Brzdové špalky gumičky botky na kola bike životnost
Životnost brzdových špalků závisí dle druhu a stylu jízdy.
Mohou být zničeny za jeden den, ale mohou vydržet i tisíce kilometrů (2 000, 5 000 a někdy i více jak 10 tisíc km)
Nejvíce jsou špalky opotřebovávány když jsou zaneseny blátem, pískem, prachem.
Nejméně pak jsou opotřebovávány pokud jezdíme svátečně, za hezkého počasí,
na zpevněných cestách v rovinatém terénu, tedy když brzdy téměř nepoužíváme.
Důležitá zásada je, že vozíme náhradní sadu špalků
s sebou a také nářadí pro výměnu špalků a pokud by došlo během jízdy
k takovému opotřebení špalků, že by hrozilo poškození ráfku, neprodleně
provedeme jejich výměnu.
Na kvalitních špalcích je vyznačena ryskou minimální vrstva po jejímž dosažení by se měla
provádět výměna špalků, jinak hrozí, že po opotřebení špalků se bude ráfku dotýkat nejen
při brzdění kovový držák špalku a dojde k poškození ráfku, jehož výměna pak bude mnohonásobně
dražší, než výměna špalků.
Brzdné špalky dle materiálu
Materiál: sintrovaný - vyrobené slinutím - spékáním různých práškových materiálů většinou za vysokého tlaku
a ve vakuu bod teplotou tání práškových substancí za vzniku homogenního materiálu z vlastnostmi jednotlivých vstupních
materiálů. Vytvoříme nový materiál, který nelze vyrobit roztavením, promícháním a vychladnutím.
Nízké pořizovací náklady;
Vysoká životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Odolné proti vysoký teplotám;
Střední brzdný výkon;
Materiál: organický (pryskyřice)
Vysoká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Nízká odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;
Materiál: kevlar
Nízká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Střední životnost v suchém stavu;
Střední odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;
Brzdové špalky, elementy, gumičky, bloky, botky - minimální výška hloubka zářezu - před výměnou
Na obrázku níže je zeleně označen blok nový.
Jakmile zářezy ve špalku dosahují hloubky pouze 1 až 0,5 mm tak je raději vyměňte a je jedno
který zářez tuto minimální hloubku dosáhl jako první.
Pokud si však změříte nové špalky a vedete si statistiku ujetých kilometrů, můžete sami odhadnout
kolik kilometrů je možné ještě najet na stávající špalky, ALE jakmile zmizí některý ze zářezů,
tak je víc než rozumné špalky rychle vyměnit.
Někdy bloky mají po stranách vyznačenu WEAR LINE - linii maximálního opotřebení.
Při dosažení této linie je třeba špalky vyměnit.
Linie minimální výšky brzdového špalku - gumičky - bloku brzdy kola
Na obrázku je patrné, že minimální výška špalku před jeho výměnou se shoduje
s minimální hloubkou zářezů ve špalku - bloku - gumičce.
Kovová plocha je těsně pod hranicí mezního opotřebení bloku, zhruba 1 mm. Viz obrázek, kde bylo zavrtáno do bloku a vrták hned narazil na kov.
Proto z výměnou bloku neotálím a neriskuji zničení ráfku.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Škoda Superb ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newsuperb/pricelist
Reklamní video z roku 2009
Volkswagen Corrado
Technická data:
- Předchůdce Volkswagen Scirocco
- Třída kompaktní sportovní
- Karoserie 3-dveřové kupé
- Rozvržení FF
- Platforma hybridní Volkswagen Group A2 platforma a B3 platforma
- Motor 1.8L - 2.9l
- Převodovka 5-stupňová manuální, 4-stupňová automatická
- Rozvor 2469 mm
- Délka 4049 mm
- Šířka 1689 mm
- Výška 1318 mm
- Podobné Volkswagen Golf
Volkswagen Corrado - video
Renault Colorale
Roky produkce 1950 – 1957.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Primaquatre
- Nástupce:
- Třída: střední
- Karoserie: 2 dveřové užitkové, 4 sedan
- Provedení: FR
- Motory: 2.0 a 2.4 L
- Převodovka: 3 - manual
- Rozvor: 2680 mm
- Délka: 4270 mm
- Šířka: 1980 mm
- Výška: 1750 mm
- Hmotnost pohotovostní: 1620 kg
- Max.rychlost: 105 km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault Colorale - video
Několik nápadů a návrhů jak si usnadnit výměnu
brzdných bloků na jízdním kole.
