Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Brzdové špalky gumičky botky na kola bike životnost

Brzdové špalky, gumičky, bloky, botky na kolo - anglicky: bike brake pads
Životnost brzdových špalků závisí dle druhu a stylu jízdy.
Mohou být zničeny za jeden den, ale mohou vydržet i tisíce kilometrů (2 000, 5 000 a někdy i více jak 10 tisíc km)
Nejvíce jsou špalky opotřebovávány když jsou zaneseny blátem, pískem, prachem.
Nejméně pak jsou opotřebovávány pokud jezdíme svátečně, za hezkého počasí,
na zpevněných cestách v rovinatém terénu, tedy když brzdy téměř nepoužíváme.

Důležitá zásada je, že vozíme náhradní sadu špalků
s sebou a také nářadí pro výměnu špalků a pokud by došlo během jízdy
k takovému opotřebení špalků, že by hrozilo poškození ráfku, neprodleně
provedeme jejich výměnu.


Na kvalitních špalcích je vyznačena ryskou minimální vrstva po jejímž dosažení by se měla
provádět výměna špalků, jinak hrozí, že po opotřebení špalků se bude ráfku dotýkat nejen
při brzdění kovový držák špalku a dojde k poškození ráfku, jehož výměna pak bude mnohonásobně
dražší, než výměna špalků.


Brzdné špalky dle materiálu
Materiál: sintrovaný - vyrobené slinutím - spékáním různých práškových materiálů většinou za vysokého tlaku
a ve vakuu bod teplotou tání práškových substancí za vzniku homogenního materiálu z vlastnostmi jednotlivých vstupních
materiálů. Vytvoříme nový materiál, který nelze vyrobit roztavením, promícháním a vychladnutím.
Nízké pořizovací náklady;
Vysoká životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Odolné proti vysoký teplotám;
Střední brzdný výkon;

Materiál: organický (pryskyřice)
Vysoká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Nízká odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Materiál: kevlar
Nízká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Střední životnost v suchém stavu;
Střední odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Brzdové špalky, elementy, gumičky, bloky, botky - minimální výška hloubka zářezu - před výměnou
Na obrázku níže je zeleně označen blok nový.
Jakmile zářezy ve špalku dosahují hloubky pouze 1 až 0,5 mm tak je raději vyměňte a je jedno
který zářez tuto minimální hloubku dosáhl jako první.

Pokud si však změříte nové špalky a vedete si statistiku ujetých kilometrů, můžete sami odhadnout
kolik kilometrů je možné ještě najet na stávající špalky, ALE jakmile zmizí některý ze zářezů,
tak je víc než rozumné špalky rychle vyměnit.
Někdy bloky mají po stranách vyznačenu WEAR LINE - linii maximálního opotřebení.
Při dosažení této linie je třeba špalky vyměnit.



Linie minimální výšky brzdového špalku - gumičky - bloku brzdy kola
Na obrázku je patrné, že minimální výška špalku před jeho výměnou se shoduje
s minimální hloubkou zářezů ve špalku - bloku - gumičce.


Kovová plocha je těsně pod hranicí mezního opotřebení bloku, zhruba 1 mm. Viz obrázek, kde bylo zavrtáno do bloku a vrták hned narazil na kov.
Proto z výměnou bloku neotálím a neriskuji zničení ráfku.

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


71

Předjíždění cyklisty s dostatečným bočním odstupem | predjizdeni-cyklisty-s-dostatecnym-bocnim-odstupem-id-833


Častou nehodou s tragickými následky, je předjíždění cyklistů bez zachování
řádného bočního odstupu.
Jednou z hlavních příčin je, že řidič si myslí, že cyklista je schopen udržet
přímý směr jízdy, to však pro cyklistu většinou není možné.
Při šlapání totiž dochází k neustálému zakřivování dráhy doprava a na
další šlápnutí doleva. Výsledkem je klikatá dráha. Je tedy nutné počítat s tím
a vytvořit dostatečný odstup od cyklisty.
Pokud navíc ještě fouká boční vítr, je třeba objet cyklistu s ještě větším
odstupem.

