Kupujeme ojeté auto, co by mělo umět
AD MOB
Pár funkcí, které u vozidla časem oceníte a budete vděčni, že je máte:
- klimatizace (v zimě rychle teplo, v létě chladí) hlavně když vozíme děti, nebo starší lidi
- ABS antiblokovací zařízení ( při brzdění a za smyku mnohem lepší ovladatelnost vozidla)
- posilovač řízení (ne všechny vozidla jej mají a pak jsou problémy při parkování)
- elektrické stahování všech okýnek z místa řidiče (děti vyběhnou z auta a pak aby člověk chodil od dveří ke dveřím a ručně vše zavíral)
- zadní rozmrazování okna (slouží i když se okno orosí, velmi důležité při couvání a pro pohled do zpětného vnitřního zrcátka co se nachází za vozidlem)
- stěrač zadního okna s ostřikovačem ( hlavně při couvání oceníme tuto vymoženost a pak při jízdě na mokré znečištěné vozovce, kdy se černé kapičky usazují, jako neprůhledný film na zadním skle)
- dvě zpětná světla při couvání (některá vozidla mají jen jedno a to je málo)
- tempomat (při průjezdu obcí si nastavíte rychlost, kterou pak auto dodržuje po dobu, pokud nepřidáte prudce plyn)
- elektrické naklápění zrcátek z místa řidiče (vynikající věc při couvání, kdy si zrcátka nakloníme tak, abychom viděli zadní kola vozidla, či místa, která potřebujeme)
- dálkové zamykání dveří (klíčem je jistota, ale když přicházíme k vozidlu, tak dálkové je pohodlnější)
348LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Fiat Tempra
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka Sedan: 4355 mm, kombi: 4465 mm
- Šířka 1685 mm
- Výška 1445 mm
Fiat Tempra - video
**
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola
V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.
Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.
Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?
Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

Xenonové žárovky mají zhruba o 60% až 70% větší svítivost, jak halogenové žárovky, ale výměna za halogenovou žárovku není většinou přípustná a je nutno vyměnit celý světlomet.
Mohu automobil, který je osazen halogenovými žárovkami vybavit xenonovými výbojkami a vyplatí se mi to?
- poraďte se s odborníkem zda vaše vozidlo je vhodné pro přestavbu na xenonová světla
- xenonová světla musí být vybavena ostřikovači nečistot a je třeba je používat, protože by jinak docházelo k rozptylu světla po znečištění skla xenonového světlometu
- xenonová světla musí být homologována, jinak neprojdete přes STK
- při přestavbě vozidla na xenon musí být použita celá xenonová sada, určená pro daný typ vozu
- xenonové světlomety jsou drahé 10 až 80 tisíc KCZ
- vozy s xenonovými světly musí být vybaveny automatickým naklápěním světel dle zatížení vozidla, proti oslnění protijedoucích vozidel
- kutilské přestavby homologovaných halogenových světlometů na xenonové jsou nepřípustné
- modré halogenové žárovky s xenonovým efektem nelze používat v běžném silničním provozu, jsou určeny pro rallye
Fabia s xenonovými světly - video
**Date: 09.07.2011 - 12:43

Renault 3
Roky produkce 1961 – 1963.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 4CV
- Nástupce: Renautl 4
- Třída: užitkové vozidlo
- Karoserie: 5 dveřový hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 603 cm³
- Převodovka: 3 a 4 rychlosti manul
- Rozvor: mm
- Délka: 3609 mm
- Šířka: 1485 mm
- Výška: 1432 mm
- Hmotnost pohotovostní: 600 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů: asi 2500
Renault 3 - video
**

Historický dokument nákupu vozidla - video
Škoda Felicia se vyráběla v letech 1959-1964 v automobilce ŠKODA jako jediný kabriolet.
**
Editace: 1361560398
Počet článků v kategorii: 348
Url:kupujeme-ojete-auto-co-by-melo-umet-id-521
AD