Peugeot 807
Peugeot 807 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Délka 4727
- Šířka / vč. vnějších zpětných zrcátek 1850
- Výška bez a se střešními nosiči 1745 / 1863
- Rozvor 2823
Peugeot 807 - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Stále více řidičů je usmrceno při výměně propíchnuté pneumatiky a
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.
Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.
Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.
Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.
Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.
- - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
- - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
- - obléct reflexní vestu
- - postavit trojúhelník
- - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
- - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
- - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
- - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
- - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
- - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
- - vyšroubovat všechny šrouby - matice
- - sundat kolo
- - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
- - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
- - uvolnit hever a spustit vůz na zem
- - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
- - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
- - zkontrolujeme počet posádky
- - uklidíme výstražný trojúhelník
Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.
Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
Fiat 124
Fiat 124 se vyráběl v letech 1966-1974.
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat 124 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Renault 18
Roky produkce 1978 – 1986.
Technická data:
- Délka: 4,390 mm
- Šířka: 1,690 mm
- Výška: 1,400 mm
- Motory: 1.4 až 2.2 L
- Provedení: FF
Renault 18 - video
Volkswagen Sharan cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/sharan.pdfTechnická data:
- Třída víceúčelový vůz MPV
- Karoserie MPV 5-dveřový
- Rozvržení FF / 4x4
- Délka 4634 mm
- Šířka 1810 mm
- Výška 1759 mm
Volkswagen Sharan - recense - video
Po vložení klíče a sepnutí spínače zapalování SP protéká primárním vynutím n1 proud.
Vačka napojená na otáčení klikového hřídele motoru (rozdělovač) nadzvedne raménko přerušovače (kladívko)
v době kdy se píst nachází mírně před horní úvratí (předstih) a rozpojí elektrický obvod primárního okruhu cívky.
Zánikem elektromagnetického pole se indukuje v sekundárním vynutí n2
velmi vysoké napětí (čím více závitu v poměru k primárnímu vynutí, tím
větší napětí bude měřitelné na sekundárním vynutí).
Mezi elektrodami svíčky pak toto velmi vysoké napětí způsobí přeskočení jiskry
a zapálení směsi.
Mezi elektrodami svíčky má být mezera 0,6 mm a odtrh kladívka přerušovače má být 0,4 mm.
Kondenzátorové zhášení jisker při spínání indukčních zátěží
Kondenzátor v zapalování slouží k zamezení výraznějšího opalování kontaktů přerušovače
při opětovném spojování kontaktů. Tehdy by bez kondenzátoru byly kontakty přerušovače
po několika minutách natolik opáleny, že by nebylo možno pokračovat v jízdě.
Pokud jsou kontakty spojeny, kondenzátor je prázdný, jakmile se kontakty rozpojí,
kondenzátor se začne nabíjet a pohltí energii, která by jinak způsobila elektrický oblouk na kontaktech.
V primární cívce se po rozpojení kontaktů indukuje velký proud a malé napětí což způsobí el. oblouk na kontaktech
pokud není použit kondenzátor.
Žel toto opatření nabíjení kondenzátoru spotřebovává energii (až 40%), která nemá jiného využití.
I přestože v obvodu je paralelně připojen kondenzátor, přesto občas jiskřička mezi kontakty přeskočí,
je však mnohem menší, než kdyby tam kondenzátor nebyl.
Shrnutí: Bez kondenzátoru bude mezi kontakty vznikat mohutná jiskra - elektrický oblouk ale na svíčce minimální jiskra.
Proražený kondenzátor - nedochází k žádnému jiskření mezi kontakty, protože kondenzátor se stal vodičem a prochází proud přes něj.
Pokud při zapnutém spínači zapalování nadzvednete kladívko, měla by přeskočit jiskra na svíčce.
Pokud nepřeskočí, tak je vadná svíčka a pokud ne tak, většinou je to právě vadný kondenzátor.
Ti co měli Jawa 20 Pionýr , tak vědí své.
Sekundární cívka zvedá napětí z 12 V až na 30 kV, a dojde k přeskoku jiskry na svíčce.
Pokud by byl kondenzátor vadný , tak by nemělo být možné motor nastartovat a pokud ano,
jiskra bude nepravidelně zapalovat atd.
U cívky je to jednodušší, ta buď funguje, nebo je v ne. Jiná varianta není.
Vačka napojená na otáčení klikového hřídele motoru (rozdělovač) nadzvedne raménko přerušovače (kladívko)
v době kdy se píst nachází mírně před horní úvratí (předstih) a rozpojí elektrický obvod primárního okruhu cívky.
Zánikem elektromagnetického pole se indukuje v sekundárním vynutí n2
velmi vysoké napětí (čím více závitu v poměru k primárnímu vynutí, tím
větší napětí bude měřitelné na sekundárním vynutí).
Mezi elektrodami svíčky pak toto velmi vysoké napětí způsobí přeskočení jiskry
a zapálení směsi.
Mezi elektrodami svíčky má být mezera 0,6 mm a odtrh kladívka přerušovače má být 0,4 mm.
Kondenzátorové zhášení jisker při spínání indukčních zátěží
Kondenzátor v zapalování slouží k zamezení výraznějšího opalování kontaktů přerušovače
při opětovném spojování kontaktů. Tehdy by bez kondenzátoru byly kontakty přerušovače
po několika minutách natolik opáleny, že by nebylo možno pokračovat v jízdě.
Pokud jsou kontakty spojeny, kondenzátor je prázdný, jakmile se kontakty rozpojí,
kondenzátor se začne nabíjet a pohltí energii, která by jinak způsobila elektrický oblouk na kontaktech.
V primární cívce se po rozpojení kontaktů indukuje velký proud a malé napětí což způsobí el. oblouk na kontaktech
pokud není použit kondenzátor.
Žel toto opatření nabíjení kondenzátoru spotřebovává energii (až 40%), která nemá jiného využití.
I přestože v obvodu je paralelně připojen kondenzátor, přesto občas jiskřička mezi kontakty přeskočí,
je však mnohem menší, než kdyby tam kondenzátor nebyl.
Shrnutí: Bez kondenzátoru bude mezi kontakty vznikat mohutná jiskra - elektrický oblouk ale na svíčce minimální jiskra.
Proražený kondenzátor - nedochází k žádnému jiskření mezi kontakty, protože kondenzátor se stal vodičem a prochází proud přes něj.
Pokud při zapnutém spínači zapalování nadzvednete kladívko, měla by přeskočit jiskra na svíčce.
Pokud nepřeskočí, tak je vadná svíčka a pokud ne tak, většinou je to právě vadný kondenzátor.
Ti co měli Jawa 20 Pionýr , tak vědí své.
Sekundární cívka zvedá napětí z 12 V až na 30 kV, a dojde k přeskoku jiskry na svíčce.
Pokud by byl kondenzátor vadný , tak by nemělo být možné motor nastartovat a pokud ano,
jiskra bude nepravidelně zapalovat atd.
U cívky je to jednodušší, ta buď funguje, nebo je v ne. Jiná varianta není.
Editace: 8.8.2011 - 10:50
Počet článků v kategorii: 351
Url:peugeot-807