Renault 3
Renault 3
Roky produkce 1961 – 1963.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 4CV
- Nástupce: Renautl 4
- Třída: užitkové vozidlo
- Karoserie: 5 dveřový hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 603 cm³
- Převodovka: 3 a 4 rychlosti manul
- Rozvor: mm
- Délka: 3609 mm
- Šířka: 1485 mm
- Výška: 1432 mm
- Hmotnost pohotovostní: 600 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů: asi 2500
Renault 3 - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jaké jsou optimální otáčky motoru
Optimální otáčky motoru by měly být takové otáčky, při kterých motor běží klidně bez cukání, má nejnižší spotřebu, dostatečný kroutící moment a tudíž se nejméně opotřebovává a o to většině řidičů jde.
Moderní vozy jsou již z výroby vybaveny otáčkoměry a optimální otáčky bývají podkresleny zelenou barvou, popřípadě digitálními otáčkoměry, které i upozorní na to, že otáčky jsou příliš nízké, nebo naopak příliš vysoké. Tam je to pak jednoduché a řídíme se odečtenými údaji.
Dále můžeme vyhledat na internetu diagram průběhu otáček, výkonu a kroutícího momentu ke konkrétnímu typu motoru pokud nemáme manuál k vozidlu, nebo manuál tento diagram neobsahuje a optimální otáčky odečíst z diagramu.
Optimální otáčky jsou obvykle shodné s částí grafu z nejnižší spotřebou paliva.
Jak poznám, že motor má nízké otáčky?
Charakteristickým jevem provázejícím nízké otáčky motoru s řízeným vstřikováním je škubání motoru. Například jedete rychlostí 50 km/h na pátý rychlostní stupeň (Škoda Fabia benzín) už by se mělo projevit cukání motoru, zejména pak při akceleraci.Je nutné okamžitě přeřadit na nižší rychlostní stupeň ( v našem případě na trojku ) a teprve můžeme řádně akcelerovat.
Nízké otáčky mají vliv zejména na nadměrné opotřebení sedel výfukových ventilů, protože ventil zůstává déle otevřen a déle na něj působí žár odcházejících spalin.
Nízké otáčky pod optimem také zvyšují spotřebu paliva. Ale to platí i pro otáčky nad optimem a tam je rozdíl ještě vyšší.
Jak poznám, že motor má již zbytečně vysoké otáčky?
Nadměrné otáčky zvyšují spotřebu paliva, protože dochází k většímu tření součástí také díky jejich nadměrnému zahřívání a tím nadměrnému opotřebení a neefektivním ztrátám.Při akceleraci se motor po optimálních otáčkách dostane do pásma vyšších otáček a začne se projevovat větší hlučností, chvěním, vibracemi, drnčením (záleží na kvalitě vozidla). Při takových projevech a pokud povolená rychlost na komunikaci je vyšší než rychlost na tachometru a naše řidičské zkušenosti tomu odpovídají, bychom měli přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a tím klesnou otáčky motoru a jeho chod se zklidní. Pokud, ale otáčky stále klesají i při větší akceleraci, je nutno včas podřadit na nižší rychlostní stupeň. To platí zejména při jízdě do kopce, kde včasné podřazení dostane motor do optimálních otáček a tím také významně šetříme palivo, ale i prodloužíme životnost motoru.
Jak poznám, že motor běží v optimálních otáčkách?
Motor běží klidně, bez cukání, vcelku tiše. V optimálních otáčkách můžeme na rovině přidáním plynu dostat motor celkem snadno do vyšších otáček, čili motor má dostatečný kroutící moment a zároveň i dostatečnou rezervu výkonu a odezva na akceleraci je pružná (samozřejmě čím nižší rychlostní stupeň, tím pružnější akcelerace z optimálních do vyšších otáček ).V optimálních otáčkách má motor nejnižší spotřebu.
Pokud je akcelerace příliš snadná - motor jde snadno do vysokých otáček, využijeme toho k přeřazení na vyšší stupeň (pokud to situace na silnici, předpisy silničního provozu a naše zkušenosti dovolují) a tím využijeme lépe přebytečný výkon motoru a snížíme spotřebu paliva.
Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).
řádného bočního odstupu.
Jednou z hlavních příčin je, že řidič si myslí, že cyklista je schopen udržet
přímý směr jízdy, to však pro cyklistu většinou není možné.
Při šlapání totiž dochází k neustálému zakřivování dráhy doprava a na
další šlápnutí doleva. Výsledkem je klikatá dráha. Je tedy nutné počítat s tím
a vytvořit dostatečný odstup od cyklisty.
Pokud navíc ještě fouká boční vítr, je třeba objet cyklistu s ještě větším
odstupem.
Dráha cyklisty je většinou klikatá a je nutné s tím počítat ponecháním řádného
bočního odstupu při předjíždění. A pokud předjetí by bylo riskantní, tak určitě zpomalte
a vyčkejte na bezpečný okamžik.
kinetickou energii a brání průniku předmětů (kamenů) přímo do zad.
Na videu měl motorkář na zádech i batůžek a v něm petláhve s tekutinou
což také zmírnilo pád na záda a zabránilo kamenům kol cesty po dopadu na ně
zlomit páteř.
**VIDEO YOUTUBE
Renault Spider cena ceny ceník
//www.renault.cz/ceniky/
Roky produkce 1995 – 1997.
Technická data:
- Třída Roadster
- Uspořádání RMR
- Motor 1998 cc straight-4, 16v, 150 PS (110 kW; 148 hp)
- Převodovka 5-speed manual
- Délka 3795 mm (149.4 in.)
- Šířka 1830 mm (72 in.)
- Výška 1250 mm (49.2 in.)
- Hmotnost s výbavou 930 kg (2050 lb)
Renault Spider - video
Peugeot 605 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Předchůdce Peugeot 604
- Nástupce Peugeot 607
- Třida střední
- Karoserie 4-dveřový sedan
- Koncepce FF
Peugeot 605 - video
Editace: 7.8.2011 - 09:58
Počet článků v kategorii: 351
Url:renault-3