Škoda Felicia
Škoda Felicia popis - video
Technické údaje- Délka hatchback 3855/3883
- kombi 4205/4237
- (před/po faceliftu) mm
- Šířka 1635 mm
- Výška 1415 mm
- Rozvor 2450 mm
- Rozchod 1420/1380 mm
- Světlá výška 105–115 mm
- Objem zavaz. prostoru v závorce po sklopení sedadel 272 (447)/967 (1366) l
- Pohotovostní hmotnost 935–985 (975–1025) kg
- Celková hmotnost 1420 (1460) kg
- Užitečná hmotnost 485–435 kg
- Počet míst 5
- Objem nádrže 42 l
- Aerodynamický odpor 0,35
Reklama z roku 1994
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Reflexivní pásy na bocích osobních automobilů | reflexivni-pasy-na-bocich-osobnich-automobilu-id-818
za snížené viditelnosti a tudíž víte, že je to velmi nebezpečné.
Rádi byste si nalepili na boky vozidla reflexivní pás, abyste byli
včas spatřeni ALE víte že?:
Reflexivní pásy u osobních automobilů do 8 míst k sezení + řidič,
nebo přípojných vozidel do celkové hmotnosti 750 kg jsou zatím zakázané (4.února 2015).
Zakázané použití reflexní označovací pásky
M1 Osobní automobily do 8 míst k sezení + řidič
O1 Přípojná vozidla do celkové hmotnosti 750 kg
Důvodem je patrně jasné odlišení osobních automobilů od vozidel policie
na křižovatkách, ale i v jiných situacích.
Bedlivě sledujte zákony, zda nedošlo ke změně.
do určitých částí.
Známky budou odstupňovány dle normy Euro 2, 3, atd..
Benzínové motory s katalyzátorem patrně problémy s vjezdem mít nebudou.
Hůře na tom budou vozidla s dieselovým motorem, vyrobeným
před před 1.1.1997 (zkušenost s bio přísadami do nafty a vlivu na kouřivost
motoru ponechejme raději stranou ).
Aby obec mohla aplikovat zákaz, bude muset ročně vynaložit více
jak půl milionu korun. Otázkou je, kdo si tyto zákazy bude moci
dovolit uvést v praxi.
Emisní nálepka by pak měla stát 80 korun českých.
Pravděpodobný vzhled emisní nálepky - známky:
Číslo je odvozeno od splnění požadovaného emisního limitu Euro.
Barva pak podobně jako na semaforu. Zelená - řidič se může radovat.
V sousedním Německu jsou již známky zavedeny, ale očekávané
zlepšení ovzduší je tam minimální. Je to patrně dáno tím, že
naprostá většina vozidel splňuje přísné normy, a tak k nějaké
výraznější změně nemohlo dojít.
Emisní norma Euro
Tabulky povoleného množství emisí pro jednotlivé normy Euro:
//en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars
Euro 1 (1993):
Euro 2 (1996)
Euro 3 (2000)
Euro 4 (2005)
Euro 5 (2008/9)
Euro 6 (2014)
Klínové řemeny se používají pro přenos kroutícího momentu z hřídele hnací na hnanou
Hřídele jsou opatřeny řemenicemi. Další důležitou součástí převodu je napínací kladka.
U motoru se klínový řemen používá pro pohon (vnějších) pomocných agregátů, jako alternátor, dynamo, vodní čerpadlo, servomotory, kompresory atd.
Rozvodový řemen se používá pro pohon rozvodových mechanismů, někdy i zároveň pro pohon vodního čerpadla.
Materiál klínového řemene
Odolná guma s jádrem ze speciálního tkaniva jenž zabraňuje protahování řemene do délky. Materiál řemene musí navíc snášet vyšší teploty způsobené třením a také být odolný proti chemickému znečištění zejména motorovým olejem. Dále musí snášet rázy motoru.Tvar a průřez řemene
Dříve se používaly řemeny klínového průřezu, ale ty měly velké tření na stěnách řemenic a dříve se unavily - popraskaly, protáhly se. V současnosti se používají řemeny ploché s vroubkováním na vnitřní straně.Prasknutí, přetržení klínového řemene
Klínové řemeny musíme pravidelně kontrolovat dle návodu výrobce, zda nejsou příliš volné, nebo se na nich nevytvářejí drobné pukliny.
Řemen nesmí být ani příliš napnutý. To by vedlo k jeho rychlému protažení a následnému přetržení. Pokud si nejste jisti, vše svěřte odborníkovi.
Poškozený řemen ihned vyměňte, předejdete tím případnému poškození motoru.
Zvláště prasknutí rozvodového řemene mívá nepříjemné následky s velmi drahou opravou poškozeného motoru (mohou se potkat ventily s pístem, protože vačkový hřídel se přestane otáčet) mnohonásobně převyšující cenu výměny řemene.
Halogenové žárovky s UV filtrem
Měníte halogenové žárovky H1, H7? Důkladně si ověřte, zda jsou pro Vaše světlomety nutné žárovky s UV filtrem.
Žárovky s UV filtrem jsou většinou nutné pro světlomety s plastovým sklem, aby nedošlo k zežloutnutí a snížení průhlednosti skla.
Totiž pokud byste je vyměnili za běžené halogenky bez UF filtru, zničili byste světlomety což není vůbec levná záležitost. UV záření má bělící účinek a protože mnoho součástí světlometu je v současnosti vyráběno z plastu, tak by rychle došlo k změně barevného odstínu či průhlednosti jednotlivých částí. Možná jste si již všimli téměř mléčných předních plastových "skel" světlometů u starších vozidel, které byly právě poškozeny nevhodnými halogenovými žárovkami.
Princip žárovky s UV filtrem
Zušlechtěné sklo žárovky filtruje ultrafialové záření a pouze jen viditelné světlo opouští žárovku, tedy sklo baňky obsahuje substance absorbující UV záření
Jak poznám žárovku s UV filtrem?
Všechny halogenové žárovky firmy OSRAM jsou vybaveny UV filtrem (s výjímkou HALOLINE).
Dále se můžeme setkat s označením žárovky H7U, kde U značí právě tento UV filtr s nápisem UV FILTER.
Doporučené halogenové žárovky s UV filtrem
Žárovky OSRAM jsou vybaveny UV filtrem a jedná se o velmi solidní značku. Date: 13.07.2011 - 09:12Editace: 28.7.2011 - 22:12
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-felicia