1.) Nejprve - pokud jsme používali regulační šroub na
vymezení vzdálenosti špalků během jejich opotřebovávání,
tak tento šroub zašroubujeme zpět. Budeme muset nejdříve
povolit zajišťovací matici - takový ten větší kroužek na tom
šroubu, jinak se nám nepodaří šroub zašroubovat.
Pokud regulujete vzdálenost špalků od ráfku jen tímto šroubem
během jejich opotřebovávání, budete mít jejich výměnu
mnohem snadnější.
2.) Pokud není nutné, NEPOVOLUJTE lanko na čelisti brzdy.
Je z hliníku a pravděpodobně závit zůstane na šroubu, nebo
jej již znovu nedotáhnete - strhnete.
Oprava je sice snadná novým delším šroubem zajištěným na
konci maticí, ale proč si přidávat práci navíc!
Špalky jdou vyndat i bez povolení lanka.
3.) Pokud špalky, po vyšroubování jejich matic, nelze vytáhnout
a nechcete vyndávat přední kolo, zkuste ještě nejdříve vyndat
zahnutou trubičku - koncovku lanka ve vodítku čelisti - žlutá šipka
a to tak, že čelisti jednou rukou, nebo svěrkou sevřeme k sobě
NE POMOCÍ PÁČKY BRZDY! - a pak se pokusíme zahnutou trubičku
vysunout z držáku. To nám umožní páky brzd zcela vyklopit a
pak již bloky snadno vyndáme.
Aby bylo lépe vidět za záď automobilu
Doplňková zrcátka mají přísavky, dají se umístit - přisát na sklo automobilu a zlepšit tak výhled na místa, která řidič nemá šanci uvidět ze svého sedadla. Na obrázku níže je zobrazeno, jak umístění zrcátka na stropě, těsně před zadním sklem, zlepší výhled za zadní část automobilu. V prvním případě vidí řidič jen tvář řidiče vozidla za ním (nebo jeho opěrku hlavy). V druhém případě již vidí většinu přední části kapoty a lépe odhadne vzdálenost mezi vozidly při parkování.
Zrcátko zpětné přídavné na stávající zrcátko shora, či ze spodku - panoramatické
Zrcátko se umísťuje většinou na stávající zrcátko na jeho horní lem. Podle natočení pak v něm může řidič sledovat vozidla jedoucí vedle něj, či zadní kolo při parkování a podobně.
Zrcátko zpětné přídavné na stávající zrcátko pro karavan, nebo vysoký přívěs např. pro koně
Zrcátko se umísťuje na stávající zrcátko pomocí přísavky. Tím je montáže velmi rychlá a snadná. Zrcátko se pak naklápí současně se zrcátkem vozidla.
Malá přídavná zrcátka do rohů zpětných zrcátek
Tato zrcátka jsou většinou prohnutá, panoramatická takže zaberou větší úhel, než klasická zpětná zrcátka. Problém je v tom, že zmenší plochů stávajícího zrcátka a pokud svítící slunce je za řidičem - vozidlem, tak při pohledu do nich dojde k oslnění řidiče.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Editace: 1507625438
Počet článků v kategorii: 351
Url:brzdove-spalky-gumicky-botky-na-kola-bike-zivotnost-id-2233