Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.


AD MOB

Vlečení vozidla

- obě vozidla musí být řádně osvětlena dle vyhlášky
- vlečené vozidlo musí být viditelně vzadu označeno červeným výstražným trojúhelníkem
- vlečené vozidlo musí mít v dobrém (předepsaném) stavu řízení a brzdy
- lano musí být uprostřed označeno červeným praporkem nebo štítkem o rozměrech nejméně 30 x 30 cm
- lano na vlečení je lepší pokud je zakončeno karabinami pro připojení
- lano se připojuje k místům určených k tomu výrobcem
- domluvte si předem signály pro brzdění, zastavení, rozjetí atd.
- při rozjíždění například na rovině potlačte vlastní silou tažné vozidlo až dojde k napnutí lana
- snažte se aby lano bylo stále napnuté (cukáním rozkmitáte soupravu a může dojít k poškození vozidel, nebo jejich srážce)
- z kopce a na rovině brzdí především vlečené vozidlo a tím zajistí napnutí lana (jakoby jste spouštěli kbelík na provaze, pokud se ten někde zachytí a pak náhle uvolní, tak provázek přetrhne atd. )
- mezi taženým a tažným vozidlem musí být v případě tažení lanem vzdálenost nejméně 2,5 metru a nejvíce 6 metrů
- maximální rychlost při tažení vozidla lanem, nebo na tyči nesmí překročit 60 km/hod (pokud není stanoveno jinak)

Novinky o pravidlech silničního provozu čtěte na stránkách ministerstva dopravy:
//etesty.mdcr.cz/

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


57

Renault Clio I Thalia I sepnutí zapalování nebzučí čerpadlo | renault-clio-i-thalia-i-sepnuti-zapalovani-nebzuci-cerpadlo-id-730


Když otáčíme klíčkem v zapalování do polohy, kdy se rozsvítí kontrolky,
měli bychom uslyšet zabzučení čerpadla paliva.
Pokud čerpadlo nezabzučelo, startér točí, ale motor nenaskočí,
nemusí být závada hned přímo v palivovém čerpadle, ale může být
jen vysunuté relátko, které se nám podařilo uvolnit při výměně žárovky.
Relátka se nacházejí pod krytem vedle baterie a kdo má silnější ruku, tak
kryt uvolní, aby mohl žárovku snáze vyměnit. Pak stačí jen do krytu více zatlačit
a dojde k vyklopení regulátoru a motor již nenaskočí i když startér točí.
Ještě než tedy necháte vozidlo odtáhnout do servisu, zkuste vizuálně zkontrolovat,
zda jsou všechna relátka zasunuta až na základnu.
80

Utřepaný kryt výfuku hliníkový oprava | utrepany-kryt-vyfuku-hlinikovy-oprava-id-2263


Hliníkový kryt mezi podlahou a výfukem je velmi tenký
a po čase se utřepe - vytrhne kolem podložky, která jej
zajišťuje.
Oprava není těžká, pokud povolíme matici podložky, tak
podložku vyměníme za větší průměr, kterou si sami vyrobíme
z hliníkového plechu.
Jiný materiál by mohl dělat problémy ve spojení s hliníkem
- elektrochemickou korozi - galvanický článek.

Na obrázku níže si řidič dočasně vypomohl i kouskem drátu,
aby se kryt cestou neutřepal zcela.

83

Střed na kole vydává zvuky klepání skřípání jak opravit | stred-na-kole-vydava-zvuky-klepani-skripani-jak-opravit-id-2274


Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.

Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč

Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.

Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.

Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.

Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.




251

Ford Ka | ford-ka



Ford Ka ceny cena cení

//www.ford.cz/Cars/NewKaB420/Pricesandpromotions

Technická data:

  • Celková délka (mm) 3 620
  • Celková šířkavčetně / bez zrcátek (mm) 1 894 / 1 658
  • Celková šířka se sklopenými zrcátky (mm) 1 703
  • Celková výškanenaloženého vozidla (mm) 1 505
  • Vnější stopový průměr otáčení (m) 9,25
  • Rozvor 2 300
  • Objem zavazadlového prostoru (l)*
  • 4sedadlové uspořádání 224
  • 2sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) 747
  • Objem palivové nádrže (l) 35
  • //www.config.ford.cz/fordconnection/multimedia/cze_en/00g/yyy/cze_en00gyyydimspc.htm

Ford Ka - recense - video

**

89

Ucházející ventilek auto ventilek | uchazejici-ventilek-auto-ventilek-id-2296


Jak poznat ucházení vzduchu auto ventilkem
Ucházející auto ventilek se pozná nasliněním. Sundá se čepička a nasliní se otvor tak, aby tam vznikla blána jako u mýdlové bubliny.
Klidně lze požít i mýdlovou vodu na bublifuk a podobně.
Pokud se podaří vytvořit blánu na ukončení ventilku a blána se nafukuje, vytváří bublinu, tak ventilek uchází.

Jak opravit ucházející ventilek
Zkusil jsem postupně tato řešení, když to pomohlo, tak už jsem další řešení nepoužil

  • odfouknout přes ventilek prudce vzduch (někdy je ve ventilku nečistota a ta se vyfoukne)
  • dotáhnout po nafouknutí ventilek (některé auto ventilky mají kovovou čepičku s ochranou gumou. Guma se sundá a opačný konec - klíč - čepičky se zasune do horního otvoru ventilku, kde je odpouštěcí jehla - kuželka odborně. Klíč čepičky má uprostřed dírku, kterou pojde jehla aby se vzduch příliš nevypouštěl. Jakmile klíč sedne na těleso jehly, tak stačí dotáhnout doprava, jako běžné matice s pravým závitem. Pak znovu zkusit naslinit, jestli se podařilo zastavit ucházení)
  • vyměnit celou kuželku (vyšroubovat vnitřek ventilku a vyměnit za nový)
  • zkusit použít kratší kuželky (někdy jsou jehly kuželek tak dlouhé, že zašroubovaná čepička je zatláčí a tím je otvírá kuželku a uniká vzduch z duše, i když se zdá, že je vše v pořádku)
  • trochu mléka nalít do duše asi 30 ml a jezdit. Mléko zatáhne menší netěsnosti duše
  • zkusit sprej na lepení pneu
  • ponořit celou duši do nádoby s vodou a zkontrolovat kde všude uchází


Klíč na povolení kuželky je na kovové čepičce auto ventilku


Editace: 1357809131
Počet článků v kategorii: 320
Url:vleceni-vozidla-id-423

AD
Share
Share
Tweet