Lepení bezdušové pneumatiky pomocí Dynaplug sady
Video jak zalepit bezdušovou pneumatiku:
Název přípravku: Repair Valkaseal kits - Maruni Industry Co.,Ltd.
- najít místo kudy uniká vzduch a označit (pozor na ventilek , může
ucházet kol něj, nebo kolem ráfku a to pak je dobré svěřit servisu)
- vyztružit otvor
- zakapat dodávanou vulkanizační kapalinou v sadě přípravku
- zasunout knot
- znovu zakapat kapalinou
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Název přípravku: Repair Valkaseal kits - Maruni Industry Co.,Ltd.
- najít místo kudy uniká vzduch a označit (pozor na ventilek , může
ucházet kol něj, nebo kolem ráfku a to pak je dobré svěřit servisu)
- vyztružit otvor
- zakapat dodávanou vulkanizační kapalinou v sadě přípravku
- zasunout knot
- znovu zakapat kapalinou
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Stav autobaterie kontrola bez měřáku pokud máte automobil osazen
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:
Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.
Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf
Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch
Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.
Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně
Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor
Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)
Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!
Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami
Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie
světlomety s klasickými vláknovými žárovkami s vysokým příkonem 35W a více:
Stav baterky se pozná v noci, motor běží na volnoběh.
Když přidáte plyn a výrazně zesílí zář reflektorů (mnohem lépe osvětlují plochu),
tak baterka je vybitá. Pokud je baterie starší 2 let a jezdíme
téměř každý den delší trasy, může to indikovat i to, že baterii
bude nutno vyměnit, ale nejdříve jí v každém případě zkuste nabít a
vyzkoušejte.
Olověné akumulátory, údržba, opravy
http://www.zvlasak.net/bat_opr_s.pdf
Značky kvalitních autobaterií
Levné neznačkové baterie mívají nízkou životnost (asi 2 roky).
Značkové mají zhruba trojnásobnou a jsou jen zhruba o 200 korun dražší
a jsou to například tyto značky: Varta, Banner, Exide, Bosch
Stav autobaterie dle měřících přístrojů
Baterii měříme odpojenou od spotřebičů, bez zapnutého zapalování!
Napětí na jednom článku je 2,1V.
Nabitá autobaterie by měla mít napětí 12,6 V.
Tedy 6 x 2,1 = 12,6 V
Při poklesu napětí pod 12,5V je již nutné autobaterii dobít.
Při poklesu napětí na 10,5V je patrně baterie již zničená,
ale můžete jí zkusit dobít. Pokud nebyla v tomto stavu dlouho,
nemuselo dojít k zanesení desek sulfátem.
Dále se prodávají testovací pomůcky, které připojíme
ke kontaktům autobaterie, dle pokynů výrobce a
zobrazí se nám stav baterie například pomocí barevných diod
na stupnici stavu baterie.
Dále můžeme změřit stav nabití autobaterie pomocí hustoměru,
ale tento postup je méně používaný. Pomocí skleněné trubice,
uvnitř je hustoměr, opatřené balonkem, nasajeme elektrolyt
do trubice a na stupnici plováku hustoměru odečteme hodnotu.
Plovák musí v elektrolytu plavat - vznášet se.
Stav nabití | 100% | 70% | 50% | 25% |
Hustota elektrolytu | 1,28 g/cm3 | 1,23 g/cm3 | 1,19 g/cm3 | 1,14 g/cm3 |
Napětí baterie | 12,6V a více | 12,5 - 12,4V | 12,3 - 12,2V | 12,2 - 11,9V |
Tabulka stavu nabití autobaterie dle hustoty elektrolytu při teplotě +20°C
pokud by hustota klesala lineárně
Nabití % | Hustota g/cm3 |
100 | 1,28 |
90 | 1,26 |
80 | 1,25 |
70 | 1,23 |
60 | 1,22 |
50 | 1,20 |
40 | 1,18 |
30 | 1,17 |
20 | 1,15 |
10 | 1,14 |
0 | 1,12 |
Tabulka nabití akumulátoru, pokud by napětí klesalo téměř lineárně.
12,6V = 100% plně nabitý akumulátor
11, 7 V = 0% zcela vybitý akumulátor
Nabití % | Napětí V |
100 | 12,60 |
95 | 12,56 |
90 | 12,52 |
85 | 12,48 |
80 | 12,44 |
75 | 12,40 |
70 | 12,36 |
65 | 12,33 |
60 | 12,29 |
55 | 12,25 |
50 | 12,20 |
45 | 12,15 |
40 | 12,12 |
35 | 12,07 |
30 | 12,04 |
25 | 12,00 |
20 | 11,95 |
15 | 11,90 |
10 | 11,84 |
5 | 11,78 |
0 | 11,70 |
Co škodí autobaterii?
