Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Xenonové světlomety


AD MOB

Xenonové žárovky mají zhruba o 60% až 70% větší svítivost, jak halogenové žárovky, ale výměna za halogenovou žárovku není většinou přípustná a je nutno vyměnit celý světlomet.

Mohu automobil, který je osazen halogenovými žárovkami vybavit xenonovými výbojkami a vyplatí se mi to?

  • poraďte se s odborníkem zda vaše vozidlo je vhodné pro přestavbu na xenonová světla
  • xenonová světla musí být vybavena ostřikovači nečistot a je třeba je používat, protože by jinak docházelo k rozptylu světla po znečištění skla xenonového světlometu
  • xenonová světla musí být homologována, jinak neprojdete přes STK
  • při přestavbě vozidla na xenon musí být použita celá xenonová sada, určená pro daný typ vozu
  • xenonové světlomety jsou drahé 10 až 80 tisíc KCZ
  • vozy s xenonovými světly musí být vybaveny automatickým naklápěním světel dle zatížení vozidla, proti oslnění protijedoucích vozidel
  • kutilské přestavby homologovaných halogenových světlometů na xenonové jsou nepřípustné
  • modré halogenové žárovky s xenonovým efektem nelze používat v běžném silničním provozu, jsou určeny pro rallye

Fabia s xenonovými světly - video

**
Date: 09.07.2011 - 12:43

347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


196

Škoda 110 R | skoda-110-r



Škoda 110 R popis - video

**

139

Audi Q5 | audi-q5



Audi Q5

Akční ceny ceník automobilů značky Audi

//www.audi.cz/

Roky produkce 2008-now

Technická data:

  • Třída kompaktní crossover SUV
  • Karoserie 5-dveří kombi
  • Koncepce motor vpředu, náhon 4x4
  • Platforma MLB/MLP
  • Motor 2.0L až 3.2L
  • Převodovka 6-rychlosti Manual, 6-rychlosti Tiptronic, 7-rychlosti S Tronic
  • Rozvor 2 810 mm
  • Délka 4 630 mm
  • Šířka 1 880 mm
  • Výška 1 650 mm
  • Objem zavazadlového prostoru 540 l

Audi Q5 - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.audi.cz
170

Renault 4 | renault-4



Renault 4

Roky produkce 1961 – 1992.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault 4CV
  • Nástupce: Renautl 5
  • Třída: užitkové vozidlo
  • Karoserie: 2 dveřový van , pickup, 5 dveřový hatchback
  • Provedení: MF
  • Motory: 0.7 až 1.3 L
  • Převodovka: 3 a 4 rychlosti manul
  • Rozvor: mm
  • Délka: 3663 mm
  • Šířka: 1430 mm
  • Výška: 1470 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 600 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault 4 - video

**

172

Renault 6 | renault-6



Renault 6

Roky produkce 1968 – 1978.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault Dauphine
  • Nástupce: Renault 5
  • Třída: malý rodinný vůz
  • Karoserie: 5 - dveřový hatchback
  • Provedení: MF
  • Motory: 845 cm³ a 1 108 cm3
  • Převodovka:
  • Rozvor: 2 400 mm
  • Délka: 3860 mm
  • Šířka: 1 500 mm
  • Výška: 1 480 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 700 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault 6 - video

**

124

Přežijí naftové motory krizi s emisemi? | preziji-naftove-motory-krizi-s-emisemi


Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.

Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.


Editace: 9.7.2011 - 13:23
Počet článků v kategorii: 347
Url:xenonove-svetlomety

AD
11 Share
Share
Tweet