Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Brzdové špalky gumičky botky na kola bike životnost

Brzdové špalky, gumičky, bloky, botky na kolo - anglicky: bike brake pads
Životnost brzdových špalků závisí dle druhu a stylu jízdy.
Mohou být zničeny za jeden den, ale mohou vydržet i tisíce kilometrů (2 000, 5 000 a někdy i více jak 10 tisíc km)
Nejvíce jsou špalky opotřebovávány když jsou zaneseny blátem, pískem, prachem.
Nejméně pak jsou opotřebovávány pokud jezdíme svátečně, za hezkého počasí,
na zpevněných cestách v rovinatém terénu, tedy když brzdy téměř nepoužíváme.

Důležitá zásada je, že vozíme náhradní sadu špalků
s sebou a také nářadí pro výměnu špalků a pokud by došlo během jízdy
k takovému opotřebení špalků, že by hrozilo poškození ráfku, neprodleně
provedeme jejich výměnu.


Na kvalitních špalcích je vyznačena ryskou minimální vrstva po jejímž dosažení by se měla
provádět výměna špalků, jinak hrozí, že po opotřebení špalků se bude ráfku dotýkat nejen
při brzdění kovový držák špalku a dojde k poškození ráfku, jehož výměna pak bude mnohonásobně
dražší, než výměna špalků.


Brzdné špalky dle materiálu
Materiál: sintrovaný - vyrobené slinutím - spékáním různých práškových materiálů většinou za vysokého tlaku
a ve vakuu bod teplotou tání práškových substancí za vzniku homogenního materiálu z vlastnostmi jednotlivých vstupních
materiálů. Vytvoříme nový materiál, který nelze vyrobit roztavením, promícháním a vychladnutím.
Nízké pořizovací náklady;
Vysoká životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Odolné proti vysoký teplotám;
Střední brzdný výkon;

Materiál: organický (pryskyřice)
Vysoká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Vysoká životnost za sucha;
Nízká odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Materiál: kevlar
Nízká pořizovací cena;
Střední životnost za mokra;
Střední životnost v suchém stavu;
Střední odolnost proti vysokým teplotám;
Vysoký brzdný výkon;

Brzdové špalky, elementy, gumičky, bloky, botky - minimální výška hloubka zářezu - před výměnou
Na obrázku níže je zeleně označen blok nový.
Jakmile zářezy ve špalku dosahují hloubky pouze 1 až 0,5 mm tak je raději vyměňte a je jedno
který zářez tuto minimální hloubku dosáhl jako první.

Pokud si však změříte nové špalky a vedete si statistiku ujetých kilometrů, můžete sami odhadnout
kolik kilometrů je možné ještě najet na stávající špalky, ALE jakmile zmizí některý ze zářezů,
tak je víc než rozumné špalky rychle vyměnit.
Někdy bloky mají po stranách vyznačenu WEAR LINE - linii maximálního opotřebení.
Při dosažení této linie je třeba špalky vyměnit.



Linie minimální výšky brzdového špalku - gumičky - bloku brzdy kola
Na obrázku je patrné, že minimální výška špalku před jeho výměnou se shoduje
s minimální hloubkou zářezů ve špalku - bloku - gumičce.


Kovová plocha je těsně pod hranicí mezního opotřebení bloku, zhruba 1 mm. Viz obrázek, kde bylo zavrtáno do bloku a vrták hned narazil na kov.
Proto z výměnou bloku neotálím a neriskuji zničení ráfku.

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


14

Svodidla | svodidla


Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.

Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.

Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.

**

Historie svodidel

Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.

S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.

Betonová svodidla - bariery

Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.

Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.

Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem

**
205

Škoda Octavia | skoda-octavia



Škoda Octavia popis - video

Testování Škody Octavia

**

276

Škoda Favorit (781)(136 L, 136 LS, 135 L, 135 LS) | skoda-favorit-781136-l-136-ls-135-l-135-ls


Škoda Favorit popis - video






**
86

Parkovací senzory problém s umístěním stále pípá | parkovaci-senzory-problem-s-umistenim-stale-pipa-id-2285


Řešení
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.

Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.




Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.

Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
55

Zpětná zrcátko do auta mrtvý úhel kontrola dítěte | zpetna-zrcatko-do-auta-mrtvy-uhel-kontrola-ditete-id-706


Porovnání kolik vidíme v zpětném zrcátku a kolik v malém zrcátku mrtvý úhel
Sloupky na parkovišti jsou od sebe vzdáleny 2 metry, takže v zrcátku pro mrtvý úhel
vidíme zhruba 8 metrů do strany, zatímco s klasickým mírně zmenšujícím zrcátkem
zhruba 3 metry viz obrázek níže.




Nastavení bočních zrcátek
Boční zrcátka nastavujeme tak abychom viděli zadní střed automobilu v okraji zrcátka
bližším boku automobilu zhruba ve střední části zrcátka a neměl by bok automobilu,
který vidíme zabírat příliš mnoho místa, maximálně do 20% zrcátka, abychom viděli
i do stran při jízdě v pruzích.

Pokud jezdíme převážně v pruzích a musíme často mezi nimi přejíždět je dobré
na zrcátka nalepit ještě menší zrcátka pro mrtvý úhel.

Zrcátka zpětná mrtvý úhel
I když výrobce na obrázku někdy uvádí i polohu zrcátka pro mrtvý úhel, je
lepší před přilepením zrcátka nesundávat ochrannou folii a vyzkoušet kde bude
malé zrcátko nejméně překážet na základním zrcátku.
Mně se osvědčil horní okraj nejvíce vzdálený od boku vozidla.
Pozor na náklon zrcátka. Některá mají zkosenou základnu tak jsem jej přilepil
aby směřovala od vozidla a zabírala více do stran.


Pozor na náklon zrcátka pro mrtvý úhel pokud má zkosenou základnu,
otočit tak aby bylo vidět co nejvíce do vedlejšího pruhu.


Zrcátka pro kontrolu dítěte jsou umístěna na zadními sedadly a nasměrována
na autosedačku s dítětem.
**


Editace: 1507625438
Počet článků v kategorii: 320
Url:brzdove-spalky-gumicky-botky-na-kola-bike-zivotnost-id-2233

AD
Share
Share
Tweet