Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak správně měřit hloubku dezénu pneumatiky

Ani nové pneumatiky nemají hloubku dezénu po celé ploše stejnou, jak tedy
správně měřit její hloubku?
Z videa firmy Continental je patrné, že paní měří hloubku až za rádiusem - zaoblením
pneumatiky směrem ke středu za krajní drážkou a "žlutým" proužkem v pneu,
tedy v místě, kde se již pneumatika dotýká vozovky.
Ale rozhodně nenechávejte pneumatiku sjet až na stanovený limit, nevíte
zda by Vám kontrola přece jen nenašla místo s prokazatelně
menší hloubkou dezénu. Viz obrázek a video níže:




**

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


70

Jak poznat vybitou autobaterii 12 Volt | jak-poznat-vybitou-autobaterii-12-volt-id-825


Stav autobaterie kontrola bez měřáku pokud máte automobil osazen
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:

Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.

Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf


Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch

Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.

Stav nabití 100% 70% 50% 25%
Hustota elektrolytu 1,28 g/cm3 1,23 g/cm3 1,19 g/cm3 1,14 g/cm3
Napětí baterie 12,6V a více 12,5 - 12,4V 12,3 - 12,2V 12,2 - 11,9V


Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně

Nabití %Hustota g/cm3
1001,28
901,26
801,25
701,23
601,22
501,20
401,18
301,17
201,15
101,14
01,12



Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor

Nabití %Napětí V
10012,60
9512,56
9012,52
8512,48
8012,44
7512,40
7012,36
6512,33
6012,29
5512,25
5012,20
4512,15
4012,12
3512,07
3012,04
2512,00
2011,95
1511,90
1011,84
511,78
011,70



Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)

Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!



Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami


Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie
193

Renault Fregate | renault-fregate



Renault Fregate

Roky produkce 1951 – 1960.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault Vivaquatre
  • Nástupce: Renault Rambler Classic
  • Třída: střední vozidlo
  • Karoserie: 4 dveřový sedna, 5 dveřový kombi
  • Provedení: FR
  • Motory: 4 válce 1996 a 2141 cm3
  • Převodovka: 4 rychlosti manual, poloautomatická 3 rychlosti
  • Rozvor: 2800 mm
  • Délka: 4700 mm
  • Šířka: 1720 mm
  • Výška: 1540 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1230 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault Fregate - video

**

246

Volkswagen Transporter T1 | volkswagen-transporter-t1



Volkswagen Transporter T1 - Hippie Bus

Technická data:

  • Třída Van, minibus
  • Motor 4 válce – boxer 1131 až 1493 cm3 – 18,4 až 32,3 kW
  • Převodovka 4 rychlosti, manualní
  • Rozvor
  • Délka 4280/4290
  • Šířka 1750/1800
  • Výška 1920 mm
  • Nádrž 40 litrů
  • Rychlost až 110 km/h
  • Hmotnost až 1140 kg

Volkswagen Transporter T1 - video

**

249

Volkswagen Transporter T4 | volkswagen-transporter-t4



Volkswagen Transporter T4 ceny ceník

//www.vw-uzitkove.cz/pdf/transporter.pdf

Technická data:

  • Třída lehké užitkové vozidlo
  • Karoserie 4-dveřový minivan, 3-dveřový minivan, campervan
  • Příčné uspořádání motor vpředu , pohon předních kol nebo pohonem všech kol
  • Převodovka 4-stupňová automatická, 5-stupňová manuální
  • Krátký rozvor (SWB) - 2920 mm
  • Dlouhý rozvor (LWB) - 3320 mm

Volkswagen Transporter T4 - video

**

3

Mlha a osvětlení | mlha-a-osvetleni


Obrázek vysvětlující, proč jsou za jízdy v husté mlze účinnější tlumená světla, než dálková.

Tlumená světla mlhu podsvítí, světlo dálkových světel se více odráží zpět do zorného pole řidiče jako od nějaké stěny.
dalkova-tlumenna-svetla-mlha


Editace: 1393418116
Počet článků v kategorii: 320
Url:jak-spravne-merit-hloubku-dezenu-pneumatiky-id-681

AD
Share
Share
Tweet