Batoh na zádech a kvalitní kombinéza motorkáři zmírnila pád
kinetickou energii a brání průniku předmětů (kamenů) přímo do zad.
Na videu měl motorkář na zádech i batůžek a v něm petláhve s tekutinou
což také zmírnilo pád na záda a zabránilo kamenům kol cesty po dopadu na ně
zlomit páteř.
**VIDEO YOUTUBE
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Ford Fusion ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/Fusion/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Třída Mini SUV
- Rozvor 2490 mm
- Délka 4020 mm
- Šířka 1710 mm
- Výška 1500 mm
Ford Fusion evropská verze prohlídka vozu - video
Ford Fusion prodávaný v USA - silniční test - video
Fiat Ritmo Strada
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 3,937 mm
- Šířka 1,650 mm
- Výška 1,400 mm
- Hmotonost pohotovostní 850-995 kg
Fiat Ritmo Strada - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.
Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.
- - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
- - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
- - obléct reflexní vestu
- - postavit trojúhelník
- - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
- - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
- - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
- - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
- - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
- - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
- - vyšroubovat všechny šrouby - matice
- - sundat kolo
- - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
- - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
- - uvolnit hever a spustit vůz na zem
- - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
- - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
- - zkontrolujeme počet posádky
- - uklidíme výstražný trojúhelník
Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.
Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebudete překážet a budete mít klid. Nejlépe se domluvit s nějakou autoškolou. Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa. Ideální by bylo mít kameru umístěnou na čele řidiče a výjezd z parkovacího místa si natočit a pak v klidu si prohlédnout, jak vidíte auto před sebou, co vidíte ve zpětných zrcátkách, kdy a jakým směrem otáčíte volant. Při zajetí zpět na toto místo použít obrácený postup vyjíždění z parkovacího místa.
Také můžete vyzkoušet parkovací trenažér - zmenšené velikosti, ale princip zůstává stejný, jako v reálu.1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování
Jakmile řidič začne hledat místo pro parkování, musí o tom uvědomit ostatní řidiče zapnutím příslušného blinkru. Prostor pro parkování nechť je delší minimálně o 1,5 metru než délka vozu, který chce na tomto místě parkovat. Když najde řidič vhodný prostor, zastaví u vozidla stojícího ZA tímto prostorem tak, že zpětná zrcátka budou v jedné přímce a mezera mezi boky vozidel bude 60 až 90 cm.
2. Couvání tak aby kolo zadní nápravy bylo před koncem zadku sousedního vozidla
Řidič parkujícího vozidla začne couvat rovně zpět tak dlouho, až v zadních bočních dveřích (okénku) uvidí konec - zadní okraj - sousedního vozidla. Protože zadní kola jsou většinou hned za zadními dveřmi, někdy částečně pod nimi, měla by být v tomto okamžiku zadní náprava těsně před koncem sousedního vozidla. Například: Pokud máte zadní nápravu přesně pod opěradly zad zadních sedadel, zadní okraj sousedního vozu bude v jedné přímce s těmito opěradly. To je důležité pro následné zatáčení do parkovacího místa. Kdyby bylo zadní kolo ještě příliš daleko od hranice zadku sousedního vozidla, mohlo by dojít, při zatáčení na parkovací místo, k najetí do zadku sousedního vozidla. Čím je však mezera mezi vozidly větší, tím dříve může parkující vozidlo zabočit, chce to však tréning. Pozici zadní nápravy vůči sousednímu vozidlu je třeba správně určit a vše nacvičit na klidném místě, nejlépe na cvičišti autoškoly.
3. Zastavit a plné rejdy vpravo
Jakmile parkující auto dosáhne zadní nápravou úrovně konce sousedního vozidla, zastaví a řidič natočí kola zcela vpravo, viz obrázek, a pak znovu začne couvat.
4. Couvat na úhel 30°, nebo na pravý roh zadního vozidla
Vozidlo, které chce zaparkovat, začne couvat. Pokud za parkovacím místem stojí další vozidlo, řidič couvá tak dlouho, až je levá strana vozidla natočena na pravý přední roh vozidla za parkovacím místem, NEBO až vozidlo svou podélnou osou (bokem) svírá s obrubníkem (okrajem parkovacího místa) úhel 30°.
5. Plné levé rejdy a zacouvání do parkovacího místa
Řidič parkujícího vozidla může ještě couvnout s ROVNÝMI koly tak daleko, aby při pohledu nad pravým zpětným zrcátkem viděl přesně levý zadní roh vozidla před sebou. NEBO aby zadní pravé kolo(misto, kde se kolo dotýká vozovky) bylo zhruba 130-100 cm od obrubníku (okraje parkovacího místa - dle délky parkovaného vozidla). Pokud má parkující vozidlo dlouhý čumák - přední část - je lépe couvnout tak, že nad pravým zpětným zrcátkem (osa řidič, pravé zrcátko ) směřuje na levý okraj poznávací značky - SPZ vozidla před ním. Jakmile parkující vozidlo dosáhne této pozice řidič zastaví a dá plné levé rejdy - vytočí přední kola maximálně vlevo.
6. Plné levé rejdy a couvání k vozidlu ZA parkovacím místem.
Řidič parkujícího vozidla couvá s plnými levým rejdy k přední části vozidla stojícího za ním. Musí velmi opatrně, jen přes spojku, bez plynu (na rovině). Pokud vozidlo nemá parkovací senzory, je třeba buď požádat spolujezdce, nebo jinak zjistit, kolik si řidič může ještě dovolit couvnout. Řidič také hlídá v pravém zpětném zrcátku obrubník parkovacího prostoru.
7. Vystředění vozidla na parkovacím místě
Řidič parkujícího vozidla srovná rejdy, nebo zatočí mírně vpravo a popojede vpřed na střed parkovacího místa, aby řidič za ním mohl vyjet a řidič před ním mohl couvnout před výjezdem z parkovacího místa.
8. Závěrem
Zkušení řidiči s vozidly, které již mají vyzkoušené, nacouvávají levým bokem svého vozidla pod úhlem 30° tak, že přímka protažené po levé straně vozidla míří na střed délky parkovacího místa. V určité vzdálenosti zadního pravého kola od obrubníku (60-90cm) dají plný levý rejd, nacouvají těsně k vozidlu, které stojí za nimi a dorovnají popojetím vpřed k obrubníku.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Fiat Strada
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Strada - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 24.5.2020 - 08:39
Počet článků v kategorii: 351
Url:batoh-na-zadech-a-kvalitni-kombineza-motorkari-zmirnila-pad-id-564