plyn)
  • elektrické naklápění zrcátek z místa řidiče (vynikající věc při couvání, kdy si zrcátka nakloníme tak, abychom viděli zadní kola vozidla, či místa, která potřebujeme)
  • dálkové zamykání dveří (klíčem je jistota, ale když přicházíme k vozidlu, tak dálkové je pohodlnější)

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


313

Fiat Tempra | fiat-tempra



Fiat Tempra

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Délka Sedan: 4355 mm, kombi: 4465 mm
  • Šířka 1685 mm
  • Výška 1445 mm

Fiat Tempra - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
340

Hučení z motoru vadné poškozené ložisko náboje kola jak poznat | huceni-z-motoru-vadne-lozisko-naboje-kola-jak-poznat


Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola

V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.
Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.

Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.

Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?

Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.
Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

proc-jsou-kola-na-prave-strane-vozidla-vice-namahana-a-drive-se-poskodi.png Date: 06.12.2020 - 08:10
18

Xenonové světlomety | xenonove-svetlomety


Xenonové žárovky mají zhruba o 60% až 70% větší svítivost, jak halogenové žárovky, ale výměna za halogenovou žárovku není většinou přípustná a je nutno vyměnit celý světlomet.

Mohu automobil, který je osazen halogenovými žárovkami vybavit xenonovými výbojkami a vyplatí se mi to?

  • poraďte se s odborníkem zda vaše vozidlo je vhodné pro přestavbu na xenonová světla
  • xenonová světla musí být vybavena ostřikovači nečistot a je třeba je používat, protože by jinak docházelo k rozptylu světla po znečištění skla xenonového světlometu
  • xenonová světla musí být homologována, jinak neprojdete přes STK
  • při přestavbě vozidla na xenon musí být použita celá xenonová sada, určená pro daný typ vozu
  • xenonové světlomety jsou drahé 10 až 80 tisíc KCZ
  • vozy s xenonovými světly musí být vybaveny automatickým naklápěním světel dle zatížení vozidla, proti oslnění protijedoucích vozidel
  • kutilské přestavby homologovaných halogenových světlometů na xenonové jsou nepřípustné
  • modré halogenové žárovky s xenonovým efektem nelze používat v běžném silničním provozu, jsou určeny pro rallye

Fabia s xenonovými světly - video

**
Date: 09.07.2011 - 12:43
169

Renault 3 | renault-3



Renault 3

Roky produkce 1961 – 1963.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault 4CV
  • Nástupce: Renautl 4
  • Třída: užitkové vozidlo
  • Karoserie: 5 dveřový hatchback
  • Provedení: MF
  • Motory: 603 cm³
  • Převodovka: 3 a 4 rychlosti manul
  • Rozvor: mm
  • Délka: 3609 mm
  • Šířka: 1485 mm
  • Výška: 1432 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 600 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů: asi 2500

Renault 3 - video

**

215

Škoda Felicia 1959 | skoda-felicia-1959



Historický dokument nákupu vozidla - video

Škoda Felicia se vyráběla v letech 1959-1964 v automobilce ŠKODA jako jediný kabriolet.

**



Editace: 1361560398
Počet článků v kategorii: 348
Url:kupujeme-ojete-auto-co-by-melo-umet-id-521

AD
11 Share
Share
Tweet