Klínové řemeny
Klínové řemeny se používají pro přenos kroutícího momentu z hřídele hnací na hnanou
Hřídele jsou opatřeny řemenicemi. Další důležitou součástí převodu je napínací kladka.
U motoru se klínový řemen používá pro pohon (vnějších) pomocných agregátů, jako alternátor, dynamo, vodní čerpadlo, servomotory, kompresory atd.
Rozvodový řemen se používá pro pohon rozvodových mechanismů, někdy i zároveň pro pohon vodního čerpadla.
Materiál klínového řemene
Odolná guma s jádrem ze speciálního tkaniva jenž zabraňuje protahování řemene do délky. Materiál řemene musí navíc snášet vyšší teploty způsobené třením a také být odolný proti chemickému znečištění zejména motorovým olejem. Dále musí snášet rázy motoru.Tvar a průřez řemene
Dříve se používaly řemeny klínového průřezu, ale ty měly velké tření na stěnách řemenic a dříve se unavily - popraskaly, protáhly se. V současnosti se používají řemeny ploché s vroubkováním na vnitřní straně.Prasknutí, přetržení klínového řemene
Klínové řemeny musíme pravidelně kontrolovat dle návodu výrobce, zda nejsou příliš volné, nebo se na nich nevytvářejí drobné pukliny.
Řemen nesmí být ani příliš napnutý. To by vedlo k jeho rychlému protažení a následnému přetržení. Pokud si nejste jisti, vše svěřte odborníkovi.
Poškozený řemen ihned vyměňte, předejdete tím případnému poškození motoru.
Zvláště prasknutí rozvodového řemene mívá nepříjemné následky s velmi drahou opravou poškozeného motoru (mohou se potkat ventily s pístem, protože vačkový hřídel se přestane otáčet) mnohonásobně převyšující cenu výměny řemene.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Ford S-MAX cena ceník
//www.ford.cz/Cars/New-S-MAX/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Šířka 1.884 mm
- Výška 1.655 mm
- Délka 4.770 mm
- Karoserie MPV
- Designér David Hilton
Ford S-MAX - recense od Perrys Motors video
- pokud nemáte řidičský průkaz dbejte na to, aby vybrané kolo mohlo být na veřejných komunikacích používáno bez příslušného řidičského oprávnění
- dbejte na homologaci, zda je elektrokolo schváleno pro používání na veřejných komunikacích
- možná lépe zakoupit v kamenném obchodě u známého prodejce, než přes internet, kvůli servisu i reklamacím kola
- vyberte si kolo, které lze snadno přestavět na klasické kolo třeba jen výměnou zadního kola a odpojení baterie (pokud byste si nemohli po létech koupit novou baterii)
- kolo by mělo jezdit každý den, aby se vrátily náklady na baterii (baterie totiž ztrácí kapacitu, i když se kolo nepoužívá)
- nevytvářejte elektrokolo přestavbou starého kola, nebudete mít homologaci pro veřejné komunikace
- pokud se jezdí každý den, 1 km přijde zhruba na 1 korunu při nájezdu 16 000 km za dobu životnosti baterie ( je tam započítána i cena nové baterie 10 000 kč + cena za el. proud), pokud byste najeli 36 000 km, pak budou náklady na 1 km 0,33 haléřů.
- počítejte s polovičním dojezdem (komfortním - jen kýváte nohama) u nové baterie, než uvádí výrobce, jako dojezd maximální
- nejvíce se elektrokolo vyplatí na jízdy v okruhu 10 km (do zaměstnání, doručovatelé pošty atd.)
- kdo má potíže s klouby a dokáže ještě jezdit na klasickém kole, bude pro něj jízda mnohem snadnější
- baterie bude lepší Li-ion (lehká 2,5 kg, 500-1500 nabíjecích cyklů), než olověná (velmi těžká 10 kg, vydrží měně - 300 cyklů nabíjecích)
- český výrobce může být lepší při reklamacích (např. Leader Fox - České Budějovice)
- všeobecně dražší kolo by mělo být kvalitnější, ale je to jen do určité hranice, nad 25 000 jsou již kola celkem kvalitní
Common rail princip vstřikování význam
Silná vysokotláká čerpadla (čerpadlo) tlačí palivo do vnitřnímu tlaku odolné nádržky (trubky - rail), odtud pak je palivo společně (common) rozváděno k jednotlivým vstřikovacím jednotkám - injektorům, které jsou řízeny počítačem (ECU jednotka) a vstřikují palivo do válců motoru v přesných dávkách a v předepsaný čas (předstih).
Pokud je tlak vyšší, než přípustná mez, tak je palivo přepouštěno přes ventil zpět do nádrže vozu.
Výhody common rail:
- stálý a vysoký tlak i při vysokých otáčkách motoru
- palivo se lépe rozptýlí pod vysokým tlakem - rozstříkne do válce
- palivo dokonaleji shoří, protože směs je více homogenní - stejnorodá, nevytvářejí se shluky kapiček
- motory jsou úspornější proti klasickým, kde bylo třeba na každý válec jedno čerpadlo
- motory jsou spolehlivější, méně vibrují, mají klidnější chod
- spalování je ekologičtější
- systém lze využít i u zážehových motorů
Nevýhody common rail:
- vysoká cena jednotlivých komponent
Date: 22.07.2020 - 11:46
Ford Probe
Technická data:
- Koncepce FF
- Více generací vozidla
Ford Probe - test jízdních vlastností - video
Volkswagen Sharan cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/sharan.pdfTechnická data:
- Třída víceúčelový vůz MPV
- Karoserie MPV 5-dveřový
- Rozvržení FF / 4x4
- Délka 4634 mm
- Šířka 1810 mm
- Výška 1759 mm
Volkswagen Sharan - recense - video
Editace: 12.8.2011 - 08:43
Počet článků v kategorii: 351
Url:klinove-remeny