Dráha cyklisty je většinou klikatá a je nutné s tím počítat ponecháním řádného
bočního odstupu při předjíždění. A pokud předjetí by bylo riskantní, tak určitě zpomalte
a vyčkejte na bezpečný okamžik.

237

Volkswagen Touareg | volkswagen-touareg



Volkswagen Touareg cena ceník

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/touareg.pdf

Technická data:

  • Třída střední luxusní SUV
  • Karoserie 5-dveřový SUV
  • Podélné uspořádání motoru, pohon 4x4
  • Platforma koncernu Volkswagen PL71

Volkswagen Touareg - video

**

317

Fiat Uno | fiat-uno



Fiat Uno

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Produkce od roku 1983
  • Předchůdce Fiat 127
  • Nástupce Fiat Punto
  • Třída Supermini
  • Karoserie 3-dveřový hatchback, 5-dveřový hatchback, 3-dveřový van
  • Koncepce FF
  • Převodovka 4 a 5-stupňová manuální
  • Rozvor 2362 mm
  • Délka 3,645-3,689 mm
  • Šířka 1,549-1,562 mm
  • Výška 1,405-1,422 mm
  • Pohotovostní hmotnost 711-910 kg
  • Designer Giorgetto Giugiaro

Fiat Uno - generální oprava vozidla - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
54

Co může zničit katalyzátor výfukových plynů | co-muze-znicit-katalyzator-vyfukovych-plynu-id-705


- mechanické poškození v terénu, ale i na různých zpomalovačích jízdy - retardérech
- použitím olovnatého benzínu, či použití přísad obsahují olovo
- pokud motor začne "žrát" olej, může zničit katalyzátor "fosforem"
také vysoká hladina oleje nad povolenou hladinu je nebezpečná
- nespálené palivo, například při startování vozidla roztláčením při zahřátém motoru
- znečistěný vzduchový filtr, či sací potrubí (zanedbaná údržba)
- při poruše lambda sondy
- při teplotě 1400°C a vyšší v katalyzátoru - například když v katalyzátoru dohořívá nespálená směs při poruše
zapalování (svíčky, rozdělovače atd.)
Vadná zapalovací svíčka nezažehne palivovou směs ve válci, motor má nepravidelný chod a nižší výkon.
Nezažehnuté palivo skončí v katalyzátoru, který může nenávratně poškodit.


Jak často měnit zapalovací svíčky? Viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=70&t=468&title=Jak-casto-menit-zapalovaci-svicky-benzinovy-motor
118

Google samo sebou řízené vozidlo - revoluce v cestování | google-samo-sebou-rizene-vozidlo-revoluce-v-cestovani


Společnost Google pravděpodobně při focení komunikací pro službu Streeview a dalšími navigačními pomůckami napadlo, jak celý proces, co nejvíce automatizovat a co nejlépe následně využít pro snadnější cestování. A protože pro schopné lidi není nic nemožné, pokusili se vytvořit automobil, který by byl řízen pomocí počítače a senzorů (kamer, radaru).
Takový automobil má mnoho výhod. Neustále sleduje 360 stupňů kolem sebe, snižuje nebezpečí nehody, protože je stále ve střehu, šetří náklady na lidské zdroje, snižuje úmrtnost na silnicích, protože například dodávka s nákladem přijede sama na místo uřčení a při srážce s jinou dodávkou bez obsluhy, tak vzniknou jen materiální škody.
Dále je nadějí pro postižené občany, například i slepotou.
Lidé budou mít mnohem více času na jinou činnost, protože zbytečně denně stráví za volantem příliš mnoho času.
Video níž ukazuje, jak si vozidlo bravurně počíná v silničním provozu, vozidlo doveze slepého muže do obchodu a zpět.




Editace: 1507625438
Počet článků v kategorii: 320
Url:brzdove-spalky-gumicky-botky-na-kola-bike-zivotnost-id-2233

AD
Share
Share
Tweet