Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak správně měřit hloubku dezénu pneumatiky


AD MOB

Ani nové pneumatiky nemají hloubku dezénu po celé ploše stejnou, jak tedy
správně měřit její hloubku?
Z videa firmy Continental je patrné, že paní měří hloubku až za rádiusem - zaoblením
pneumatiky směrem ke středu za krajní drážkou a "žlutým" proužkem v pneu,
tedy v místě, kde se již pneumatika dotýká vozovky.
Ale rozhodně nenechávejte pneumatiku sjet až na stanovený limit, nevíte
zda by Vám kontrola přece jen nenašla místo s prokazatelně
menší hloubkou dezénu. Viz obrázek a video níže:




**

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


23

Klínové řemeny | klinove-remeny


Klínové řemeny se používají pro přenos kroutícího momentu z hřídele hnací na hnanou

Hřídele jsou opatřeny řemenicemi. Další důležitou součástí převodu je napínací kladka.

U motoru se klínový řemen používá pro pohon (vnějších) pomocných agregátů, jako alternátor, dynamo, vodní čerpadlo, servomotory, kompresory atd.

Rozvodový řemen se používá pro pohon rozvodových mechanismů, někdy i zároveň pro pohon vodního čerpadla.

Materiál klínového řemene

Odolná guma s jádrem ze speciálního tkaniva jenž zabraňuje protahování řemene do délky. Materiál řemene musí navíc snášet vyšší teploty způsobené třením a také být odolný proti chemickému znečištění zejména motorovým olejem. Dále musí snášet rázy motoru.

Tvar a průřez řemene

Dříve se používaly řemeny klínového průřezu, ale ty měly velké tření na stěnách řemenic a dříve se unavily - popraskaly, protáhly se. V současnosti se používají řemeny ploché s vroubkováním na vnitřní straně.

Prasknutí, přetržení klínového řemene

Klínové řemeny musíme pravidelně kontrolovat dle návodu výrobce, zda nejsou příliš volné, nebo se na nich nevytvářejí drobné pukliny.

Řemen nesmí být ani příliš napnutý. To by vedlo k jeho rychlému protažení a následnému přetržení. Pokud si nejste jisti, vše svěřte odborníkovi.

Poškozený řemen ihned vyměňte, předejdete tím případnému poškození motoru.
Zvláště prasknutí rozvodového řemene mívá nepříjemné následky s velmi drahou opravou poškozeného motoru (mohou se potkat ventily s pístem, protože vačkový hřídel se přestane otáčet) mnohonásobně převyšující cenu výměny řemene.

158

Peugeot 504 | peugeot-504



Peugeot 504 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Délka 4 486 mm
  • Šířka 1 690 mm
  • Výška 1 460 mm

Peugeot 504 - video

**

214

Škoda 440 Spartak | skoda-440-spartak-popis-a-video-k-vozu



Škoda 440 Spartak - video

Škoda 440 zvaná Spartak, dle prototypu, se začala vyrábět v roce 1955, jako následovník Škoda 1200. Od roku 1957 se se silnějším motorem a s označením Škoda 445. V roce 1958 se objevil kabriolet Škoda 450. V roce 1959 nesl vůz název Škoda Octavia po úpravách přední nápravy a drobných změnách na karoserii. Silnější verze se nazývala Škoda Octavia Super. Verze bez střechy se nazývala Škoda Felicia. **

**

Škoda Octavia měla oproti Spartaku především odlišnou přední masku

**
337

Zimní pneu pneumatiky přezouvat nebo nepřezouvat | zimni-pneu-pneumatiky-prezouvat-nebo-neprezouvat


Zimní pneu

Pokud vozidlo bude v zimním období jezdit, určitě přezout. I kdyby jen jednou bylo nutno vyjet, tak zákon schválnosti funguje až zlomyslně dokonale.

Na letních pneu polemizovat s policií bude složité

Zákon č. 361/2000 Sb. § 40a

Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí).

Zimní pneu musí mít řádné značení

... na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.

Hloubka dezénu - vzorku

Zimní pneu musí mít hloubku dezénu minimálně 4 mm (vozidlo do 3500 kg viz výše).
Nejmenší hloubka 1,6 mm je povolena v letním období.
Pod 1,6 mm 'Technicky nezpůsobilé vozidlo", vysoká pokuta, zákaz řízení vozidla na dobu stanovenou zákonem (6 měsíců a více).

Značka C15a Povinná zimní výbava

C15a Povinná zimní výbava vyžaduje mít vždy zimní pneumatiky (nebo nasazené sněhové řetězy) bez ohledu na počasí a roční období. Její platnost může být upravena dodatkovou tabulkou např. vyznačením od kdy do kdy - měsíce.


Date: 09.11.2020 - 12:56
3

Mlha a osvětlení | mlha-a-osvetleni


Obrázek vysvětlující, proč jsou za jízdy v husté mlze účinnější tlumená světla, než dálková.

Tlumená světla mlhu podsvítí, světlo dálkových světel se více odráží zpět do zorného pole řidiče jako od nějaké stěny.
dalkova-tlumenna-svetla-mlha


Editace: 1393418116
Počet článků v kategorii: 348
Url:jak-spravne-merit-hloubku-dezenu-pneumatiky-id-681

AD
11 Share
Share
Tweet