Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Brzdové špalky gumičky botky na kola bike životnost


AD MOB

Brzdové špalky, gumičky, bloky, botky na kolo - anglicky: bike brake pads
Životnost brzdových špalků závisí dle druhu a stylu jízdy.
Mohou být zničeny za jeden den, ale mohou vydržet i tisíce kilometrů (2 000, 5 000 a někdy i více jak 10 tisíc km)
Nejvíce jsou špalky opotřebovávány když jsou zaneseny blátem, pískem, prachem.
Nejméně pak jsou opotřebovávány pokud jezdíme svátečně, za hezkého počasí,
na zpevněných cestách v rovinatém terénu, tedy když brzdy téměř nepoužíváme.

Důležitá zásada je, že vozíme náhradní sadu špalků
s sebou a také nářadí pro výměnu špalků a pokud by došlo během jízdy
k takovému opotřebení špalků, že by hrozilo poškození ráfku, neprodleně
provedeme jejich výměnu.


Na kvalitních špalcích je vyznačena ryskou minimální vrstva po jejímž dosažení by se měla
provádět výměna špalků, jinak hrozí, že po opotřebení špalků se bude ráfku dotýkat nejen
při brzdění kovový držák špalku a dojde k poškození ráfku, jehož výměna pak bude mnohonásobně
dražší, než výměna špalků.


Brzdné špalky dle materiálu
Materiál: sintrovaný - vyrobené slinutím - spékáním různých práškových materiálů většinou za vysokého tlaku
a ve vakuu bod teplotou tání práškových substancí za vzniku homogenního materiálu z vlastnostmi jednotlivých vstupních
materiálů. Vytvoříme nový materiál, který nelze vyrobit roztavením, promícháním a vychladnutím.
Nízké pořizovací náklady;
Vysoká životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Odolné proti vysoký teplotám;
Střední brzdný výkon;

Materiál: organický (pryskyřice)
Vysoká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Nízká odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Materiál: kevlar
Nízká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Střední životnost v suchém stavu;
Střední odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Brzdové špalky, elementy, gumičky, bloky, botky - minimální výška hloubka zářezu - před výměnou
Na obrázku níže je zeleně označen blok nový.
Jakmile zářezy ve špalku dosahují hloubky pouze 1 až 0,5 mm tak je raději vyměňte a je jedno
který zářez tuto minimální hloubku dosáhl jako první.

Pokud si však změříte nové špalky a vedete si statistiku ujetých kilometrů, můžete sami odhadnout
kolik kilometrů je možné ještě najet na stávající špalky, ALE jakmile zmizí některý ze zářezů,
tak je víc než rozumné špalky rychle vyměnit.
Někdy bloky mají po stranách vyznačenu WEAR LINE - linii maximálního opotřebení.
Při dosažení této linie je třeba špalky vyměnit.



Linie minimální výšky brzdového špalku - gumičky - bloku brzdy kola
Na obrázku je patrné, že minimální výška špalku před jeho výměnou se shoduje
s minimální hloubkou zářezů ve špalku - bloku - gumičce.


Kovová plocha je těsně pod hranicí mezního opotřebení bloku, zhruba 1 mm. Viz obrázek, kde bylo zavrtáno do bloku a vrták hned narazil na kov.
Proto z výměnou bloku neotálím a neriskuji zničení ráfku.

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


234

Volkswagen Polo | volkswagen-polo



Volkswagen Polo cena ceník

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/polo.pdf

Volkswagen Polo se vyrábí již od roku 1975 ve více generacích, jak je již v současnosti pravidlem u zavedených značek, protože zákazník například po skončení záruční doby si jde pro vůz nové generace, ale v mnohém je tento vůz podobný tomu, který doposud řídil.

