Halogenové žárovky s UV filtrem
Halogenové žárovky s UV filtrem
Měníte halogenové žárovky H1, H7? Důkladně si ověřte, zda jsou pro Vaše světlomety nutné žárovky s UV filtrem.
Žárovky s UV filtrem jsou většinou nutné pro světlomety s plastovým sklem, aby nedošlo k zežloutnutí a snížení průhlednosti skla.
Totiž pokud byste je vyměnili za běžené halogenky bez UF filtru, zničili byste světlomety což není vůbec levná záležitost. UV záření má bělící účinek a protože mnoho součástí světlometu je v současnosti vyráběno z plastu, tak by rychle došlo k změně barevného odstínu či průhlednosti jednotlivých částí. Možná jste si již všimli téměř mléčných předních plastových "skel" světlometů u starších vozidel, které byly právě poškozeny nevhodnými halogenovými žárovkami.
Princip žárovky s UV filtrem
Zušlechtěné sklo žárovky filtruje ultrafialové záření a pouze jen viditelné světlo opouští žárovku, tedy sklo baňky obsahuje substance absorbující UV záření
Jak poznám žárovku s UV filtrem?
Všechny halogenové žárovky firmy OSRAM jsou vybaveny UV filtrem (s výjímkou HALOLINE).
Dále se můžeme setkat s označením žárovky H7U, kde U značí právě tento UV filtr s nápisem UV FILTER.
Doporučené halogenové žárovky s UV filtrem
Žárovky OSRAM jsou vybaveny UV filtrem a jedná se o velmi solidní značku. Date: 13.07.2011 - 09:12351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Vysvětlení - kroutící moment
1 Nm (newtonmetr) je síla působící na páku dlouhou 1 metr silou 1 newton.
Tak jako na kole se nám dobře šlape při určitých otáčkách, tak i motor
má nízkou spotřebu a malé vibrace když má vysoký kroutící moment.
Kroutící moment od určitého počtu otáček prudce klesá, takže nemá cenu honit motor v maximálních otáčkách.
Také v nízkých otáčkách motor trpí, poznáte dle chvění a cukání, obyčejně pod 2000 až 1500 ot/minuta,
a kroutící moment prudce klesá,
ale záleží na konstrukci motoru a proto je třeba se řídit doporučením výrobce.
Obrázek níže: Představte si, že držíte v rukou klacek dlouhý 1 metr a na jeho konec někdo přiváže závaží 1kg - ruce Vám bude kroutit dolů síla přibližně 1 Nm.
Kliknutím na obrázek se otevře kalkulátor výpočtu výkonu motoru dle otáček atd.

Date: 22.07.2020 - 11:46
Průměr otáčení je kružnice, kterou automobil opíše vnější částí karoserie, při maximálním natočení kol viz obrázek.
Výpočet úhlu natočení kola řízené nápravy při určitém průměru otáčení vozidla.
Kalkulačka je předvyplněná pro lepší pochopení zadávaných hodnot. Musíte zadat vždy ostatní hodnoty a kliknout na tlačítko u hodnoty, kterou chcete vypočítat.
Rozvor v milimetrech (vzdálenost mezi osou přední a zadní nápravy):
Natočení vnějšího kola ve stupních: (stačí zadat celé stupně, desetiny jsou zde jen pro názornost)
Rozvor kol automobilu
je vzdálenost mezi středem předního a zadního kola vozidla, když kola směřují přímo vpřed.
Poloměr otáčení je polovinou průměru otáčení
Počítá se poloměr, který opíší kola (např. mezi chodníky může okraj karoserie přesahovat), nebo kruh, který opíše karoserie. Kola zadní nápravy opisují vždy menší kružnici. Kola řízené nápravy musí opisovat kružnici se společným středem, proto budou mít různý úhel zatočení. Vnitřní - blíže ke středu společných kružníc musí být natočeno více, než vnější, jinak by se pláště velmi rychle opotřebovaly v jizdě v zatáčkách.
Geometrie kol vozidla
Při správně seřízené geometrii kol budou všechna kola i v zatáčkách opisovat kružnice s jedním společným bodem a tím pádem nebudou pneumatiky nadměrně opotřebovávány, sníží se spotřeba paliva a zlepší se celkově jízdní vlastnosti vozidla. Na obrázku je dobře vidět, že průměr otáčení, který vytvoří karoserie, je větší, než kruh, který vytvoří kola.Všimněte si také, že zadní část vozidla, i když přesahuje svou nápravu mnohem více, než přední část přední nápravu, tak při otáčení se v kruhu, ČASTO nepřesahuje největší průměr kružnice - stopy - vytvořené koly řízené - přední nápravy.
Rozchod kol vozidla
Vzdálenost podélných os kol nápravy.
Date: 22.07.2020 - 11:46

Fiat Strada
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Strada - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Renault 16
Roky produkce 1965 – 1979.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce: Renault 20/30
- Třída: střední
- Karoserie: 5 hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 1.4 - 1.5 49kW a 1.6 68kW
- Převodovka: 4 a 5 manual, 3 automatic
- Rozvor: mm
- Délka: 4257 mm
- Šířka: 1628 mm
- Výška: 1450 mm
- Hmotnost pohotovostní: 1060 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 16 - video

Volkswagen Caddy ceny ceník
//www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_caddy.pdfTechnická data:
Volkswagen Caddy - recense - video
Editace: 6.8.2011 - 21:45
Počet článků v kategorii: 351
Url:halogenove-zarovky-s-uv-filtrem