Peugeot 807

Peugeot 807 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Délka 4727
- Šířka / vč. vnějších zpětných zrcátek 1850
- Výška bez a se střešními nosiči 1745 / 1863
- Rozvor 2823
Peugeot 807 - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).

Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.
Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.

Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku

Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.
Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti!

Volkswagen Karmann Ghia
Technická data:
- Nástupce Volkswagen Scirocco
- Třída sportovní vůz
- Karoserie 2-dveře konvertibilní, 2-dveřové kupé
- Provedení RR
- Motor 1,5 a 1,6 L
- Podobné Volkswagen Brouk
- Designer Luigi Segre
Velmi nadčasová karoserie, která se líbí dodnes.
Volkswagen Karmann Ghia - video
Stav autobaterie kontrola bez měřáku pokud máte automobil osazen
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:
Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.
Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf
Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch
Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.
Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně
Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor
Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)
Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!
Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami
Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie

světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:
Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.
Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf
Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch
Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.
Stav nabití | 100% | 70% | 50% | 25% |
Hustota elektrolytu | 1,28 g/cm3 | 1,23 g/cm3 | 1,19 g/cm3 | 1,14 g/cm3 |
Napětí baterie | 12,6V a více | 12,5 - 12,4V | 12,3 - 12,2V | 12,2 - 11,9V |
Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně
Nabití % | Hustota g/cm3 |
100 | 1,28 |
90 | 1,26 |
80 | 1,25 |
70 | 1,23 |
60 | 1,22 |
50 | 1,20 |
40 | 1,18 |
30 | 1,17 |
20 | 1,15 |
10 | 1,14 |
0 | 1,12 |
Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor
Nabití % | Napětí V |
100 | 12,60 |
95 | 12,56 |
90 | 12,52 |
85 | 12,48 |
80 | 12,44 |
75 | 12,40 |
70 | 12,36 |
65 | 12,33 |
60 | 12,29 |
55 | 12,25 |
50 | 12,20 |
45 | 12,15 |
40 | 12,12 |
35 | 12,07 |
30 | 12,04 |
25 | 12,00 |
20 | 11,95 |
15 | 11,90 |
10 | 11,84 |
5 | 11,78 |
0 | 11,70 |
Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)
Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!

Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami

Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie


Renault Dauphine
Roky produkce 1956 – 1968.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 4CV
- Nástupce: Renault 6
- Třída: střední
- Karoserie: 4 dveřový sedan
- Provedení: RR
- Motory: 845cm3
- Převodovka: 3 a 4 rychlosti manual
- Rozvor: 2267 mm
- Délka: 3937 mm
- Šířka: 1524 mm
- Výška: 1441 mm
- Hmotnost pohotovostní: 650 kg
- Max.rychlost: 140 km/h
- Počet vyrobených kusů: 2 150 738
Renault Dauphine - video

Renault 10
Roky produkce 1965 - 1972.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce:
- Třída: střední
- Karoserie: 4 dveřová sedan
- Provedení:
- Motory: 1108cc
- Převodovka: 3 až 5 manual
- Rozvor: mm
- Délka: 4197 mm
- Šířka: 1526 mm
- Výška: 1410 mm
- Hmotnost pohotovostní: 775 kg
- Max.rychlost: 135 km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 10 - video
Editace: 8.8.2011 - 10:50
Počet článků v kategorii: 351
Url:peugeot-807