Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Koroze automobilu


AD MOB

Co má největší vliv na korozi automobilu - karoserie, podvozku:
- posypová sůl, jezdění v zimě na rozbředlé - mokré vozovce
- kyseliny, kyselé prostředí
- častá jízda na drobném štěrku, kdy kamínky "opískují" ochranný nátěr
- odřený, nebo zpuchřelý nátěr
- vyhřívaná garáž (chladné auto se v teple orosí, jak na povrchu, tak i v dutinách)
- vlhkost všeobecně zvyšuje vznik lokálních korozí

Ochrana proti korozi je nechat auto prohlédnout v servise a ošetřit dutiny i místa
s výskytem koroze ochranným nátěrem.
Pro ochranu dutin můžete použít například Dinitrol ML, Motip ML.
Dinitrol i Motip se prodávají jak spreje, tak i pružné nátěry odolné proti odlétávajícím
štěrku - typická hrudkovitá struktura na spodcích automobilů.

Na výfuky je vhodná barva Supertherm od MOTIP DUPLI Group , která odolává teplotám do 800°C.

346LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


221

Volkswagen Caddy | volkswagen-caddy



Volkswagen Caddy ceny ceník

//www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_caddy.pdf

Technická data:

Volkswagen Caddy - recense - video

**

117

Street View a simulátor jízdy autem | street-view-a-simulator-jizdy-autem


Street View je služba na mapách od Google, která umožňuje projíždět si jednotlivé komunikace z pohledu, jak tato místa vidí řidič vozidla.
Služba je vynikající, ale z důvodu rozmazávání některých osobních údajů, jako jsou značky SPZ automobilů dochází někdy i k rozmazání údajů na orientačních cedulích což je škoda.
Nicméně tato služba do budoucna nabízí mnoho dalších možností uplatnění.
Jednou z možností je hra "simulátor" jízdy automobilem po cestách naší vlasti.
Hra by jistě našla spoustu nadšených uživatelů a také by zlepšila orientaci řidičů při skutečném provozu, což by mohlo i snížit počet dopravních nehod na silnicích. Prostě byste si projeli trasu na počítači pomocí simulátoru a pak při skutečné jízdě byste již netápali a tím se nestali viníkem dopravní nehody.
Také virtuální projížďka míst kde jste strávili dovolenou doma v teple a pohodě má svoje kouzlo a člověk neriskuje zranění, ani neznečišťuje životní prostředí.
Pro prohlídku míst stačí stáhnout panáčka na mapu do míst, která se zvýrazní modrou barvou. Pak kliknout do někam na vozovku a již můžete cestovat po komunikaci pomocí klávesových šipek.

//maps.google.com/intl/en/help/maps/streetview/
65

Cyklista v noci viditelnost | cyklista-v-noci-viditelnost-id-784


Cyklista i chodec se v noci mohou chránit na komunikaci jen
opatrností a zviditelněním se pomocí osvětlení a reflexních pomůcek.
Problém ještě zvyšují neukáznění řidiči, kteří se snaží cyklistu předjet
na poslední chvíli a vjedou nám do protisměru.

Zkuste najít cyklistu na níže uvedeném obrázku. Cyklista svítí
nepřerušovaným světlem.



A nyní na tomto obrázku cyklista použil přerušované světlo.
Je daleko snadnější rozlišit cyklistu od patníku a předvídat
nebezpečí, že se jej někdo pokusí objet a vjede nám do protisměru.



Pokud včas dokážeme cyklistu rozeznat například od odrazek na patnících,
můžeme se včas připravit i na situaci, že jej za ním jedoucí automobil, bude
chtít předjet a tudíž nám vjede do protisměru.

Dalším problém jsou chodci jdoucí sice tak, aby viděli protijedoucí vozidla,
tedy u pravého okraje vozovky z pohledu řidiče, ale svítící proti řidiči bílým
světlem. Mnohem vhodnější by bylo použít červené přerušované světlo, aby
si řidič nespletl chodce s bílým světlem patníku na levé straně vozovky z pohledu řidiče
a nesjel do příkopu, když by se mu řidič snažil vyhnout vpravo z pohledu řidiče.



Chodec je sice osvětlen, ale řidiče síla zvyku nutí vyhnout se bílému světlu doprava
a sjet do příkopu mimo vozovku.
204

Škoda Felicia | skoda-felicia



Škoda Felicia popis - video

Technické údaje
  • Délka hatchback 3855/3883
  • kombi 4205/4237
  • (před/po faceliftu) mm
  • Šířka 1635 mm
  • Výška 1415 mm
  • Rozvor 2450 mm
  • Rozchod 1420/1380 mm
  • Světlá výška 105–115 mm
  • Objem zavaz. prostoru v závorce po sklopení sedadel 272 (447)/967 (1366) l
  • Pohotovostní hmotnost 935–985 (975–1025) kg
  • Celková hmotnost 1420 (1460) kg
  • Užitečná hmotnost 485–435 kg
  • Počet míst 5
  • Objem nádrže 42 l
  • Aerodynamický odpor 0,35

Reklama z roku 1994

**

104

Jak zaparkovat na malém prostoru mezi dvěma auty | jak-zaparkovat-na-malem-prostoru-mezi-dvema-auty-id-2324


Pokud má automobil zaoblenou přední za zadní část a rohy tak, že délka uhlopříčky vozidla je kratší, než délka vozidla, může zaparkovat téměř na prostoru, který je jen nepatrně delší, než on sám.
Pokud má vozidlo hranaté rohy (starší modely automobilů), bude třeba větší prostor pro zaparkování.

Nácvik parkování na odkaze níže:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php




Viz obrázky níže dokazují, že zaoblené rohy i příď a záď automobilu, výrazně zkrátí uhlopříčku vozidla až pod samotnou délku vozidla a tím usnadní parkování na malém prostoru.







PAMATUJ:
Kam chci dostat předek vozu (řízené nápravy), tam při jízdě vpřed stáčím kola - tam točím volantem (horní částí) .
Pokud je obrubník vpravo - tak vpravo.
Při jízdě vzad pak vždy vytočím volant opačným směrem (pin-pong mezi vozidly ) dokud předek vozidla nedostanu na určené místo.
Přední část vozidla se tak bude pohybovat po obvodu pomyslné kružnici jejímž středem bude zadní kolo, které je blíž k obrubníku.



Parkování podélné při jízdě vpravo a na pravé straně vozovky
1.) Couvám těsně kolem auta přede mnou, svým zadním levým rohem na levý roh (světlomet) vozidla za mnou a co možná nejblíže k vozidlu za mnou a pravým zadním kolem co nejblíže k obrubníku.

2.) Pak dám vždy plný pravý rejd a popojedu co nejblíže k vozidlu přede mnou.

3.) Pak zase couvnu k zadnímu vozidlu vždy s plným levým rejdem - volant vytočím co nejvíce doleva - opačně než při jízdě vpřed.

4.) Pojetí VPŘED a VZAD (se patřičně natočenými koly) opakuji dokud vozidlo není řádně zaparkované - dokud přední část vozidla nedostanu k uspokojivé vzdálenosti od obrubníku.
Samozřejmě musím vždy správně natočit kola, tak jak je popsáno v bodu 2 a 3.

Na videu níže si mohl řidič při prvním couvání na parkovací místo ještě více couvnout k obrubníku - pokud tam nebyla stěna, nebo zábradlí.
Vše je třeba řádně nacvičit na místě mimo provoz, protože záleží i na délce vozidla.



**


Editace: 1359880827
Počet článků v kategorii: 346
Url:koroze-automobilu-id-507

AD
11 Share
Share
Tweet