Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Žluté brýle pro řidiče do mlhy a snížené viditelnosti - recenze


AD MOB

Každé brýle, vyjma dioptrických, sníží průchod světla, ale to neznamená, že vždy vidíme hůře! Naopak oslnění nám vidění zhorší, nebo znemožní zcela.

Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění

  • snižují oslnění nejen dálkovými, ale i potkávacími světly

  • snižují oslnění dopravními značkami, tabulemi, návěstími

  • snižují oslnění odrazem světla od mokré, či zasněžené vozovky

  • snižují oslnění odrazu světla od mlhy, či rozptylu světla v mlze od protijedoucího vozidla


ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.

346LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


227

Volkswagen Golf Variant | volkswagen-golf-variant



Volkswagen Golf Variant cena

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfvariant.pdf

Technická data:

  • Délka, mm 4534
  • Šířka, mm 1781
  • Výška, mm 1504
  • Rozvor, mm 2578
  • Průměr otáčení, m cca. 10,9
  • Objem palivové nádrže, l cca. 55
  • //www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfvariant.pdf

Volkswagen Golf Variant - recense - video

**

35

Detonační hoření klepání ventilů | detonacni-horeni-klepani-ventilu-id-509


Známé klepání ventilů u starších automobilů např. Škoda 105 bylo
potlačeno u moderních vozů snímačem detonačního hoření.
Na videu uvidíme umístění tohoto snímače na motoru ŠKODA Octavia 1,
6L - kód motoru AKL .
Video ukazuje i schéma zapojení a také monitoring měření
činnosti snímače.

**
133

Audi A1 | audi-a1



Audi A1

Akční ceny ceník automobilů značky Audi

//www.audi.cz/

Roky produkce 2010-now

Technická data:

  • Předchůdce Audi 50
  • Třída Supermini
  • Karoserie 3-door hatchback
  • Koncepce FF
  • Platforma Volkswagen Group PQ25
  • Motor 1.2 L až 1.6 L 77 kW
  • Převodovka 5-6 rychlosti manual, 7-rychlosti S tronic, 1- automatika
  • Rozvor 2,469 mm
  • Délka 3,954 mm
  • Šířka 1,740 mm
  • Výška 1,416 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 270/920 l se sklopenými sedačkami
  • Hmotnost pohotovostní 1040-1140 kg
  • Designer Stefan Sielaff

Audi A1 - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.audi.cz
343

WD-40 penetrační mazivo na závity použití rady návody nápady | wd-40-penetracni-mazivo-na-zavity-pouziti-rady-navody-napady


WD-40

Použití:
Pozor! pokud tedy WD-40 obsahuje ropné látky, nebude patrně vhodný na čistění pryžových částí ani pneumatik, po čase by se gumový povrch rozpadal
  • původně na odpuzování vody, nebo její vytlačení, ochrana před korozí, vytvoření ochranného filmu
  • WD-40 je mazivo, které má schopnost prolínat do těsných spár obsahující ropné produkty / uhlovodíky
  • uvolňování a konzervace rezivých závitů
  • mazivo na pevné a pohyblivé mechanické klouby
  • vyleštění plastu světlometů aut (nastříká se trochu spreje a rozetře jemným hadříkem - krátkodobý účinek)
  • čistění mastných šmouh od šmíru, či oleje na karoserii
  • předčistění rukou zamazaných při opravě vozidla (černá směs oleje, špíny, vazelíny)
  • čistění ráfků kol
  • čistění plastových části v motorové sekci (plast se pak leskne, vypadá jako nový, ale zase se brzy zapráší a je na to lépe použít přípravek určený k čistění plastů)
  • postříkání šroubů kol, před výměnou kola (např. než se jede přezout, zmírní se nebezpečí utržení / zalomení šroubu)
  • konzervování nářadí před zimním obdobím (sekačka: vnitřek bubnu i s nožem, rýče, motyky a pod.)
  • ochrana kontaktů před oxidací (ale lépe je použít přípravek na to přímo určený)
  • mazání, prostříkání vrzajících pantů


Jak vyrobit vlastní penetraci na uvolnění závitů

Použít kapaliny s vysokou penetrací. Například kapka petroleje ne rezavém plechu se bude rozšiřovat daleko rychleji, než kapka vody.
  • dříve červená brzdová kapalina se nechala působit na závit přes noc, nebo i déle (brzdová kapalina Syntol 205 červená)
  • petrolej (pokapat spoj)
  • nafta také velmi dobře vzlíná
  • syntetická ředidla s troškou oleje, samotné ředidlo by se zcela odpařilo a spoj by nebyl promazán

wd-40-spray.jpg


Date: 28.12.2020 - 10:32
14

Svodidla | svodidla


Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.

Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.

Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.

**

Historie svodidel

Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.

S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.

Betonová svodidla - bariery

Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.

Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.

Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem

**


Editace: 2015-09-10 19:28:07
Počet článků v kategorii: 346
Url:zlute-bryle-pro-ridice-do-mlhy-a-snizene-viditelnosti-recenze

AD
11 Share
Share
Tweet