Škoda Superb

Škoda Superb ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newsuperb/pricelist
Reklamní video z roku 2009
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Renault 21
Roky produkce 1986 – 1995.
Technická data:
- Následovník: Renault Laguna
- Třída: rodinné vozidlo
- Karoserie: 4 až 5 dveřová
- Provedení: FF (F4 jen u turbo)
- Motor: 1.4 až 2.2
- Převodovka: 5-speed manual, 3-speed automatic
- Délka: 4,462 mm sedan
- Šířka: 1,715 mm (67.5 in)
- Výška: 1,415 mm (55.7 in) sedan
- Designer: Giorgetto Giugiaro
Renault 21 - video
Každé brýle, vyjma dioptrických, sníží průchod světla, ale to neznamená, že vždy vidíme hůře! Naopak oslnění nám vidění zhorší, nebo znemožní zcela.
Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění
ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění
- snižují oslnění nejen dálkovými, ale i potkávacími světly
- snižují oslnění dopravními značkami, tabulemi, návěstími
- snižují oslnění odrazem světla od mokré, či zasněžené vozovky
- snižují oslnění odrazu světla od mlhy, či rozptylu světla v mlze od protijedoucího vozidla
ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.

Renault Dauphine
Roky produkce 1956 – 1968.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 4CV
- Nástupce: Renault 6
- Třída: střední
- Karoserie: 4 dveřový sedan
- Provedení: RR
- Motory: 845cm3
- Převodovka: 3 a 4 rychlosti manual
- Rozvor: 2267 mm
- Délka: 3937 mm
- Šířka: 1524 mm
- Výška: 1441 mm
- Hmotnost pohotovostní: 650 kg
- Max.rychlost: 140 km/h
- Počet vyrobených kusů: 2 150 738
Renault Dauphine - video
Stav autobaterie kontrola bez měřáku pokud máte automobil osazen
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:
Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.
Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf
Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch
Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.
Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně
Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor
Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)
Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!
Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami
Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie

světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:
Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.
Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf
Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch
Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.
Stav nabití | 100% | 70% | 50% | 25% |
Hustota elektrolytu | 1,28 g/cm3 | 1,23 g/cm3 | 1,19 g/cm3 | 1,14 g/cm3 |
Napětí baterie | 12,6V a více | 12,5 - 12,4V | 12,3 - 12,2V | 12,2 - 11,9V |
Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně
Nabití % | Hustota g/cm3 |
100 | 1,28 |
90 | 1,26 |
80 | 1,25 |
70 | 1,23 |
60 | 1,22 |
50 | 1,20 |
40 | 1,18 |
30 | 1,17 |
20 | 1,15 |
10 | 1,14 |
0 | 1,12 |
Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor
Nabití % | Napětí V |
100 | 12,60 |
95 | 12,56 |
90 | 12,52 |
85 | 12,48 |
80 | 12,44 |
75 | 12,40 |
70 | 12,36 |
65 | 12,33 |
60 | 12,29 |
55 | 12,25 |
50 | 12,20 |
45 | 12,15 |
40 | 12,12 |
35 | 12,07 |
30 | 12,04 |
25 | 12,00 |
20 | 11,95 |
15 | 11,90 |
10 | 11,84 |
5 | 11,78 |
0 | 11,70 |
Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)
Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!

Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami

Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie


Volkswagen Vento
Jetta III/VentoTechnická data:
- Třída Sedan
- Motor 1.6l benzín, 1.6l diesel
- Převodovka 5-rychlostí manual i automatic
- Rozvor 2552mm
- Délka 4,384 mm
- Šířka 1,699 mm
- Výška 1,466 mm
- Podobné Volkswagen Polo
Volkswagen Vento - video
Editace: 4.8.2011 - 13:27
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-superb