- dlouhodobé vybití pod 70% kapacity a více
- vyschnutí elektrolytu pod stanovenou mez (desky uvnitř baterie musí být ponořeny i při plném nabití)
- extrémní mrazy (může zamrznout elektrolyt a roztrhnout plášť baterie)
- vysoké teploty (vysychá elektrolyt, musíme často kontrolovat)
- nárazy (vytlouká se materiál z desek, může způsobit zkrat a zničení baterie)
- časté a dlouhé startování (seřídit motor, vyměnit svíčky atd. pokud motor špatně startuje)
Měření stavu baterie pomocí hustoty elektrolytu - čím více stupnice plováku vyčnívá nad hladinu, tím je baterie více nabitá.
Na stupnici jsou vyznačeny hodnoty a těmi je třeba se řídit!
Měření napětí baterie pomocí testeru s diodami
Měření stavu napětí autobaterie pomocí měřiče avomet ukazuje napětí zhruba 12,8V což je plně nabitá baterie
Koupili jste auto bez otáčkoměru a nyní byste rádi věděli otáčky motoru za jízdy?
Musíte znát převodové poměry pro jednotlivé rychlostní stupně.
Příklad pro I. rychlostní stupeň bude poměr 1:0,0637 tedy na jednu otáčku motoru se hnané kolo otočí v tomto poměru.
Dále musíme znát obvod kola zde použijeme pneumatiky 175/65R14 s vypočteným obvodem (Pí * D) 1,832 METRU.
Samotný vzorec výpočtu rychlosti dle otáček motoru:
km/h = 3500 otáček * 0,0637poměr * 1,832obvodPneu * 60minut(hodina) / 1000 metru(kilometr)
km/h = 24,50666
Rychlost vozidla při 3500ot/min je zhruba 25,5 km za hodinu.
Výpočet otáček dle rychlosti vozidla:
3500ot/min =24,5km/h*1000metrů/60minut/1,832metruObvodKola/0,0637poměrPřevodu
Musíte znát převodové poměry pro jednotlivé rychlostní stupně.
Příklad pro I. rychlostní stupeň bude poměr 1:0,0637 tedy na jednu otáčku motoru se hnané kolo otočí v tomto poměru.
Dále musíme znát obvod kola zde použijeme pneumatiky 175/65R14 s vypočteným obvodem (Pí * D) 1,832 METRU.
Samotný vzorec výpočtu rychlosti dle otáček motoru:
km/h = 3500 otáček * 0,0637poměr * 1,832obvodPneu * 60minut(hodina) / 1000 metru(kilometr)
km/h = 24,50666
Rychlost vozidla při 3500ot/min je zhruba 25,5 km za hodinu.
Výpočet otáček dle rychlosti vozidla:
3500ot/min =24,5km/h*1000metrů/60minut/1,832metruObvodKola/0,0637poměrPřevodu
Renault Caravelle
Roky produkce 1959 – 1968.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce:
- Třída: kabriolet
- Karoserie: 2 dvou dveřové coupe, kabriolet
- Provedení: RR
- Motory: 4 válce - 845 až 1108 cm3
- Převodovka: 4 rychlosti synchron
- Rozvor: 2265 mm
- Délka: 4265 mm
- Šířka: 1575 mm
- Výška: 1320 mm
- Hmotnost pohotovostní: 845 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů: 34 165
Renault Caravelle - video
Cenu si můžete sami odhadem vypočítat a to je cena spojkové sady dle
druhu vozidla - u levnějších okolo 5 000 korun = 200 euro až 25 000 korun = 1 000 euro u dražších a
cena práce za hodinu.
Výměna může trvat zhruba 6 hodin, to je 6x500 = 3 000 korun.
Cena výměny spojky v neznačkovém servise tedy zhruba 8 000 až 30 000 korun a v značkovém servise i dvojnásobek, ale měla by tam být větší jistota
kvality náhradních dílů i provedení prací.
druhu vozidla - u levnějších okolo 5 000 korun = 200 euro až 25 000 korun = 1 000 euro u dražších a
cena práce za hodinu.
Výměna může trvat zhruba 6 hodin, to je 6x500 = 3 000 korun.
Cena výměny spojky v neznačkovém servise tedy zhruba 8 000 až 30 000 korun a v značkovém servise i dvojnásobek, ale měla by tam být větší jistota
kvality náhradních dílů i provedení prací.
Editace: 1376242650
Počet článků v kategorii: 351
Url:lepeni-bezdusove-pneumatiky-pomoci-dynaplug-sady-id-569