Technická data:

  • Motor 1,2 až 1,7 L benzín i diesel
  • Převodovka 5-7 stupňová
  • Délka, mm 3970 - 3987 dle verze
  • Šířka, mm 1682 - 1698
  • Výška, mm 1462 - 1505
  • Rozvor, mm 2468 - 2470
  • Průměr otáčení, m cca 10,6
  • Objem palivové nádrže, l cca 45
  • Objem zavazadlového prostoru, l * 280 - 952 GTI: 204/88
  • Další údaje viz ceník

Volkswagen Polo - recense - video

**

89

Ucházející ventilek auto ventilek | uchazejici-ventilek-auto-ventilek-id-2296


Jak poznat ucházení vzduchu auto ventilkem
Ucházející auto ventilek se pozná nasliněním. Sundá se čepička a nasliní se otvor tak, aby tam vznikla blána jako u mýdlové bubliny.
Klidně lze požít i mýdlovou vodu na bublifuk a podobně.
Pokud se podaří vytvořit blánu na ukončení ventilku a blána se nafukuje, vytváří bublinu, tak ventilek uchází.

Jak opravit ucházející ventilek
Zkusil jsem postupně tato řešení, když to pomohlo, tak už jsem další řešení nepoužil

  • odfouknout přes ventilek prudce vzduch (někdy je ve ventilku nečistota a ta se vyfoukne)
  • dotáhnout po nafouknutí ventilek (některé auto ventilky mají kovovou čepičku s ochranou gumou. Guma se sundá a opačný konec - klíč - čepičky se zasune do horního otvoru ventilku, kde je odpouštěcí jehla - kuželka odborně. Klíč čepičky má uprostřed dírku, kterou pojde jehla aby se vzduch příliš nevypouštěl. Jakmile klíč sedne na těleso jehly, tak stačí dotáhnout doprava, jako běžné matice s pravým závitem. Pak znovu zkusit naslinit, jestli se podařilo zastavit ucházení)
  • vyměnit celou kuželku (vyšroubovat vnitřek ventilku a vyměnit za nový)
  • zkusit použít kratší kuželky (někdy jsou jehly kuželek tak dlouhé, že zašroubovaná čepička je zatláčí a tím je otvírá kuželku a uniká vzduch z duše, i když se zdá, že je vše v pořádku)
  • trochu mléka nalít do duše asi 30 ml a jezdit. Mléko zatáhne menší netěsnosti duše
  • zkusit sprej na lepení pneu
  • ponořit celou duši do nádoby s vodou a zkontrolovat kde všude uchází


Klíč na povolení kuželky je na kovové čepičce auto ventilku
122

Žluté brýle pro řidiče do mlhy a snížené viditelnosti - recenze | zlute-bryle-pro-ridice-do-mlhy-a-snizene-viditelnosti-recenze


Každé brýle, vyjma dioptrických, sníží průchod světla, ale to neznamená, že vždy vidíme hůře! Naopak oslnění nám vidění zhorší, nebo znemožní zcela.

Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění

  • snižují oslnění nejen dálkovými, ale i potkávacími světly

  • snižují oslnění dopravními značkami, tabulemi, návěstími

  • snižují oslnění odrazem světla od mokré, či zasněžené vozovky

  • snižují oslnění odrazu světla od mlhy, či rozptylu světla v mlze od protijedoucího vozidla


ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
291

Fiat 850 | fiat-850



Fiat 850

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Roky produkce 1964-1973
  • Nástupce Fiat 127
  • Koncepce RR
  • Motor 817 až 903 cm3
  • Rozvor 2,025 mm
  • Délka 3,575 mm )
  • Šířka 1,385 mm
  • Výška 1,385 mm

Fiat 850 - recense - video

Fiat 850 VIDEO **


Oficiální stránky: www.fiat.cz
194

Renault Ondine | renault-ondine



Renault Ondine

Roky produkce 1961 – 1962.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault 4CV
  • Nástupce: Renault 6
  • Třída: střední
  • Karoserie: 4 dveřový sedan
  • Provedení: RR
  • Motory: 845cm3
  • Převodovka: 3 a 4 manual
  • Rozvor: 2267 mm
  • Délka: 3937 mm
  • Šířka: 1524 mm
  • Výška: 1441 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 650 kg
  • Max.rychlost: 130 km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault Ondine - video

**



Editace: 1507625438
Počet článků v kategorii: 337
Url:brzdove-spalky-gumicky-botky-na-kola-bike-zivotnost-id-2233

AD
11 Share
Share
Tweet