Xenonové světlomety
Xenonové žárovky mají zhruba o 60% až 70% větší svítivost, jak halogenové žárovky, ale výměna za halogenovou žárovku není většinou přípustná a je nutno vyměnit celý světlomet.
Mohu automobil, který je osazen halogenovými žárovkami vybavit xenonovými výbojkami a vyplatí se mi to?
- poraďte se s odborníkem zda vaše vozidlo je vhodné pro přestavbu na xenonová světla
- xenonová světla musí být vybavena ostřikovači nečistot a je třeba je používat, protože by jinak docházelo k rozptylu světla po znečištění skla xenonového světlometu
- xenonová světla musí být homologována, jinak neprojdete přes STK
- při přestavbě vozidla na xenon musí být použita celá xenonová sada, určená pro daný typ vozu
- xenonové světlomety jsou drahé 10 až 80 tisíc KCZ
- vozy s xenonovými světly musí být vybaveny automatickým naklápěním světel dle zatížení vozidla, proti oslnění protijedoucích vozidel
- kutilské přestavby homologovaných halogenových světlometů na xenonové jsou nepřípustné
- modré halogenové žárovky s xenonovým efektem nelze používat v běžném silničním provozu, jsou určeny pro rallye
Fabia s xenonovými světly - video
**VIDEO YOUTUBEDate: 09.07.2011 - 12:43
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jezpol - Polsko
Co vyrábí:Pro automobily přerušovače směrových světel, zapalovací moduly, LED osvětlení a širokou škálu regulátorů napětí alternátoru.
Kvalita:Kvalita výrobků je vysoká. Je to sousední země, komunikace dobrá. Její výrobky najdete například na vozidlech Škoda.
Stránka firmyjezpol.pl
Malá kolekce výrobků firmy Jezpol
Date: 19.12.2020 - 12:09Auto žárovky s vláknem - základní typy - značení - obrázek popis
Pamatuj!
U párových svítilen, se
žárovky mění v párech a to, stejné hodnoty-typu od stejného výrobce nejlépe stejné šarže (koupeny ve stejný den
ze stejného držáku zboží), aby byla
zaručena stejná svítivost u obou svítilen - světlometů.
Ber žárovku jen za patici. Použij jednorázové rukavice.
Mastnota na skle z rukou by bránila odvodu tepla
z žárovky a ta by se zničila.
- H1 dálková světla (většinou dálková, protože nemá postříbřenou - shora černou - špičku)
patice: P14,5s - H3 mlhová světla (halogen)
patice: PK22s - H4 potkávací světla, ale i dálková světla
patice: P43t - H7 halogen - potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
patice: PX26d - HB4 potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
patice: P22d
- P21W přední i zadní směrová světla (blinkry), couvací světla, brzdová světla, koncová světla, zadní mlhová světla)
patice: BaU15s - PY21W obarvená (oranžová), směrová světla (blinkry)
patice: BaU15s - WY5W boční směrová světla (oranžová)
patice: W2,1x9,5d
POZOR na záměnu s: - WY21W boční směrová světla (oranžová), která má 21 watt
patice: W3x16d - W5W parkovací světla, osvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru, osvětlení přístrojové a palubní desky patice: W2,1x9,5d
- T5 osvětlení palubní desky atd.
patice: W2x4,6d - T4W osvětlení palubní desky, interiéru atd.
patice: BA 9 s
- R5W parkovací světla,osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
patice: Ba15s - C5Wosvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
patice: SV 8,5 - C10W interiér atd. patice: SV8,5-8
- R10W interiér atd.
patice: BA15s - P21/5W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
patice: BaY15d - P21/4W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
patice: BaY15d
Problém u STK - žárovka má poškozený barevný povrch
Date: 27.07.2020 - 09:59
Pokud je senzor znečistěn, dochází u vznětových motorů k cukání zejména
u studeného motoru při rozjezdu a akceleraci, nepravidelnému chodu, nebo dokonce není možné motor
nastartovat vůbec.
Je to dáno tím, že znečištěný, zanesený topný element čidla se přehřívá a udává nesprávný signál,
jakoby kolem něj proudilo jen malé množství vzduchu a tím dojde k nesprávnému nižšímu dávkování paliva (chudobná směs),
což se právě projevuje cukáním motoru.
řádného bočního odstupu.
Jednou z hlavních příčin je, že řidič si myslí, že cyklista je schopen udržet
přímý směr jízdy, to však pro cyklistu většinou není možné.
Při šlapání totiž dochází k neustálému zakřivování dráhy doprava a na
další šlápnutí doleva. Výsledkem je klikatá dráha. Je tedy nutné počítat s tím
a vytvořit dostatečný odstup od cyklisty.
Pokud navíc ještě fouká boční vítr, je třeba objet cyklistu s ještě větším
odstupem.
Dráha cyklisty je většinou klikatá a je nutné s tím počítat ponecháním řádného
bočního odstupu při předjíždění. A pokud předjetí by bylo riskantní, tak určitě zpomalte
a vyčkejte na bezpečný okamžik.
nejen dobře vidět, ale musí být dobře viděni.
Stále se však setkáváme na vozovkách zejména mezi obcemi
v nočních hodinách s chodci i cyklisty, kteří nemají reflexivní
oblečení a nejsou řádně osvětleni čímž se snadno stanou objetí
nehody většinou s těmi nejtěžšími zraněními často končící smrtí.
A přitom by stačilo mít na oblečení reflexivní pruhy a na bicyklu
mít předepsané osvětlení, či v případě chodce mít v ruce baterku.
Řidič vozidla musí ztlumit světla, aby chodci dal najevo, že
o něm ví, bere jej na vědomí a neoslňoval jej. Pokud neztlumí
světla, chodec kývne baterkou, čehož by si měl
řidič již všimnout. V každém případě by měl chodec ustoupit
více k okraji vozovky.
Viditelnost chodce v různé barvě obleční v metrech - tabulka:
Barva oblečení | Viditelnost na vzdálenost (m) |
---|---|
Modrá a černá | 17 metrů |
Červená | 27 |
Bílá | 55 |
Reflexivní pruhy, vesta | 200 metrů |
Baterka v ruce | 1500 metrů |
Graf viditelnosti chodce v závislosti na oblečení a osvětlení.
Z tabulky je zřejmé, že pokud v rychlosti 80 km zahlédneme chodce
maskovaného do černého oblečení na 15 metrů, který přechází silnici,
budeme mít velmi málo času na reakci.
Nejvíce usmrcených chodců bývá v měsíci listopadu, kdy k zhoršení
viditelnosti přispívají mlhy a kluzká vozovka.
Naopak, nejlépe budou viditelní chodci v reflexivní vestě s baterkou
v ruce.
Závěrem: I když budete řádně osvětleni ještě to neznamená, že se vám
nic, jako chodci nestane, ale snížíte tím riziko, že budete přehlédnuti a usmrceni.
Každou noční cestu po komunikaci zvažte, jestli je nezbytně nutná.
Tam kde je to možné, používejte pro chůzi chodníky a nebo cyklostezky.
Nezapomínejte, že tramvaj má na přechodu pro chodce bez semaforů přednost,
protože jí nelze zastavit na krátkou vzdálenost.
Editace: 9.7.2011 - 13:23
Počet článků v kategorii: 351
Url:xenonove-svetlomety